עמוד הבית > מאמרים > זהירות! שרלטנים "מטעם גוגל" מציעים לעשות לכם קמפיין בגוגל אדוורדס

זהירות! שרלטנים "מטעם גוגל" מציעים לעשות לכם קמפיין בגוגל אדוורדס

בפוסט הזה אני רוצה להתריע בפניכם בעלי החברות, מנהלי השיווק בחברות השונות ולכל מי שבעל עניין, על תופעה מדאיגה מאוד בתחום השיווק באינטרנט. מדובר בשרלטנים המציעים לחברות ועסקים לעשות עבורם קמפיין אדוורדס באופן שלא ניתן להגדיר אותו אחרת אלא כרמאות. אני רוצה בפוסט הזה להרחיב כיצד השיטה שלהם עובדת, כיצד לזהות אותם כבר מהמשפטים הראשונים שלהם אליכם בטלפון ועוד. כמו כן, לקראת סוף המסמך אני מצרף קישור לפורום קידום אתרים שם דיברו על אחת החברות מסוג זה, אבל מטעמי הגנה משפטית, אציין כי ייתכן שהם טועים ואולי אני טועה והכל לכאורה.

למעשה התחקיר שאני הולך להראות לכם מתבסס על שיחות שעשיתי עבור לקוחות שלי. אותן חברות שרלטניות התקשרו אליהם, הציעו להם מה שהציעו והלקוחות האלו סמכו עלי שאבדוק את ההצעות המפתות האלו עבורם. אני חזרתי לאותן חברות במסווה של מנהל שיווק תמים שרוצה לדעת עוד על השירות שלהם ואיך הוא עובד. הנה התוצאות לפניכם.

כיצד לזהות אותם כבר מהרגע הראשון?

למעשה נתקלתי בכמה נוסחים שהועברו אלי דרך לקוחות שלי שאותן חברות פנו אליהם. צפו למשפטי פתיחה בסגנון הזה:

  • "שלום אנחנו חברת… ואנחנו שלוחה של חברה אמריקאית שקיימת כבר 10 שנים."
  • "שלום, אנחנו חברת ….. ויש היום מבצע על מילת המפתח "ספא זוגי"" (או כל מילת מפתח אחרת שהיא רלוונטית לתחום שלכם).
  • החצופים מבינהם פותחים כך: "שלום, אנחנו חברת… ואנחנו משווקים מורשים של גוגל…"
  • הכי חצופים מתחילים כך: "שלום, אנחנו מטעם גוגל…"

האמת האמיתית:

כל אחד יכול לשווק ולפתוח קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס. אף אחד לא צריך זיכיון מגוגל, רשות מגוגל או כל דבר אחר.

בנוסף, כשבדקתי את האתר של החברה האמריקאית, ראיתי שגיל הדומיין הוא רק בן שנה. אמנם זו ראייה נסיבתית בלבד שכן ייתכן שהם עברו לדומיין עם שם אחר רק לפני שנה. אם זה כך אז ייתכן שהם עשו זאת על מנת להחליף את שם החברה שצבר מוניטין שלילי רב. אבל כאמור זו ראייה נסיבתית ולכן נעבור לראיות החותכות באמת.

כיצד השיטה של השרלטנים עובדת?

השיטה שלהם עובדת כך:

  • הם מציעים לכם לבנות קמפיין סביב מילת מפתח אחת.
  • הם מבטיחים לכם שתמורת הסכום שאתם משלמים להם עבור המילה הזו, המודעה שלכם תהיה כל הזמן במקום הראשון בין שאר הפרסומות.
  • ועכשיו שימו לב לזה: הם מבטיחים לכם, שלא משנה כמה גולשים ילחצו לכם על המודעה – אתם אף לא תשלמו יותר ממה ששילמתם והמודעה לעולם לא תמצה את התקציב שלכם. הניסוח המדוייק שלהם הוא: "המודעה שלכם תהיה במקום הראשון ללא תלות במספר הקליקים שלוחצים עליה."

