עמוד הבית > כללי > האם אתם מוכנים לעדכוני הSEO של 2022?

האם אתם מוכנים לעדכוני הSEO של 2022?

דמיינו עולם שבו חוקי הנדסת בניין היו משתנים באופן מתמיד וכמעט בכל יום היו נוספים שינויים קטנים וגדולים.  קודם כל, הרחובות היו מוזרים ביותר…כל בית וכל בניין שונה מקודמו, בתים מלאי חלונות בנויים לצד בתים ללא חלונות, בתים עם גג למעלה לצד בתים עם גג למטה ועוד תופעות משונות . מעבר לכך, אנשים היו משקיעים את מיטב כספם בבניית בית חלומותיהם על פי חוקי ההנדסה הקיימים עם מיטב המומחים והטכנולוגיה וכל המאמץ הזה היה יורד לטמיון אם לא ישנו את המבנה באופן מתמיד לפי החוקים המשתנים חדשים לבקרים.

זו בדיוק ההרגשה של כל מי שעוסק בבניית וקידום אתרים. אתה משקיע את מיטב החשיבה והמאמץ בכדי לבנות  ולקדם אתר בצורה המקצועית ביותר ובשיטות הטובות ביותר מתעסק עם כל מיני מילים כמו: קישורים פנימיים, CTR, ATF, ביטויים עם זנב ארוך, לקוחות עם פתיל קצר ועוד עניינים.  ובעוד אתה עמל,  גוגל כבר מתכננת לצאת במחול סוער או מה שמכונה אצלנו Google Dance. הריקוד של גוגל פירושו שינוי יסודי של האלגוריתם שלהם שלאחריו שום דבר לא יראה אותו דבר, סוג של טורנדו בשילוב של הוריקן קטלני שיהפוך את כל הקיים על פניו . אם בנית את האסטרטגיה שלך על פי נוסחה מסוימת שהביאה אותך למקומות הראשונים הרי שאחרי הריקוד של גוגל האתר שלך יכול לצנוח לקור המקפיא של תחתית דף 78 ואילו אתר נידח שהיה אי שם בדפים הפנימיים יקבל לפתע מקום של כבוד בתוצאות החיפושים.

אבל זה, חברות וחברים, חלק מהמשחק ומי שרוצה לשחק בו חייב להיות מעודכן כל הזמן ולהבין מה העתיד צופן בחובו. אחרי ההקדמה הזו בואו ונראה מה החבר'ה בתעשייה צופים שיקרה בשנת 2022.

בינה מלאכותית

כן, את המושג הזה אנחנו שומעים המון בשנים האחרונות, ובגדול הפירוש הוא הקניית חשיבה אנושית לאמצעים טכנולוגיים . כלומר, אלגוריתם שמדמה את צורת החשיבה שלנו, בני האדם, ויגרום לביצוע פעילות בהתאם. גוגל חשפה כבר ב2015 את דבר קיומו של RankBrain אלגוריתם הבינה המלאכותית שיוטמע במנוע החיפוש שמאז עבר ועובר שיפורים ופיתוחים.  אז איך זה ישפיע עלינו ואיך אפשר כבר היום להתאים את האתרים שלנו אליו? האמת, אף אחד לא ממש יודע אבל המומחים משערים שהוא קשור לחוויית משתמש כלומר מדידה של התנהגות הגולש והזמן בו הוא יבלה באתר שלכם. לכן, אתר מאורגן היטב ותוכן בעל ערך בהחלט יעזרו לכם לצלוח את האלגוריתם הזה.

תכנים ארוכים יותר

מספר מומחים טוענים כי ניסויים שהם ערכו העלו בצורה ברורה שתוכן ארוך יותר מקבל מבקרים רבים יותר ומביא לשיתופים רבים יותר. מפתיע ככל שזה יישמע לכם בדור האינסטוש והטיקטוק ואפילו יוטיוב שהתחילה עם טרנד השורטס אבל כאשר מדובר בתוכן כתוב האורך הוא משמעותי.  אבל, חשוב להוסיף, כדי להתגבר על בעיית הנטישה בתוכן ארוך כל כך הוא חייב להיות מרתק וליצור יותר ענין ומעורבות של הגולשים. בנוסף, חייבים לחשוב על הנראות ושטף הקריאה ולוודא פיסוק וחלוקה לכותרות משנה בצורה נעימה ומושכת.

התאמה לניידים

ההשערה שבשנת 2025 כמעט 75% מהגולשים ישתמשו אך ורק במכשירים ניידים לחיפוש. העובדה הזו הביאה את גוגל כבר בשנת 2015 להכניס את ההתאמה לניידים כפרמטר לדירוג. אחת הבדיקות הראשונות כיום של כל מקדם אתרים זה התאמת האתר לניידים וגוגל גם מעמידה לרשות הציבור אתר ייעודי לבדיקת העניין . עובדה ברורה כיום היא שאתר שלא מותאם לניידים צולל בדירוגים למקומות נמוכים מאוד.

