עמוד הבית > כתיבת תוכן > אז איך מקדמים אתר בגוגל? גוגל שוב מרעננים את החוקים

אז איך מקדמים אתר בגוגל? גוגל שוב מרעננים את החוקים

לאלו מכם שעוקבים, וודאי כבר הבחנתם שכל הרשת בוערת מהשינויים האחרונים שגוגל מטמיעים במנוע החיפוש, שנועדו בסופו של יום לשפר את איכות ורלוונטיות תוצאות החיפוש.  אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר ולרשום לכם מה הולך לעבוד יותר טוב ומה הולך לעבוד פחות טוב במסגרת קידום אתרים בגוגל.

.

זהירות!  אופטימיזציית יתר

לאלו מכם שכבר שמו לב, גוגל עובדים ללא הפסקה ועורכים שינויים רבים במנגנון החיפוש שלהם. אחת המלחמות שגוגל עוסקת בהן מאז ומתמיד היא נגד אתרים המקודמים באמצעות שיטות פסולות או במילים אחרות "קידום שחור".  לפי דבריו של מאט קאטס אתרים רבים שיעסקו בקידום בלבד במקום לתת משהו בעל ערך אמיתי לגולשים, ירדו בצורה משמעותית במיקומים שלהם בגוגל.

להלן תרגום חופשי של דבריו של קאטס:

"השינויים באלגוריתם של גוגל יכולים לבנות או להרוס עסקים. גוגל שולחת מסר לכל בעלי האתרים לפיו אתם צריכים לדאוג פחות מהמדדים לפיהם נקבע SEO  כיום ולהשקיע יותר ביצירת תכנים איכותיים שייתנו ערך לגולשים.  השאיפה היא להשוות את יכולות הקידום בין אתרים בעלי תקציב שיווק שונה עבור שירותי קידום בגוגל."

לצד דברים אלו של קאטס, הוא אומר באותה נשימה בהמשך המשפט, שגוגל עוסקת ללא לאות בעדכון ושיפור מנוע החיפוש תוך מתן טיפים כיצד יש לעשות SEO  לאתר שלנו בצורה טובה יותר.

מבולבלים?  גם אנחנו.

מצד אחד קאטס אומר כאן שאתרים שהשקיעו מאמצים רבים ב- SEO  עשויים לאבד מיקומים בצורה ניכרת ומצד שני קאטס עדיין טוען ש- SEO  עדיין קיים.  האם עלינו לחשוש מאופטימיזציית יתר של האתר ל- SEO?  האם פעולות שעשינו בעבר לקידום האתר עשויות לפגוע בנו כיום?  במה שווה להשקיע כעת?

.

אז אילו שינויים צפויים בגוגל?

ונסה פוקס, אחת המהנדסות שעבדו בעבר בגוגל והיוצרת של Google webmaster central, הסבירה במהלך ראיון אתה באתר webpronews שהגישה של גוגל עקבית ואין כל חדש – גוגל תמיד רצו להציף למעלה את התוצאות שמספקות את התוכן הכי איכותי והכי רלוונטי לגולשים. לגבי אתרים שעשויים להיענש על פעולות SEO  שהם ביצעו בעבר, היא אומרת,  שבהחלט יש לבעלי אתרים סיבה להיות בדאגה.

מאט קאטס דיבר על כך שגוגל מעוניינת לתת יותר הזדמנות לאתרים שלא הושקעה בהם עבודת קידום (ההנחה כאן כמובן על אופטימיזציית יתר של האתר בהתאם להנחיות גוגל), כל עוד באתרים אלה ישנו תוכן איכותי שבאמת ייתן ערך לגולשים.

במילים אחרות, כל עוד יש תוכן איכותי באתר שלכם, גם אם לא הושקעה עבודת אופטימיזציה באתר שלכם – האתר שלכם יקודם.

יותר מתמיד נראה שהפעם בהחלט מדובר בשנת התוכן.  תוכן תמיד היה המלך, עכשיו הוא הוא השתלט על כל משפחת המלוכה.

מעכשיו, לפי קאטס ופוקס, הגולשים הם אלו שיקבעו מי האתרים שידורגו בתוצאות הראשונות.  אם התוכן של אתר מסוים הוא התוצאה הטובה ביותר לגולש, גוגל רוצה לדרג את האתר גם אם הוא לא הקפיד על תגית הטייטל שלו או על צפיפות מילות מפתח.  פוקס ממשיכה ואומרת שזה בהחלט יעיל וטוב להשתמש במילות המפתח הנכונות, אך לצד זה ישנם אתרים רבים שהשקיעו יותר מדי בשאלה איך גוגל קורא את האתר שלהם במקום להשקיע בתוכן שלהם ולענות על השאלה איך הגולשים קוראים את האתר שלהם – וכאן הבעיה האמיתית.   גוגל למעשה מתיימרת להבין אילו תכנים הם הטובים ביותר לתצוגה עבור כל שאילתת חיפוש ללא קשר לאופטימיזציה של אותו דף.

