כתיבת תוכן בעידן הדיגיטלי

כמו כל דבר בחיינו, הקדמה מעבירה אותנו שינויים רבים אליהם אנחנו צריכים להתאים את עצמנו, וכך גם בעולמות כתיבת התוכן וקידום אתרים אנחנו רואים את ההשפעה של השינויים על צורת הכתיבה ודרך הנגשתה לקוראים בעידן הדיגיטלי, אם פעם כדי לקדם אתר הייתם צריכים לבחור טייטל מתאים ולחזור בצורה פסיכית על מילות מפתח שאתם מקדמים, היום כבר ברור שצריך הרבה מעבר לזה בכדי להצליח.

אסטרטגיה תחילה:

עוד לפני שניגשים לכתוב את התוכן עצמו רצוי לבנות אסטרטגיית תוכן מקיפה שתיתן לנו את הבסיס לכתיבה ראשונית ועתידית לאותו אתר/לקוח, אז אומנם זה שלב אחד לפני כתיבת התוכן עצמו אבל הבסיס הזה יתן לנו את הקרקע ליצור תכנים טובים ומותאמים לצרכים שלנו ולכן לא מומלץ לוותר על שלב זה.

מה כוללת אסטרטגיית תוכן? בקטן: מידע כללי על הלקוח, ייחודיות והצעות ערך של הלקוח, מחקר מתחרים, ניתוח ואפיון קהל היעד וסיווגו, עונתיות חיפושים, מילות מפתח ועוד.

בגדול: תקראו את המדריך הבא – זה כבר יעשה לכם סדר! מדריך לבניית אסטרטגיית תוכן.

בחירת נושא התוכן

כאשר ניגשים לבחירה של נושאי התוכן צריך לקחת בחשבון כמה משתנים חשובים, הראשון הוא לענות על צורך של גולשים, כלומר לבדוק מה בדיוק אנשים מחפשים, אפשר להיכנס אפילו לרמת השאלות הספציפיות ואת זה ניתן למצוא באתרי שאלות ותשובות כמו – מאמר בנושא יצירת תוכן דרך QUORA. מי מכם שעוקב אחר המגמות בעולם ה-SEO, וודאי מבחין בתוצאה 0 שהשתלבה בתוצאות החיפוש בארה"ב וצפויה להיכנס גם בישראל. כבר היום אנחנו רואים בתוך תוצאות החיפוש שאלות ותשובות שניתן לשלב בכל תוצאה – כפי שתוכלו לראות אצל אחד הלקוחות שלנו:

מעבר לכך שאנחנו מדייקים את התוכן לדרך החיפוש, אנחנו גם צריכים לשים דגש על כך שהמאמר באמת יתן ערך לגולשים, כלומר הוא צריך להיות מאוד מפורט ומאוד טוב, אחוזי נטישה באתר זה עוד קריטריון שמשפיע על הקידום ולכן אם יש מאמר שגוגל מזהה שהגולשים מגיבים לאותו תוכן טוב יותר – הוא יקדם אותו יותר על חשבון אחרים.

עוד דבר שחשוב לשים עליו דגש הוא כמות המילים, מאמרים ארוכים כמו למשל המדריך לקידום אתרים, יהיו עדיפים מאשר כמה מאמרים בודדים שכל אחד ידבר על חלק אחר בקידום אתרים, הסיבה היא שגוגל יעדיף לשלוח את הגולשים לדף אחד שמרכז את כל מה שצריך לדעת, לכן כיום מומלץ לעשות מדריכים ארוכים ומפורטים מאשר מאמרים קצרים.

בחירת מילות מפתח לתוכן

בסופו של דבר אחת המטרות החשובות שלנו היא למקם את עצמנו גבוה ככל האפשר בכמה שיותר ביטויים ומילות מפתח שרלוונטיים אלינו ולתחום שלנו, לשם כך רצוי לעשות מחקר מילות מפתח.

יש כלים רבים שבהם ניתן להיעזר על מנת למצוא את מילות המפתח הכי רלוונטיות, צריך לזכור דבר חשוב, לא תמיד ביטויי המפתח שאנחנו בטוחים שיביאו לנו את הגולשים הם הנכונים עבורנו, יכול להיות שיש ביטויים שמביאים לנו קהל לא מתאים, אז אולי זה יביא טראפיק לאתר אבל לא של קהל היעד הנכון, יכול להיות שהגולשים מחפשים אותנו בצורה שונה בגוגל ועוד. לכן חשוב מאוד לבדוק לפני שכותבים את התוכן אילו ביטויים כדאי לנו לשלב במאמר.

