עמוד הבית > בלוג > מה זה אופטימיזציה לאתר?

מה זה אופטימיזציה לאתר?

אם גם אתם שמעתם לאחרונה (בשנתיים – שלוש האחרונות) את המילה "אופטימיזציה" בכל מקום אפשרי, ברכותינו – אתם, כנראה, לא חיים על אי בודד באמצע האוקיינוס!  אבל, כשמתבוננים מקרוב יותר במילה ומשמעותה, מגלים, שבחלק גדול מהמקרים, השימוש בה הוא הרבה יותר נדיב וסלחני ממה שהיה אמור להיות, כי, תחת המושג "אופטימיזציה לאתר" למשל, מסתתרים לא מעט תהליכים ופעולות שניתן לעשות כדי להתאים את האתר באופן המקסימלי. להתאים אותו למה?
או, על זה בדיוק רצינו לדבר איתכם…

רוצים לבצע דו"ח אופטימיזציה לאתר? תתחילו במיקוד הצורך שלכם!
כשאנחנו מדברים על אופטימיזציה לאתר, לרוב, אנחנו מדברים על התאמת האתר למנועי החיפוש, וכאן, בואו נתמקד עוד יותר – התאמת האתר למנוע אחד מסוים וספציפי – מנוע החיפוש של גוגל. זאת, מאחר וכשאנחנו מדברים על האופטימיזציה (בין אם ברמת התוכן המצוי באתר, הקוד שלו, מהירות, זמינות, קידום אתרים וכל שאר ירקות), אנחנו מכוונים למטרה אחת ויחידה – להתברג במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש בגוגל, על ידי כך שאנחנו מספקים לגוגל את מה שהיא מחשיבה כאתר טוב, כאמור, בהתאמה לקריטריונים שהיא מכתיבה לנו.

אז הנה, כבר הצלחנו להתמקד בצורך – אנחנו צריכים לבצע את האופטימיזציה לאתר, בהתאם לקווים המנחים שגוגל מוצאת לנכון. ואחרי ההתקדמות הזו – מגיע צעד אחד אחורה – גוגל לא בדיוק מפרסמת בצורה ברורה את הקריטריונים שעל פיהם היא מדרגת, כך שאם אינכם עוסקים, באופן מקצועי בתחום קידום אתרים, רוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם עובדים בשיטת ניסוי וטעייה (ובעיקר – ניסוי, טעייה ותהייה – למה, לעזאזל, הכנסתם את עצמכם לסיפור הזה? ).

הנה (למרות אי הבהירות) מה שאנחנו כן יודעים על מה שגוגל מחפשת באתרים
ננסה להסביר לכם את העקרונות בצורה פשוטה, ומבלי להיכנס למונחים מורכבים (כמו תגיות, דיסקריפשן והפניות):
גוגל מחפשת חיים קלים כמה שאפשר לגולשים באתר – מה זה אומר?
גוגל מחפשת, לדוגמה, שלגולש האנושי יהיה קל ככל האפשר למצוא באתר את מה שלשמו הוא נכנס אליו. למשל, אם כתבתם מאמר על גידול פיטנגו בבת ים, לא רק שהמילים "גידול פיטנגו בבת ים" צריכות להופיע במאמר, הן צריכות גם להופיע במקומות המתאימים (למשל, בסמוך ככל האפשר לתחילת הפסקה הראשונה, בכותרת המשנה הראשונה וכד'), וגם התוכן של המאמר כולו צריך להתאים לנושא המאמר.
גוגל גם מחפשת שדפי האתר יעלו מהר ככל האפשר. עם זה, לנו, כגולשים אנושיים, דווקא קל להבין ולהזדהות, כי לא באמת יש לנו זמן להמתין עד שדף מסוים יעלה, בטח לא כיום, כשקיימות כל כך הרבה חלופות מתחרות ברשת.

בסיכומו של דבר,
גוגל מחפשת שהאתר שלכם יהיה מהיר, זמין ויעיל ככל האפשר, ועל בסיס זה היא מעניקה את הדירוג שלה. לכן, מטרתן של כל פעולות האופטימיזציה של האתר (על אף שמהותן משתנה מפעולה אחת לאחרת), היא להפוך את האתר שלכם לכזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

גוגל אנליטיקס 4 – איך משדרגים מיוניברסל אנליטיקס לאנליטיקס 4?

מרבית ממדינות העולם כבר נמצאות עמוק בתוך העידן הדיגיטלי, נכון ...

צוות היידה
18.11.2021
לקריאה

Core Web Vitals – המדד החדש של גוגל לניתוח חווית משתמש

חווית המשתמש של גולש באתר היא קריטית להצלחתו ולרושם שמתקבל ...

אילון סבג
25.06.2020
לקריאה