היקפי הגלישה הסלולארית רק הולכים ועולים מדי שנה והמכשירים רק הולכים והופכים מתקדמים יותר. לכן כל אתר שרוצה להישאר רלבנטי, למשוך גולשים ולקוחות פוטנציאליים ולהצליח במציאות האינטרנטית החדשה, פשוט חייב נוכחות איכותית ויעילה בסלולר ובמובייל בכלל. אתרים סלולאריים (או אתרי מובייל) הם תעשייה משגשגת וחשובה מאוד, מציאות שכבר קיימת. ניתן לראות זאת באינספור ניתוחים ודיווחים של אתרים גדולים, אנשים גולשים מהסמארטפונים יותר ויותר.

במקביל לגדילה בשימוש בסלולר לגלישה לאתרי אינטרנט, מתפתחת תעשייה משלימה של קידום אתרים סלולאריים וקמפיינים פרסומיים ייעודיים למכשירי מובייל.

לא העתק קטן של האתר הרגיל

אתר סלולרי לא יכול להיות העתק קטן של האתר הרגיל, מה שעובד במחשב נייח או נייד ואפילו בטאבלטים גדולים לא יכול לעבוד על המסך הקטן יחסית של הסמארטפון.  אתרים סלולאריים צריכים להיות אתרים ייעודיים מבחינת המבנה שלהם והאופן בו הממשק שלהם מסייע לגולשים ולמטרות האתר. למרות שברור מאליו שאי אפשר להתייחס באופן זהה לפריסת נתונים ומידע על מסך בגודל 20 אינץ' ועל מסך בגודל 4 אינץ', עדיין יש אתרים וארגונים שלא מפעילים אתרים סלולאריים ייעודיים ונפרדים – חשוב בעיקר לאתרים המבקשים למכור מוצר או שירות.

דפי נחיתה סלולריים – הצלחה בפרסום סלולרי

באופן זהה לעיצוב, למבנה ולממשק הייחודי שצריך להיות לאתר סלולארי, כך על מנת להצליח בקמפיינים פרסומיים המתמקדים בגולשי מובייל, חייבים דף נחיתה סלולרי ייעודי שבמסך קטן קורא לפעולה וגורם לגולש לבצע את מה שאנו רוצים להשיג.

דפי נחיתה סלולריים צריכים להיות ברורים, מושכים מבחינה ויזואלית ומאוד פשוטים להבנה וביצוע מה שנדרש – רישום, ביצוע שיחה, השארת פרטים, הקלקה לאתר הסלולארי, הורדת אפליקציה ועוד.

סוגי אתרים סלולאריים

באופן כללי, יש שלושה סוגים של אתרים סלולאריים שניתן לבחור מהם, בהנחה שכבר יש לכם אתר רגיל למחשבים הפועל על מערכת ניהול תוכן ובסיס נתונים. לכל אתר ומטרה יש את סוג האתר הסלולרי המתאים ביותר, בהחלט רצוי לקבל לייעוץ מקצועי בתחום.

  • דף מסוגנן למובייל – Mobile Style Sheet: מדובר על דף CSS נפרד למכשירי מובייל. אפשרות זו מיושמת על גבי האתר הרגיל, כאשר המערכת מזהה אוטומטית גולש ממכשיר סלולאר ומתאימה עבורו את אפשרות הצפייה הנכונה. פיתרון פשוט ומהיר ליישום, יעיל לצפייה סלולארית וזול יותר, מנגד זהו פיתרון שלא מנצל תכונות ייחודיות למובייל וזוהי למעשה גרסא ממוזערת של האתר הראשי.
  • אתר רספונסיבי – Responsive Site: גישה חדשנית לבניית אתרים סלולאריים, כוללת תכנון האתר כך שיתאים אוטומטית ובאופן איכותי לכל גודל מסך ואפשרות פריסת המסך, תכנון של תמונות ולעיתים תוכן שונה לחלוטין מהאתר הרגיל. זהו אתר סלולארי פר אקסלנס, מוכוון מטרה ונבנה מהיסוד במחשבה על הגולש בסמארטפון. תומך בכל המכשירים והפלטפורמות, שימושי מאוד, עדיף לתכנן יחד עם האתר הראשי וזה יקר יותר.

 

  • אתר סלולרי מותאם אישית: הכוונה כאן היא לבנות מהיסוד אתרים סלולאריים המותאמים לפעילות האתר וייעודיים למכשירים סלולאריים – רלבנטי למשל לארגונים עם עסקאות שמבוצעות ישירות מהאתר וגם דרך מכשירי מובייל. זהו אתר נפרד לחלוטין מהאתר הראשי והרגיל, זוהי האפשרות האידיאלית עבור גולשים שמבצעים פעולות ממשיות באתר.

כמו כן, ישנה חלוקה נוספת לסוגי אתרים סלולאריים – כאשר זו מתייחסת יותר לאופן בו האתר בנוי מבחינת קוד. חלוקה זו היא לאתרי HTML, אתרי תבניות PHP ואתרים עם מערכת ניהול תוכן (CMS). בכל מקרה, אתר סלולרי איכותי הבנוי נכון, חייב לעמוד בתקנים הבינלאומיים המקובלים W3C וכמובן שיש לדאוג שיוצג כהלכה בכל הפלטפורמות הסלולאריות (חלק מעמידה בתקנים הבינלאומיים הנ"ל אך יש לשים על כך דגש מיוחד).