עמוד הבית > כללי > שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!

שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!

גיוס ושימור לקוחות נחשב לפעולה החשובה ביותר בכל עסק, הפעילות שתקבע האם עסק ישרוד וייהפך לעסק מרוויח ומצליח.    עסקים וארגונים רבים משקיעים תקציב רב בשיווק העסק שלהם ובניסיון לגייס לקוחות, השאלה היא האם הכסף שלהם מושקע בצורה נבונה.

מרבית העסקים שפעילים כיום בשיווק אינטרנטי, עושים שימוש בשלל פלטפורמות כמו שיווק במדיה חברתית, קידום אתרים וכמובן פרסום ממומן.

עם זאת, רובנו לא מקדישים מספיק זמן והשקעה בשיווק מבוסס דואר אלקטרוני וחבל!

לאחרונה קראתי מאמר מרתק שממחיש כיצד מספר חברות בחו"ל מצליחות לגייס ולשמר לקוחות באמצעות קמפיינים יצירתיים באמצעות דואר אלקטרוני.

בפוסט זה, אשען על מאמר זה ועל מאמרים נוספים חשובים על מנת להמחיש לכם כיצד תוכלו להגדיל את כמות הלקוחות שלכם באמצעות קמפיין פרסום איכותי המבוסס על ניוזלטר ללקוחות.

.

LHFLow hanging fruit

בעולם השיווק ישנו מונח שנקרא LHF  ובמילים אחרות – מונח זה מתאר את ההזדמנויות הקלות שאסור לנו לפספס במהלך הדרך, אותם פירות שנמצאים בענפים הנמוכים של העץ ופשוט מחכים שנקטוף אותם.

אותם פירות הם הלקוחות הקיימים שלכם והלקוחות הפוטנציאליים שלכם – אלו שכבר פנו אליכם בעבר, הביעו עניין במוצרים ובשירותים שלכם, אך מסיבה כלשהי הפסיקו לרכוש את המוצרים שלכם או שלא רכשו את המוצר לאחר התעניינות ראשונית.

לקוחות אלה הם הפוטנציאל הטוב ביותר שלכם למכירות חוזרות ולהגדלת מכירות.

.

אם יש לי מוצר טוב – אנשים יקנו!

כבר קראתי ושמעתי אלפי אנשים שטוענים שאם יש לך מוצר טוב – אתה לא צריך שיווק, אנשים יקנו אותו והמוצר ישווק את עצמו.   מה יש לי להגיד על זה?   בולשיט!

גם אם יש לכם מוצר טוב ואפילו אם הצלחתם למכור אותו פעם אחת למישהו – זה עדיין לא אומר שהוא יחזור לקנות פעם נוספת.

במציאות הנוכחית כולנו ממהרים, עסוקים ומנסים להספיק כמה שיותר משימות במקביל.  קשה לנו לפתח נאמנות למוצר מסוים, במיוחד לאור העובדה שההיצע עצום וקל להשוות מחירים ולראות מה האחר נותן לי.

אם כבר קנו מכם פעם אחת, כל שעליכם לעשות הוא להישאר בתודעה של הלקוח על מנת שהוא יחזור לרכוש גם בפעם הבאה.

.

שיווק בדואר אלקטרוני מכפיל את הסיכוי למכירה חוזרת!

לפי מחקרים, רק 5% מהקונים באתר חוזרים אליו לרכישות נוספות.  לא חבל?

לפי אותם מחקרים, גולשים שרכשו בזמן האחרון מוצרים באתר שלכם – הם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לחזור לקנייה נוספת.  יותר מכך, גם גולשים שהיו באתר שלכם והתלבטו לגבי מוצר או שירות מסוים – הנם בעלי סבירות גבוהה יותר לחזור ולרכוש.  הסיבה פשוטה, הם כבר הביעו עניין, כל שצריך לעשות הוא רק לשמור אתם על קשר.

.

אז איך עושים קמפיין דיוור אלקטרוני?

לאלו מכם שלא בקיאים בנושא, קמפיין הפצת ניוזלטר ללקוחות, כשמו כן הוא, הנו קמפיין בו אנו שולחים דואר אלקטרוני שיווקי לרשימת תפוצה של לקוחות שאספנו מראש.

מטרת הדואר אלקטרוני יכולה להיות גיוס לקוחות פוטנציאליים שהביעו עניין במוצרים באתר, שימור לקוחות קיימים באמצעות מבצעים וקריאה לביקור נוסף באתר או שיווק מוצרים ושירותים חדשים של החברה שעשויים לעניין את הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים.