שילוב ביטויי המפתח צריך להיעשות באופן הגיוני וקריא, אם הביטוי שלכם מאוד קשה לשילוב אז מספיק לשלב אותו פעם אחת ולא לחזור יותר מידי ולעייף את הקוראים, רצוי גם לשלב במידת האפשר את הביטויים בכותרות המאמר ולסמן כ-H1 כדי שגוגל יבין את מטרת המאמר וישלח לשם את הגולשים הרלוונטיים.

כתיבת תוכן מותאם למובייל

זה אולי הפך קצת למובן מאליו בשנים האחרונות, אבל גם את המובן מאליו חייב להגיד – התוכן שלכם חייב להיות רספונסיבי, כזה שמתאים את עצמו לכל סוגי המסכים ובייחוד למובייל שהפך להיות המכשיר שבו אנחנו עושים את רוב השימוש הדיגיטלי שלנו, מגמה זו רק בעלייה ולכן אי אפשר להתעלם מזה שרובנו צורכים את המידע באינטרנט במכשיר הסלולרי. אל תחשבו רק על מה אתם כותבים, תחשבו גם איך אתם מעצבים את התוכן שיהיה נוח לסריקה וקריאה ע"י הגולשים בנייד.

ויז'ואל

כמעט כל מאמר שיעסוק בכתיבת תוכן יתחיל מאיזה מחקר שמראה את הנתון שאנשים כבר פחות קוראים תוכן ויותר נמשכים לויז'ואל, כלומר סרטונים, תמונות, אינפוגרפיקות, סקרים וכו'. אז לא נלאה אתכם עם עוד מחקר מלא בנתונים סטטיסטיים ונצא מתוך נקודת הנחה שאתם באמת מבינים שזה קריטי מאוד בעידן הדיגיטל ובוודאי שהוא גם משפיע עליכם ועל הדרך שלכם לצרוך תוכן.

לכן גם כאשר אנחנו יוצרים מאמר שמבחינתנו נותן ערך מעולה, חשוב גם תמיד להוסיף תוכן ויזואלי, אם זה מאמר רפואי שיכול להיות מאוד ארוך אפשר להוסיף אינפוגרפיקה עם נתונים שיכולים לעניין את הקוראים, אם מדובר על מדריך כלשהו אז אפשר להכין סרטון עם הסבר קצרצר בוידאו, אם מדובר על כתבה שיווקית שנועדה לקדם אתר תיירות חדש אז אפשר להוסיף תמונות יפות ומקוריות שיעשו חשק להגיע ואולי אפילו לשתף, יש אפשרויות רבות, אתם רק צריכים לבחור מה בדיוק מתאים לכם ולקהל שלכם וליישם.

פרסום תוכן ברשתות החברתיות

כתיבת תוכן טובה ככל שתהיה צריכה גם דחיפה קטנה מכם, זאת אומרת שלא מספיק שנסמוך על כך שהגולשים יגיעו אלינו לאתר דרך חיפוש בגוגל או אפילו ישירות לבלוג ויקראו את התוכן, כדי להגביר מעורבות ואינטראקציה עם הגולשים וקהל היעד שלנו אנחנו צריכים לפרסם את התוכן ברשתות החברתיות הרלוונטיות העומדות ברשותנו.

זה יכול להיות סרטון ביוטיוב, פוסט עם קישור למאמר בפייסבוק, פרסום באינסטגרם ואפילו העברה לקבוצות ייעודיות בוואטסאפ.

קידום התוכן:

פרסום התוכן ברשתות החברתיות הוא כמעט הכרח כמו שהבנו, אבל מעבר לכך לפעמים צריך להשקיע את האקסטרה בשביל למצות את פוטנציאל הקהל אליו אתם יכולים להגיע, כי בחלק מהרשתות החברתיות אחוז החשיפה האורגנית הוא נמוך באופן יחסי. לכן את התכנים הטובים ביותר  שלכם רצוי מאוד גם לקדם. האפשרויות נעות מקידום בפלטפורמות המוכרות: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו'. ויכול גם להגיע בצורת פלטפורמות להמלצות תוכן כמו טבולה ואאטובריין.

כפי שאפשר לראות, העידן הדיגיטלי הביא איתו שינויים רבים ומשמעותיים בעולם התוכן, השינויים הללו מתעדכנים באופן שוטף ולכן חשוב להישאר מעודכנים דרך קבוצות פייסבוק העוסקות בתוכן ובלוגים שונים מהעולם שמפרסמים פיצ'רים חדשים.

כתיבה מהנה!

רוצים לדבר איתנו בקשר להזמנת תוכן? השאירו פרטים!