מותגים וגם אתרים קטנים ייהנו מכך, אם ישנם אתרים של מותגים רלוונטיים וחזקים בתחום מסוים או אתרים שרלוונטיים מאוד למילת חיפוש כלשהי, הם ייהנו מקידום לתוצאות גבוהות יותר.  כך אתר קטן של עסק המציע לינה באיי נאפה יוכל לעלות למיקום גבוה יותר על פני אתר אפיליאציה שמנסה למכור חבילות באזור.

.

אז איך מומלץ לקדם את האתר שלנו מעכשיו?

הגישה שלנו בקידום האתר כעת צריכה להיות מונעת ממה שהגולשים שלנו מחפשים.  כל בעל אתר מכיר את ממשק ה- Google webmaster tool, דרכו ניתן לראות באילו שאילתות חיפוש גולשים מוצאים את האתר שלנו רלוונטי.  המטרה היא לייצר תכנים שייתנו מענה לבעיות ולצרכים המהותיים של הגולשים שלנו.  גם אם כותרת המאמר לא תהיה מילת מפתח כמו "קידום באינטרנט" למשל, במידה ויהיה בו תוכן איכותי שייתן מידע אמיתי ומקצועי בנושא, הוא יעשה נפלאות לאתר שלכם מבחינת קידום בביטויים הרלוונטיים.

לפי דבריה של פוקס, יצירת תכנים איכותיים שיענו לצרכי ובעיות הגולשים, לצד השקעה והבנה כיצד לגרום לגוגל לסרוק בקלות ולאנדקס את האתר יעזרו רבות בקידום האתר.

גוגל רוצה שנבדוק את האתר שלנו לעומק ונבין האם התכנים שלנו נותנים את המענה האופטימאלי לגולשים באתר.

.

ההנחיות של גוגל – קידום אתרים – עשה ואל תעשה

.

עשה:

איך לקדם אתר?

  • תנו ערך לגולשים – הניחו שהאתר שידורג במקום הראשון יהיה זה שטוב ביותר לגולשים ולא להנחיות שמגדירות מה צריך לעשות כדי שהאתר יקודם.
  • נסו ליצור ייחוד לאתר שלכם – נסו לגרום לאתר שלכם לבלוט לטובה מעל השאר. ספקו תוכן או משהו שונה ואטרקטיבי לגולשים.
  • השתמשו במילות מפתח רלוונטיות – נסו לשים את עצמכם בנעלי הגולשים ולחשוב באילו ביטויים הם ישתמשו כדי למצוא אתכם.  הכירו את הגולשים שלכם ונסו לתת את המענה לצרכים שלהם.  אם תתנו להם מענה לבעיות ולצרכים שלכם – הם יבואו לאתר שלכם.
  • השקיעו במבנה האתר שלכם – צרו תפריט ניווט ידידותי וקישורים פנימיים שיעזרו לגולש לנווט באתר ולמצוא את המידע שהוא צריך.  השקיעו בתגיות וצרו טייטלים ייחודיים ותגי מטא שימשכו את הגולשים.
  • בדקו את ההודעות שגוגל שולחים לכם – בממשק הגוגל webmaster tool נשלחות הודעות והתראות מגוגל על בעיות שוטפות שיש באתר (סריקה, איטיות וכדומה).  עקבו אחר הודעות אלה ויישמו את השינויים הנדרשים.  במידה ותרצו תוכלו להעביר את ההודעות ישירות לאימייל שלכם.
  • ויראליות ונוכחות ברשת:  אולי הפרמטר החשוב ביותר שהולך ותופס יותר ויותר ניקוד באלגוריתם של גוגל.  המטרה – ליצור את הבאזז הגדול ביותר.  מה זה כולל? סיגנלים חברתיים בעיקר החל מעוקבים, הקלקות של +1 ולייקים  (גם אם לא בא לכם על גוגל פלוס, מומלץ לכם להשקיע ולשתף שם תכנים ולגרום לגולשים ללחוץ +1 על דפים באתר שלכם), תגובות באתר, קישורים מאתרים רלוונטיים לתכנים פופולאריים באתר, שיתופים ברשתות חברתיות.   נסו לייצר תכנים שיהיו סיפורים חמים שידברו עליהם, תמונות או תכנים שגולשים ירצו לשתף וכדומה.    בנוסף מומלץ להשקיע ולהטמיע באתר סרטונים שיכולים לעניין את קהל הגולשים שלכם. זה יגדיל את זמן השהייה באתר ויוסיף מדדים חברתיים שיועילו לקידום האתר שלכם.
  • בנו נוכחות במדיה חברתית ובסלולר – צרו פרופילים והגבירו את הפעילות שלכם במדיה החברתית.  תנו מענה ושירותים לגולשים שעשויים לחפש ולמצוא אתכם  דרך הסלולר.  תוכלו למשל לקדם את העסק שלכם באמצעות גוגל מקומות.
  • הישארו רלוונטיים ועדכניים: במילים אחרות, עדכנו את התוכן באתר שלכם לעתים קרובות. צרו תוכן רלוונטי ועדכנו בשינויים חשובים בתעשייה שלכם.
  • המרות:  לפי מאט קאטס, מקדם אתרים אמיתי אינו מקדם תוצאות בגוגל אלא מגדיל המרות ואינטראקציה באתר.
  • השקיעו בחוויית משתמש: השקיעו בגולשים שלכם והקלו על גלישתם באתר.  הוסיפו תמונות גדולות להמחשת התכנים שאתם כותבים עליהם.  תמונות גדולות וברורות שנותנות ערך אמיתי לכתבה – עשויות לדרג אתכם גבוה יותר בגוגל.
  • תגי מטא: תגי meta והשפעתן על SEO עברו תהפוכות עם השנים.  בתחילה היה להן חלק מכריע בהשפעה על קידום בגוגל, היות וגוגל זיהה בתגית זו את תיאור העמוד ולכן ציפה למצוא שם מילות מפתח רלוונטיות.  בזמנו כתבנו על השינוי שגוגל הסירה את החשיבות של תגי ה- meta description וה- meta keywords בשל המניפולציות שמקדמי אתרים עשו על מנת לדחוס בהם כמה שיותר מילות מפתח לקידום.  לאחרונה הפיץ מאט קאטס סרטון בו הוא עונה על השאלה למה בכל זאת יש להשקיע בתגי המטא באתר שלנו.

 

בסרטון זה אומר קאטס, שאם אתם חושבים על המרות – אתם תשקיעו בתגי ה- meta שלכם היות ותאור זה מופיע בתוצאות החיפוש של הגולשים ובמידה ונכתב בצורה אטרקטיבית, יעודד הקלקות וכניסות גולשים לאתר.

.

אל תעשה:   

מה לא לעשות בקידום אתרים?

  • טקסט עוגן:  צאו מהחשיבה שככל שיהיו לכם יותר קישורים על גבי טקסט העוגן שאתם מקדמים – כך תקודמו גבוה יותר.  טקסט העוגן על גבי קישורים הולך ומאבד מחשיבותו.  זה לא רע אם יהיו לכם קישור על מילת המפתח שאתם מקדמים, אך לא רק!  גיוון צריך לשחק תפקיד והקישורים צריכים להיראות טבעיים יותר.  גוגל עשוי לזהות אתרים שמקבלים קישורים רבים מדי על גבי טקסט עוגן של ביטוי תחרותי בתור קידום יתר ולפגוע בדירוג האתר.
  • תפסיקו לחפש קיצורי דרך: אל תבזבזו את הזמן שלכם איזה קישור עשוי להביא לכם את הדירוג הגבוה יותר.  העדיפו להשקיע את הזמן הזה בסוגיה איך להשאיר את הגולשים יותר זמן באתר שלכם ולגרום להם ליצור אינטראקציה גבוהה יותר עם המותג שלכם ברשת.
  • חוות תוכן וחוות קישורים:  עד לא מזמן המלחמה הייתה בעיקר נגד חוות הקישורים, הפנדה הרחיב את המלחמה גם לחוות התוכן.  גוגל עוקבת ומזהה רשתות של אתרים ומכירה של קישורים הנקנים מאתרים.  זו גם אחת הסיבות שקישורי פוטר הלכו ואיבדו מכוחם עם הזמן.   כולנו יודעים שעל אף שישנם מיליוני אתרים ובלוגים ברשת, למעשה חלק גדול מהם משמשים כאתרי תמיכה לאתרים הראשיים.  גוגל מזהה את אתרי התמיכה האלו לפי חוסר ההשקעה שמאופיין בהם (תכנים לא איכותיים שרוויים בקישורים, חוסר השקעה בעיצוב וחוויית משתמש, אין הנעה לפעולה של הגולשים ליצירת קשר עם הארגון באמצעות טלפון ולרוב גם לא יהיה דף אודות באתרים אלו).  עצה שלנו, השקיעו באתרי התמיכה שלכם ובמיוחד בתכנים שעולים בהם.

.

אז מה אנחנו מבינים מזה?

קודם כל אם אתם קצת מבולבלים אל תרגישו רע עם עצמכם.  הרבה אנשים בתעשייה מבולבלים מהמסרים הרבים שגוגל מפיצים ברשת בזמן האחרון.  בסופו של יום הטקטיקה של גוגל לא התהפכה ולא השתנתה כל כך – הדבר החשוב ביותר היה ונשאר התוכן.  מה שהשתנה זה היכולת של גוגל להבדיל ולהבחין בין טוב לרע.

