עמוד הבית > כתיבת תוכן > סיגנלים חברתיים הם הקישורים החדשים – למדו איך להשתמש בהם לקידום האתר - Social Seo

סיגנלים חברתיים הם הקישורים החדשים – למדו איך להשתמש בהם לקידום האתר – Social Seo

מכל השינויים שמתרחשים באלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות, ניתן לזהות מגמה אחת ברורה:

סיגנלים חברתיים הולכים ותופסים תאוצה בהשפעתם על קידום תוצאות בגוגל וביכולת שלהן להגדיל את המיתוג ומספר הגולשים באתר האינטרנט.

במאמר זה נסקור את כוחם של הסיגנלים החברתיים ונסביר כיצד נוכל להשתמש בהם על מנת להגדיל את כמות הגולשים באתר שלנו ולקדם טוב יותר את האתר בגוגל.

בניית קישורים – כבר לא מה שהיה פעם

זה לא סוד שהאלגוריתם של גוגל אינו מושלם ולא פעם צצות תוצאות שבעיני רבים לא נחשבות לרלוונטיות והטובות ביותר.  היתרון הייחודי של גוגל מבחינת אלגוריתם היה תמיד ביכולת שלה לדרג אתרים בהתאם להצבעות של הרשת – המנגנון הבסיסי קבע שאתרים שיקבלו קישורים רבים (הצבעות אמון) מאתרים רלוונטיים וחשובים ברשת – יזכו למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

אך ככל שהזמן עבר וככל שנכנסו יותר מקדמי אתרים לתמונה , הפכו הקישורים למדד קצת פחות אמין.  מאז שהובן כוחם של קישורים, הפך עניין בניית הקישורים לתעשייה שלמה של מסחר בקישורים מאתרים שונים.    וכידוע, לא זו הייתה כוונת המשורר של גוגל…

מבחינת המצב האוטופי שגוגל מייחלים לו, קישורים יינתנו באופן טבעי רק לתכנים הטובים ברשת, כשאתרים אחרים יוסיפו את הקישורים מהאתרים שלהם ביוזמתם כיוון שהקישורים ייתנו ערך לגולש.  כמובן שהמצב הזה נדון לכישלון מראש היות ובעל האתר הממוצע שיבין שאם הוא מוציא קישור הוא מחזק אתר אחר – שלא נאמר המתחרה שלו – פשוט יבחר שלא להוציא קישורים מהאתר שלו.

צריך משהו אמין יותר – סיגנלים חברתיים

וכך החלה גוגל לחפש סיגנל אמין יותר.

אגב, בנימה זו אציין שזו לא הפעם הראשונה שגוגל פוגעת באיכות תוצאות החיפוש בגלל הדרישות והפרמטרים לפיהם היא מדרגת אתרים.   כולנו זוכרים ערימות של תכני ספאם מפוצצים במילות מפתח, רק בגלל שמאט קאטס או מהנדס אחר מגוגל אמר שחשוב להשתמש במילות מפתח על מנת לעזור לגוגל להבין במה הטקסט עוסק ולקדם את האתר בהתאם.  כך נולדו להן תיאוריות של כמות וצפיפות של מילות מפתח שיש לשבץ במאמר וגרמו להופעה של המון תכני זבל.

אז כך גם עם הקישורים, המחשבה הייתה יפה, קבלת הצבעת אמון דמוקרטית מאתרים אחרים ברשת, אך כפי שכבר אמרנו רק באוטופיה של גוגל זה יעבוד.

עם הזמן וככל שכוחן של הרשתות החברתיות גדל, החלה גוגל להעניק ייחוס גבוה יותר להצבעות גולשים מהרשתות החברתיות.   ואם נחשוב על זה לעומק, ההיגיון הולך דווקא עם כיוון זה.  הרי אין מדד אמין יותר מהצבעת אמון של גולש באתר ואם גולשים בוחרים לשתף תכנים רבים עם אתר מסוים ויוצרים אתו אינטראקציה באופן קבוע – זה יכול להיות מדד הרבה יותר חשוב מאתרים שונים ברשת שמקשרים אליו.   הרי בסופו של יום אתרים יכולים להיות כמו זבל ואפשר להקים אותם ללא הפסקה על מנת לבנות קישורים, אך הצבעות של אנשים הן הרבה יותר נכונות למדידה, כיוון שהן הדרך היחידה של גולשים רבים (שאין בבעלותם אתר)  להביע אמון בתכנים מסוימים ברשת.

