עמוד הבית > מאמרים > האם SMO זה ה- SEO החדש?

האם SMO זה ה- SEO החדש?

תעשיית ה- SEO  עוברת תהפוכות רבות בשנים האחרונות.  לצד עדכוני גוגל בשלל חיות בשחור ולבן (פנדה ופינגווין), ללא ספק האלמנט המשמעותי ביותר כיום הוא הרשתות החברתיות.

כבר הצגתי לכם בפירוט והסברתי על חשיבותם של סיגנלים חברתיים לפני מספר חודשים ואף אמרתי שבקצב הנוכחי עוד יבוא יום והם יאפילו כל כוחם של קישורים.

היום אני רוצה לקחת את הנושא לכיוון אחר ולהסתכל על חשיבות המדיה החברתית בהשפעה על SEO בעיקר בהיבטים של תנועת גולשים לאתר.

 ככל שעובר הזמן, הופכות הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק למשאב הזמן העיקרי של גולשים ברשת.  בכל חודש אנו שומעים על מחקר חדש שמציג ש- 1 מכל 7 דקות אונליין עוברת בפייסבוק ועל שלל סטטיסטיקות שאומרות בריש גלי שרשתות חברתיות זה האינטרנט החדש.

הכל מתחיל בנקודת המוצא – היכן נמצאים הגולשים?

אין ספק שישנם מאות שירותים ואתרים חשובים בהם נעזרים הגולשים מדי יום.  אך אם מסתכלים על המגמות, ניתן לזהות שגולשים רבים כבר לא מחפשים אחר המידע ברשת – אלא מחכים שהמידע יסונן ויגיע אליהם מחבריהם באמצעות הרשתות החברתיות.

כאן בדיוק טמון האיום הגדול ביותר על גוגל,  ככל שהגולשים שוהים יותר זמן בפייסבוק – לגוגל יש פחות מידע עליהם וחמור מכך – לגוגל יש פחות זמן לעשות על חשבון אותם גולשים כסף.

בעבר גוגל אמרה לא אחת שהמטרה שלה היא להוציא את הגולשים כמה שיותר מהר מתוצאות החיפוש (ובמילים אחרות – ככל שמנוע החיפוש נותן מענה טוב יותר לגולש – כך הוא ייצא מהר יותר ליעד שהותאם לשאילתת החיפוש שהקליד).

ככל שפייסבוק ממשיכה לשאוב את הגולשים לפרקי זמן גדולים יותר, גוגל מתחילה לאבד רלוונטיות וזו גם אחת הסיבות העיקריות לדחיפה של גוגל פלוס בכל דרך אפשרית.

גוגל מבינה שללא הרובד החברתי שמתקיים באמצעות גוגל פלוס –  היא פשוט עשויה להישאר מאחור.

כל עוד הגולשים ממשיכים לשהות בפייסבוק ולהעביר שם את מרבית זמנם – גם המפרסמים ימשיכו להשקיע יותר בפייסבוק.

יותר תנועה מגיעה לאתר מרשתות חברתיות

אתחיל ואומר שאני מהמתנגדים לכל חסידי פייסבוק שטוענים שלא צריך אתר ואפשר לייצר את כל הפעילות בתור דף פייסבוק עסקי.  פייסבוק מצדה תשמח מאוד להשאיר את הגולשים בתוך הרשת שלה, אך צריך להיות ברור לכל בעל עסק – פייסבוק היא פלטפורמה חברתית.  היא יכולה להיות מעולה בהזרמת טראפיק לאתר שלכם אך היא לא יכולה להיות הנוכחות היחידה שלכם ברשת.

ועכשיו אחרי שסייגתי, אפשר להתחיל להודות –  פייסבוק מסתמנת כרגע כמקור הטראפיק הטוב ביותר שיש לאתר.

