עמוד הבית > מאמרים > איך למצוא אתרים סמכותיים ולקבל מהם קישור?

איך למצוא אתרים סמכותיים ולקבל מהם קישור?

בניית מערך קישורים מקיף מהווה כבר שנים חלק משמעותי מיישום יעיל של אסטרטגיות קידום אתרים – כאשר הדעות חלוקות בתעשייה לגבי הרלבנטיות של חלק מהקישורים כיום אבל בפועל זהו עדיין כלי שנמצא בשימוש נרחב. בעקבות שינויים באלגוריתם החיפוש והתמקצעות של תעשיית ה-SEO בכללותה, כיום (בימים שלאחר עדכון פינגווין) ברור מעבר לכל ספק כי כמות גדולה של קישורים אינה מספיקה ולעתים גם יכולה להזיק, קישורים איכותיים מאתרים שנחשבים סמכותיים הם אלו שאנו מחפשים ואשר מספקים את תוצאות הקידום היעילות ביותר.

מציאת קישורים המפנים לאתר המקודם זו משימה קלה במיוחד כיום, אך אם אמרנו שאכפת לנו מאיפה הקישור מגיע וכי השאיפה היא קישורים מאתרים כמה שיותר סמכותיים ואיכותיים – יש לדעת כיצד לעשות זאת נכון.

מה ההגדרה של אתר סמכותי?

אתר סמכותי (an authority site) אינו דווקא האתר שמופיע ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי מסוים, לעתים אתרים כאלו כלל לא מופיעים בעמוד הראשון עבור חלק מהביטויים הרלבנטיים. אתר סמכותי מהווה מבחינת הדירוג של גוגל ומבחינת הגולשים מקור מידע מהימן, מסודר ובעל היסטוריה של דיווחים איכותיים. במידה רבה, ניתן לבצע אנלוגיה שאתר סמכותי דומה לאדם אמין אשר מוסר תמיד מידע מדויק, לעומת האנשים שמפיצים שמועות ללא סימוכין וללא ביסוס אמיתי. אתר סמכותי הוא פשוט אתר שניתן לבטוח באמינות התוכן שלו ואשר מספק לגולשים תשובות לשאלות שלהם.

 הסתמכות על מיקום בתוצאות החיפוש לקביעת אמינות וסמכותיות היא אם כן טעות, יש המון ספאם בביטויים מסוימים והתוצאות תנודתיות מאוד לעתים. במקרים רבים מאוד, אתרים סמכותיים הם אתרים איכותיים, שזוכים לדירוגים טובים בתוצאות החיפוש האורגניות, וזאת ללא יישום משמעותי של החדרת מילות מפתח לתכנים אלא על בסיס הידע המצטבר של הגולשים / חברים באתר ותכנים שגולשים רבים מחשיבים כסמכותיים – ע"י שיתוף שלהם, קישור אליהם, מספר רב של עוקבים או חברים וכן הלאה.

זיהוי אתרים סמכותיים כיום

בעבר, אתר שהופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל היה יכול לקבל Trust Rank גבוה מבחינתנו – אתר סמכותי ולכן הוא מופיע גבוה בגוגל. אך זה היה לפני שמקצועני SEO החלו לבצע מניפולציות בתוצאות החיפוש וליישם טכניקות לשיפור הנראות של אתרים מסוימים בחיפוש של ביטויים רלבנטיים – פעולה חיובית בבסיסה שאמורה לשפר את הרשת, אך כמובן שיש כאלו אשר לקחו את זה למקום של ספאם וטקטיקות קידום לא מקובלות.

כיום, כאשר גוגל משיקה עדכוני אלגוריתם תכופים שמיועדים להילחם בטכניקות קידום אתרים פסולות וטכניקות שלא תורמות לשיפור התוצאות עבור הגולשים, קשה יותר לקדם אתרים וכך גם קשה יותר לקבוע מיד מהו אתר סמכותי – שלא לדבר על להפוך אתר למקור מידע סמכותי על פי גוגל והגולשים.

הכירו את סוגי האתרים הסמכותיים

כיום, על מנת לאתר בצורה יעילה ומהירה יחסית את המידע שאנו מחפשים, ושיהיה מידע אמין, יש לעיתים צורך לבצע חיפוש מסורתי בגוגל וגם חיפוש במדיה חברתית. מבחינת מציאת אתרים סמכותיים וקבלת קישור מהם– חשוב להכיר את הסוגים העיקריים של אתרים אשר פעמים רבות עונים על ההגדרה הסמכותית.

  • בלוגים/בלוגרים: לכל תעשייה ותחום יש את הגורמים ברי הסמכא שלה ולרוב מי שעוסק באותו תחום מכיר אותם במידה כזו או אחרת. בלוגים משפיעים, עם הרבה עוקבים/חברים מהווים פעמים רבות אתרים סמכותיים ששווה להוציא מהם קישור. אפשר להיעזר בכלי מדיה חברתית הממליצים על אנשים/אתרים לעקוב אחריהם. בלוגר סמכותי לרוב יציג גם פעילות ונוכחות רחבה במדיה חברתית.