וכך , מעדכון לעדכון אנו רואים שהכוח החברתי ממשיך לגדול.

אני לא בא פה לסתום את הגולל על עידן הקישורים, אך בהחלט יש לקחת בחשבון שהוא איבד מכוחו לטובת סיגנלים חברתיים ויש להניח שמגמה זו תתעצם ככל שיעבור הזמן.

האם לייקים יכולים להחליף את הקישורים לגמרי?

בעבר כתבתי בסוגיה האם לייקים יאפילו על כוחם של הקישורים, מייד לאחר שמאט קאטס אמר בסרטון שכוחם של קישורים עדיין גדול בהשפעה על האלגוריתם.

גוגל לא יכולה להתעלם ממצב בו יש אינטראקציה ושיתופים רבים של תכנים מאתר כלשהו ברשתות החברתיות.  זהו מצב שנותן אות משמעותי לגוגל שמדובר בדומיין איכותי שמייצר תכנים רלוונטיים לגולשים בנושא מסוים.   במצב כזה הערך והכוח של כל הדומיין יגדל עם הזמן, ממש כמו קישורים שמגיעים מאתרים חזקים ורלוונטיים.

ישנם עדיין קישורים שאין להם תחליף,  אם האתר שלכם יקבל קישור מאתר רלוונטי וסמכותי ואותו קישור יניב טראפיק איכותי לאתר – מדובר בקישור שכוחו גדול מאוד.  אך לעומת קישורים יחידי סגולה אלו, רוב הקישורים בפרופיל הקישורים של האתר תורמים ערך נמוך מאוד לקידומו בגוגל.  קישורים מאתרים שיש בהם מעט גולשים ו/או לא רלוונטיים, הנם קישורים שלא מעבירים גולשים לאתר ולא תורמים ערך לחוויית הגולש ומכאן גם לא לקידום האתר.    גוגל מזמן שינתה מגמה והחלה להתמקד באיכות במקום בכמות.   כך החלו להיעלם עם הזמן קישורי הפוטר הרוחביים.

אז בהקשר זה, אין ספק שכוחם של הלייקים גדל , אך להחליף לגמרי את הקישורים – אין היגיון בנושא ואתן לכם דוגמה על מנת להמחיש לכם:

כשאתם מקדמים מילות מפתח תחרותיות באתר שלכם, לרוב תקדמו אותן על גבי דפי נחיתה כמו דף הבית או דפי מוצרים / שירותים שלכם.  אי לכך דפים אלה יהיו בעלי תוכן שיווקי (לרוב לא מדובר במאמר או מדריך מקיף ולימודי שמלא גולשים ישמחו לשתף ברשת) ולכן פעמים רבות דפים אלה לא יקבלו את עיקר הסיגנלים החברתיים באתר שלכם – בהשוואה למאמרים איכותיים אחרים באתר למשל.

דפי נחיתה אלו לרוב יקודמו עדיין בעזרת תוכן רלוונטי וקישורים טובים ככל האפשר  (תוכלו לקרוא מדריך מקיף שכתבתי בזמנו על הקישורים הטובים שאתם רוצים).

איך אותם דפים מקודמים לתוצאות הראשונות בגוגל?  בעיקר על ידי אותם קישורים ובעיקר הם נשענים על כוחו של הדומיין בו הם נמצאים.   אם כוחו של הדומיין גדול (אם הדומיין מקבל קישורים רבים ואם הוא מוערך כסמכותי בעיני גוגל) – זה בהחלט עוזר לקדם את הדפים הפנימיים בו.

סיגנלים חברתיים הם בהחלט מדד שעשוי להקרין על כוחו וסמכותו של דומיין לאורך זמן.

מהם סיגנלים חברתיים ולמה הם כל כך חשובים לעידן החדש של SEO?

