עמוד הבית > מאמרים > איך להגדיל את הויראליות שלכם בפייסבוק ובמדיה חברתית או איך לגרום ליותר גולשים לעקוב אחריכם?

איך להגדיל את הויראליות שלכם בפייסבוק ובמדיה חברתית או איך לגרום ליותר גולשים לעקוב אחריכם?

מהפכת המדיה החברתית כבר אותתה לכולנו שעלינו לקחת אותה ברצינות ולבנות לעצמנו אסטרטגיה לשיווק נכון ואפקטיבי.  הדגש העיקרי הוא כמובן על פייסבוק שכבר חצתה את רף 800 מיליון המשתמשים ולפי התחזיות עתידה לעבור את מיליארד המשתמשים בספטמבר 2012.

 יש המון אסטרטגיות לשווק בפייסבוק, החל מקמפיינים של פרסום ממומן בפייסבוק, פיתוח אפליקציות ויראליות וכמובן ניהול דפי עסקים בפייסבוק.

אך המכשול האמיתי של עסקים רבים בפייסבוק הוא כיצד לייצר אינטראקציה גבוהה יותר עם הגולשים שלהם?

נתחיל בהבהרה קטנה לאלו מכם שעדיין לא מכירים בכוחו של הלייק –

לגייס לייקים לדף שלכם אינו המטרה – לייצר אתם אינטראקציה זו המטרה האמיתית שלכם.   לא חסרים סיפורים ומקרים ששמענו על מותגים ועסקים שגייסו אלפי אוהדים שעשו להם לייק על הדף ולאחר שהסתיים הקמפיין – נגמרה גם התעסוקה באותו דף פייסבוק.

כשאתם מושכים אוהדים לדף שלכם, אתם קודם כל צריכים למשוך את הגולשים שרלוונטיים לכם, כאלו שמתעניינים במוצרים ובשירותים שלכם.  העבודה האמיתית שלכם היא לייצר ערוץ ישיר ביניכם לבינם ולמעשה להכיר טוב יותר הגולשים והלקוחות שלכם.

ההצלחה האמיתית של שיווק בפייסבוק היא כמות האינטראקציה שנוצרת ביניכם לבין הגולשים שלכם.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים להגדיל את הוויראליות והחשיפה שלכם בפייסבוק – ולגרום ליותר גולשים לעקוב אחריכם:

 