במחקר שפורסם לאחרונה באתר BuzzFeed, נרשמו נתונים בלתי נתפסים, לפיהם פייסבוק אחראית ללמעלה מ- 50% מהטראפיק של אתרי מידע!!!

ראו את גרף הגדילה בתמונה הבאה:

buzzfeed

אלו מספרים שמשקפים בצורה הטובה ביותר את המציאות כיום – הגולשים שוהים זמן עצום בפייסבוק ואם אנו רוצים למשוך אותם לאתר שלנו – אולי כדאי למשוך אותם מפייסבוק מאשר לנסות למשוך אותם מגוגל ומאתרים אחרים..

כולנו יודעים שבסופו של יום פחות משנה איזה מקום אתה בגוגל ויותר מעניין כמה טראפיק רלוונטי האתר שלי מקבל וכמה מהגולשים שמגיעים לאתר שלי הופכים ללקוחות.

מה לזה ול- SEO?

המהות של SEO (Search engine optimization) היא קודם כל אופטימיזציה למנועי חיפוש ובמילים אחרות – לדאוג שהאתר יהיה מונגש לגוגל ויהיה עשיר בתוכן ומילות מפתח רלוונטיות.

במחקר האחרון של MOZ  אודות פרמטרים שמשפיעים על SEO , ניתן היה לזהות בבירור את הגדילה בהשפעתם של סיגנלים חברתיים על תוצאות החיפוש של גוגל.

עד לא מזמן כשדיברנו על SMO  (Social media optimization) הכוונה הייתה בעיקר יצירת תנועה מרשתות חברתיות לאתר שלנו וכמובן שיתופים של תכנים מהאתר ברשתות חברתיות (הצבעות לייק / הצבעות +1 וכו').

כיום רשתות חברתיות משחקות תפקיד משמעותי יותר בעולם ה- SEO.  במציאות של היום תוכן וקישורים בלבד, לא יעשו את העבודה ויובילו אתכם למקום הראשון.  המדד החברתי חשוב לא פחות – גוגל מאנדקסת את כל הפוסטים והתכנים בגוגל פלוס, מאנדקסת תגובות פייסבוק באתרים וגם דפים עסקיים בפייסבוק.     כל המידע הזה והתובנות ממנו משתכללים לאלגוריתם הדירוג של גוגל.

החשיבות של סיגנלים חברתיים ברורה מאוד לגוגל – זה המדד האמין ביותר לרלוונטיות של תוכן לגולשים – ככל שהתוכן והאתר יותר איכותיים – כך גולשים ישמחו לשתף את התכנים מאותם אתרים עם חבריהם ברשתות החברתיות.   אותם תכנים שיזכו לשיתופים רבים, הצבעות +1 ולייקים רבים – ידורגו גם במקומות גבוהים יותר בגוגל וייחשפו ליותר גולשים.

תוסיפו לכך את התוצאות המותאמות אישית והחשיפה לתכנים מאתרים שזוכים לשיתופים רבים תמשיך לגדול.

זוכרים את עדכון Hummingbird?

לפני 3 חודשים, בשקט בשקט הטמיעה גוגל את אחד העדכונים המשמעותיים ביותר בתשתית של מנוע החיפוש – עדכון Hummingbird.    העדכון הופך באופן סופי את גוגל לרשת חיפוש סמנטית (או לפחות רשת ששואפת להיות כזאת).   העדכון מתבסס ונשען בראש ובראשונה על המדדים החברתיים שגוגל אוספת עלינו מגוגל פלוס ומיתר השירותים שלה.

גוגל מנסה להבין טוב יותר את כוונות הגולשים על מנת שתוכל להתאים להם תוצאות חיפוש טובות יותר.  חיפוש מותאם אישית עתיד להיות חוויית גלישה הרבה יותר טובה, בה גוגל יכיר כל גולש וגולשת, ויידע בדיוק אילו תוצאות חיפוש להתאים להם בהתאם למידע שנצבר עליהם.