סיגנלים חברתייםסיגנלים חברתיים הם למעשה כל אינטראקציה שיש לגולשים עם האתר שלכם ברשת בכלל וברשתות חברתיות בפרט.   הכוונה היא כמובן בעיקר לשיתופים של תכנים מתוך האתר שלכם בפלטפורמות הבולטות כמו: פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין ועוד..

הרשתות החברתיות זה המקום העיקרי בו שוהים הגולשים כיום, ודרך הרשתות החברתיות חלקם הגדול ייחשף למרבית התכנים שהם צורכים מדי יום.  אי לכך יש חשיבות מאוד גדולה לנוכחות של אתרים / עסקים במדיה החברתית כיום.

איך זה משפיע על קידום האתר שלי?

עד שנת 2010 סיגנלים חברתיים כלל לא היו חלק מהאלגוריתם שהשפיע על דירוג אתרים בגוגל. בסוף 2010 פרסם מאט קאטס סרטון ראשון בו הוא בישר שגוגל אכן מתחשבת בהם, אך חשוב לשמוע מה הוא אמר בנושא :

 

במהלך הפוסט שלו הוא אמנם טען שגוגל אינו יכול להשתמש במרבית המידע שמשותף בפייסבוק אך הוא בהחלט משתמש במידע מטוויטר למשל, כשהדגש היה שיתוף תוכן על ידי דמויות מובילות ומוערכות מהתעשייה.

עכשיו ניקח את המידע הזה ונייחס אותו לתקופה בה אנו נמצאים כיום, התקופה בה גוגל פלוס כבר הפכה לרשת שאסור לנו להתעלם ממנה בשיווק האתר שלנו ונשמע את הרמזים הראשונים שגוגל מייחסת לחשיבותם של אנשים ולא של אתרים.  קאטס אומר בפירוש שיש חשיבות מי משתף את התוכן ומהי האינטראקציה עם אותו תוכן.   נושא זה מתקשר באופן ישיר לכוחו של ה- Author rank עליו כתבתי לא מזמן.    יש חשיבות מאוד גדולה לצבירת כוח גם כאנשים כיום.

גוגל מבינה שבכל תחום יש יצרני תוכן מובילים ובולטים יותר ולמעשה מייצרת שיטת דירוג חדשה – בה היא מדרגת אנשים לפי מידת השפעתם / רמת הסמכותיות שלהם בנישה מסוימת.

זה מתקשר ישירות למה שאנו מזהים בתוצאות החיפוש, בהן כוחם של מותגים וכותבים בולטים עולה גבוה יותר במיקומים.

כוחן של הרשתות החברתיות נמדד בעיקר ברשתות הפופולאריות והוא בא לידי ביטוי בין היתר ב:

  • מספר הגולשים שעשו לייק / הדף העסקי בפייסבוק
  • מספר העוקבים אחרי העסק בגוגל פלוס / לינקדאין / טוויטר / פינטרסט וכו'..
  • מספר הגולשים שעושים לייקים / +1 על דפים שונים באתר
  • מספר שיתופים שגולשים עושים מהאתר בפייסבוק, לינקדאין, גוגל פלוס, טוויטר וכו'.
  • מספר התמונות שמשותפות מהאתר בפינטרסט
  • מספר האזכורים לאתר / לשם שלכם ברשת –  ציוצים בטוויטר, אזכורים בגוגל פלוס וכו'
  • מספר אנשים שצירפו אתכם למעגלים בגוגל פלוס
  • מספר התגובות והאינטראקציה שיש לפוסטים מהאתר שלכם ברשתות חברתיות

ויש גם ערך שמתווסף על הדרך..

כל אלו תורמים לכך שהמיתוג של האתר, נאמנות הלקוחות גדלה,  הבאונס רייט קטן וזמן השהייה באתר גדל. לצד כל אלו יותר ביקורות גולשים חיוביות מגיעות על העסק בפורומים, בדפי מקום בגוגל פלוס והתכנים השונים באתר מקבלים גם קישורים טבעיים במידה והם משותפים ונחשפים לקהל רב.