EAT

האמת, ממש לא אכפת לגוגל אם אכלתם משהו הבוקר.  מדובר בראשי התיבות של expertise, authoritativeness, trustworthiness כלומר: מומחיות, סמכותיות ואמינות. גוגל מתייחסת לשלושת הפרמטרים האלו כאשר היא בוחנת האם האתר שלכם מספק לגולש תוכן איכותי. מה שעוזר בדירוג לפי המדד הזה הוא אתר עם תוכן איכותי שמוסיף ערך לגולש, ובנוסף, סמכותיות ואמינות שנגזרות מהכותב, דירוג האתר ובסימוכין וקישורים שתביאו כהוכחה וחיזוק הטענות. בנוסף, חשוב לדעת שכחלק מהקפדתה של גוגל על EAT ישנה הקפדה יתירה של גוגל על מידע שנוגע לנושאים חשובים לחיי הגולשים ולכסף שלהם מה שמכונה YMYL כמו נושאים רפואיים, משפטיים או פיננסיים.

חיפוש קולי

פה ושם סביר להניח שראיתם ברחוב אנשים שפשוט שואלים את הטלפון שלהם כל מה שמטריד אותם ומקבלים תשובות מידיות. למרות שעדיין התופעה לא נפוצה כל כך בארץ, בארה"ב היא הפכה לדבר שבשגרה ואנשים שואלים את סירי ואת אלקסה כל דבר מקטן ועד גדול. חשיבה אסטרטגית קדימה חייבת לכלול את הרכיב הזה. אחת התופעות שחייבים לקחת בחשבון היא שהניסוח של שאלות בחיפוש הקולי שונה לגמרי מהחיפוש הכתוב. לדוגמא, במקום שורת חיפוש "איפה יש מסעדה טבעונית בטיילת של נהריה" אנשים פשוט שואלים את גוגל בצורה לקונית "מסעדה. טבעונית. טיילת. נהריה". הדבר הזה מחייב אותנו לחשוב על צורת ניסוח ומילות מפתח שנשתול על מנת שישתלבו בצורה טובה בחיפוש הקולי.

 

תוכן בעל ערך

 היו ימים שבהם רוב המקדמים היו פשוט כותבים תוכן חסר ערך לאתרים, מה שמכונה היום  "תוכן SEO" כלומר, משהו שרק אמור "להיזרק" באתר עם מספר מילים מסוים ותמהיל של מילות מפתח הרצויות והעיקר שמילת המפתח תופיע מספר רב של פעמים. התחביר היה נוראי והמשפטים היו תלושים אבל למי היה אכפת. הימים האלו עברו מזמן ,אחרי כמה עדכונים משמעותיים באלגוריתם של גוגל כיום כולם מבינים שבכדי שאתר אכן יגיע אל המקומות הראשונים הוא חייב להוסיף ערך לגולש. עוד בנושא תוכלו לקרוא כאן על תוכן דיגיטלי ועל כתיבת תוכן סמנטי שמכוון לדעתו של הגולש.

אז איך גוגל יכולה למדוד האם אכן הדף מוסיף ערך? ראשית, יש כמובן את האלגוריתם המאוד מתוחכם של גוגל שאמור להבין סמנטיקה, הקשר, תחביר ועוד. אבל העדות הטובה ביותר היא הגולשים עצמם. ההתנהגות שלהם באתר מעידה בצורה אמתית על הערך שהם מקבלים.  ראשית מדידת שיעור הנטישה(bounce rate)  , אם גוגל מזהה כמות גדולה של אנשים שהגיעו את הדף בעקבות שאילתה ונטשו לאחר זמן קצר ברור הם לא קיבלו את הערך הרצוי . בנוסף,  מדד ASD (average session duration) מגלה לגבי אלו שלא נטשו כמה זמן הם בילו באתר שלכם. ככל שהם בילו זמן רב יותר סביר להניח שהאתר שלכם הוסיף להם ערך.

 

הוספת וידאו

המשפט הידוע אומר "תמונה אחת שווה אלף מילים וסרטון אחד שווה אלף תמונות" אחד הדרכים להשאיר את הגולש באתר וגם להוסיף לו תוכן בעל עניין וערך הוא על ידי הוספת וידאו. הווידאו יכול להיות הסבר או הדגמה של מוצר או סרטון תדמית מגניב ומושך אבל חשוב מאוד לשים לב שהווידאו לא יהיה מכירתי מידי בצורה אגרסיבית. ביקורת של מוצר בווידאו לדוגמא יביא גולשים לבלות זמן רב יותר, אבל תזכרו להיות אותנטיים. ברור שאתם תמנו את מעלות המוצר אבל אם תזכירו דבר או שניים שבהם המוצר אינו מושלם זה דווקא יוסיף אמינות ויגרום לאנשים לקנות יותר. סרטונים בעצם מאפשרים לכם לקחת את הלקוחות שלכם לסיור של הכירות אישית, יצירת קשר, בניית אמון ובניית קשר ארוך טווח. שילוב של תוכן כתוב בעל ערך עם סרטוני ווידאו מוצלחים הם המתכון המנצח לSEO בשנת 2022.

זו הייתה רק טעימה על קצה המזלג וישנם ללא ספק חידושים נוספים בדרך. הישארו בקשר ונשמח להמשיך ולשתף אתכם בכדי שתוכלו להשתפר ולהביא את האתר שלכם לתוצאות הטובות ביותר.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כיצד ניתן לשפר את נתון ה-Bounce Rate באתר שלך?

מהו מדד ה-Bounce rate? למה חשוב לשפר אותו? איך עושים ...

צוות היידה
06.12.2011
לקריאה

כתיבת כותרות (Title) והשפעתן על קידום אתרים

בנייה וכתיבה נכונה של טייטלים היא פעולה קריטית במסגרת עבודת ...

צוות היידה
15.07.2019
לקריאה