החיפוש בעידן החדש עדיין יישען על מילות מפתח אך הם ישמשו כתפקיד משני – גוגל עוברת לעידן בו היא מנסה להבין את המשמעות האמיתית של כל שאילתת חיפוש.  וצריך להבין – המשמעות של כל שאילתת חיפוש היא אינדיבידואלית ושונה בין משתמש אחד לאחר.

באמצעות הבנה טובה יותר של מיהם החברים של כל משתמש, מה הוא אוהב (עושה לייק / +1), עם אילו תכנים הוא מייצר יותר אינטראקציה, מה החברים שלו אוהבים, מה הוא מחפש, איך הוא מגיב ועוד מידע רב שקיים ברשתות החברתיות – יכולה גוגל להתאים תוצאות טובות יותר לגולשים שלה.

בעידן החברתי לכמות השיתופים לבדה מתווסף אלמנט חשוב לא פחות –  גוגל בוחנת גם את הסמכותיות של מי שמשתף את התכנים.   בעולם החברתי גוגל מכירה כל משתמש, מאיזה תחום הוא מגיע ומהי רמת הסמכותיות שלו באותו תחום.  כך שאם פרופיל כותב בולט, מחליט לשתף תכנים שלכם או לחילופין לעשות לכם לייק / +1 / להגיב לכם  – זה בהחלט מדד אמין וסמכותי טוב יותר מגולשים אחרים שישתפו תכנים שלכם.

הכל עובר למדדים איכותיים ולא כמותיים.  בדיוק כפי שקרה עם קישורים עם השנים.  כך שלא משנה רק כמה משתפים את התכנים שלכם מהאתר – חשוב גם עם מי האתר שלכם מייצר אינטראקציה ומי מחליט לשתף את התכנים שלכם.

אז האם SMO  הוא כן ה- SEO  החדש?

אי אפשר להגיד באופן מלא ש- SMO  הוא ה- SEO  החדש, אך בהחלט אפשר לומר שחשיבות המדיה החברתית היום גדולה מאוד והיא ממשיכה לתפוס נתח משמעותי בהשפעה על תוצאות הדירוג של גוגל.

אם עד לא מזמן הסתכלנו על הרשתות החברתיות כפעילות שעלינו לעשות על מנת להתקדם בגוגל (כדי שנוכל לקבל יותר טראפיק מגוגל),  כיום אנו מבינים שאפשר לקבל לא פחות טראפיק מפייסבוק.

אני לא אומר לשכוח את גוגל, אני רק אומר שפייסבוק מוכיחה שהגולשים מעבירים את רוב זמנם בפייסבוק ויכול להיות קל יותר לנסות ולמשוך אותם מפייסבוק לאתר שלנו מאשר לנסות ולהתקדם במילת מפתח מסוימת בגוגל.

מצד  אחד יש כאן את היבט הטראפיק – אותו פייסבוק הוכיחה שהיא מסוגלת לייצר ובכמויות.

מצד שני יש כאן את ההיבט של גוגל –  גוגל ושלל השירותים שלה עדיין משחקים תפקיד משמעותי באינטראקציה עם גולשים  (ג'ימייל / יוטיוב / דרייב / Docs / יומן / גוגל פלוס וכו').  קידום בתוצאות הראשונות האורגניות של גוגל עדיין שווה המון גולשים ופוטנציאל להכנסה מאוד גבוהה לאתרים.

אך דווקא בעידן שבו התחרות בגוגל קשה יותר, בעידן שבו קשה יותר לעסקים קטנים להתחרות עם העסקים הגדולים, בעידן שבו פייסבוק שואבת את הגולשים לזמן שהייה רב – אולי דווקא כאן עשויה להתחיל מגמה של בריחת העסקים הקטנים מגוגל לפייסבוק.

מה דעתי על כך?

למי שמכיר אותי, אני תמיד גורס שבכל הקשור לשיווק – אסור לשים את כל הביצים בסל אחד.  אני מסתכל היום על הרשת במבט מלמעלה, בו מרבית הגולשים שוהים את רוב זמנם ברשת של פייסבוק או ברשת של גוגל (עם כל המוצרים והשירותים שלה).   אסור לנו לבחור רק באפיק אחד – במיוחד לאור העובדה ששני התחומים משלימים את צרכי הגולשים  – גוגל פונה אל הגולשים שמחפשים אותנו באופן אקטיבי ובהרבה מקרים יהיו הרבה יותר ממוקדי רכישה ,  בעוד שפייסבוק פונה אל הגולשים באופן פסיבי ומתאימה תכנים בהתאמה לכל גולש.

ככל שהזמן יעבור גם גוגל תתחיל להתאים לנו תכנים טובים יותר בהתאמה אישית  (ככל שגוגל פלוס תתחזק) ולדעתי מרבית המשווקים צריכים לקחת את גוגל ופייסבוק בתור משהו שאסור להתעלם ממנו.

מה זה אומר מבחינת המשווקים ומקדמי אתרים?

בעידן בו רשתות חברתיות יכולות לדחוף גולשים רבים לאתר שלנו, לצד העובדה שהן מדד חשוב מאוד בקידום בגוגל, עלינו להיערך בפעולות הבאות:

  • מוניטין אישי ועסקי –  בנו מוניטין אישי לשם שלכם ולעסק שלכם, צרו תכנים בעלי ערך בזירה בה אתם פעילים.
  • אינטראקציה ברשתות חברתיות – עודדו גולשים לשתף תכנים שלכם ברשתות החברתיות
  • סמכותיות – עליכם לבנות את עצמכם כגורם סמכותי ומוביל בתעשייה בה אתם פעילים.  זה אמנם נשמע כסיסמה אבל מדובר בפעולה החשובה ביותר בהשפעה על קידום, שכוללת בין היתר יצירת תכנים טובים יותר שימשכו יותר קישורים ויותר שיתופים מפרופילים רלוונטיים ברשתות החברתיות.
  • תוכן הוא עדיין המלך – כל עוד תמשיכו לייצר תוכן איכותי – אתם בדרך הנכונה
  • שיחה היא עדיין המלכה – הגדולה היא לקחת את התוכן שלכם ולהפוך אותו לשיח ציבורי ברשת.  (בין היתר באמצעות רשתות חברתיות, פורומים וכו'..)
  • זהו איפה הגולשים שלכם נמצאים – דיברתי כאן בעיקר על פייסבוק ועל גוגל, אך יש לא מעט רשתות ואתרים אחרים שעשויים לייצר טראפיק נהדר לאתר שלכם.

 

 

לסיכום, ממליץ לכם לצפות בהנגאאוט נהדר בנושא: 

18 Replies to “האם SMO זה ה- SEO החדש?”

  1. שוקי מן הגיב:

    אחלה פוסט אנידור.
    בגדול אני מסכים איתך אבל מאיפה הבאת את זה ש״גולשים רבים כבר לא מחפשים אחר המידע ברשת – אלא מחכים שהמידע יסונן ויגיע אליהם מחבריהם באמצעות הרשתות החברתיות״?

    אני חושב שהאמת נמצאת במה שכתבת בסוף הפוסט, שזה מאוד תלוי בשלב במשפך השיווקי שבו הגולש נמצא. בשלב הפסיבי (תחילת המשפך) אין ספק שפייסבוק וגוגל+ (ושאר הרשתות החברתיות) שולטים, אבל בשלב האקטיבי (סוף המשפך, רגע לפני הקנייה) עדיין צריך לשים את רוב המאמצים בגוגל. בין אם זה באורגני ובין אם זה בממומן.

    אם תשים לב טוב תראה שבחודשים האחרונים גוגל עושה פעולות מאומצות ביותר כדי לחזק את google shopping וכל המוצרים הנלווים אליה. לפני שבוע הם השיקו צפייה במוצר ב360 מעלות, google trusted store (עם ביטוח עד 1000$ על חשבון גוגל!) ועוד כל מיני דברים שלדעתי מסמנים על המגמה שלהם – לשלוט בפרסום של חנויות הretail.

    1. Anidor הגיב:

      הי שוקי, תודה
      לגבי מאיפה אני מביא את הנושא שגולשים "כבר לא מחפשים אחר מידע ברשת אלא מחכים שהמידע יסונן ויגיע אליהם מחבריהם ברשתות החברתיות" – אני לא מבסס את זה על נתונים מספריים כלשהם, אני מבסס את זה על הרגלי גלישה נוכח המציאות החדשה.
      גולשים רבים מעבירים המון זמן בפייסבוק ופעמים רבות (גם באופן לא מודע) נחשפים למרבית התכנים על ידי חבריהם…
      גם ככה אנחנו נמצאים בשטף של יותר מדי מידע TMI.. והרשתות החברתיות מסננות עבורנו חלק גדול מהתכנים.
      ברור וידוע שעדיין אין תחליף לזמן בו הגולש הכי צריך את השירות שלנו – וכמובן שמדובר על גוגל

      1. אנידור הגיב:

        שכחתי להתייחס בתגובה לחלק האחרון של תגובתך, הנושא של retail מאוד מעניין ואין ספק שלגוגל יש עניין רב שם. השאלה היא כמה זה יהיה מוצלח וכמה זה יחלחל ליתר הגולשים וליתר המדינות.
        נכון להיום למיטב ידיעתי גוגל shopping עדיין לא נחשבת לפלטפורמה שמשתמשים בה בכל העולם (ארה"ב וקצת באירופה).. מעניין לראות את מידת ההשפעה של זה לאורך זמן.
        איך אתה רואה את זה? יצא לך לעבוד עם זה?

  2. עמית הגיב:

    אין ספק שהטראפיק ממדיה חברתית הפך לחלק משמעותי בכל גרף של תנועת גולשים לאתרים. באשר להשפעה על מיקומים – הדברים ממש לא ברורים. אריק אנג' טוען שאין השפעה: https://slidesha.re/IZAnvo

    1. Anidor הגיב:

      אכן אין עדיין מדדים ברורים שזה משפיע..
      אך בסופו של יום עם כל הכבוד למיקומים – מה שמשנה למרבית בעלי האתרים הוא הטראפיק שמגיע לאתר.
      כל עוד מגיע טראפיק רלוונטי שאפשר להמיר ללקוחות – זה שווה פעמים רבות יותר ממיקום ספציפי בגוגל..

  3. אסף כהן הגיב:

    מאמר מצוין!

    1. אנידור הגיב:

      תודה איש יקר

  4. שלום אנידור ותודה ששיפת אותנו במחשבות על ה- SEO החדש.
    גולשים ממשיכים לחפש והמספרים רק עולים לפי נתוני ComScore. עכשיו שגוגל עם חשבונות ג'ימייל, יוטיוב, מערכות הפעלה למובייל, גוגל פלוס ושאר נכסים בצד יכולות טכנולוגיות משופרות היא מתחילה לעשות 1+1 וכך אם לקוח עוקב אחרי בגוגל פלוס, אנחנו מתכתבים בג'מייל, הנייד שלי רשום באנדורואיד שלו, אותו לקוח לוחץ לייק על הסרטונים שלי בגוגל, אז ברגע שהוא מחפש משהו בגוגל, את מי הוא יראה ראשון? אותי.
    גוגל נותנת, לפרק זמן, קדימות לתוצאות של ישויות הנמצאות בקשר ביניהן.
    אני מסכים איתך פעמים ורוצה לחזק את הנקודות: האחת, לא שמים את הביצים בסל אחד, בטח ובטח כאשר הסל הזה לא שלך. מחר פייסבוק תחליט ככה ומחר אחרת ואותו דבר כל פלטפורמה שנותנת לך חינם והדבר היחיד שהיא יכולה להתחייב אליו הוא שינוי.
    נקודה שנייה, רשתות חברתיות הן להבאת טראפיק, ההמרה צריכה להעשות באתר שם אתה master of your domain בכל המובנים. חבר בפייסבוק זה נחמד, לייק זה נהדר אבל אין כמו דואר אלקטרוני ברשימת התפוצה שלך וזה ברובו קורה באתר שלך, שם גם מתרחשת ההמרה/מכירה, כפי שציין שוקי מן.
    גוגל פלוס כאינטגרטור של שירותי גוגל עדיין לא אמרה את המילה האחרונה, ב- 2014 נראה עוד שינויים והרחבת גרף הידע של גוגל והטמעתו בגוגל פלוס.