פעילות קבועה ברשתות חברתיות ויצירת תכנים שגולשים אוהבים, תוביל למצב שגולשים יבחרו לחזור פעמים רבות לקרוא עוד תכנים באתר שלכם וכך בדיוק מתחילים לבנות מותג מוכר.

במציאות של היום, ואולי בעיקר בישראל, אין דבר חשוב יותר כמו רכישת אמון למותג שלנו.  הנחת המוצא היא שכל העסקים הם חאפרים שרוצים לקחת לנו את הכסף ואנו כעסקים צריכים לעשות כל שנוכל על מנת לבנות את האמון עם הגולשים.  נוכחות רחבה ושיתופים רבים ברשתות החברתיות, בהחלט יגרמו להעלאת הנוכחות, החשיפה והאינטראקציה שלנו עם גולשים / לקוחות רבים – דבר שבהכרח יבנה אמון טוב יותר.    ואם יש באזז חיובי סביב האתר שלך והרבה אנשים מדברים עליו – גוגל רואה את זה כסיגנל חשוב ואמין מאין כמותו.

אז מה עושים?  איך מתחילים?

הטעות הראשונה והמשמעותית ביותר של משווקים שקוראים כתבות כמו זו, היא האטרף שהם נכנסים אליו בניסיון ליצור נוכחות בכל הרשתות החברתיות.  כך קורה, שללא כל מטרה, רודפים בעלי עסקים אחרי לייקים לדף שלהם או שיהיה להם דף בגוגל פלוס.. ואז מה?

ואז אמרו שצריך שיתופים ברשתות החברתיות, אז מאותו רגע הם מתחילים להפיץ ולשתף את כל הדפים מהאתר שלהם בכל קבוצה ובכל מקום אפשרי ברשתות החברתיות.

מה הבעיה?  שככה לא משווקים..

שיווק ברשתות חברתיות = בניית מותג = בניית קהל גולשים ומועדון לקוחות נאמן

את אלו כמו את רומא, לא עושים ביום.

כדי שבאמת תפיקו את התועלת הרצויה מהרשתות החברתיות המטרה היא שאחרים ישתפו את התכנים שלכם והמטרה היא שגולשים אחרים ייצרו אינטראקציה עם התכנים מהאתר שלכם ועם התכנים שאתם משתפים ברשתות החברתיות.

עליכם להתחיל ולבנות קהל עוקבים, קהל שמבין שיוצא לו משהו מזה שהוא עוקב אחריכם / אחרי העסק שלכם.  צריך לתת ערך כלשהו ואתם צריכים ללמוד מה אתם יכולים לעשות כדי להגדיל את התרומה שלכם לגולשים.    בסופו של יום אין מדד טוב יותר מגולשים שחוזרים בכל יום לצרוך מידע או שירות מאותו מקור.

במציאות הקיימת אין מנוס מיצירת נוכחות ברשתות החברתיות.  שם הכל קורה ושם לרוב יחפשו אותנו או את המתחרים שלנו..   בנישות התחרותיות, אתרים שלא יהיו בעלי נוכחות חברתית מובהקת – פשוט יוותרו מאחור לעומת המתחרים שלהם.

הגולשים מחפשים את הקשר הישיר עם העסק ורוצים להתחבר אליו גם במקום בו הם צורכים את התכנים שלכם.   אם הם יאהבו את מה שיש לכם לתת להם , הם ישמחו לשתף אותו הלאה או לפחות להצביע עליו לייק / +1 וכדומה.

ככל שיותר יצביעו וייתנו בכם אמון , כך גובר הסיכוי שתקבלו פניות מלקוחות רבים יותר.  הלקוחות סומכים יותר על המלצות של החברים שלהם וגם גוגל מבינה את זה כשהיא לוקחת בחשבון שאתרים או פרסומות שחברים שלנו המליצו עליהם – יגדילו את הסיכוי שנבחר דווקא בהם.

שיווק במדיה חברתיתאז בכמה פעולות – מה עליכם לעשות?

