שיווק במדיה חברתית

זו כבר לא שאלה אם לשווק או לא לשווק במדיה החברתית.  השאלה היא כמה להשקיע בזה ובאילו רשתות חברתיות הכי מומלץ לכם לשווק?

האמת, אפשר להבין, זה די מבלבל. 
עם כל כך הרבה רשתות וכל כך הרבה פוטנציאל, צריך להבין היטב מה היכולות והתועלות שיש בכל רשת חברתית, להבין איפה נמצא קהל היעד שלכם ולהקצות תקציב בהתאם.

מובן שהבסיס לפעילות שיווק במדיה חברתית כיום היא קודם כל יצירת נוכחות בפייסבוק בדגש על הקמת דף עסקי בפייסבוק.  גם שיווק באינסטגרם הופך לכלי בעל פוטנציאל עסקי בשנים האחרונות עם אינטראקציה גבוהה מאוד של הגולשים.  

ויש עוד…
קידום עסקים ב- Linkedin, שיווק ב- Youtube ולאחרונה אפילו פרסום ב- TikTok או ב – WhatsApp. 
אבל בואו נעצור רגע ונעשה סדר בבלאגן.
 
זה אמנם נכון שצריך להיות בעל נוכחות במדיה החברתית, אבל מה זה בכלל מדיה חברתית ואיפה נכון לך לפרסם כדי לקדם את העסק שלך ולהגיע לקהל היעד שלך?

רשתות חברתיות והחשיבות שלהם בשיווק דיגיטלי

'מדיה חברתית' היא שם כולל לכלל הרשתות החברתיות באינטרנט. 
הכוונה לכל האתרים בהם הגולש הוא חלק מרכזי בה ובשיח המתקיים בה – הוא יכול להגיב על התכנים, לשתף אותם ואף לכתוב וליצור תכנים חדשים בעצמו.

מדיה חברתית הפכה בתוך מספר שנים לפלטפורמה שיווקית ויראלית – שמצד אחד מושכת אליה מיליוני גולשים.
הידעתם שב-1 מכל 7 דקות אונליין מבלה הגולש במדיה החברתית?
זו הסיבה שבאופן טבעי המוני מפרסמים ומשווקים מזהים את הפוטנציאל הרב ומשקיעים תקציבים לא קטנים במדיה החברתית.

שיווק ברשתות החברתיות - איפה שווה לשים את הכסף שלך?

שיווק בפייסבוק 

הרשת החברתית הגדולה והפופולארית ביותר שהקומה ב2004 על ידי מארק צוקרברג ושותפיו עומדת היום על למעלה מ- 2.5 מיליארד משתמשים.
אחד הנתונים המשמעותיים ביותר בפייסבוק הוא זמן השהייה הרב בו שוהים הגולשים ברשת ותדירות הכניסות אל הרשת ביום – אלמנט שהופך את הרשת לפוטנציאלית מאוד עבור משווקים ומפרסמים
.
אחת הזירות שפורחות בשנה האחרונה בפייסבוק הן כל הקבוצות והקהילות השונות, שהופכות את השיווק מפה לאוזן או כל תחום 'ההמלצות' להרבה יותר רחב ושימושי.

למידע נוסף על פרסום בפייסבוק

שיווק באינסטגרם 

חברת בת של פייסבוק שהוקמה ב2010 על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר והוכתרה כרשת החברתית של דור ה- Z . הקונספט במערכת הוא העברת מסר במהירות ובצורה ויזואלית (תמונות וסרטונים). אינסטגרם הכניסה לעולמנו את כל ה'סטורי' (אחרי ש"השאילה" אותו מסנאפצ'אט) והאשטגים וממשיכה להתבסס מיום ליום גם בשכבות הגיל הגבוהות יותר.

נכון לשנת 2019 יש כמיליארד משתמשי אינסטגרם פעילים מכל העולם!
השיווק העיקרי נעשה באמצעות משפיענים / מובילי דעת קהל (אושיות הרשת) שמפרסמים תוכן שיווקי ובאמצעות מודעה המקדמת מוצרים או שירותים בסטורי ובפיד. כמו כן אינסטגרם השיקה את הפיצ'ר
Instagram Checkout המאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים הישר מהאפליקציה.

