עמוד הבית > בלוג > איך בונים אסטרטגיית תוכן ללקוח

איך בונים אסטרטגיית תוכן ללקוח

אחד ההיבטים הכי חשובים בבניית נוכחות דיגיטלית איכותית ואפקטיבית עבור לקוחותיכם, במיוחד בהקשר של SEO ושיפור הדירוגים בגוגל, הוא בניית אסטרטגיית תוכן חכמה ומצטיינת. בכל הנוגע לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, במציאות בה התוכן חשוב מאוד להצלחה בדיגיטל פשוט אי אפשר ליצור תוצאות טובות וברות קיימא ללא אסטרטגיית תוכן מותאמת אישית, כך פועלים האתרים והעסקים המצליחים ביותר, בכל תחום.

אסטרטגיית התוכן שאתם בונים ללקוחות שלכם צריכה להתמקד בהפקת תוכן איכותי, בעל ערך אמיתי, תוכן שיוצר מעורבות עם קהל היעד שלכם וכמו כן לא להזניח את המדידה והביקורת של ההצלחות והכישלונות שלכם בגזרת התוכן. היום, אין הגיון או תועלת הפצה כללית וסתמית של תוכן רק לשם עיבוי התוכן, התוכן צריך להתאים למטרות ולמציאות במרחב הדיגיטלי ולהתבסס על אסטרטגיית תוכן מוגדרת.

בואו נעבור על מה מכילה אסטרטגיית תוכן טובה וכיצד תוכלו ליצור אחת כזו ללקוחות שלכם.

 

מהי אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן היא תכנון העל, היישום, הביצוע, הקידום והניהול השוטף של מחזור חיי התוכן של אתר/מותג/עסק והיא מיועדת לתמוך בתהליכים עסקיים ושיווקיים. במהותה, אסטרטגיית התוכן היא "תכנית המשחק" שלכם כדי להניע טראפיק, לידים, מעורבות גולשים, מכירות ועוד תוצאות עסקיות דרך תוכן – כאשר תוכן יכול להתבטא כמובן בדרכים שונות ובמדיומים שונים באינטרנט.

 

שאלות שעליכם לשאול במסגרת בניית אסטרטגיית תוכן

  • מי יקרא ויצרוך את התוכן של הלקוח? מי קהל היעד ומה מאפייניו?
  • איזו בעיה הלקוח רוצה או יכול לפתור לקהל היעד שלו?
  • מה מייחד ומבדל את הלקוח לעומת מתחרים אחרים בשוק או תחום הפעילות שלו?
  • באילו פורמטים של תוכן הלקוח רוצה או צריך להתרכז? האם יש העדפות טכניות או תקציביות לסוגי תוכן מסוימים?
  • באילו ערוצי תוכן ומדיומים הלקוח הולך לקדם ולפרסם תכנים?
  • כיצד הפקת והפצת התוכן ינוהלו, מבחינה טכנולוגית, מערכתית ואנושית מבחינת הלקוח? מי מפיק את התכנים של הלקוח, איפה ואיך הם מופצים ומתי הם עולים לאוויר?

 

צעדים אופרטיביים בבניית אסטרטגיית תוכן ללקוח

  1. הגדרת מטרות התוכן

חשוב לדעת ולהגדיר מה המטרות העסקיות שאותן אמור התוכן לשרת לצורך אילו מטרות נוצר התוכן והתכנית השיווקית. דרך הגדרות אלו ועל בסיסן אפשר לבנות אסטרטגיה אפקטיבית ומושכלת.

 

  1. ביצוע מחקר קהל יעד והכרתו

כדי ליצור תכנים איכותיים ונכונים, קריטי להכיר את "פרסונת הקונה" של הלקוח, קרי  את קהל היעד שאליו התוכן מיועד. כך אפשר לתכנן איזה תכנים ליצור, באילו נושאים, איפה להפיץ אותם, באיזו שפה להשתמש וכן הלאה.

 

  1. התמקדו בנישה של הלקוח לאסטרטגית התוכן שלו

בפועל, רוב התכנים באינטרנט לא באמת צריכים להתקיים והם לא מספקים מספיק ערך או שהם פשוט נלקחים ממקורות אחרים. כדי להימנע מכך ומהיעלמות התוכן, יש להתמקד בנישה של הלקוח וליצור תוכן בולט ובעל ערך.

 

  1. מדידת תוצאות לתוכן של הלקוח

כדי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה ויעילה, חשוב למדוד ולבדוק את תוצאות התוכן שכבר קיים והופץ עבור אותו לקוח, כדי ליצור תוכן שבאמת עובד ושקהל היעד רוצה – למדוד מעורבות, כמות קוראים/צופים, לידים, מכירות.

 

  1. קביעת סוג התוכן שיש ליצור

מתוך מגוון האפשרויות ותוך לקיחת שיקולי עלות בחשבון, יש להחליט בבניית האסטרטגיה אילו סוגי תכנים ליצור – בלוגים, פוסטים במדיה חברתית, ספרים דיגיטליים, סרטונים, פודקאסט, כתבות באתרים חיצוניים וכו'.

בנוסף, אסטרטגיית טובה צריכה לכלול אלמנטים של הקשבה ואינטראקציה עם קהל היעד, דרך מדיה חברתית ותגובות למשל ודרך התגובות לשפר את התוכן. מעבר לכך יש למדוד כל הזמן ביצועים ולבצע אופטימיזציה ולהגביר את אסטרטגיית התוכן היכן שהיא מספקת תוצאות איכותיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך לסנן התקפות ספאם על האנליטיקס

אחד הסיפורים החמים מהשבועות האחרונים הוא דיווחים הולכים וגוברים על ...

אסף כהן
08.02.2015
לקריאה

קידום אפליקציות בגוגל – האם קיים קשר בין SEO לבין ASO ?

דורות של פילוסופים ניסו לענות את השאלה הזאת. רבים הקדישו ...

צוות היידה
26.02.2024
לקריאה