למעשה אני רוצה להסביר לכם כרגע איך המערכת של אדוורדס פועלת ואיך השרלטנים מנצלים אותה לטובתם.

השיטה, המודל העיקרי שגוגל אדוורדס מציע היא מודל ה-CPC. כלומר, Cost Per Click. ובעברית: ברגע שהמודעה/מודעות שלכם באוויר אתם משלמים רק על כל קליק שגולש לחץ לכם על המודעה ולמעשה הגיע למקום שאתם רוצים, אם זה לאתר שלכם, לדף הנחיתה שלכם וכו'. אם מישהו ראה את המודעה שלכם אבל לא לחץ עליה – אתם לא משלמים.

אז אתם שואלים את השאלה הנכונה: אז איך הם מבטיחים שלא משנה כמה לוחצים על המודעה אתם לא תשלמו יותר? האם גם המודל הזה קיים אצל גוגל אדוורדס? התשובה היא שהמודל הזה אינו קיים בגוגל אדוורדס. אז איך הם עושים את זה? הנה השיטה במלואה:

הם מוודאים את כמות החיפושים לאותה מילת מפתח ולפי זה הם דופקים לכם מחיר

תוך כדי שיחה איתכם הם מחליטים יחד איתכם על מילת מפתח (אחת, כן?) שרלוונטית אליכם. הם בודקים מיד כמה אנשים מחפשים את המילה הזו או הביטוי הזה בחודש. כל אחד יכול לעשות זאת בכלי מילות המפתח של גוגל. נניח שהם מחליטים איתכם על הביטוי "סגווי ירושלים" או כל ביטוי אחר שמתאים לכם ונניח שהם רואים שיש כ-300 חיפושים לביטוי הזה בממוצע בחודש.  ואז לרוב הם אומרים לכם שמילה זו תעלה לכם 600 ₪ בחודש. עם זאת, הם מזכירים לכם: "יש לכם 300 קונים פוטנציאליים שמחפשים את השירות שלכם ושיראו את המודעה שלכם, וגם כמו שציינו, זה לא משנה כמה יקליקו לכם על המודעה, היא תמיד תישאר למעלה."

הלקוח התמים חושב לעצמו: "וואו, זה בהחלט שווה לי. 300 קונים פוטנציאליים שמחפשים את השירות שלי יחשפו למודעה שלי –  אני בטח אסגור 25 עסקאות לפחות."

שימו לב איך אתם נדפקים: מה קורה בפועל

אז אנחנו בהיידה מצטערים לנפץ לכם את החלום של 25 עסקאות סגורות ב-600 ₪. מהנסיון שלנו ושל חברות מקצועיות נוספות בתחום האמת תהיה מאוד עצובה אם תבצעו עיסקה כזו. מדוע? הנה הנתונים לפניכם.

מילת מפתח שיש עליה 300 חיפושים בחודש – בסופו של דבר כמות האנשים שבאמת תלחץ לכם על המודעה היא בסביבות ה-1%-2% מסך כמות החיפושים. 1% מ-300 זה 3(!) ו-2% זה 6.

אז קודם כל אתם כבר מבינים מדוע הם אומרים לכם שלא משנה להם כמה ילחצו לכם על המודעה. למעשה אתם משלמים מחיר שערורייתי לקליק. במקום לשלם נניח בין 2-4 ₪ לקליק, אתם משלמים… שימו לב: 50 ₪ לקליק במקרה הטוב של 2% הקלקות, או 100 ₪ לקליק במקרה הרע של 1% הקלקות. זה המודל של השרלטנים. כך זה עובד. אבל זה לא סוף הסיפור. שימו לב.

מתוך אותם 3-6 קליקים – כמה יסגרו איתכם עסקה?

כולם יודעים שלהביא גולשים לאתר זה לא סוף הסיפור. חלק מהגולשים לוחצים על מודעה מגיעים לאתר ויוצאים אחרי 2 שניות חזרה לגוגל. חלק מהגולשים קוראים את הדף הבית  ויוצאים חזרה. חלק מהם, ממשיכים לקרוא דברים ובסוף לא שולחים שום דבר בטופס צור קשר ולא מרימים טלפון.