שיווק בטיקטוק – TiKTok  

הרשת הסינית שהוקמה ב-2016 כבשה את הדור הצעיר בגילאי 13-24. טיקטוק היא בעצם מערכת הסנאפצ'ט החדשה עבור גיל ההתבגרות שניסו ליצור לעצמם פלטפורמה שרחוקה מהמבוגרים. העברת המסרים נעשית רק על ידי סרטונים ותוכלו למצוא בה הרבה סרטוני מוזיקה, ריקוד, סרטוני ליפסינג (תנועת שפתיים בהתאם לשיר מקורי שמתנגן ברקע) ולאחרונה גם אתגרים חברתיים (שנמתחה עליהם ביקורת כמסוכנים) בקרב בני הנוער שבעקבותם הגיעו גם הסלבס ואושיות הרשת הבוגרים יותר.

שיווק בוואטסאפ – WhatsApp

כבר מזמן הפכה לאפליקציה הפופולרית והנפוצה ביותר בעולם וחצתה לאחרונה את 2 מיליארד המשתמשים בעולם! החברה שהוקמה ב2009 ונקנתה ע"י פייסבוק ב2014 כבר מזמן הפכה להיות האפליקציה הראשונה שאיתה פותחים את הבוקר והאחרונה שסוגרים לפני השינה. קהל המשתמשים הוא הרחב ביותר ואין גיל (חוץ מהגבלת החברה ל13 ומעלה) שלא משתמש בו. כיום אנו רואים את האפליקציה מתרחבת לתחומי העסקים עם  WhatsApp Business, כאשר ניתן ליצור יוזר על גבי מספר קווי של העסק, להעניק ללקוחות מידע זמין תמיד כמו שעות פתיחה, כתובת העסק, קטלוג שלם של מוצרים שניתן להציג ללקוחות (ובעתיד הלא רחוק גם למכור ישירות ממנה) ולהתנהל מול לקוחות באופן שוטף ובנוחות.

           

בעלי עסק, במידה ואין לכם עדיין WhatsApp Business – זה הזמן להתקדם להתנהלות נוחה ומהירה מול הלקוחות שלכם!

שיווק בלינקדאין  

ה-רשת החברתית העסקית הראשונה שהוקמה במהלך שנת 2003 על ידי ריד הופמן, מונה כיום קרוב ל-2 מיליון משתמשים בארץ. אם בפייסבוק או באינסטגרם נעלה תמונות כדי להשוויץ לחברים ולמשפחה, בלינקדאין הסיפור קצת שונה – הפלטלפורמה משמשת כמעין קורות חיים שאתם מעוניינים להציג לעולם העסקי. תוכלו למצוא בלינקדאין את מרבית הארגונים והחברות במגזר העסקי, בעיקר עסקים שמשווקים בצורת B2B והיא משמשת כקרקע נהדרת לגיוס עובדים, מציאת עבודה, ובעיקר פרסום על בסיס תפקיד בארגון או לפי גודל חברה ותחום, אפילו דרך הודעה אישית לאינבוקס המשתמש וכמובן לשיתופי פעולה עסקיים לא קטנים.

לעוד מידע על שיווק בלינקדאין

שיווק בטוויטר

רשת הטוויטים / ציוצים באורך של עד 280 תווים ובסרטונים עד 140 שניות, הצליחה אף היא להגיע לתפוצה עצומה – בעיקר בארה"ב. היא הוקמה ב2006 על ידי סטודנט בשם ג'ק דורסי שהיום משמש כיו"ר ומנכ"ל החברה. אם באינסטגרם הויזואל זה העיקר, פה התוכן משמש מקום מרכזי של המערכת וכמובן גם ההאשטגים. בפלטפורמה תמצאו לרוב כתבי חדשות, פוליטיקאים ומובילי דעה שרוצים להשמיע את דעתם בנושא מסוים לקהל העוקבים ולציבור בכלל. בין המובילים תוכלו למצוא את דונלד טראמפ נשיא ארה"ב מפרסם הצהרות גדולות או בעלי ומנכ"לי חברה גדולים על צעדיהם העתידיים. כדי לקדם בטוויטר נשתמש לרוב בציוצים מקודמים (ממומנים) בהתאם למילות מפתח שהוגדרו ויופיעו בחיפושים הפופולריים או לשווק את העסק שלכם בעמודי הטרנד המובילים.

