עמוד הבית > בלוג > קופירייטר - מהו וכיצד הופכים להיות אחד?

קופירייטר – מהו וכיצד הופכים להיות אחד?

עד לפני מספר שנים, כאשר דיברנו על קופירייטר, הקונוטציה הראשונית, תמיד, נגעה לאדם שעבד במסגרת משרד פרסום והיה אחראי לחדד ולדייק את המסרים שאותם רצה הלקוח להעביר לכדי מילים, סלוגנים וטקסטים מחודדים שהנגישו אותם לציבור. כיום, כאשר אנחנו מדברים על קופירייטינג, אנחנו מדברים גם על המושג באדרתו הישנה והקלאסית, אבל, לרוב, אנחנו מדברים על קופירייטינג של תכנים כתובים.

 

רגעעעעע,

שנים אתם טוענים שהתוכן הוא המלך,

אז בשביל מה צריך עכשיו קופירייטר,

כותב תוכן "רגיל" כבר לא מספיק טוב?

או, בדיוק כאן הגענו לשאלה החשובה ביותר כיום בעולם התוכן – מתי אתם צריכים קופירייטר ומתי גם כותב תוכן "רגיל" יכול להספיק לכם?

תראו, אם היינו מטילים על אדם ממוצע שאינו עוסק בקופירייטינג או בכתיבת תכנים מקצועית להעביר מסר כלשהו ומקצים לו, לשם כך, 1,000 מילים, מעט מאד אנשים לא היו מצליחים לעמוד במשימה זו בהצלחה. לעומת זאת, מעטים הם האנשים שיצליחו לזקק את העברת המסר ולהשתמש ב-100 מילים לשם כך, ונדירים הם האנשים שיצליחו להעביר את המסר ולהשתמש, אך ורק, בעשר מילים לשם כך. מדוגמה זו, אתם כבר יכולים להבין את המדרג המקצועי הקיים בין יכולותיו של האדם הממוצע, כישוריו של כותב התוכן ומומחיותו של הקופירייטר.

 

אז למה כותב תוכן רגיל כבר לא מספיק במציאות הווירטואלית של ימינו?

למרות כל מה שכתבנו קודם, שירותיו כותב תוכן מסורתי עשויים להספיק למרבית משימות התוכן שמאפשרות שימוש במאות מילים לצורך העברת מסר מסוים. למעשה, בואו נסייג את זה, כשאנחנו מדברים על "כותב תוכן מסורתי", אנחנו מדברים על כותבי תכנים מקצועיים, אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים ושולטים בחומר הנדרש לצורך הכתיבה, ולא על סטודנט שבחופשת הסימסטר שלו החליט לחלטר בכתיבת מאמרים, רק כי הקורונה הפחיתה את המשמרות הרווחיות שלו בבית הקפה השכונתי.

אז כן, למרבית המטרות, כתיבת התוכן הרגילה עשויה להספיק. אולם, במקרים מסוימים, כאשר הדרישות הופכות לספציפיות ומורכבות יותר, קופירייטר יהיה איש המקצוע המתאים. וזאת, בעיקר בשל יכולותיו לזקק את המסר השיווקי, המיתוגי או האידיאולוגי לכדי טקסטים מרוכזים המעבירים אותם בצורה הברורה ביותר לפלח הקהל המסוים שלו הוא אמור לפנות.

 

למה הזכרנו דווקא את המילים "פלח הקהל המסוים"?

כי גם כאן מגיע לכדי ביטוי התמחותו של הקופירייטר בדיוק, בהתאמה של אופן העברת המסר והשפה שבה הוא משתמש לגולש שפוגש אותו. אנחנו חייבים לציין, כי בשנים האחרונות חל שיפור משמעותי ברמת התאמת התכנים לגולש גם בתכנים ה"מסורתיים" המיועדים לאתרים, אולם, עדיין, את התוצאה הטובה ביותר, במרבית המקרים, עשוי לספק הקופירייטר המקצועי.

מקדמת אתרים ומנהלת לקוחות בחברת היידה דיגיטל בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה מאוניברסיטאת קליפורניה ותואר שני בניהול מאוניברסיטה לעסקים פפרדיין.  דיאנה חובבת ספורט ושוק ההון. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתר פרלקס או infinite scroll – אפשרי בכלל?

אתם רואים אותם בכל מקום ואי אפשר להתעלם מהטרנד העיצובי ...

אנידור חקק
23.03.2017
לקריאה

בניית אתר מותאם לסלולר

אנחנו בהיידה תמיד עם היד על הדופק ועם האצבע על ...

אנידור חקק
20.07.2011
לקריאה