  • בנו דף אוהדים לעסק שלכם
  • תשאלו שאלות:  חלק מהדפים כבר החלו להשתמש בתוסף השאלות והסקרים של פייסבוק.  אך לא רק דרכו, כדי שגולשים יגיבו לכם אתם צריכים לעודד אותם להגיב לכם – ואחת הדרכים הטובות היא לשאול אותם שאלות רלוונטיות.   גולשים אוהבים ששואלים אותם מה הם חושבים על נושאים שונים, מוצרים שלכם וכדומה.
  • נהלו שיח עם הגולשים שלכם והגיבו להם: פנו אליהם ישירות בתגובות שלכם באמצעות סימון הגולש אליו אתם פונים עם @ – למשל, למי שרוצה לפנות אליי בתגובה עליו לרשום:  @anidor hakak.   במידה ופרסמתם סטאטוס או קישור למאמר וקיבלתם תגובה, חובה עליכם לענות לתגובה ולשאול שאלת המשך כדי לעודד את המשך השיחה.  תארחו את הגולשים שלכם, אם אתם כותבים פוסט ואתם רוצים לעודד תגובות בתחתית הפוסט – עליכם להתייחס ולענות לכל אחד שכותב לכם תגובה.  אם מדובר בגולש שרושם בפעם הראשונה תגובה, קבלו אותו בברכה בפנייה ישירה.
  • תדירות הפוסטים:  לפי סטטיסטיקות, מאז שפייסבוק שינו את האלגוריתם, משך חיי פוסט ירד עד 3 שעות בלבד.  זאת אומרת שפוסט אחד ביום אינו מספיק ועלינו לייצר מספר תכנים איכותיים מדי יום.
  • תנו לגולשים ערך (או פרסים): גולשים רבים עושים לייק לדפי עסקים בשל האפשרות להשתתף בתחרויות ולקבל פרסים והנחות.  הם מצפים לזה – תנו להם את זה.   השתדלו מדי פעם לרענן את הדף בתחרות מעניינת או לפנק את הגולשים שלכם בצורה כלשהי.
  • אל תשכחו נקודה חשובה – הדף שלך לא נועד למכירות בלבד ואם הוא יהיה כזה – צפו שהגולשים והאוהדים ייעלמו עם הזמן.  הדף שלכם הוא קודם כל מקום לתת ערך לגולשים שלכם בתחום העיסוק שלכם.    אם אתם מוצאים לכך מקום, ראוי לחפש צדקה כלשהי שתוכלו להתחבר אליה ולקדם אותה דרך הדף – זה יכול למשוך אוהדים חדשים רבים אליכם שיעריכו את המעשה.  עודדו את הגולשים לקחת חלק ולתרום, ארגנו מבצע או פעולת התנדבות משותפת.
  • אינטגרציה במדיה חברתית: אחד הדברים החשובים שיכולים למתג אתכם ולעודד מעקב אחריכם הוא לחבר בין כל הפלטפורמות שלכם- האתר שלכם, דף הפייסבוק שלכם, פרופיל הטוויטר, לינקדאין, הבלוג וכיו"ב.
  • שמרו על תדמית חיובית: אנשים לא אוהבים לקרוא סיפורים עצובים או אנשים שעצבניים ושונאים את העולם, במיוחד אם אתם דף עסקי.  רוצים לקבל המון לייקים ותגובות חיוביות – תרשמו סטאטוסים ופוסטים חיוביים.   אגב, זה לא ימנע פרסומים שליליים של אוהדים על הקיר שלכם מדי פעם – גם אליהם תצטרכו להתייחס בצורה חיובית ונעימה ולהיזהר לא להתנצח עם אותם גולשים.
  • אל תמרחו את הגולשים – דברו קצר ולעניין:  אחד הדברים שאנשים אוהבים בפייסבוק זה היכולת להתעדכן בהמון נושאים וחדשות במקביל.  יכולת הקשב והריכוז שלנו התקצרה מאוד מאז שפייסבוק והרשתות החברתיות נכנסו לחיינו, ולכן כלל חשוב בכל הקשור לנושאי שיווק במדיה חברתית – אל תעמיסו במידע, השתמשו בתמונות כשאפשר והשתדלו לשמור על מסרים קצרים.
  • תמשיכו לעדכן:  אלו שכבר עשו לכם לייק רוצים לשמוע מה חדש אצלכם,  האם השקתם מוצר או שירות חדש?  עדכנו אותם.. ככל שתמשיכו לעדכן וליצור יותר אינטראקציה עם הגולשים – כך ייטב לפעילות שלכם ולשם המותג שלכם ברשת.   המטרה שלכם היא תמיד להופיע ולהיות קיימים בתודעת הלקוח.  זה אומר לפרסם כמה סטאטוסים ופוסטים ביום במידת הצורך.
  • תנו לגולשים סיבות לעשות לכם לייק:  הציעו להם תוכן ייחודי שרק מי שיעשה לייק יוכל לצפות בו.
  • סיפורים ממומנים: עשו שימוש בסיפורים הממומנים של פייסבוק, המודעות יופיעו לאוהדים שלכם ולחברים שלהם – ויעודדו אותם לחזור לבקר בדף שלכם ובאתר שלכם.
  • צרו תוכן ויזואלי בדף האוהדים שלכם:  סרטונים ותמונות יעילים יותר מטקסט במקרים רבים.   גולשים אוהבים לשתף סרטונים ותמונות ויראליים.
  • תוכן איכותי:  התכנים שמייצרים הכי הרבה אינטראקציה עם גולשים הם תכנים בעלי ערך גבוה במיוחד כמו מדריכים, תרשימים ותמונות שמסבירות נושאים מסוימים.    למשל אם אתם חברה שמספקת שירותי תוכן, רצוי שתבנו מדריך איך כותבים דף אודות?