זה מתחיל כאן:

בכל אתר שנוהג לעדכן חדשות לבקרים, ישנה תיבת הרשמה לעדכונים שוטפים.  אתם יכולים לראות בתמונה הנ"ל, כיצד בסיום כל מאמר או בדפי הנחיתה העיקריים שלכם – תוכלו לעודד את הגולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם ולהישאר מעודכנים.

כאן אתם מתחילים לבנות את מועדון הלקוחות שלכם, אליו תוכלו לשלוח ניוזלטר מעת לעת.

אם עוד לא נרשמתם לרשימת התפוצה שלנו ואתם רוצים להמשיך לקבל עדכונים על פוסטים נוספים שאנו מעלים, אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם כאן:

הכניסו כתובת מייל:

.

לאחר שאספנו את רשימת התפוצה, מומלץ לחלק ולפלח אותה לפי לקוחות פוטנציאליים, לקוחות פעילים, פילוח לפי לקוחות של שירות מסוים וכו'..

בשלב הבא עליכם לפתוח חשבון במערכת דיוור אלקטרוני, באמצעותה תוכלו לשלוח לרשימת התפוצה שלכם דיוור שיווקי בתדירות שונה.

.

ועכשיו לחלק המעניין – טיפים לבניית דיוור אלקטרוני שיחזיר אליכם לקוחות:

 .

כמעט ונקנה:

אחת האוכלוסיות שצריכות לעניין אתכם יותר מכל, היא אותם גולשים שכבר היו באתר שלכם, עשו את מסלול הקנייה אך ברגע האחרון מסיבה כלשהי, החליטו לא לקנות באותו רגע.   תסתכלו למשל בקמפיין של חברת Sharmusic ותראו איך הם פונים לגולשים שכמעט וקנו מוצר באתר שלהם:

חברת Sharmusic שולחת 3 אי-מיילים שונים כחלק מתהליך רכישת הלקוחות שהם איבדו רגע לפני הרכישה – על מנת לעודד אותם לחזור לאתר ולרכוש את המוצר שעניין אותם.

תסתכלו באיזה פשטות החברה פונה בניוזלטר ללקוחות שביקרו אצלה באתר ואיך היא מנסה בצורה ידידותית להחזיר אותם לאתר.  שני האלמנטים הבולטים כאן הם הכותרת, שפונה ללקוחות ושואלת אותם:  "האם אפשר לעזור לכם"?     לצד כפתור ענק של הנעה לפעולה לרכישה של המוצר בו התעניינו באתר.

אם אתם עוד לא משווקים ללקוחות שביקרו באתר שלכם – מומלץ להתחיל עוד היום!

לפי מחקר של MIT , 90% מהפניות שמגיעות באתרי סחר אלקטרוני כבר לא רלוונטיות אחרי שעה.  עם זאת, במידה ופונים אליהם שוב בדואר אלקטרוני, הסיכוי לחזרה של הלקוח ורכישה עולה ב- 55%.

.

הזדמנות אחרונה לקנות!

דרך נוספת למשוך לקוחות חזרה לאתר באמצעות ניוזלטר, היא על ידי עדכון הלקוחות שהמוצר בו התעניינו עומד לאזול מהמלאי.  האלמנט שמקציב את הזמן בו יכול לקבל הלקוח את המוצר או השירות, תורם משמעותית לעידוד רכישה באותו רגע. אתם יכולים לעדכן את הלקוח שיש עכשיו הנחה חד-פעמית על המוצר בו הוא התעניין ועכשיו הוא יכול לרכוש אותו.

היתרון הגדול בשיווק זה, הוא שמלבד עידוד הלקוחות לרכישה באתר, הוא גם מראה אכפתיות ושירות לקוחות איכותי של האתר שעונה לצרכים של הלקוחות שלו.

.

למתקדמים – ניתוח התנהגות גולשים

כחלק מהלמידה החדשה על כל תהליך שעושים הגולשים באתר, אתרים רבים יכולים כבר לדעת ולאפיין מה הגולשים שלהם מחפשים ומה הם אוהבים באתר.

אחת הדרכים לעודד רכישות נוספות היא באמצעות ניתוח התנהגות הגולשים שרכשו מוצרים באתר שלכם.   כל חברה יודעת להעריך לכמה זמן תקף המוצר שלה.   אם למשל מדובר ברכישת דיו למדפסת אז ידוע שכל חודשיים – שלושה יהיה צורך ברכישה נוספת.

