עמוד הבית > בלוג > קידום מתכונים בגוגל – שיהיה בתאבון...

קידום מתכונים בגוגל – שיהיה בתאבון…

בשנים האחרונות נראה שכולם מסביב הפכו לשפים חובבים וחובבי קולינריה מושבעים ומשקיענים. רואים את זה בריבוי תכניות הבישול בטלוויזיה, באינספור בלוגים ואתרים של מתכונים וקולינריה, בנישות צרכניות ספציפיות לכל אותם "Foodies"  וגם בכמות החיפושים בגוגל של מתכונים מכל הסוגים והסגנונות. לצד ההזדמנויות הרבות שצמיחה זו מציעה לאתרים ועסקים הקשורים לתחום, היא גם מגבירה את התחרות ואת הקושי להשיג טראפיק למתכונים ותכני קולינריה וגסטרונומיה. כאן נכנס לתמונה הנושא של קידום מתכונים בגוגל.

אפילו אם אתם יוצרים תוכן קולינרי מעולה, מעורר תאווה ותאבון, עם צילומי אוכל מרהיבים ומתכונים איכותיים שאנשים באמת רוצים להכין – המציאות הדיגיטלית היא כה תחרותית, דינמית ומורכבת שזה לבדו אינו מספיק כיד שגולשים ימצאו אתכם. לכן, אם אתם רוצים טראפיק איכותי לתכני האוכל שלכם, לא משנה לאיזו מטרה, קידום מתכונים בגוגל הוא נושא שאתם פשוט חייבים לעסוק בו.

תחום קשוח עם תחרות עזה

אמנם כל נושא האוכל מורכב מעולם תוכן המגיע מתשוקה, מחיפוש אחר טעמים חדשים וחוויות חדשות ומיצירתיות המוצאת ביטוי מדהים וטעים במטבח, אך מבחינת המרחב האינטרנטי מדובר על תחום קשוח וקשה, תחום שי שבו תחרות עזה מאוד. יש מתכונים גם באתרי התוכן העצומים והמובילים וגם באתרים מסחריים של יצרניות מזון, כאשר לצידם יש אינסוף אתרים פרטיים המספקים מתכונים ותוכן קולינרי משובח.

כך לצד יצירת מתכונים איכותיים ונוחים לקריאה ועבודה ומכלול של אלמנטים טכניים כלליים של קידום אתרים באינטרנט ותכנים בגוגל, יש מגוון טקטיקות ואופטימיזציות שניתן ליישם כדי להביא את המתכונים ותכני האוכל של האתר שלכם למיקום גבוה ויעיל בגוגל. זה בעיקר פונה לאתרי מתכונים וקולינריה קטנים יחסית.

כתבו מתכונים המיועדים לחובבי בישול ואפייה כמוכם

קודם כל, הדבר הכי חשוב בקידום מתכונים בגוגל הוא לכתוב עבור המשתמשים עצמם, האנשים חובבי הבישול או האפייה כמוכם שמחפשים מתכון חדש, איכותי ויצירתי. כמו בכל היבט של קידום באמצעות תוכן, היום רק תוכן מעולה המספק ערך אמיתי לגולשים ישיג תוצאות מבחינת דירוג בחיפוש גוגל ויצירת טראפיק איכותי ובר קיימא.

המתכונים שלכם צריכים להיות מדויקים ואיכותיים מבחינת מרכיבים, סדר הדברים, פעולות וכלים עבור התהליך. אבל חשוב לתת תשובות לשאלות שהמשתמשים מחפשים לגבי המתכון עצמו, לפרט לעומק לגבי שגיאות פוטנציאליות, מה עושים אם אין מרכיב או כלי מסוים וכן הלאה. ככל שתתנו יותר תוכן ויותר מענה לשאלות, כך המתכון שלכם יספק יותר ערך ליותר משתמשים וגוגל ידרג אותו גבוה יותר.

קידום מתכונים עם "זנב ארוך"

אם אתם אתר מתכונים קטן או חדש, יהיה לכם קשה להתחרות מיד עם אתרי התוכן הענקיים, לכן אתם צריכים טקטיקה שתספק לכם יתרון ותאפשר לכם להשיג תוצאות של קידום מתכונים בגוגל. שימוש במונחי "זנב ארוך" בהחלט מהווה צעד טקטי חכם שכזה. הכוונה היא לפרט בשם המתכון, בכותרות וגם בתוכן עצמו לגבי מתכון מסוים מאוד מבחינת המנה עצמה או הסיטואציה.

דוגמא מהירה ופשטנית יכולה למשל להיות, במקום "מתכון לפיצה", "מתכון פיצה גבינת מוצרלה עם פטריות ועגבניות מיובשות". או פירוט לגבי זמן בישול, מידת עשייה, מתכון לחג או מאורע מסוים וכן הלאה. כך כאשר מישהו יחפש מתכון העונה להגדרת הזנב הארוך שיצרתם, יותר סיכוי שהוא יגיע אליכם.

דגשים נוספים של קידום מתכונים בגוגל

  • אל תפחדו לייצר תכנים ארוכים לצד המתכונים שלכם – הרחיבו בכל מה שאפשר וזה ישפר את סיכויי הקידום של המתכון והאתר כולו.
  • הקפידו להשתמש בתמונות אוכל מעולות, רלוונטיות ומקוריות ולשים תגיות לכל תמונה שכזו.
  • נסו לייצר אינטראקציות עם משתמשים במדיה חברתית – קישורים אל המתכון שלכם ע"י משתמשים.
  • שימו מודול תגובות באתר המתכונים שלכם והקפידו להגיב לתגובות באופן שירותי ואפקטיבי.
  • ודאו כי אתר המתכונים שלכם עובד מהר וכי הוא מותאם אופטימאלית לתצוגה במכשירי מובייל.

 

למרות התחרות הקשה, בהחלט אפשר לייצר תוצאות של קידום מתכונים בגוגל ובדיגיטל. בביצוע נכון, יצירתי ומדויק תגיעו לעמוד הראשון ולטראפיק איכותי – ולא פחות חשוב, אל תשכחו לקרוא לנו לטעום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

גוגל אנליטיקס 4 – איך משדרגים מיוניברסל אנליטיקס לאנליטיקס 4?

מרבית ממדינות העולם כבר נמצאות עמוק בתוך העידן הדיגיטלי, נכון ...

צוות היידה
18.11.2021
לקריאה

אופטימיזציה לאתרים – 6 סיפורי הצלחה

הבסיס לכל פעילות SEO מוצלחת זה דו"ח אופטימיזציה לאתר, מה ...

אסף כהן
22.05.2017
לקריאה