  • פתחו פרופילים בכל הרשתות החברתיות הפופולאריות והוסיפו מהם קישורים לאתר שלכם – בכל פרופיל ניתן להוסיף במידע על בעל הפרופיל קישורים לאתרים.
  • גוגל פלוס:  צרו פרופיל, התחברו לפרופילים רלוונטיים ובעלי השפעה אליכם ותתחילו ליצור אתם אינטראקציה.  במקביל, בנו את דמות הכותב שלכם וחזקו אותה לאורך זמן על מנת לקבל Author rank.   במקביל, פתחו דף לעסק שלכם בגוגל פלוס וקשרו את העסק לאתר.   אם אתם עסק שמשרת באזור מסוים – פתחו דף לוקאלי בגוגל פלוס. נסו לצבור כמה שיותר עוקבים וביקורות חיוביות של גולשים שונים בדף שלכם.   כעת עליכם להתחיל ולצבור עוקבים שיוסיפו אתכם ואת העסק שלכם למעגלים.  זה לא קל, אבל עדיף להתחיל עכשיו מאשר להתעורר מאוחר מדי.     כמו כן הוסיפו כפתור +1 לכל דפי האתר שלכם והוסיפו באתר כפתור הוספה למעגלים.

add to circles google plus

  • פייסבוק: הוסיפו כפתורי לייק ושיתוף לכל דפי האתר שלכם.   פתחו דף לעסק שלכם בפייסבוק והתחילו לצבור אוהדים (בעיקר על ידי פרסום ממומן בפייסבוק ושיתוף תכנים בעלי ערך מהאתר שלכם.)   כעת נסו למשוך טראפיק רב ככל האפשר מפייסבוק לאתר שלכם ולעודד אתו אינטראקציה – בעיקר באתר , פחות בדף הפייסבוק.
  • טוויטר – פחות רלוונטי לארץ..  אם אתם משווקים לחו"ל, פתחו פרופיל לעסק שלכם והתחילו לבנות קהל עוקבים רלוונטי. שתפו אתם תכנים באופן שוטף..   ניתן לסנכרן את פרופיל הטוויטר גם לדף הפייסבוק או ללינקדאין ולשתף ישירות משם גם בטוויטר.
  • פינטרסט – אם יש לכם הרבה תמונות באתר – תתחילו להכניס את פינטרסט לתכנית העבודה שלכם.   בניית פרופיל עסקי חזק בפינטרסט ושיתוף (נעיצת) תמונות מהאתר בפינטרסט על ידי גולשים רבים ושונים – תתרום רבות לקידום תמונות מהאתר שלכם בחיפוש התמונות בגוגל.
  • יוטיוב:  סרטונים אהובים מאוד על ידי הגולשים.  השתמשו בהם על מנת לחזק את המיתוג שלכם.  חפשו דרכים ליצור סרטונים ויראליים שיזכו לשיתופים וחשיפות רבים.  קשרו את הסרטונים לאתר שלכם.
  • לינקדאין: רשת עסקית, מומלץ לפתוח פרופיל אישי ודף חברה לעסק שלכם.  התחברו לפרופילים רלוונטיים לתעשייה שלכם ונסו לשתף עמם תכנים שעשויים לעניין אותם.  היו פעילים בקבוצות וחפשו את הקבוצות שמכילות קולגות מהתעשייה מהארץ ומחו"ל ומקומות בהם עשויים להסתובב הלקוחות הבאים שלכם.  הוסיפו גם כפתור שיתוף לינדאין באתר.
  • בלוג: אחת הדרכים הטובות לבנות קהילת גולשים מבוססת תוכן היא לפתוח בלוג על ידי אחת הדמויות הבולטות בחברה (מישהו שאוהב לכתוב ובעל יכולות כתיבה).   כך ניתן גם למתג את כותב הבלוג  (בין היתר באמצעות פרופיל כותב בגוגל פלוס) וגם למתג את העסק שלכם ולחזק את הקשר ביניכם לבין הלקוחות שלכם.   בנוסף כתבו פוסטים אורחים בבלוגים מובילים וארחו בלוגרים בולטים בבלוג שלכם.  לדוגמה – פוסט אורח שכתבתי לאחרונה בבלוג Askpavel.

post example anidor

קחו בחשבון דבר אחד, כמובן שכפועל יוצא לשינוי הזה נוצרים המון פרופילים פיקטיביים ברשתות חברתיות על מנת לייצר יותר סיגנלים.  תסמכו על גוגל שבאחד העדכונים הקרובים שלה היא כבר תטפל בזה ותעלים המון פרופילים שנפתחו סתם או כי היה לעסק שלנו דוא"ל של ג'ימייל.

המהות והבסיס לכל העבודה הזו היא בסופו של יום התוכן.  תתחילו להתרגל שאתם צריכים ליצור המון המון תכנים (באופן אישי או בתשלום לחברה חיצונית כמונו.. ) J  על מנת לספק את הגולשים שלכם וליצור אתם חיבור טוב יותר.    עליכם לכתוב תכנים באופן שוטף גם לאתר שלכם / בלוג שלכם וגם לייצר תוכן מתאים לרשתות החברתיות בהן אתם פעילים.   לשם כך מומלץ ללמוד כיצד כותבים תוכן חברתי

הרבה יכול להשתנות באלגוריתם של גוגל …   עד התוכן. .      כי איך אומרים, תוכן הוא המלך.

אז מה אתם אומרים? 

האם גם אתם מרגישים את כוחם ההולך וגובר של הסיגנלים החברתיים?

איזו פעילות שיווקית אתם עושים כיום במדיה החברתית?   נשמח לשמוע בתגובות אם יש לכם מה להוסיף למאמר זה וכמובן אם תרצו לשתף את המאמר לחברים נוספים.

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

31 Replies to “סיגנלים חברתיים הם הקישורים החדשים – למדו איך להשתמש בהם לקידום האתר – Social Seo”

  1. אופיר הגיב:

    יש לי אתרים שעשיתי עליהם ניסוי:
    כל פוסט קיבל בערך 4000 סיגנלים חברתיים שונים
    ממש 4000 דרך מערכת ייחודית
    לא קידם בכלל
    רק אינדקס את הפוסטים מהר:)

    הכל מ Ip שונה, וחברתי פעיל….

  2. אנידור הגיב:

    הי אופיר
    מההתרשמות שלי בהחלט מורגש שינוי
    כל הסיגנלים שאתה מדבר עליהם הם סיגנלים אמיתיים?
    קשה לי להאמין שאתה לא רואה יותר טראפיק ויותר תנועת גולשים בעקבות העבודה עם סיגנלים חברתיים.. ויותר מכך, בעיקר בכל מה שקשור להקלקות +1 יש הרבה יותר כניסות אורגניות לאתר עם ההיבטים של תוצאות מותאמות לגולשים

  3. שוקי מן הגיב:

    תודה על הפוסט.
    אין ספק שסיגנלים חברתיים זה מדד הרבה יותר אמין מפרמטרים אחרי שנתונים לשליטתו של הוובמאסטר כמו הוצאת קישורים והכנסת מילות מפתח.

    1. אנידור הגיב:

      הי שוקי, בהחלט מסכים, גם באנליטיקס רואים את הנתונים בצורה טובה יותר ממילות המפתח.
      מדהים לראות את כמות הכניסות לאתרים עם תמונות ממקומות כמו פינטרסט וכדומה וההשפעה שיש לזה על קידום תמונות בגוגל למשל… וכמובן לגבי יותר דפים מהאתר שמוצגים גבוה יותר לגולשים בחיפוש מותאם אישית

  4. יעל הגיב:

    מאמר נפלא!
    אני חושבת שחשוב לציין שגם הוספת אפשרות מובנית של תגובות פייסבוק בתוך האתר מעלה את הדרוג של האתר (כשיש תגובות כמובן:). מה דעתך?

    1. אנידור הגיב:

      בהחלט, התגובות האלה מתאנדקסות כיום.
      למרות שלטווח ארוך אני חושב שדווקא לשים תגובות של גוגל פלוס ישרת את האתר טוב יותר מבחינת קידום.

      1. דני וקסלר הגיב:

        האם לכפתור שיתוף לגוגל פלוס ?

  5. סוף סוף פוסט רציני בעברית שמדבר על סיגנלים חברתיים, נהניתי מאד!
    אני כבר סקרן לראות את התוצאות של סקר הגורמים השנתי החדש של SEOmoz (סליחה Moz), ללא ספק ההשפעה של הסיגנלים החברתיים תגדל בעוגה הפעם.

    1. אנידור הגיב:

      אני כל יום נכנס לאתר שלהם ומחכה לסקר 🙂
      אין לי ספק שזה הולך לתפוס תאוצה גדולה, מעניין אותי אם מבחינת המקום שזה יתפוס , זה ינגוס נטו בכוחם של קישורים..
      בכל מקרה שני המדדים שמתחזקים בצורה הבולטת ביותר זה הנושא של סיגנלים חברתיים וכוח המותג.

  6. איתן הגיב:

    סינגלים חברתיים בעצם מסמלים אנשים, כביכול..
    אולם אם לסינגל הזה אין אדם אמיתי ופעיל מאחוריו, אין לו כל כך משמעות. המטרה של גוגל היא אמינות וטראסט. דפי אינטרנט אפשר לזייף , אנשים אי אפשר. (אפשר אבל גוגל מחפש את האותנטיות ויודע טוב מאוד לדעת מי ומה ואיך)

  7. אנידור הגיב:

    זה בדיוק מה שאני אומר ולכן לאורך זמן לדעתי כוחם של הסיגנלים האלו רק ילך ויגדל.. אבל מה שעוד ברור כאן זה שמתישהו בקרוב הולך לבוא עדכון שיסיר המון פרופילים מזויפים בגוגל פלוס…
    אמנם אני חסיד גדול של גוגל פלוס, אך אין ספק שיש שם הרבה פרופילים מזויפים שנוצרו לכל כתובת ג'ימייל שיש לנו…
    גם פייסבוק נלחמת בזה – ועיקר המלחמה תמשיך להיות בחיפוש הסיגלים האמיתיים – האנשים שעומדים מאחורי הפרופיל..
    אנחנו רואים את זה גם בבדיקות אימות שפייסבוק עושה עכשיו עם פרופילי הסלבס למיניהם..

  8. עמית אדלר הגיב:

    היי אנידור

    מאמר מעולה ומקיף. אין ספק שסיגנלים חברתיים הולכים ותופסים תאוצה. השאלה היא כמה תאוצה… כי לפני מספר שבועות היה ריאיון מעניין עם 3 מהנדסים לשעבר בגוגל, שטענו שכוחו של הסושיאל הוא כרגע לא יותר מאחוז אחד בחישובים של גוגל: https://goo.gl/jHG6M

    לא יודע עד כמה זה נכון ואמין לרגע זה, אבל יש להניח שכוחו של החברתי רק יגדל עם הזמן, ולכן בהחלט אסור להתעלם מזה.

    1. אנידור הגיב:

      הי עמית, יש דבר אחד שלמדתי בכל הקשור לגוגל בשנים האחרונות..
      צריך לקחת את כל מה שהם אומרים בעירבון מוגבל.. 🙂
      אין ספק שבעוד שנה שנתיים, בתחומים התחרותיים, עסקים שלא יהיו פעילים במדיה החברתית יישארו מאחור

  9. Orit.Sha הגיב:

    תודה רבה על המאמר אנידור !

    1. אנידור הגיב:

      בכיף, שמח שאהבת
      שבוע טוב

  10. דני וקסלר הגיב:

    אחד המאמרים המעולים והממצים בתחום הספציפי הזה של סיגנלים לרשתות החברתיות ולכן שמחתי לשתפו גם בדף העסק שלי בפייס … ובעוד מקומות
    אשמח ליתר הרחבה בעניין תרומת pinterest לקידום אתר … ממה שציינת לא בדיוק ברור איך רשת זו מקדמת אתר, מה שברור שהיא יכולה לגרום לחשיפת העסק ע"י repin -ים של תמונות ששיכות לאתר מסויים. אשמח לפרוט בנושא זה.
    ומה ההבדל בין חשבון pinterest רגיל לעסקי ? במה מועיל יותר חשבון עסקי ברשת זו. לא מספיק בורד board עסקי בחשבון רגיל ?

