פרסום בגוגל אדס – טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות

מערכת גוגל אדוורדס היא מערכת הפרסום בעלת שיעורי השימוש הגדולים בעולם ליצירת טראפיק (תנועת גולשים) ממומן לאתרים. המערכת, כידוע לכל מי שאי פעם התעסק איתה, כוללת פתרונות מקיפים מאוד ושפע של אפשרויות מורכבות לביצוע אופטימיזציה של קמפיינים והגדלת ההכנסות. פרסום אתרים ועסקים דרך גוגל אדוורדס בהחלט מציע אפשרות ריאלית ויעילה להגדלת המכירות, אך על מנת שלא לזרוק כספים על הקלקות מיותרות ותנועה לא רלבנטית חשוב לעבוד מסודר ועל פי כללים ברורים.

הטיפים שאספק כאן עשויים להיות טריוויאליים למנהלי PPC מנוסים, אך עבור מתחילים או משתמשי ביניים הטיפים בהחלט יכולים לתת רעיונות והשראה על מנת לתת זריקת מרץ לביצועי הקמפיינים שלהם באדוורדס.

כלי מילות המפתח

אלמנט מרכזי של פרסום ממומן בגוגל אדוורדס מוצלח ומכירות טובות בעקבותיו הוא כמובן מילות המפתח שבוחרים. כלי מילות המפתח (רלבנטי לעברית, אנגלית ושפות רבות אחרות) הוא כלי עזר נהדר ויעיל להתחלת קמפיין אדוורדס. פשוט רושמים בכלי מילות מפתח רלבנטיות וניתן לקבל נתונים לגבי נפחי חיפוש מקומיים ובינלאומיים. אפשר בקלות ובמהירות לגלות אילו מונחים אנשים מחפשים ואילו כמעט ולא מוקלדים. כמו כן ניתן למצוא מילות מפתח לא רלבנטיות ולכלול אותן ברשימת המילים השליליות.   בנוסף, גוגל שדרגו את כלי מילות המפתח ומציעים כיום רעיונות לקבוצות מודעות במסגרת קמפיין פרסום בגוגל.

תובנות על החיפוש – Insights for Search

בעזרת שירות תובנות לחיפוש (גוגל טרנדס)  אפשר באופן גרפי ופשוט להשוות נפחי חיפוש ודפוסי חיפוש על פני מילות מפתח שונות, אזורים שונים (לא פעיל במלואו בישראל), זמנים, מדינות וקטגוריות. כך ניתן להגדיל מכירות על ידי איתור החיפושים הרלבנטיים ביותר שאנשים עושים, ניתן לדעת מהם החיפושים העיקריים או אלו שצוברים פופולאריות באזור מסוים בעולם.

אפשרויות שינוי בגרפים

גוגל אדוורדס כוללת גרפים רבים שמהם ניתן לשאוב נתונים אודות הקמפיינים שלנו ברשת הפרסום, אפשרויות המשחק והשינויים בגרפים מציעים הזדמנות יעילה להשוות בין נתונים מסוימים לנתונים אחרים. כך למשל מפרסם יכול להשוות מיקום ממוצע של המודעה שלו לבין יחס ההקלקות (CTR) ולראות איזה מיקום הכי יעיל מבחינת המרות ועמידה ביעדי התקציב לאורך תקופה.

תזמון מודעות

אפשרות זו נמצאת תחת לשונית ההגדרות בכל קמפיין פרסום. מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסם להציע BID גבוה או נמוך יותר על מילות מפתח בהתאם לשעה ביום וכמובן להציג או לא להציג את המודעה על פי שעות וזמנים מסוימים. אם רואים מהנתונים כי מודעה מסוימת מקבלת יותר הקלקות בשעות מסוימות או שמילות מפתח הופכות יעילות יותר בזמנים שונים – אפשר להציע יותר עבורן בשעות מסוימות של היום, באופן אוטומטי, וכך לייעל את הקמפיין וביצועיו.