שיווק ביוטיוב – Youtube

הפלטפורמה המוכרת ביותר בקרב סרטוני הרשת שהוקמה ב2005 נרכשה די מהר ע"י גוגל. משמשת כמקום מרכזי לפרסום סינגלים חדשים לזמרים מוכרים ומתחילים, סרטוני דעה בוידיאו, קטעי וידיאו פופולריים מסרטים, סרטוני למידה של נותני שירות כיצד להרכיב או להתקין דבר כזה או אחר ועוד עולם שלם של תוכן שמגיע היישר לטלוויזיה או לסמארטפון שלכם. הפרסומות של יוטיוב הן לרוב הנצפות ביותר (חוץ ממשתמשי הפרמיום שמשלמים כדי לא לצפות בהם) ולצערנו עדיין הרבה עסקים עוד חוששים לפנות לפלטפורמה הזו על אף שנחשבת למשתלמת והאפקטיבית ביותר עבור מרבית העסקים. למדריך מקיף על פרסום ביוטיוב

סרטון הדרכה קצר על הקמת ערוץ והעלאת סרטונים ליוטיוב:

שיווק בסנאפצ'ט Snapchat

שהוקמה ב2011 בעיקר בשביל שכולנו נוכל לשתף תמונות וקטעי וידיאו אחד מהאחר הגיעה כבר ל49 מיליון משתמשים פעילים. עיקר האפליקציה הייתה האפשרות לשלוח לאדם אחר תמונה או קטע וידיאו לזמן מוגבל ולאחר מכן היא נעלמת. היום האפליקציה השתנתה לגמרי ואפשר להוריד, לשמור או לצלם את התמונה או הסרטון שקיבלתם. טווח הגילאים העיקרי נע בין 10-24 וללא ספק כבש את הצעירים בעיקר בפילטרים המיוחדים ובתוספות שאפשר לצרף לכל תמונה. ניתן להקים קמפיינים עבור קהלי יעד, להוסיף לינק לאתר ולקדם מודעות ממומנות לעסק שלנו.

מלבד הרשתות החברתיות המוכרות, אנו עדים לפלטפורמות ואפליקציות חדשות שקמות מדיי יום כדי לנסות ולחקות אחר הקיימות, לשדרג אותן ובעיקר לייצר עבור כל שכבת גיל את המקום שלה, למרות שבכל פעם שהרשת מתחזקת והופכת לפופולארית אנו רואים מגמה של כל שכבות הגיל להגיע לאותה רשת כדי להיות חלק מהקונצנזוס. 

אז אחרי שעשית היכרות ראשונית עם המדיות החברתיות הנפוצות כיום ולאחר שקיבלת מידע מרכזי על כל אחת, הקונספט שלה וקהל היעד המרכזי שנמצא בה – אתה בטח כבר יודע איזו פלטפורמה הכי מתאימה לפרסום עבורך ועבור העסק שלך.

עדיין מתלבטים באיזה פלטפורמה לפרסם? התקשרו אלינו להתייעצות ללא עלות!

מדיה חברתית = מדיה דו כיוונית

השינוי החשוב והמשמעותי ביותר שנולד בעקבות הרשתות החברתיות הוא הפיכתה של המדיה לדו-כיוונית. בעוד בעבר, התאפיין הפרסום באינטרנט באופן חד-כיווני, בו המותגים והמפרסמים משווקים לגולשים ללא יכולת לתקשר עמם – כיום השיח הוא דו-כיווני, כשלכל גולש ישנה אפשרות לקחת חלק פעיל בכל מסע פרסומי ברשת ולהגיב עליו, להשפיע על הפרסום באופן ישיר ולגרום לאותו מותג להתאים את עצמו אל הקהל.

מדובר כאן בנקודה קריטית שיש לה השלכות מהפכניות על עולם השיווק הדיגיטלי.

כשם שכל קמפיין יכול לקבל חשיפה ויראלית חיובית נהדרת – כך הוא גם עשוי לקבל תגובה שלילית שעלולה להתפשט ברשת כמו אש בשדה קוצים.

