שיווק במדיה חברתית

שיווק במדיה חברתית2017-12-10T10:16:58+00:00
שיווק במדיה חברתית

שיווק במדיה חברתית

הצעקה האחרונה בעולם השיווק הדיגיטלי היא ללא ספק שיווק במדיה חברתית.

מדיה חברתית הפכה בתוך מספר שנים לפלטפורמה שיווקית ויראלית – שמצד אחד מושכת אליה מיליוני גולשים ומצד שני מושכת בעקבותיהם מפרסמים ומשווקים, שמזהים את הפוטנציאל הרב במדיה זו.

לפניכם מצגת מתוך הרצאה שהעברנו בנושא שיווק במדיה חברתית.

.

שיווק במדיה חברתית – מה זה?


מדיה חברתית הוא שם כולל לכלל הפלטפורמות החברתיות ברשת האינטרנט.

דור ה- web2.0 שהחל במהלך העשור הראשון של שנות ה-2000, שינה את פני הרשת והפך את הגולש לחלק מרכזי בה.

מדיה חברתית הוא מונח שלמעשה מתייחס לכל האתרים בהם הגולש הוא חלק מרכזי מהשיחה – הוא יכול להגיב על התכנים, לשתף אותם ואף לכתוב וליצור תכנים חדשים בעצמו.

הכוונה היא בעיקר לשלל הרשתות החברתיות:

פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה והפופולארית ביותר – עם למעלה מ-800 מיליון משתמשים ולמעלה מ- 3.2 מיליון מתוכם בישראל.  אחד הנתונים המשמעותיים ביותר בפייסבוק הוא זמן השהייה הרב בו שוהים הגולשים ברשת – אלמנט שהופך את הרשת לפוטנציאלית מאוד עבור משווקים ומפרסמים.

לינקדאין – למעשה אחת הפלטפורמות החברתיות הראשון שהוקמו – מדובר ברשת חברתית עסקית שחברים בה כבר למעלה מ- 100 מיליון משתמשים ברחבי העולם.  ברשת חברים מרבית הארגונים והחברות במגזר העסקי והיא משמשת כקרקע נהדרת לגיוס עובדים וליצירת שיתופי פעולה.

טוויטר – רשת הטוויטים / ציוצים באורך של עד 140 תווים, שהצליחה אף היא להגיע לתפוצה עצומה של למעלה מ- 200 מיליון משתמשים.

גוגל פלוס – גוגל לא יכלה להרשות לעצמה לא לקחת חלק בזירה החברתית הלוהטת ולאחר מספר ניסיונות כושלים שכללו את גוגל וויב וגוגל באזז – השיקה בשנת 2011 את גוגל פלוס ומאז כבר הספיקה לגייס למעלה מ-30 מיליון משתמשים.  כמו שזה נראה כרגע, הרשת עדיין נמצאת בחיתוליה וכולם מחכים לראות מתי הרשת תתעצב ותתפוס את הנישה שלה.  כיום היא בעיקר רשת ל"גיקים" מעולם השיווק באינטרנט.

קהילות גולשים – מלבד הרשתות החברתיות המוכרות, המודל לפיו אתרים מבוססי תוכן גולשים פעיל גם בשלל קהילות גולשים.  כיום ישנם אתרים רבים שמשמשים כרשתות חברתיות וקהילות גולשים בשלל תחומים כגון:  רשתות חברתיות בתחום האופנה, רשתות חברתיות מקצועיות ועוד..

מדיה חברתית = מדיה שקופה

השינוי החשוב והמשמעותי ביותר שנולד בעקבות הרשתות החברתיות הוא הפיכתה של המדיה לשקופה. בעוד בעבר, התאפיין הפרסום באינטרנט באופן חד-כיווני, בו המותגים והמפרסמים משווקים לגולשים ללא יכולת לתקשר עמם – כיום השיח הוא דו-כיווני, כשלכל גולש ישנה אפשרות לקחת חלק פעיל בכל מסע פרסומי ברשת ולהגיב עליו.

מדובר כאן בנקודה קריטית שיש לה השלכות מהפכניות על עולם השיווק הדיגיטלי.

כשם שכל קמפיין יכול לקבל חשיפה ויראלית חיובית נהדרת – כך הוא גם עשוי לקבל תגובה שלילית שעשויה להתפשט ברשת כמו אש בשדה קוצים.

שיווק במדיה חברתית – שינוי אסטרטגיה בעולם השיווק

כאמור, כיום הגולשים משחקים תפקיד פעיל ברשת – אם זה בתגובות טוקבקים למאמרים ובלוגים ברשת, השתתפות פעילה בשלל פרופילים ברשתות חברתיות, והפצת תכנים באופן שוטף.   הגולשים הפכו להיות מנתבי תוכן – ואנו כמשווקים ומפרסמים צריכים לדעת כיצד להשתמש בנתון זה לטובתנו.