  5. אנידור הגיב:

    הי זוהר
    תודה על התגובה המחכימה ואני גם ממשיך כאן את הקו של שוקי בנוגע לסיום המשפך באתר
    חייב לומר שאני ואתה בהחלט רואים עין בעין את המציאות כיום בתעשיית השיווק באינטרנט.
    זה מחלחל לאט לאט, אנשים עדיין לא מצליחים לראות איך גוגל פלוס משתלב בכל התמונה, אבל בהחלט אני מסכים שאלו הן המגמות.
    כיום נדרשת מצד נוכחות נכונה בגוגל (בצד האקטיבי בו הגולש מחפש אותנו) ומצד שני גם להיות שם בצורה פסיבית לגולש – אם זה באמצעות חיפוש מותאם אישית או באמצעות תוכן שלנו שנחשף לגולש דרך הרשתות החברתיות. פייסבוק וגוגל כרגע נראות בדרך הבטוחה להשתלט על רוב הטראפיק לאתרים שלנו.

  6. אפרת כץ הגיב:

    אנידור, אני אוהבת לקרוא את התכנים שלך ואת אלו של זוהר ובדרך כלל קל לי להזדהות איתם כי הם מסכמים בצורה טובה את מחשבותיי. שניכם כותבים לאחרונה על ההתחזקות שתהיה לגוגל פלוס ועל החשיבות להופיע כאן. למה???
    האם יש מקום בישראל לרשת חברתית נוספת?
    מי שנמצא פה היום זה מקדמים ותו לא. האם דפים עסקיים שוממים יעשו את ההבדל? דווקא כמובילי דעה נראה לי שיש באפשרותנו המקדמים למנוע מגמה זו. לא להכניס את העסקים למערבולת של רשת חברתית נוספת ולמלא את הרשת בעוד "זבל" כי כך גוגל רוצה
    כעובדה בישראל גם הטוויטר לא תפס כמו בארה"ב אז נכון שיש בו ציוצים

  7. אנידור הגיב:

    הי אפרת
    אני מסכים עם הראייה והתהייה שלך – "האם יש מקום בישראל לרשת חברתית נוספת"
    אני ממליץ לך דבר ראשון לקרוא את המאמר שקישרתי אליו ממאמר זה – על הרובד החברתי של גוגל פלוס ועל כך שלמעשה גוגל פלוס = גוגל.. למעשה כל שימוש שלך באחד ממוצרי גוגל בזמן שאת מחוברת לפרופיל המשתמש שלך – שווה לשימוש בגוגל פלוס.
    אין ספק שלכולנו אין את הזמן לשתף כל היום תכנים גם כאן וגם כאן.
    אני כן ממליץ לעשות מספר פעולות חשובות ביניהן קישור פרופיל הכותב שלך מגוגל פלוס לאתר, קישור דף עסקי, כפתורי שיתוף +1 באתר ולנסות לבנות מצב בו גולשים מוסיפים אותך / את העסק למעגלים שלהם וכך נחשפים לתכנים שלך.
    אני באופן אישי מזהה בגוגל פלוס קרקע מצויינת להפצת תכנים עסקיים יותר שקשורים לתחום העיסוק שלנו.