אני רוצה לפתוח פה סוגריים: (אם אי פעם תבצעו את החישוב כמה גולשים יש לכם באתר בחודש וכמה פניות טלפוניות מהאתר וטפסי צור קשר התקבלו אצלכם בחודש – תוכלו לדעת מה אחוז ההמרה של האתר, כלומר איך הוא מצליח להמיר גולשים ללקוחות פוטנציאליים. )

בקיצור, נניח שאחוז ההמרה של האתר שלכם הוא 10% – אז מאותם 3-6 גולשים יצרו איתכם קשר בערך 0.3-0.6 אנשים. זה בטח לא פשוט לדבר עם 0.3 איש.

אבל כמו שאתם בטח יודעים, לא כל מי שהרים אליכם טלפון בסוף יסגור איתכם. אז כמה לדעתכם לקוחות חדשים יצטרפו אליכם בעקבות השירות המהולל של חברת א.ב. שרלטנים בע"מ?

איך הם מוודאים שלא תוכלו לעלות עליהם?

למעשה יש להם שתי טכניקות להסוות את צעדיהם:

  1. דוחות ערוכים – אם תבקשו מהם את הדוח שהסטנדרטי שמערכת האדוורדס יכולה להוציא הם יגידו לכם שהם מביאים לכם דו"חות שהם עורכים בעצמם ולא כאלו שהמערכת מוציאה. הסיבה לכך היא ברורה: מי שיראה את הדו"ח הזה יבין מייד שהוא משלם הרבה עבור כל כך מעט.
  2. הם רוצים לשים את הטלפון שלכם במודעה – הרבה פעמים הם מעוניינים שתשימו את מספר הטלפון שלכם במודעה. מדוע? הם אומרים שגם מי שלא מקליק על המודעה יכול להרים טלפון מבלי ללחוץ על המודעה וכך אתם מקבלים עוד פניות באותו המחיר שאתם משלמים. שוב פעם: נשמע כמו הצעה מנצחת. מה עומד מאחורי זה? ברגע שאתם שמים את הטלפון של המשרד שלכם במודעה אתם חותכים את היכולת שלכם לעקוב אחרי ההשפעה של הקמפיין. אתם מקבלים פניות בטלפון – איך תדעו האם הם לחצו על המודעות ושהכסף שאתם משלמים מוצדק? אם תשאלו את השרלטנים האם המודעות שלכם מתפקדות כמו שצריך הם יאמרו לכם שהפניות הטלפוניות שאתם מקבלים הם גם בזכות המודעות. עכשיו לכו תוכיחו איפה הלקוחות החדשים האלה ראו את הפרסום שלכם לפני שהרימו טלפון, האם הם הכירו אתכם ורשמו את שם החברה שלכם בגוגל? נכנסו לאתר והרימו טלפון? אולי הם מצאו אתכם באיזה אינדקס? אולי קיבלו המלצה מחברים?