חברה שמספקת דיו למדפסת תעשה בחוכמה אם חודשיים לאחר הרכישה, תפנה במייל ללקוחות ותשאל אותם האם ירצו לחדש את המלאי..

.

עונתיות

בהמשך ישיר לפסקה הקודמת, אם תדעו לצפות מגמות בעולם השיווק, תוכלו לנצל זאת לטובת הגדלת מכירות.  למשל, אחת התקופות החמות ביותר בכל הקשור למכירות הן עונות החגים.  צפו מראש מתי כדאי לשווק את המוצרים והשירותים שלכם – ושלחו ניוזלטר לרשימות התפוצה שלכם.

תוכלו לראות דוגמה נהדרת שנעשתה לקראת יום האם:

מוצרים ושירותים משלימים

דרך קלה נוספת להגדיל מכירות באתר היא באמצעות מכירת מוצרים ושירותים משלימים ללקוחות שכבר רכשו באתר.

לכל אתר יש אינטרס לגרום לגולש להישאר כמה שיותר זמן באתר, גם משיקולים של קידום בגוגל וגם משיקולי הנעה של הגולשים לקניית מוצרים ושירותים נוספים.

אנחנו רואים דוגמאות לזה בקישורים לפוסטים רלוונטיים בסיום כל מאמר ואנחנו רואים את זה בחנויות שממליצות על מוצרים רלוונטיים נוספים שעשויים לעניין את הרוכש.

באמצעות ניוזלטר שיווקי תוכלו לפנות ללקוחות שרכשו מוצר מסוים ולהמליץ להם לרכוש מוצר קשור נוסף שעשוי לעניין אותם.  למשל אם לקוח רכש מצלמה דרך האתר שלכם, תוכלו להציע לו לרכוש נרתיק למצלמה או עדשה נוספת.  יש סיכוי גדול למכירת מוצרים אלה לגולשים שכבר רכשו מוצרים דרככם.

.

רכשת מוצר?  למה שלא תקבל הנחה למוצר נוסף?

דרך נהדרת שמושכת לקוחות לרכישה נוספת היא באמצעות מייל האישור לאחר המכירה.  למייל זה יש אחוז גבוה מאוד של הקלקות, מה שמבטיח חשיפה פוטנציאלית למוצרים נוספים שלכם.  תוכלו לראות בדוגמה הבאה כיצד מציעים הנחה לרכישת מוצר נוסף במייל האישור של הקנייה.

 

המלצות גולשים

אחת הדרכים לעודד גולשים לרכוש מוצרים ולהוריד את הדיסוננס בעת הרכישה, הוא שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית.  כך תוכלו לעודד גולשים לרכוש באמצעות הצגה של חברים ואנשים נוספים שכבר קנו מוצרים דרככם.  זה בהחלט מגדיל את סבירות הרכישה אם כבר אחד מחבריו של הגולש קנה אצלכם.

תוכלו לצרף לניוזלטר שלכם המלצות של גולשים נוספים על המוצרים שלכם.

לסיכום

שיווק באינטרנט כולל כיום מגוון פלטפורמות דרכן תוכלו להגדיל את החשיפה שלכם ולגייס לקוחות נוספים.  חלק חשוב בשיווק העסק שלכם הוא דווקא ללקוחות הקיימים ולאלו שכבר הביעו עניין במוצרים והשירותים שלכם.

שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני נועד קודם כל עבור שימור לקוחות קיימים.

עם כל הקושי בשיווק העסק שלכם, דווקא דואר אלקטרוני עשוי להיות אופציה שיווקית קלה לגיוס לקוחות ועידוד מכירות חוזרות.

מה אתם חושבים?  האם אתם משתמשים בשיווק מבוסס דיוור אלקטרוני?

One Reply to “שיווק מבוסס דיוור אלקטרוני – כך עושים גיוס ושימור לקוחות!”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

הקשר בין גוגל, מותגים ונאמנות-גולשים

מקדמי אתרים תמיד דנים בפרמטרים הנחוצים לדירוגים, אבל מה שבטוח ...

צוות היידה
27.10.2013
לקריאה

לאונרדו Leonardo Ai – מדריך עיצוב תמונות למתחילים

בנוף הטכנולוגי שמתפתח בקצב מטורף בינה מלאכותית (AI) הפכה לכוח ...

‪אמיר סדן
04.01.2024
לקריאה