אם התרגלנו שגוגל מעדכנים את האלגוריתם אחת לכמה חודשים, עכשיו מדובר בעדכון כמעט יומיומי.

מומלץ להפסיק לחשוב כמו רובוט שמבצע את נהלי גוגל כמו מכונה ולהתחיל לחשוב על הגולשים שלנו (גוגל תמיד אמרו שזו הדרך לפיה עלינו לחשוב ) ולהשקיע קודם כל ביצירת אינטראקציה טובה יותר עם הגולשים באתר ולתת להם תכנים ומידע שיעניין אותם.

בנוסף מומלץ להמשיך ולעקוב אחר העדכונים של גוגל ולהסיק מהם את המסקנות המתבקשות.   למשל, אם גוגל מודיעה שהם מעדכנים ומשפרים את תוצאות חיפוש התמונות – אנו צריכים להסיק מזה שכדאי לנו לשלב יותר תמונות ואמצעים ויזואליים לצד התכנים באתר.

בכל מקרה, אלו שכבר פוחדים שהעסק שלהם הולך לאבד מהכנסותיו בעקבות השינויים הקרבים, הרשו לנו להזכיר לכם שעד שכל דבר מגיע לגוגל ישראל לוקח זמן ובהחלט יש לנו זמן היערכות.  השקיעו כבר מעכשיו בשיפור התכנים שלכם, נסו לשפר את האינטראקציה של גולשים עם האתר שלכם ונסו להגדיל את הנוכחות שלכם במדיה החברתית.

 אז איך אתם נערכים לשינויים?

14 Replies to “אז איך מקדמים אתר בגוגל? גוגל שוב מרעננים את החוקים”

  1. שחר SEO הגיב:

    מאמר מצוין מסכם את השינויים האחרונים באלגוריתם. זו דוגמה לתוכן איכותי שנותן ערך לגולש.

    יישר כח

  2. אנידור הגיב:

    תודה, שמחים שאהבת 🙂

    1. גליה הגיב:

      וואלה, אנידור, זה אתה, גדול…ד"ש ממבשרת וכל הכבוד על המאמר המסודר והממצה, לי זה עשה סדר 🙂

      1. אנידור הגיב:

        הי גליה
        מה שלומך?
        שמח שאהבת 🙂

        אנחנו משתדלים לעדכן כל הזמן על השינויים בגוגל ובמדיה החברתית.. אז את מוזמנת להצטרף לרשימת תפוצה שלנו ולהתעדכן בפוסטים חדשים שאנחנו מעלים.
        יש למעלה מצד שמאל תיבה שאפשר להשאיר בה את המייל לקבלת עדכונים.

    2. גליה הגיב:

      תודה רבה על הסדר בבלגאן…וד"ש ממבשרת 🙂

  3. איתן יריב הגיב:

    המאמר כתוב היטב ומעניין. תודה על הסקירה.

  4. עינת הגיב:

    תודה רבה על מאמר מרתק. אני חושבת שהולכת להיות שנה מרתקת לכל מי שעוסק בתחום. בהצלחה לכולנו

  5. דרור הגיב:

    קודם כל אני חייב לציין שזה פוסט מעולה שבר לי המון סטיגמות שהייתי רגיל אלהם ועבדתי כמו רובוט עכשיו אפשר לעשות את השינוים ולשפר את התוצאות בגוגל.

  6. Anidor הגיב:

    הי דרור
    מה קורה?
    כפי שכבר הבנת, כל תעשיית הקידום אתרים עתידה להשתנות בתקופה הקרובה ואלו מאיתנו שישקיעו וייתנו את האקסטרה לגולשים (גם אם אין להם אופטימיזציה טובה או מספיק קישורי פוטר 🙂 הם אלו שיקודמו בסופו של יום בתוצאות החיפוש של גוגל.
    אך כמובן שייקח קצת זמן ואפילו יש תוצאות זבל שמתחילות לטפס בעקבות העדכון פינגווין אחרון.
    הערכה שלי, אנחנו צפויים להמשיך ולראות הרבה עדכונים בשנה הקרובה, מה שאומר שלא הולך להיות קל לחברות קידום אתרים ובעיקר צריך הרבה אורך רוח מהלקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך עושים מחקר מילות מפתח בעזרת SEMRUSH?

עצרתם פעם לחשוב איך החליט מקדם האתרים לבחור דווקא במילות ...

אילון סבג
09.10.2018
לקריאה

Google authority מול Google trust – מה ההבדלים ואיך תוכלו להגדיל את הסמכותיות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל?

האלגוריתם לפיו גוגל מדרג את רלוונטיות האתרים לכל מילת מפתח ...

אנידור חקק
25.12.2012
לקריאה