עמוד הבית > בלוג > מה זה AMP ואיך זה עוזר בקידום אתרים וחוויית משתמש?

מה זה AMP ואיך זה עוזר בקידום אתרים וחוויית משתמש?

אם אתם בעלים של אתר שמנהל את הקידום לבדכם או משווק דיגיטלי, בטוח נתקלתם במושג AMP. זה מתכתב ישירות עם עדכון מובייל פירסט שגוגל שחררה בזמנו. אולי לא הבנתם מה המשמעות של המונח הזה ולמה הוא חשוב לקידום אתרים בגוגל ולשיפור חוויית המשתמש – בדיוק בשביל זה המדריך הזה!

 

AMP

מה זה AMP?

המושג AMP הוא ראשי תיבות של Accelerated Mobile Pages, מה שאפשר לתרגם בתרגום חופשי כ"דפי מובייל מואצים". את מודל ה-AMP פיתחה והשיקה גוגל, כחלק מהמאמצים והתהליכים של ענקית החיפוש והפרסום לשפר את האינטרנט ואת חוויית

השימוש עבור הגולשים, עוד ב-2016.

AMP משמעותי עבור דפי אינטרנט אשר עברו אופטימיזציה לטעינה מהירה ונוחה כאשר גולשים מגיעים אליהם ממכשירי מובייל, בעיקר סמארטפונים כמובן. באופן כללי, AMP הוא מוצר ופרוטוקול של גוגל ואשר מנוהל ומוגש ע"י גוגל, כאשר בעל האתר או מנהלו צריכים ליישם אותו בדפי המובייל של האתר. במהות העניין, דף AMP הוא גרסה עדכנית, פשוטה ומהירה אשר מאוחסנת כ-Cache בשרתי גוגל, כדי להיטען מהר יותר עבור משתמשי מובייל.  אם תסתכלו בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל ממכשיר מובייל, תראו שלצד חלק מהדפים המוצגים בתוצאות, יש אייקון קטן של ברק. זהו הסימן המעיד שהדף הוא דף AMP שייטען מהר.

נתונים כלליים מראים שדף אינטרנט לפי AMP נטען פי 4 מהר יותר מדף שאינו AMP והוא מצריך עד פי שמונה פחות נתונים סלולאריים כדי להיטען במלואו.

 

הקשר בין טעינה מהירה לחוויית משתמש

בשנים האחרונות, גוגל – כמו גם כל המרחב הדיגיטלי בפועל – שמה דגש משמעותי יותר ויותר על חוויית משתמש איכותית (UX), כאשר חוויית משתמש טובה תורמת לדירוג של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל וחוויית משתמש לא טובה ולא אפקטיבית, פוגעת בדירוג. אחד ההיבטים החשובים ביותר בחוויית משתמש מבחינת גוגל הוא מהירות טעינת דפי אינטרנט, כאשר דפים איטיים "נענשים" ודפים מהירים מתוגמלים.

למעשה, הקשר בין מהירות טעינה לחוויית משתמש הוא מובהק ועמוק, גם עבור כל אחד ואחת מאיתנו. חישבו מה אתם עושים כאשר אתם מנסים להיכנס לאתר שעולה מאוד לאט, במיוחד במובייל, רבים מאיתנו פשוט נוטשים את האתר ולא מחכים כלל לסיום טעינת הדף.

לכן AMP בהחלט משפר את חוויית המשתמש ברוב גדול של המקרים, מה שבתורו משפר את ביצועי האתר מבחינת קידום אתרים בגוגל למשתמשי מובייל.

 

היבטים נוספים בהם AMP מסייע לקידום אתרים

יש עוד פרמטרים והיבטים בהם יישום מוצלח של AMP בדפי המובייל שלכם מסייע ותורם לביצועי ה-SEO של האתר, כולם קשורים באופן כזה או אחר לחוויית המשתמש ולביצועי האתר עצמו בסביבת מובייל.

  • הפחתת שיעור הנטישה של האתר.
  • שיפור והגדלת מעורבות הגולשים עם דפי האתר.
  • יישום AMP בהגדרה משפר במידה מסוימת את דרוג האתר ולכן את הטראפיק אליו מחיפושים רלוונטיים.
  • הגדלת צפיות במודעות של האתר בקמפיין ממומן בגוגל חיפוש.
  • יחס הקלקה, CTR, גבוה יותר.

AMP הוא מודל של גוגל להאצת טעינה של דפי אינטרנט במובייל ויישום של AMP באתר שלכם עפ"י רוב הכרחי לקידום האתר ושיפור ביצועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

האם SMO זה ה- SEO החדש?

תעשיית ה- SEO  עוברת תהפוכות רבות בשנים האחרונות.  לצד עדכוני ...

אנידור חקק
07.12.2013
לקריאה

איך תבצעו קידום לוקאלי בפייסבוק לעסק שלכם?

קמפיינים מבוססי מיקום הפכו לפופולריים יותר ויותר בקרב עסקים שמבוססים ...

נוי בר
07.03.2019
לקריאה