איך לנעוץ את המסמר ולוודא סופית שהם שרלטנים

  1. חפשו את שם החברה שלהם בגוגל. לרוב תמצאו שרוב התוצאות מתחת לשם החברה שלהם אלו אנשים ששואלים האם החברה הזו נוכלת או רמאית. אמנם יש הרבה חברות שאם תרשמו את השם שלהם תקבלו גם תוצאות שליליות עליהן. אבל כאן יהיה מדובר ברוב התוצאות השליליות.
  2. בקשו שמות של לקוחות שלהם. אני ביקשתי מהם וחקרתי את שלושת הלקוחות שהם נתנו לי. ביקשתי מהם לדעת על השירות שהם מקבלים כי יש לי לקוח שקיבל הצעה מאותה חברה. התוצאה הייתה שאחד היה מרוצה אבל הוא אמר לי שהאתר שלו מפורסם בעוד מקומות. שאלתי אותו ואיך אתה יודע שמי שמתקשר אליך הוא מהמודעות. כאן הוא היה מובך. הטלפון שלו היה הרי מפורסם במקומות רבים באינטרנט. שני הלקוחות האחרים היו בלתי מרוצים בעליל. הם אמרו שהם מקבלים אפס פניות מהפרסום הזה.
  3. בקשו מהחברה דו"ח בלתי ערוך. אתם רוצים לדעת תכל"ס כמה לחצו והאם זה שווה. ברור לכם שהם יסרבו. אגב, גם אם הם יסכימו לשלוח לכם דו"ח כזה – למה לכם להיכנס מראש להפסד ברור? הם עובדים בשיטת מצליח. לדעתי רוב הלקוחות התמימים שהם מצליחים לתפוס לא מחזיקים איתם יותר מחודש. אבל כך הם עושים את מירב הכסף שלהם.

נו, אז תפרסם את רשימת החברות שפועלות בשיטה הזו

את זה אני לא יכול. הרי אנו יכולים להיות חשופים לתביעה…

איך תזהו חברה מקצועית אמיתית בתחום האדוורדס?

למעשה, חלק זה נועד לזהות את החברות שמבצעות אדוורדס בצורה רצינית, טובה ויעילה לעסק שלכם. בנוסף, ישנן חברות שאינן שרלטניות אך תחום האדוורדס אינו תחום הדגל שלהן. הן מציעות אותו על הדרך כשירות נוסף, מעין "חלטורה". אז הנה מה שאתם אמורים לקבל באמת:

  1.  מס' מילות המפתח שאתם אמורים לקבל הוא גדול, ולכלול בתוכו, גם ביטויים פתוחים כך שהמודעה שלכם תעלה גם על מילות מפתח רלוונטיות שלא חשבו עליהן בעת מחקר מילות המפתח אך הן עדיין רלוונטיות. בעגה המקצועית, מדובר במילות מפתח בהתאמה רחבה, ובהתאמה לביטוי.
  2. חברה מקצועית תייעל לכם את הקמפיין מתוך מטרה להוזיל את העלות לקליק עם הזמן עד לרמה אופטמילית הזולה ביותר מבלי לפגוע בכמות הקליקים שלכם.
  3. חברה מקצועית, תייצר מדי פעם מודעות חדשות על מנת לבדוק אופציות ניסוח חדשות שתייעלנה את הקמפיין.
  4. חברה מקצועית תוסיף לקמפיין מילים שליליות, כלומר מילים שאם הן מופיעות כשגולש מקליד אזי המודעות שלכם לא תופענה. למשל מילה כמו 'חינם' ברוב המקרים לא תהיה נכונה לקמפיין שלכם.
  5. חברה מקצועית תגיד לכם באופן חד-משמעי:  אין דבר כזה קמפיין עם כמות קליקים בלתי מוגבלת. כל קליק עולה כסף וזה הכסף שהולך לגוגל. החברה לוקחת דמי הקמת קמפיין ודמי ניהול קמפיין.

כלל הזהב

חברה בעלת נסיון רב עם פרסום בגוגל ושיווק באינטרנט ובכלל כל חברה בכל תחום האינטרס שלה הוא האינטרס של הלקוח. המטרה אינה לנצל את הלקוח אלא להגדיל לו רווחים, לספק לו שירות נפלא כדי שהוא ימשיך להיות איתה לטווח ארוך.

 אני רוצה לנצל את הבמה הזו וקורא לכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט בכלל ובשירות פרסום ממומן בגוגל בפרט גם להפיץ מאמר זה כך שיגיע לכמה שיותר אנשים. לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים צריכים לדעת איך יכולים לרמות אותם.

כמו כן, אם נתקלתם בחברות כאלו ויש לכם מה להוסיף על מה שנאמר כאן למעלה, אתם מוזמנים. האם יש לשרלטנים שיטות נוספות בתחום של האדוורדס? כיצד שיטות אלו פועלות?

