מה זה AMP ואיך זה עוזר בקידום אתרים וחוויית משתמש?

אם אתם בעלים של אתר שמנהל את הקידום לבדכם או משווק דיגיטלי, בטוח נתקלתם במושג AMP. זה מתכתב ישירות עם עדכון מובייל פירסט שגוגל שחררה בזמנו. אולי לא הבנתם מה המשמעות של המונח הזה ולמה הוא חשוב לקידום אתרים בגוגל ולשיפור חוויית המשתמש – בדיוק בשביל זה המדריך הזה!

 

AMP

מה זה AMP?

המושג AMP הוא ראשי תיבות של Accelerated Mobile Pages, מה שאפשר לתרגם בתרגום חופשי כ"דפי מובייל מואצים". את מודל ה-AMP פיתחה והשיקה גוגל, כחלק מהמאמצים והתהליכים של ענקית החיפוש והפרסום לשפר את האינטרנט ואת חוויית

השימוש עבור הגולשים, עוד ב-2016.

AMP משמעותי עבור דפי אינטרנט אשר עברו אופטימיזציה לטעינה מהירה ונוחה כאשר גולשים מגיעים אליהם ממכשירי מובייל, בעיקר סמארטפונים כמובן. באופן כללי, AMP הוא מוצר ופרוטוקול של גוגל ואשר מנוהל ומוגש ע"י גוגל, כאשר בעל האתר או מנהלו צריכים ליישם אותו בדפי המובייל של האתר. במהות העניין, דף AMP הוא גרסה עדכנית, פשוטה ומהירה אשר מאוחסנת כ-Cache בשרתי גוגל, כדי להיטען מהר יותר עבור משתמשי מובייל.  אם תסתכלו בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל ממכשיר מובייל, תראו שלצד חלק מהדפים המוצגים בתוצאות, יש אייקון קטן של ברק. זהו הסימן המעיד שהדף הוא דף AMP שייטען מהר.

נתונים כלליים מראים שדף אינטרנט לפי AMP נטען פי 4 מהר יותר מדף שאינו AMP והוא מצריך עד פי שמונה פחות נתונים סלולאריים כדי להיטען במלואו.

 

הקשר בין טעינה מהירה לחוויית משתמש

בשנים האחרונות, גוגל – כמו גם כל המרחב הדיגיטלי בפועל – שמה דגש משמעותי יותר ויותר על חוויית משתמש איכותית (UX), כאשר חוויית משתמש טובה תורמת לדירוג של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל וחוויית משתמש לא טובה ולא אפקטיבית, פוגעת בדירוג. אחד ההיבטים החשובים ביותר בחוויית משתמש מבחינת גוגל הוא מהירות טעינת דפי אינטרנט, כאשר דפים איטיים "נענשים" ודפים מהירים מתוגמלים.

למעשה, הקשר בין מהירות טעינה לחוויית משתמש הוא מובהק ועמוק, גם עבור כל אחד ואחת מאיתנו. חישבו מה אתם עושים כאשר אתם מנסים להיכנס לאתר שעולה מאוד לאט, במיוחד במובייל, רבים מאיתנו פשוט נוטשים את האתר ולא מחכים כלל לסיום טעינת הדף.

לכן AMP בהחלט משפר את חוויית המשתמש ברוב גדול של המקרים, מה שבתורו משפר את ביצועי האתר מבחינת קידום אתרים בגוגל למשתמשי מובייל.

 

היבטים נוספים בהם AMP מסייע לקידום אתרים

יש עוד פרמטרים והיבטים בהם יישום מוצלח של AMP בדפי המובייל שלכם מסייע ותורם לביצועי ה-SEO של האתר, כולם קשורים באופן כזה או אחר לחוויית המשתמש ולביצועי האתר עצמו בסביבת מובייל.

  • הפחתת שיעור הנטישה של האתר.
  • שיפור והגדלת מעורבות הגולשים עם דפי האתר.
  • יישום AMP בהגדרה משפר במידה מסוימת את דרוג האתר ולכן את הטראפיק אליו מחיפושים רלוונטיים.
  • הגדלת צפיות במודעות של האתר בקמפיין ממומן בגוגל חיפוש.
  • יחס הקלקה, CTR, גבוה יותר.

AMP הוא מודל של גוגל להאצת טעינה של דפי אינטרנט במובייל ויישום של AMP באתר שלכם עפ"י רוב הכרחי לקידום האתר ושיפור ביצועים.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אנידור חקק

קידום אתרים

קידום אורגני לדפי "כסף" : אודיט קישורים פנימיים

מרץ 18, 2025

אנידור חקק

AI

איפה אנשים מחפשים ב- 2025? נתוני נתח שוק עדכניים לסוף 2024

פברואר 26, 2025

geo ip

צוות היידה

קידום אתרים

מה זו הפניית GEO IP ואיך זה יכול לפגוע ב- SEO

פברואר 26, 2025

צוות היידה

בלוג

קניית דומיינים משומשים – למה ואיך עושים את זה נכון?

פברואר 11, 2025

השאירו פרטים

ומייד נחזור אליכם

השירותים של היידה

דיגיטל 360

חבילת שיווק דיגיטלי – קידום אורגני, רשתות חברתיות ופרסום ממומן

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

קידום בתוצאות בינה מלאכותית, search GPT, בינג + Copilot, פרפלקסיטי, ג'מיני (גוגל) ועוד.

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

מקדמים אותך בכל חיפוש – הגדלת מכירות מגוגל.

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים במגוון מדינות ושפות, קידום בגוגל בארצות הברית.

קידום אתרים אורגני – SEO

קידום אורגני SEO להגדלת תנועה והמרות אורגניות מגוגל.

השירותים של הידה

דיגיטל 360

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים אורגני – SEO