איך תגדילו את החשיפה לתכנים שלכם בטוויטר?

  • צרו שיחות ודיונים עם אושיות בולטות בטוויטר – כך, פעם הבאה שתשתפו ידיעה או מאמר כלשהו – אולי הם יחליטו לשתף אותו.
  • אם אתם משתפים תכנים – שאלו שאלות עליהם.
  • הוסיפו כפתורים למעקב אחריכם באתר שלכם.
  • שלבו תמונות בשיתופים שלכם בטוויטר

איך תגדילו את החשיפה לתכנים שלכם בלינקדאין?

  • יש ליזום שיחות ודיונים בנושאים הרלוונטיים לכם
  • הצטרפו לקבוצות בתחום העיסוק שלכם
  • היו פעילים בקבוצות, הגיבו ותנו מענה לשאלות דרך LinkedIn  answers (תוכלו גם לשאול שם שאלות ולהתחבר לאושיות רלוונטיות), הוסיפו קישור למאמרים רלוונטיים שכתבתם בנושא.
  • השקיעו זמן באופטימיזציה לדף החברה שלכם בלינקדאין, הוסיפו מילות מפתח רלוונטיות, הוסיפו המלצות.
  • שתפו תוכן רלוונטי ומעניין גם בפרופיל האישי וגם בדף החברה.

איך תגדילו את החשיפה לתכנים שלכם בגוגל פלוס?

  • פתחו דף אוהדים בגוגל פלוס, עודדו את הגולשים שלכם לצרף את הדף שלכם למעגלים שלהם.
  • השתמשו במעגלים בתבונה והחליטו איזה מעגל לשתף באילו תכנים.
  • נסו לשתף תוכן באמצעות גוגל האנגאאוטס.
  • תייגו משתמשים אחרים בפוסטים שלכם – זה יעודד אותם להגיב לכם ולהפיץ את התכנים שלכם.

טיפים נוספים להגדלת המיתוג שלכם במדיה חברתית:

  • אורך סטאטוס / פוסט:  קצר וקולע. ככל שהסטאטוס ארוך יותר- כך הסבירות ליצירת אינטראקציה עם הגולשים קטנה יותר.
  • קיצור כתובות URLעל אף שהשימוש בתוכנות קיצור כתובת URL  נמצא בשיאו (במיוחד לאור מצוקת התווים בטוויטר), לפי מחקרים מתגלה ששימוש בכתובות מקוצרות פוגע בחוויית המשתמש וגורם לפחות הקלקות על ידי הגולשים.
  • פוסטים עם תמונות וסרטונים נצפים יותר ומעודדים יותר לתגובה ושיתוף.
  • הנעה לפעולה: גולשים מגיבים טוב יותר להוראות והנחיות שאנו נותנים להם.   אם אתם רוצים לייקים או תגובות פשוט תבקשו.
  • שאלו שאלות בסיום פוסטים / סטאטוסים.  שאלות שנשאלות בסיום הסטאטוס / פוסט מגדילות ב- 15% את הסיכוי שהגולשים יתייחסו לאותה שאלה.
  • מילות שאלה שמעודדות תגובה: איפה? מתי?  האם?               מילות שאלה שלא מעודדות תגובה:  מה?  למה? מי?
  • תדירות פוסטים ביום: תדירות אופטימאלית – עד 5 פוסטים ביום.
  • דברו בשפה של הגולשים שלכם:  אם קהל היעד שלכם הוא בני נוער למשל, השתמשו בסלנג ובלקסיקון המילים שהם משתמשים בו.
  • אל תכתבו בטון מכירתי – תכתבו לגולשים כאילו הם החברים שלכם.