האם יש לכם מסר נוסף לקהל הלקוחות באשר הוא? הכוונה שלנו היא לשלוח את המאמר הזה לכל לקוחותינו ולכמה שיותר מנהלי שיווק וגם אתם מוזמנים לעשות כך. אין ספק, השרלטנים עושים לעצמם כסף קל, והורסים את המוניטין של המשווקים המקצועיים.

21 Replies to “זהירות! שרלטנים "מטעם גוגל" מציעים לעשות לכם קמפיין בגוגל אדוורדס”

  1. עמית הגיב:

    לא יכולתי לכתוב את זה יותר טוב בעצמי.
    זאת תופעה שקיימת כבר שנים.
    הם מנצלים חוסר ידע של אנשים

    1. תודה על המחמאה. הדרך למנוע את זה עד כמה שניתן היא להפיץ את המסר הזה בכל פלטפורמה או אתר שאפשרי לכל אחד לעשות זאת.

  2. אניה הגיב:

    מספר לקוחות שלנו גם קיבלו פניות כאלה, ובניתוח משותף ראינו כי בלשון המעטה זה לא משתלם בעליל! תודה רבה על הפוסט, הפצתי אותו גם ללקוחות הרלוונטים.

    1. היי אניה, תודה, כמוך גם אני כבר הפצתי אותו לכמה לקוחות שקיבלו פניות כאלו. אני מקווה שכתבתי בלשון מספיק ברורה שגם אנשים לא מהמקצוע יוכלו להבין את המאמר הזה יחסית בקלות.

  3. כל כך נכון וכל כך עצוב,
    אני כל כך מכיר את התופעה וכתבתה על הנושא כל כך יפה.
    הבעיה מה עושים????
    וכנראה התשובה ממשיכים לספק שירות מעולה כמו שאתם עושים ונותנים לכל ה"חסכנים" ומחפשי המציאות ליפול ברשת של השרלטנים…

    1. מה עושים. זאת השאלה.
      קודם כל, גוגל עצמם בתקנון האדוורדס שלהם, סעיף 6, מפרטים איך כל השיטות האלו פסולות, כולל להציג את עצמך מטעם גוגל, או שותף של גוגל במידה ואתה לא שותף של גוגל וכו' ושאין דבר כזה פיקס פרייז וכו' – אז נשאלת השאלה למי אפשר לדווח על חברה שמפרה באופן כל כך בוטה את ההנחיות. בדיוק היום הפניתי שאלה למישהו בגוגל על כך. אעדכן כשתהייה לי התשובה.

      עוד פתרון שעדיין לא התגבש לי: בהרבה מקרים, יש גופים שמפקחים על חברות, על מוסכי רכב, וכו' שהם פועלים באופן אתי ואינם מרמים לקוחות. מעין איגוד הצרכנים, אולי צריך להקים גוף כזה, או שמא גוף שקיים כיום, כמו אמון הציבור, המועצה לצרכנות, משרד התמ"ת. הבעיה עם כל הגופים האלו שהם לא יודעים מה זה אינטרנט. אבל אני אשמח להקים שם ביחד איתך את המחלקה לאכיפת החוק האתי לגבי פרסום בגוגל. מתאים לך? 🙂

  4. אורי הגיב:

    טוב שיש גם פוסטים כאלו 🙂

    יש לא מעט שרלטנים בתחום שלנו, חשוב מאוד להיזהר מהם.
    הפוסט הזה צריך להיות מופץ כמה שיותר!

    1. תודה על התגובה. כתבתי את הפוסט הזה כי מרוב אנשים ולקוחות שפנו אלי עם הצעות מהסוג הזה, החלטתי פשוט לכתוב על זה ולשלוח להם את הקישור במקום לשבת ולהסביר להם כל פעם מחדש למה השיטה הזו תגזול להם את הכסף. אנשים פשוט מוקסמים מהמשפט "תמיד תהיו למעלה, לא משנה כמה יקליקו לכם על המודעה".
      אבל רק 2 אנשים יקליקו לכם על המודעה!!!
      מי יתן והעולם יהיה טוב יותר – שתפו והשפיעו.