אבחון מילות מפתח

כלי זה נמצא תחת לשונית מילות המפתח והוא מאפשר לבצע אבחון מקיף לכל מילה בקמפיין. המשמעות של אבחון מילות מפתח היא איתור מהיר ויעיל של מילות מפתח עם בעיות כלשהן שלכן אינן מופעלות או פוגעות בביצועי הקמפיין.

התאמה אישית של טורים

אפשרות הטורים  (Columns) מאפשרת התאמה אישית של הנתונים שיוצגו בממשק גוגל אדוורדס. כך ניתן לראות נתונים רלבנטיים וחשובים או להסתיר נתונים שאינם תורמים לכם לניהול הקמפיין הספציפי.

פילטרים

אפשרות הפילטרים יעילה ומומלצת מאוד, היא מאפשרת סינון מהיר של נתונים נבחרים – נמצאת לצד אפשרות התאמת הטורים. כך ניתן לראות במהירות אילו שינויים רצוי לבצע בקמפיין, קבוצת מילות מפתח ומודעות. כאן תמצאו כמה רעיונות לפילטרים יעילים

הורדת דו"חות

ממשק גוגל אדוורדס מאפשר להוריד את הדו"חות השונים מהמערכת למחשב האישי כך שניתן לנתח אותם בנוחות וללא צורך בחיבור אינטרנט פעיל בכל עת, אפשר למשל להוריד כמה דוחות באקסל ואז לבצע השוואה יעילה ומתקדמת על המחשב.

חלוקת מקטעים

מקטעים מאפשרים לראות בבהירות וביעילות מה מתפקד טוב בקמפיין שלך ומה מצריך שיפור. אפשר למשל לראות את הביצועים על מחשבים אישיים לעומת סמארטפונים או מחשבי טאבלט, להשוות ימים בשבוע, שעות ביום ועוד.

אוטומציה

מערכת אדוורדס מציעה אפשרויות אוטומציה של הקמפיין, כך ניתן לייעל  אותו ולהגדיל מכירות באתר בלי להתחבר כל הזמן לחשבון ולבצע שינויים באותו רגע. אפשרויות האוטומציה רלבנטיות ברמת הקמפיין, קבוצת מודעות, מודעות ומילות מפתח. אפשר למשל ליצור כלל שמילות המפתח הטובות ביותר יוצגו במיקום מסוים בתוצאות הממומנות על ידי קביעת הגבלה זו ואחוז מסוים שעד אליו ניתן להגדיל אוטומטית את סכום ה-BID לכל מילה רלבנטית. שימוש באפשרות זו מצריך מעקב צמוד אחר התוצאות כדי לראות שלא מבזבזים כספים סתם.

 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אנידור חקק

קידום אתרים

קידום אורגני לדפי "כסף" : אודיט קישורים פנימיים

מרץ 18, 2025

אנידור חקק

AI

איפה אנשים מחפשים ב- 2025? נתוני נתח שוק עדכניים לסוף 2024

פברואר 26, 2025

geo ip

צוות היידה

קידום אתרים

מה זו הפניית GEO IP ואיך זה יכול לפגוע ב- SEO

פברואר 26, 2025

צוות היידה

בלוג

קניית דומיינים משומשים – למה ואיך עושים את זה נכון?

פברואר 11, 2025

השאירו פרטים

ומייד נחזור אליכם

השירותים של היידה

דיגיטל 360

חבילת שיווק דיגיטלי – קידום אורגני, רשתות חברתיות ופרסום ממומן

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

קידום בתוצאות בינה מלאכותית, search GPT, בינג + Copilot, פרפלקסיטי, ג'מיני (גוגל) ועוד.

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

מקדמים אותך בכל חיפוש – הגדלת מכירות מגוגל.

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים במגוון מדינות ושפות, קידום בגוגל בארצות הברית.

קידום אתרים אורגני – SEO

קידום אורגני SEO להגדלת תנועה והמרות אורגניות מגוגל.

השירותים של הידה

דיגיטל 360

קידום אתרים בעידן של מנועי בינה מלאכותית – AIO

פרסום ממומן בגוגל – Ecommerce PPC

קידום אתרים בחו”ל

קידום אתרים אורגני – SEO