    1. אנידור הגיב:

      הי דני
      לגבי פינטרסט, כפי שבעבר רצית לקדם את התמונות שלך על ידי בעזרת אופטימיזציה נכונה באתר ובעזרת קישורים שיפנו לתמונה.. היום סיגנל הרבה יותר אמיתי מקישורים לתמונה הוא השיתופים של התמונה ברשתות חברתיות. למעשה כל נעיצה מחדש / שיתוף בפינטרסט של תמונה מהאתר שלך על ידי משתמשים שונים – היא בעצם סוג של קישור. ככל שהתמונות שלך ישותפו יותר ברשת על ידי משתמשים שונים כך הם יקודמו בגוגל.. ליותר מידע על אופטימיזציית תמונות לאתר – https://goo.gl/GZc16 ..

      1. דני וקסלר הגיב:

        תודה לך אנידור, על מידע המועיל המנוסח היטב ולטובת כולם. לומד הרבה ממך. ישר כוח !
        אנסה ליישם את שיתוף התמונות ב-pinterest כמה שיותר ואני כבר רואה כיום הרבה קישורים אמנם ב-pr נמוך שהאתר שלי ושל לקוח מרשת pinterest .

  11. שי גרעיני הגיב:

    היי אנידור,

    מאמר יפה איכותי ומושקע, ללא ספק יש משמעות לסינגלים חברתיים, השאלה הנשאלת היא באיזה רמה?
    עד היום לא הצלחנו להוכיח בשום יבשת שגוגל מבסס את תוצאות החיפוש שלו על פעילות שנעשית בפייסבוק שהינה מתחרה של גוגל, גם סגירת הקשר הישיר של גוגל לתוך טוויטר מוכיח שוב שגוגל לא יכולה לבסס את עצמה על מידע מחברות מתחרות ולכן בהמשך לקונספירציות השונות של מט קאטס אנו נמשיך לייצר בדיקות שונות ולהוכיח את התאוריות של כל אחד מאיתנו בתחום.

    בכל מקרה נהנית לקרוא את המאמר שלך. שא ברכה ידידי!

    1. אנידור הגיב:

      הי שי
      מה שלומך?
      תודה על התגובה. בהחלט כולנו מבינים ועדים לעליית כוחם של הסיגנלים אך באמת קשה לכמת זאת במספרים.
      בכל הקשור לפייסבוק במיוחד ואין כל חדש שלגוגל אין גישה לנתונים שעולים מתוך פייסבוק – אם כי לגוגל בהחלט ישנה אפשרות לזהות אינטראקציה של גולשים עם אתר והקלקה על כפתורי שיתוף למיניהם.
      ובכל הקשור לגוגל פלוס כבר ניתן להתחיל לראות תנועה הולכת וגדלה של קהל – במיוחד באתרים עם הקלקות +1 רבות

  12. ולדי הגיב:

    השאלה מה קורה אם יש לי אתר משעמם על לדוגמה "מדפסות" או "רופא שיניים", איזה פעילות חברתית אפשר כבר לבצע?

    1. אנידור הגיב:

      תתפלא, גם רופא שיניים או מדפסות יכולים לייצר סיגנלים חברתיים..
      אם יש מוצר או שירות אטרקטיבי, אנשים ישמחו לשתף אותו ברשתות החברתיות.
      אם יש מאמר כלשהו שייתן טיפים איכותיים, חלק מהגולשים שיקראו אותו ישמחו לשתף אותו..

  13. יוסי כהן הגיב:

    היי אנידור,
    אתה פשוט כותב נפלא… תודה רבה על כל הידע והלמידה 🙂

    1. אנידור הגיב:

      תודה יוסי
      כיף לשמוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתרי מסחר בגוגל

קידום אתרי מסחר הוא אתגר לא פשוט, גם מהיבט ה-SEO, ...

צוות היידה
05.12.2015
לקריאה

בניית קישורים לאתר – כל השיטות שצריך להכיר!

זה לא סוד שקישורים נחשבים לפרמטר חשוב ומכריע בדירוג אתרים ...

אנידור חקק
15.07.2012
לקריאה