  5. ירון הגיב:

    מאמר נפלא מסכים עם כל מילה
    אהבתי ובגדול

    1. תודה רבה. אתה נתקלת במקרים כאלו?

  6. אביחי הגיב:

    פוסט מעולה, גם ללקוחה שלי ניסו לעשות בדיוק את אותו הדבר.

    חשוב להתייעץ עם שמבין ואתם סומכים עליו, לפני שסוגרים עסקאות כאלה.

    1. הי אביחי, תודה על התגובה.
      מה שמדהים אותי זה גם לקוחות שפונים אלינו, אף פעם לא שואלים אותנו על לקוחות ואם אפשר לדבר איתם. אתם מפקידים אצלנו אלפי שקלים! המזל שלהם שאנחנו עושים עבודה מעולה.
      הבעיה האמיתית מתחילה כשהם נכווים מרמאים, ואז מאבדים את האמון בשיווק נכון שיכול להציל להם את העסק.

  7. אייל הגיב:

    אם מישהו לא רוצה לעשות את זה בעצמו שישלם למישהו אחר, בדיוק כמו כל אחד מכם שיודע להוציא את השיער מהכיור, או לפתוח סתימה קטנה, אבל שצריך משהו רציני יותר קוראים לאינסטלטור.

    אם אין לי את הזמן להתעסק עם קידום ממומן , ולא אכפת לי לשלם 10-20 יותר ממה שזה אמור לעלות בפועל עם מישהו שימקסמם את התוצאות מה רע לי ?

    הרי לכל מקצוע יש בעלי מקצוע , כולם הולכים למומחה שהם צריכים משהו, למה לא לשלם למישהו שיעשה משהו עבורך אם לך את הזמן או את הכוח לעשות זאת, עובדה שיש חברות גדולות וקטנות שמתפרסנות מזה ומתפרנסות יופי.

    ומה עם אלה שמוציאים את כלבים לטייל ? מה , ? בעל הכלב לא יכול את זה לבד ? זה דורד פחות מחשבה מאשר לנהל תקציב קמפיין , אז הם לוקחים כמה שקלים על מנת לחסוך לך את הקקי והפיפי של הכלב בחוץ.

    1. כפיר לב סיני הגיב:

      אותן חברות שפועלות בשיטה הזו מספקות 0 תוצאות ללקוחות שלהן ויושבות רגל על רגל. הדבר האחרון שהן חושבות עליו זה למקסם לו תוצאות.

      אם החברה מציגה את השיטה שלה כפיקס פרייז (למרות שגוגל אוסרים להציג כך את הפרסום באדוורדס) אבל בפועל עושה עבודה מעולה ללקוח ועובדת יפה ומטייבת (משפרת) את ביצועי הקמפיין, אז הכל טוב, לא?
      אבל בפועל, מי שמציג את האדוורדס כפיקס פרייז גורם לדבר הפוך: האינטרס שלו הוא לא להביא כמה שיותר קליקים כי אז הפיקס פרייז לרעתו, אלא כמה שפחות קליקים ללקוח כך ישאר לו יותר כסף בשבילו.

      ואני אחדד: כשאנחנו נותנים הצעת מחיר ללקוחות, אז היא כלולה משני סעיפים. סעיף אחד מדובר על דמי ניהול שוטפים שמגיעים אלינו. סעיף שני זה התקציב שמשולם לגוגל. אם למשל, 10,000 ש"ח משולמים לגוגל בכל חודש, אנחנו גובים כך וכך אחוזים מהתקציב הזה. ברור שכל חודש אנחנו נגבה מהלקוח אותו סכום עבור דמי הניהול, וגוגל יקח את אותו הסכום עבור המודעות שעליהם לחצו.
      שרלטנות זה לקחת מהלקוח 10,000 ש"ח פיקס פרייז, כשבפועל נלחצו מודעות בעלות של 4000 ש"ח, וכל השאר עובר לחברה שמבצעת את הפרסום הממומן.

