עמוד הבית > כללי > כמה דגשים לחתימת חוזה עם חברה לקידום אתרים?

כמה דגשים לחתימת חוזה עם חברה לקידום אתרים?

כיום, קידום אתרים נחשבת לאחת מהשיטות המוצלחות ביותר העומדות לרשות עסקים המעוניינים לבסס את נראותם ונוכחותם במרחב הווירטואלי. כאשר בכוונתכם לקדם את אתרכם (ודרכו, את העסק שלכם, המוצרים שהוא מוכר או השירותים שהוא מציע), תוכלו לבחור בין הקידום האורגני, הקידום הממומן, או, לשלב בין שניהם וליצור עבור עצמכם תמהיל ייחודי משל עצמכם. שוק חברות קידום האתרים והשיווק ברשת הוא תחום מפותח למדי, שבו, פועלות חברות רבות, שכל אחת מהן תשמח להחתים כמה שיותר לקוחות משלמים, על חוזה קידום אתרים. אבל כאן, באופן טבעי, תתעורר בליבכם השאלה כיצד אמור להיראות חוזה יעיל (אנחנו מתכוונים לחוזה יעיל עבורכם, כמובן) ובעיקר – למה חשוב לשים לב בחוזה, טרם ובעת החתימה עליו.

מספר נקודות שאליהן יש לשים לב

שירותיות – העדיפו לבחור בחברת קידום אתרים שמסוגלת להתחייב לזמינות גבוהה ולעמוד לרשותכם בכל עת שעולות בליבכם שאלות ספציפיות. שימו גם לב לשאלה מה קורה עם הקישורים לאחר סיום החוזה, שכן, שמענו על לא מעט חברות שמורידות את הקישורים באתר, זמן קצר לאחר סיום ההתקשרות. גם על חברות ש"נעלו" את הלקוח "מחוץ" לאתר שלו שמענו, כשבמרבית המקרים, מדובר בפעולת "תגמול" של חברת הקידום, בשל אי הסכמות הנוגעות לתשלום זה או אחר במהלך ההתקשרות.
התייחסו למחירי השירותים השונים ולמה שהם כוללים – טרם החתימה על החוזה חשוב מאד לבחון את הצעת המחיר, תוך ההתייחסות לשתי עובדות. הראשונה בהן, היא כי מחירים נמוכים מידי, יחסית לאלה הנהוגים כיום בשוק קידום אתרים, צריכים להדליק לכם נורות אזהרה אדומות, הן בנוגע לרמת המקצועית של חברת קידום האתרים והן בנוגע למה שתמורה שתקבלו עבור כספכם, והעובדה השנייה היא, כי מחירים גבוהים מהממוצע הנהוג בתחום, אינם, בהכרח, מעידים על רמה מקצועית גבוהה, אלא עשויים להעיד על ניפוח מחירים וחוסר יושר של החברה המקדמת.
פרק הזמן שיחלוף עד שהתוצאות תתחלנה להופיע – אף חברת קידום אתרים מקצועית לא תהיה מסוגלת להתחייב בפניכם באופן ספציפי לזמן קבלת התוצאות, במיוחד, לא לפני שאנשי המקצוע שעובדים בה בוחנים היטב את האתר שלכם ונתוניו ואף את תחום העיסוק שלכם והמתחרים המתפקדים בו. אם חברת קידום אתרים ממהרת להצהיר הצהרות מפוצצות על זמני קידום מהירים ועל התברגות מאסיבית בראש תוצאות החיפוש תוך פרק זמן קצרצר, תברחו משם כמו מאש. או שהמדובר בחברה שאינה מקצועית שאינה מכירה את תחום קידום אתרים בישראל, או, לחילופין (וכאן האפשרות השכיחה יותר), שהמדובר במישהו שחושב שאתם פתאים וניתן לעשות עליכם "סיבוב" יפה. כך או אחרת – לא מדובר במישהו שתרצו לעבוד מולו!
משך תקופת ההתקשרות – חלק מחברות קידום האתרים מציעות תוכנית ריטיינר חודשית שעשויה לכבול אתכם אליהן למשל תקופת-מה. מצד אחד, זה עשוי להיות טוב, כי ההתחייבות אמורה לחול על שני הצדדים, מצד שני, אם אתם מגלים שחברת הקידום לא עונה על הציפיות, אתם תקועים איתה עד לתום התקופה הנקובה. זמני יציאה גמישים מהשירות עשויים לפתור עבורכם את הבעיה כאן.

והכי חשוב,
אם אתם לא בטוחים לגמרי שהחוזה הזה אכן פועל לטובתכם, התייעצו עם עורך דין, או שתתחילו לחפש חברת קידום אתרים אחרת.

מקדמת אתרים ומנהלת לקוחות בחברת היידה דיגיטל בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה מאוניברסיטאת קליפורניה ותואר שני בניהול מאוניברסיטה לעסקים פפרדיין.  דיאנה חובבת ספורט ושוק ההון. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מיני סייט

קשה מאוד שלא ללכת לאיבוד בין כל האתרים ברשת. קשה ...

אנידור חקק
20.04.2011
לקריאה

גוגל וובמאסטר טול / Google webmater tool – סקירה לימודית

מאת אנידור חקק, מנכ"ל היידה. גוגל וובמאסטר טול הוא בין ...

אנידור חקק
22.08.2012
לקריאה