  8. בעלי אתרים מוכנים להשקיע מאמצים אם זה יביא להם לקוחות.
    ככל שיהיו יותר עדויות על כך שפייסבוק מצליח להביא תנועה של גולשים לאתר, ושאותם גולשים אכן קונים ברור שיהיה כדאי להשקיע בפעילות עסקית בפייסבוק.
    גם אם מחליטים על פעילות בפייסבוק יש מרחק גדול בין מה שרוב בעלי העסקים עושים לבין מה שצריך לעשות בכדי לייצר תנועה.
    בקשר לגוגל+ הניחוש שלי שהוא כרגע כמעט ולא מביא תנועה בישראל וזאת מכיוון שאין בו הרבה זמן צפייה כמו בפייסבוק.
    וקל מאוד להגיד שצריך להמשיך גם לקדם אתרים וגם לפעול בפייסבוק וגם… אבל אם תסכמו כמה בעל עסק צריך לשלם למומחים שיעשו את העבודה הזאת עבורו מדובר באלפי שקלים כל חודש, סכומים שלא אפשרי עבור כל אחד, לכן עדיין צריך להיעזר ביועץ שיווק כדי לתכנן טוב את התקציב ולהוציא אותו על הדברים שיחזירו את ההשקעה.

    1. אנידור הגיב:

      הי דורון
      אתה צודק, בכל הקשור לטראפיק – גוגל פלוס עדיין לא משחק תפקיד היות והטראפיק בו דל משמעותית. פייסבוק משמש כפלטפורמה החברתית העיקרית, דרכה ניתן למשוך טראפיק כיום (לפחות בארץ).
      עדיין שווה ליצור את הנוכחות הנכונה בגוגל פלוס (לוקח לזה זמן) אבל בכל הקשור לטראפיק, אפשר לייצר המון תנועה לאתר מפייסבוק – לעתים בצורה הרבה יותר קלה מגוגל.. .

  9. דני וקסלר הגיב:

    אנידור,עוד מאמר מצויין בסדרת המאמרים שלך אותם אני אוהב לקרוא ולהתעדכן בהם. כמי שפעיל לא מעט ברשתות חברתיות אני מסכים שהן יכולות להביא טרפיק לאתר אך עדיין לא כ"כ ממוקד. כמי שפעיל לא מעט בפייסבוק וגם מתחזק כמה קבוצות בפייסבוק (גם של פרגון הדדי לדפי פייס,גוגל פלוס ואתרים) אני מרגיש קצת ירידה בפעילות בפיסבוק ומצד שני עלייה בפעילות של גוגל פלוס , לאו דווקא של מקדמי אתרים. בכל מקרה אני מסכים לתובנה שלא צריך לשים את כל הביצים בסל אחד ובאינטואיציה שלי הטראפיק מהרשתות החברתיות לאתר ילך ויגדל עם הזמן …

    1. אנידור הגיב:

      תודה דני,
      גם אני מרגיש את העלייה מגוגל פלוס, עדיין מזערי אבל ישנה התעוררות.
      אם אתה פעיל בגוגל פלוס ומוסיפים אותך למעגלים וכו'.. אתה וודאי רואה גם גדילת תנועה מהתוצאות האורגניות בגוגל לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

עדכוני גוגל ומדוע חשוב להקפיד עליהם בעבודת קידום אתרים?

לאורך העשור האחרון גוגל הוציאה עדכונים שונים שהשפיעו על קידום ...

צוות היידה
14.07.2019
לקריאה

איזו פלטפורמת איקומרס מתאימה לכם?

מתכננים לפתוח חנות איקומרס חדשה משלכם? אני בטוח שאחת השאלות ...

צבי גולדווג
10.02.2022
לקריאה