      אהבתי את הדוגמא שלך עם הכלב. אנשים יכולים לשלם למישהו שיטייל עם הכלב שלהם. לגיטימי. אבל יש מטיילי כלבים שממש ישימו את הכלב במרכז ויתחברו אליו כדי שיהיה לו כיף בחיים (זה משל לחברות מקצעויות). יש כאלו שיעשו עבודה מינימאלית, פשוט יטיילו עם הכלב, יקחו אותו לסידורים שלהם שזה גם בסדר (זה משל לחברות שעושות PPC ברמה סבירה, לא רעה.) ויש מטיילי כלבים שרלטנים, לוקחים את הכלב, קושרים אותו ליד הבית שלהם, מחכים שעה ומחזירים אותו. בעל הבית שילם כסף, לא יכול לדעת אם הם עשו את מלאכתם נאמנה או לא. (זה משל לחברות שעושות PPC בצורה שאינה ראוייה כלל, לא ברמה האתית ולא ברמת ההנחיות של גוגל, ולא ברמה המקצועית).

      נראה לי שאין ביננו ויכוח ושאנחנו מסכימים מה זו מקצועיות ומה לא, מה היא פעולה אתית ומה אינה כזו.

  8. רפי הגיב:

    הרמאויות בתחום הפרסום באינטרנט רק מתרבות לצערי.

    1. כפיר לב סיני הגיב:

      אשמח אם תשתף במקרים שנתקלת.

  9. Ori הגיב:

    מסכים עם תופעת השרלטנות, אבל דווקא הדוגמא שציינת כהחצופות בינהן עשויות להיות לגיטימיות בשל העובדה שיש partnership עם גוגל, ואכן קיים Google certified ואין שום מניעה מלהציג זאת כחלק מיצירת אימון ללקוח.

    אני בארה"ב ועובד עם תותחים ומקצוענים בתחום שמציגים את עצמם או את החברות באופן זה – כשר ולגיטימי.

    1. גאיה הגיב:

      למה אבל שלא נציג את עצמנו אם אנחנו שותפים מוסמכים של גוגל? ואנחנו גם מפרסמים באתר שלנו את תעודת ההסמכה שעמלנו, למדנו ונבחנו על מנת להשיג אותה. יש המון שרלטנים בתחום הזה והמאמר הזה מאוד נכון בבסיסו רק חשוב לציין שחלק מהמשפטי מפתח שציינת הן לא הוכחה חותכת לכך שהחברה שרלטנית. (בתור זו שמתקשרת לתאם את הפגישות). אני תמיד מציינת את העובדה שאנו שותפים מוסמכים של גוגל בביטחון מלא. ולא הזכרת שרוב החברות מחתימות התחייבות לשנה. שזו בכלל שרלטנות לשמה.אנשים נתקעים בחוזה ולא רק שלא מרוויחים אלא מפסידים כל חודש המון כסף

  10. Best Trader הגיב:

    פנתה אלינו חברה כזאת שטוענת שהם שוטפות של nana10 או ynet, יכול להיות שאפילו בחברות בסדר גודל הזה יש כאלו דברים?

    1. admin הגיב:

      לא רוצה ללכלך, אבל כן!

  11. שום דבר לא ישתנה והמצב ישאר זהה.
    ישראלי תמיד מחפש ארוחות בחצי חינם ומצליח להגיע לנוכח ים ומחפש אשמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כמה דגשים לחתימת חוזה עם חברה לקידום אתרים

כיום, קידום אתרים נחשבת לאחת מהשיטות המוצלחות ביותר העומדות לרשות ...

צוות היידה
12.10.2021
לקריאה

קידום אתרי מג'נטו

אתרי חנויות (AKA E-Commerce) הם הלקוחות העיקריים לאופטימיזציה וקידום ברוב ...

אסף כהן
13.08.2019
לקריאה