 

  • אתרים מקומיים: היבט שהופך יותר משמעותי לגבי קידום אתרים, אתרים מקומיים וספציפיים נוטים להיות יותר סמכותיים לגבי נושאים מסוימים ומבחינת גולשים רבים.

 

  • אתרים מהתחום המבוקש: לכל תעשיה או תחום פרטני יש אתרים מובילים שאליהם מגיעים כדי לחפש מידע או אנשים, אלו לרוב ייחשבו סמכותיים וכאלו ששווה להשקיע ולהשיג מהם קישור.

 

  • חדשות: באופן טבעי אתרי חדשות נחשבים סמכותיים ואמינים יחסית, אפשר למצוא אתרי חדשות רלבנטיים בעזרת חיפוש חדשות עם ביטוי הקידום הרלבנטי או הפעלת Google Alerts לאותו ביטוי בהקשר של חדשות.

 

בעבר, ובמידה מסוימת גם היום, מקדמי אתרים וגורמים שונים התייחסו לאתרים ממשלתיים ואוניברסיטאיים כמקור האיכותי ביותר לקבלת קישורים סמכותיים. יש בזה מן האמת וכמובן שאתר ממשלתי נחשב איכותי וסמכותי בעיני גוגל, אך בפועל קשה עד בלתי אפשרי במקרים רבים לקבל מאתרים אלו קישורים (בדרכים חוקיות) למעט חיפוש פורום באתרים אלו ולכן רצוי להשקיע משאבים ומאמצים באפיקים ריאליים ויעילים אחרים.

השגת הקישורים בפועל

עד עכשיו דיברנו על הבסיס והתיאוריה של בניית קישורים מאתרים סמכותיים, אבל מה קורה בתכל'ס, איך מקבלים את הקישור המיוחל מהאתר שמצאנו? יש תחומים שבהם קל למצוא את הגורמים הסמכותיים, אך עבור עסקים מקומיים בתחומים נישתיים יחסית זה עשוי להיות יותר מורכב – לכן חשוב ליווי מקצועי צמוד ומחקר שוק. שיטות לקבלת קישורים מאתרים סמכותיים כוללות למשל:

  • פשוט לבקש – ליצור קשר עם בעל האתר ולבקש קישור לאתר המקודם כחלק ממאמר מקצועי שתכתבו במיוחד עבורו או במסגרת החלפת קישורים.
  • ליצור תוכן מעניין ורלבנטי לאתר ממנו אתם מעוניינים לקבל קישור ולקדם אותו על מנת לקבל קישור – תוכן טוב הוא תמיד אפשרות מצוינת המשרתת את שני הצדדים.
  • פעמים רבות נוצר הצורך להשיג קישור בעקיפין (מרשת אתרים מסוימת) – כך ניתן לנסות ולהשיג קישורים מאתרים שהאתר הסמכותי כן מקשר אליהם.
  • כתבו מאמר / תגובה / סיקור / מאמר דעה באתר שלכם בנושא אטרקטיבי שהאתר הסמכותי עוסק בו ולהציע לאתר הסמכותי להתייחס אליו (וכמובן לקשר) מאחד המאמרים שלהם בנושא.
  • צרו תמונה או סרטון שיעודדו שיתופים ברשת ועשויים למשוך קישורים מאתרים סמכותיים כמו "חורים ברשת".  אפשר גם לחפש ולכתוב תכנים מעשירים וחדשניים בנושאים טכנולוגיים ולנסות לקבל קישור מאתרים כמו ניוזגיק וכדומה..

בסופו של דבר, בכל תעשייה יש את האתרים הנחשבים והמובילים – אלו שהגולשים מגיעים אליהם בהמוניהם ומשתפים תכנים רבים משם.  נסו לחפש את נושאים ותכנים שעשויים לעניין את האתרים האלה וכך לקבל את הקישור הנכסף.

2 Replies to “איך למצוא אתרים סמכותיים ולקבל מהם קישור?”

  1. פינגבאק: אתרי פורומים בארץ | SEO Index - חברות קידום אתרים
  2. נהניתי לקרוא מה שכתבת יש כאן תמצות יעיל וטוב של הבחנה מהם אתרים סמכותיים
    כמובן למי שיש את הכלי קידום אתרים MAJESTIC SEO יש דרך נוספת לבדוק אתרים על ידיי AC RANK ועל ידי Citation Flow
    קישור למאמר בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

צ'קליסט: איך בוחרים חברה לקידום אתרים / מקדם אתרים?

"הSEO מת" אם היה לכל מקדם אתרים שקל על כל ...

אבי פולק
24.03.2019
לקריאה

האם קידום אתרים SEO זה שירות שמתאים לכם?

השאלה שהצגתי בכותרת יכולה קצת לבלבל. זה אולי יישמע לכם ...

אנידור חקק
15.07.2020
לקריאה