עמוד הבית > בלוג > כלים לביצוע בדיקות SEO באתר

כלים לביצוע בדיקות SEO באתר

במציאות התחרותית, הדינמית והקשוחה של המרחב האינטרנטי כיום, אופטימיזציה היא בהחלט אחת ממילות המפתח המרכזיות והמהותיות ביותר ליצירת נוכחות דיגיטלית מנצחת, בעיקר אם אתם רוצים שהגולשים ימצאו אתכם בחיפושי גוגל – עדיין הדרך העיקרית בה אנשים מוצאים מידע ומבצעים פעולות צרכניות. כידוע, תחום קידום האתרים כולו בנוי על אינספור פעולות אופטימיזציה של אתר מסוים כך שיהיה יורת קל ויעיל למצוא אותו בגוגל, לחיפושים רלוונטיים.  מקדמי אתרים נדרשים לבצע באופן שוטף מגוון בדיקות SEO – גם טכניות, גם במבט עין ובשלל כלים כדי לבדוק את בריאות האתר המקודם.

עם השנים, שוק ה-SEO הפך מורכב, עמוס וכזה הכולל המון ספקים ובעיקר המון כלים טכנולוגיים המיועדים לאפשר לבעלי אתרים, מקדמים ומשווקים דיגיטליים לבצע אופטימיזציה לאתרים בגוגל ביתר קלות ויעילות. אך באילו כלים באמת להשתמש? אילו כלים לביצוע אופטימיזציה לאתרים בגוגל באמת מספקים ערך, ביצועים והצלחה ברת קיימא? נסביר וניתן לכם כמה דוגמאות מעשיות לכלים שנותנים בדיוק את זה.

 

בדיקת SEO באתר – הכלים של גוגל:

עוד לפני מאות כלי SEO איכותיים ומגוונים הנמצאים כיום בשוק, גוגל בעצמה נותנת כמה כלים חזקים מאוד המיועדים לשפר אתרים וכך גם את חוויית המשתמשים במנוע  החיפוש ובמרחב הדיגיטלי בכלל. כלי האופטימיזציה של גוגל הם חינמיים, מתממשקים בקלות וביעילות לאתר ובאמת מאפשרים להשיג תוצאות טובות. נסקור את המובילים שבהם והרלוונטיים ביותר לאופטימיזציית קידום אתרים בגוגל.

  • Google Search Console: קונסולת החיפוש של גוגל מסייעת למדוד את ביצועי האתר שלכם בהקשר לחיפוש. בין התר, בקונסול אפשר לקבל דו"ח לגבי ביצועי אתר יומיים, לינקים שבורים, פגיעה ע"י נוזקות למיניהן, אומדן הנראות של האתר, סטטוס האינדוקס שלו, הגשת מפת האתר לזחלן של גוגל וכן הלאה. ניתן למשל לקבל הרבה תובנות לגבי שיפור מילות המפתח בהם אתם צריכים להתמקד בקידום האתר.

 

  • גוגל אנליטיקס: די ברור מאליו היום, אבל אתם לא יכולים להפעיל היום אתר ולא להתקין עליו את מערכת הניטור והניתוח של גוגל אנליטיקס. מערכת מהותית זו מספקת שפע של נתונים לגבי ביצועי האתר, מכמות המבקרים באתר והחיפושים שהובילו אותם אליכם ועד ביצועי דפים ספציפיים והמון מידע שימושי וחשוב.

 

  • Google PageSpeed Insights: מרגע שגוגל הטמיעה את עדכון חוויית המשתמש  המתמקד בעיקר בשיפור נתונים כמו מהירות טעינת האתר והתכנים שבו היא קריטית כיום לדירוג ע"י אלגוריתם החיפוש, בדסקטופ ועם דגש מהותי יותר במובייל. לכן אתם צריכים לבדוק את זמן הטעינה של האתר שלכם ובהתאם לבצע אופטימיזציה כך שיעלה מהר ויעיל ככל שניתן (למשל דרך שיפור אחסון, יישום CDN והתקנת תוסף Cache).

 

כמובן שבנוסף, לגוגל עוד המון כלים חינמיים לאופטימיזציה של אתרים, למשל גוגל טרנדס, כלי מילות המפתח, העסק שלי בגוגל, התרעות גוגל וממשק ה-Tag Manager.

 

כלי אופטימיזציה חיצוניים שיעזרו לכם לעשות בדיקות SEO באתר

  • Screaming Frog: זחלן חיצוני לגוגל, כלי ותיק ופשוט מעולה וסופר שימושי לאופטימיזציה של האתר לגוגל. המערכת של Screaming Frog זוחלת באתר ומספקת לכם שפע אדיר של נתונים לגבי ביצועי, מבנה ואלמנטים הדורשים שיפור באתר.

 


  • A1 Website Analyzer: זחלן מאוד אפקטיבי ומעמיק, אבל עם ממשק מעט מסובך ועקומת למידה רבה יותר לעומת סקרימינג פרוג. הכלי של A1 Website Analyzer זוחל באתר ומספק המון נתונים חשובים, בנוסף מאפשר יצירת מפת אתר.

 

יש עוד כלי SEO מאוד פופולאריים ואיכותיים שבהחלט שווה לבחון ולבדוק, למשל Ahrefs, SEMRush, MOZ Pro, ZEFO הישראלית, תוסף ה-SEO Yoast לאתרי וורדפרס  ועוד מגון עצום של כלים ל-SEO ולביצוע אופטימיזציה לאתרים בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

איך להגן על התמונות באתר שלכם מפני העתקה

אין דבר מבאס יותר לבלוגר או בעל אתר תוכן שמגלה ...

אסף כהן
05.05.2013
לקריאה

Google Search Console – סרץ' קונסול – מדריך מתעדכן 2022

המאמר עודכן בשנת 2022: כל מקדם אתרים יודע, שיש לרשותו ...

אנידור חקק
28.11.2018
לקריאה