עמוד הבית > בלוג > מה זה תגית NOINDEX?

מה זה תגית NOINDEX?

 

בעולם פיתוח האינטרנט, בניית האתרים וה-SEO, יש הרבה שימוש בתגיות (Tags), אלו מהוות מעין סמני דרך או הוראות למנוע החיפוש או לאלמנטים אחרים ומשמעותיים במרחב הדיגיטלי העצום. היום נסביר מה זה תגית NO INDEX ואיך תגיות אלו משפיעות אל קידום אתרים.

 

מהותה של תגית המטא No Index

בפשטות, כאשר מגדירים ומיישמים Meta Tag של NOINDEX בעמוד אינטרנט מסוים, אתם למעשה אומרים לגוגל וליתר מנועי החיפוש לא לכלול את אותו עמוד באינדקס של אותו אתר, מה שגורם לכך שאותו עמוד ספציפי לא ייכלל בתוצאות החיפוש, אפילו אם התוכן בו מתאים לשאילתה מסוימת שגולש מבצע.

הדרך הכי נפוצה לא לכלול עמוד מסוים באינדקס של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים היא להוסיף תגית NOINDEX בחלק העליון של קוד ה-HTML או ב-Response Headers. כדי לאפשר למנוע החיפוש לראות את המידע הזה לגבי NOINDEX, על העמוד לא להיות חסום בקובץ robots.txt של האתר. אם העמוד חסום בקובץ robotx.txt, מנוע החיפוש לא ייראה את תגית ה-NOINDEX והעמוד עדיין יוכל במקרים מסוימים להיות מוצג בתוצאות החיפוש.

כדי להגיד למנוע החיפוש לא לאנדקס את העמוד המסוים הזה, יש להוסיף את קוד ה-HTML הבא לחלק ה-</head> בעמוד:

<meta name=”robots” content=”noindex”/>

במסגרת יישום תגית NOINDEX, אפשר להגדיר למנוע החיפוש כן לעקוב ולאנדקס לינקים היוצאים מאותו עמוד שלגביו מיושמת תגית NOINDEX, באמצעות הוספת FOLLOW בסוף מקטע ה-HTML. אך פרקטיקה זו אינה אופטימאלית כי גוגל עצמה אומרת שכאשר יש תגית NOINDEX היא הלכה למעשה תתייחס לכל התוכן בדף גם כאילו יש עליו תגית No Follow.

 

מתי משתמשים בתגית NOINDEX?

וובמאסטרים ומנהלי אתרים משתמשים בתגית NOINDEX כדי למנוע ממנועי חיפוש לאנדקס עמודים מסוימים שאינם מיועדים לאותם מנועי חיפוש ולא אמורים להיות מוצגים בתוצאות החיפוש. למשל:

  • עמודים המכילים מידע רגיש וכזה שלא אמור להיות חשוף בתוצאות החיפוש.
  • עמודי עגלת קניות או השלמת רכישה באתרי איקומרס.
  • גרסאות חלופיות של עמודים במסגרת ניסויים של גרסאות A/B.
  • עמודים שעדיין נמצאים בתהליכי עדכון, שינוי או בנייה ואינם מוכנים עדיין לגישה של גולשים.

 

יישום נכון של תגיות NOINDEX בהקשר ל-SEO

להגדרת תגיות NOINDEX בעמודים של אתר מסוים יכולה להיות השפעה מסוימת על ה-SEO של האתר, לכן חשוב להשתמש בתגיות אלו בחכמה ורק היכן שהן באמת נדרשות והגיוניות. כמה טיפים ליישום נכון של תגית NOINDEX באתר שלכם הם:

  • לא להשתמש בתגית NOINDEX בעמודים חיוניים וחשובים באתר. אם בטעות או בכוונה הגדרתם תגית NOINDEX בעמוד חשוב, מרכזי וחיוני לפעילות האתר שלכם, אתם תגרמו הלכה למעשה לכך שאותו עמוד יוסר מתוצאות החיפוש, מה שיפגע בביצועי האתר ויכול אף לפגוע מהותית בהמרות שלכם מהאתר.

 

  • לא להשתמש בהוראות NOINDEX בקובץ txt, גוגל עצמה לא ממליצה על כך לכן פרקטיקה זו אינה מומלצת או נכונה כיום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתרי נדל"ן בגוגל

תחום הנדל"ן הוא מאוד תחרותי, גם אונליין וגם במרחב הפיזי ...

צוות היידה
07.06.2020
לקריאה

מה זה גוגל דיסקבר DISCOVER ואיך האתר שלכם יכול להופיע שם?

יש יותר מדרך אחת לגלות תכנים ברשת.  את זה כבר ...

אנידור חקק
08.02.2023
לקריאה