שיווק במדיה החברתית - שינוי אסטרטגיה בעולם השיווק

כיום הגולשים משחקים תפקיד פעיל ברשת – אם זה בתגובות טוקבקים למאמרים ובלוגים ברשת, השתתפות פעילה בשלל פרופילים ברשתות חברתיות (כולל טרולים) והפצת תכנים באופן שוטף.  
התפקידים בעולם השיווק התהפכו – הגולשים הפכו להיות מנתבי תוכן וקובעי הפרסום בשטח ומתוך הצרכים שהם מציפים המשווקים והמפרסמים צריכים לדעת כיצד להשתמש בנתונים בשטח לטובתם.

כיום, במסגרת בניית אסטרטגיה לקמפיין שיווק ברשתות חברתיות, אנחנו קודם כל צריכים לחשוב כיצד לייצר קמפיין שיווק ויראלי שימשוך ויניע גולשים להפיץ אותו ברשת.  ככל שנצליח לייצר יותר אינטראקציה עם הגולשים – כך הקמפיין יצליח להגיע לחשיפה גבוהה יותר.

תפקיד - מנהל מדיה חברתית

אחת הבעיות העיקריות של משווקים ומפרסמים באינטרנט כיום, הוא הקושי בניהול של כלל התכנים המופצים בשלל הפלטפורמות.

מותג או עסק מוביל, נדרש כיום לייצר ולהגיב על תכנים בשלל אתרים ופלטפורמות ברשת כמו: אתר ראשי של העסק, בלוג, דף פייסבוק, פרופיל אינסטגרם ושלל תכנים נוספים אודות המותג.   עסקים רבים משתמשים גם בתוכנות לניטור תכנים אודות המותג ברשת – כך הם יכולים להגיב בזמן אמת לגולשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלהם.

מנהל מדיה חברתית הוא כיום מקצוע לכל דבר – ישנן מכללות שמציעות שלל קורסים להכשרת אנשי שיווק במדיה חברתית.

מנהל מדיה חברתית נדרש להיות האינטגרטור שמתכלל את כלל העשייה של שיווק במדיה חברתית, כשלרוב ישתמש בדף הפייסבוק בתור המקור המרכזי להפצה של כלל התכנים.

בתוקף תפקידו הוא נדרש גם לתת מענה שוטף לגולשים ברשת וישמש כפנים והחזית של כל ארגון או עסק ברשתות החברתיות, גם בזמן ניהול משברים.

שיווק במדיה חברתית הוא משימה שיש לקחת אותה בכובד ראש ולבנות לה אסטרטגיה מתאימה.
בניית דף בפייסבוק לא מספיקה – עליכם למשוך אל דף הפייסבוק אוהדים ולייצר אינטראקציה קבועה עמם.

לסיכום

המדיות החברתיות המוכרות ואלה שעשויות להחליף אותם בעתיד חשובות לנו כמשתמשים, כמשווקים, כמפרסמים וכבעלי עסקים.

אין ספק שהרצון הוא לייצר נוכחות בכל המדיה החברתית אבל לעיתים ניסיון לתפוס את כל הפלטפורמות יוצר עומס גם ללקוחות וגם לכם כבעלי עסקים גם מבחינה כלכלית.

במציאות החדשה שנוצרה עלינו להשקיע ולטפח את הלקוחות והגולשים שלנו במדיות שהכי מתאימות לאופי שלהם, לאופי העסק ולדרך השיווקית שאנחנו בוחרים לפנות לקהל היעד שלנו.
אין ספק שלכלים העומדים ברשותנו יש כוח רב שיכול להשפיע גם על המותגים הגדולים בסוף והשינויים שמחוללים הצרכנים בשטח וברשתות החברתיות הם אלה שיכולות לייצר מהפכות לאורך כל שרשרת העסק גם במותגים מובילים.

 

לכם יש את הכוח לייצר את השינוי גם כצרכנים של מותגים אחרים וגם כבעלי עסק בפניה ללקוחות שלכם – התמקדו בפלטפורמות המתאימות לכם והשתמשו בכוח הזו בתבונה.

מרגישים עדיין מבולבלים? לא בטוחים מה מתאים לעסקים שלכם?