אסיים במשפט שאמרה לי שרון גיטלמן:

"בסופו של יום- מי שלא נקשר לאנשים בדפים ולא חי אותם 24/7 לא באמת נהנה מהעשייה של Social"

מקורות שנעזרתי בהם:

 https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/28731/20-Ways-to-Increase-Content-Visibility-on-the-Top-4-Social-Networks.aspx#ixzz1jQgpNdrb

https://www.allfacebook.com

Buddy media

9 Replies to “איך להגדיל את הויראליות שלכם בפייסבוק ובמדיה חברתית או איך לגרום ליותר גולשים לעקוב אחריכם?”

  1. שרון ושלר הגיב:

    אחלה פוסט כרגיל, תמשיך בקצב הזה אנידור ותגיע רחוווווווווק

  2. אנידור הגיב:

    תודה שרון, בכל הקשור למדיה חברתית אני יכול ללמוד ממך דבר או שניים 🙂

  3. צדיק הגיב:

    אחלה טיפים תודה רבה – נהניתי לקרוא!

    🙂

  4. אנידור הגיב:

    הי, צדיק
    ברוכים הבאים לאתר שלנו 🙂
    הסתכלתי על האתר שלך, קודם כל יפה שכבר השכלת להוסיף את הכפתור +1, המלצה שלנו שתגרום לכל חבריך ומכריך ללחוץ על כפתור זה – זה יעזור לך משמעותית להופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גולשים נוספים.

  5. מוטי חן הגיב:

    תודה על הפוסט הנהדר..
    המצחיק הוא שאנשים בד"כ שהם שומעים "שיווק בפייסבוק" , זה נשמע להם מפחיד ומאיים, הם לא מבינים שזה השיווק הכי כיף יעיל וויראלי שיש…

    1. אנידור הגיב:

      מסכים אתך מוטי,
      מרבית המותגים מתייחסים רק לאפקט השלילי שעשוי להיות בפייסבוק..
      מה שהם באמת צריכים להבין הוא הערך שניהול נכון של קהילה במדיה חברתית עשוי לתת לעסק שלהם בשנים הקרובות…

  6. מוטי חן הגיב:

    צודק, אפשר לראות כמו שאתה אומר 2 סוגים של עסקים שמדברים על המדיה החברתית:
    אלה שסולדים מזה ולא רוצים להתערבב
    ואלה שמעוניינים ללמוד ולהיכנס ממש אל תוך "לוע הארי"…
    הקבוצה השניה מרוויחה אינספור לקוחות פוטנציאלים חדשים בעוד הראשונה פשוט מפסידה כסף על השולחן…

    1. אנידור הגיב:

      אחד הדברים שאני מתקשה מאוד לעשות, הוא להסביר ללקוחות כמה פוטנציאל חיובי יש בניהול דף אוהדים בפייסבוק (אם עושים זאת באופן נכון).. עדיין אני מזהה אצל הרבה לקוחות את הפחד הזה "מה יקרה אם"? ואם? ואם?
      אלו שהרימו את הכפפה – רק נהנים מזה.

  7. רוני הגיב:

    מאמר יפה מאוד ! רציתי לומר כי יש קושי מסויים להתקדם ב ״טוויטר״ מכיוון שאם אני עונה/מתייחס למישהו שאיננו עוקב אחרי אז הוא לא יראה את המענה שלי ב stream ומכיוון שמרבית החברים בטוויטר לא טורחים להביט בהודעות האישיות או ב mentions, הרי שהמאמץ לחפש טוויטים רלוונטיים ב search הוא די מיותר… אשמח לשמוע עצות ממכם כיצד יוצרים קהל עוקבים פעיל ומסור ב״טוויטר״…

    המון תודה, רוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קופירייטר לאתר – טיפים חשובים לבחירת כותב תוכן

מאז שאני זוכר את עצמי אני כותב תוכן.  בהתחלה הייתי ...

אנידור חקק
12.06.2019
לקריאה

עדכונים בוורדפרס – איך לעשות את זה נכון?

אם יש לכם אתר וורדפרס בוודאי גיליתם שהוא מאוד דינאמי. ...

אסף כהן
21.09.2015
לקריאה