כיום, במסגרת בניית אסטרטגיה לקמפיין שיווק ברשתות חברתיות, אנחנו קודם כל צריכים לחשוב כיצד לייצר קמפיין שיווק ויראלי שימשוך ויניע גולשים להפיץ אותו ברשת.  למדו בפוסט שכתבנו איך לאתר בלוגים ורשתות חברתיות לשיווק ממוקד ואיכותי.

ככל שנצליח לייצר יותר אינטראקציה עם הגולשים – כך הוא יצליח להגיע לחשיפה גבוהה יותר.

שיווק בפייסבוק – הפלטפורמה החברתית המובילה

מעל כל הפלטפורמות החברתיות נמצאת רשת הפייסבוק.

מספר הגולשים הבלתי נתפס בפייסבוק, לצד זמן השהייה הגבוה של גולשים ברשת זו – הפך אותה לאטרקטיבית במיוחד עבור משווקים.

שיווק בפייסבוק מתבסס כיום על כמה דרכים:

דפי אוהדים בפייסבוק –  כפי שיש פרופיל אישי עבור משתמשים פרטיים בפייסבוק, כך ישנם דפי אוהדים בפייסבוק עבור העסקים.  בדפים אלה ניתן לבנות קהילת גולשים נאמנה ולשמור על שיח פעיל מולה באופן שוטף.

אפליקציות ויראליות – אחת הדרכים הבולטות ליצירת קמפיין ויראלי שמושך אליו אלפי גולשים בתוך זמן קצר – הוא באמצעות פיתוח אפליקציות פייסבוק ויראליות.

פרסום בפייסבוק – כשם שישנו קמפיין ממומן בגוגל, כך ישנן מודעות פרסום ממומנות גם בפייסבוק.  קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק מתבסס על המידע המוזן בפייסבוק על ידי כל אחד מהמשתמשים – למעשה המפרסמים יכולים לקבוע מי יצפה במודעות לפי נתוני הגולשים כמו טווח גילאים, מין, מצב השכלה, תחומי עיסוק וכדומה.   במהלך השנים הקרובות מתכננת פייסבוק לשלב כפתורי שיתוף נוספים ברשת כגון:  "קראתי" , "שמעתי" (מוזיקה מסוימת), "ראיתי" (סרט) ועוד…  בכך פייסבוק תגדיל את מה שהיא יודעת על כל אחד מהמשתמשים – ובהתאם לכך תוכל למקד את הפרסומות בצורה אופטימאלית יותר לגולשים רלוונטיים.

ניהול מדיה חברתית

אחת הבעיות העיקריות של משווקים ומפרסמים באינטרנט כיום, הוא הקושי בניהול של כלל התכנים המופצים בשלל הפלטפורמות.

מותג או עסק מוביל, נדרש כיום לייצר ולהגיב על תכנים בשלל אתרים ופלטפורמות ברשת כמו: אתר ראשי של העסק, בלוג, דף פייסבוק, פרופיל טוויטר ושלל תכנים נוספים אודות המותג.   עסקים רבים משתמשים גם בתוכנות לניטור תכנים אודות המותג ברשת – כך הם יכולים להגיב בזמן אמת לגולשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלהם.

מנהל מדיה חברתית הוא כיום מקצוע לכל דבר – ישנן מכללות שמציעות שלל קורסים להכשרת אנשי שיווק במדיה חברתית.

מנהל מדיה חברתית נדרש להיות האינטגרטור שמתכלל את כלל העשייה של שיווק במדיה חברתית, כשלרוב ישתמש בדף הפייסבוק בתור המקור המרכזי להפצה של כלל התכנים.

מנהל המדיה החברתית ידאג גם לתת מענה שוטף לגולשים ברשת וישמש כפנים והחזית של כל ארגון או עסק ברשתות החברתיות.

לסיכום, שיווק במדיה חברתית הוא משימה שיש לקחת אותה בכובד ראש ולבנות לה אסטרטגיה מתאימה.   בניית דף בפייסבוק לא מספיקה – עליכם למשוך אל דף הפייסבוק אוהדים ולייצר אינטראקציה קבועה עמם.

במציאות החדשה שנוצרה עלינו להשקיע ולטפח את הלקוחות והגולשים שלנו – ואין דרך טובה לעשות זאת מאשר שיווק במדיה חברתית.

צרו קשר

logo
צרו איתנו קשר מיידי!
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם