פרסום אתרים בגוגל

עסקים רבים שמעוניינים לפרסם את עצמם באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט, מתלבטים בתחילה מהי האסטרטגיה הטובה ביותר עבורם?   ההתלבטות העיקרית נעה בין קידום אתרים באינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל לבין פרסום אתרים בגוגל.

בעוד קידום אתרים הוא פעולה מתמשכת לאורך זמן עד שרואים תוצאות, פרסום אתרים בגוגל נעשה באופן ממומן וניתן להעלות לאוויר בתוך פחות משעתיים.

העקרונות של קידום אתרים אורגני בגוגל:

  1. מתבסס על מאות פרמטרים שונים, ביניהם ותק האתר , כמות הדפים וכמות הקישורים המצביעה עליו.
  2. אורך זמן רב ויש לעשות אותו באופן שוטף.
  3. דורש השקעה קבועה במשך מספר חודשים עד שרואים תוצאות
  4. קשה להבטיח תוצאות – ניתן להתברג בעמוד הראשון של גוגל ואף בתוצאות הראשונות, אך קשה להבטיח הגעה למיקום בתוצאה הראשונה – במיוחד בתחומים תחרותיים.
  5. כתיבת מאמרים חדשים
  6. יש לבצע אופטימיזציה מקיפה לאתר על מנת שגוגל יוכל לסרוק אותו בצורה הטובה ביותר.
  7. יש לבחור בקפידה אילו מילות מפתח לקדם.
  8. יש לבנות פרופיל קישורים שיפנה קישורים חדשים לאתר מדי חודש משלל מקומות ברשת כמו: אתרים מתחרים, אתרי מאמרים, פורומים, בלוגים, אתרים רלוונטיים, אינדקסים, רשתות חברתיות וכדומה.

העקרונות של פרסום אתרים בגוגל

  1. פרסום מבוסס תשלום – תשלום על כל קליק / תשלום על כל 1000 חשיפות
  2. פרסום בגוגל נבנה על בסיס מספר קבוצות מודעות, כשבכל קבוצת מודעות מקודמת מילת מפתח אחרת.
  3. כל מודעה המפורסמת בגוגל, מובילה לדף נחיתה אליו הגולש מגיע.
  4. על המודעות להכיל את מילת המפתח אותה הן מקדמות ולהניע את הגולשים לפעולה.
  5. התשלום מתבצע אחת לחודש באמצעות כרטיס אשראי שהוזן בעת פתיחת חשבון בגוגל.

 

כיצד לבצע קמפיין מוצלח בגוגל אדס?

אם אתם מחפשים את הדרך המהירה ביותר לפרסם את המוצרים והשירותים שלכם באינטרנט, פרסום ממומן בגוגל אדס הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

ניתן להקים קמפיין בגוגל אדוורדס בתוך מספר דקות ולהתחיל להכניס לקוחות וכסף לאתר שלכם בתוך כמה ימים.

פרסום אתרים בגוגל אדס – מה זה אומר?

גוגל אדוורדס (כיום נקרא גוגל אדס) הוא ממשק הפרסום הממומן של גוגל.  מודעות פרסום גוגל אדס (ממומנות) מופיעות מעל ומתחת תוצאות החיפוש  האורגניות (כפי שתוכלו לראות בתמונה שלפניכם).

מודעות גוגל אדוורדס מופיעות על בסיס חיפושי הגולשים, כלומר, אנו כמפרסמים יכולים לקבוע שבכל חיפוש של מילה, תופיע המודעה שלנו.

 

 

שלבי הקמת קמפיין פרסום אתרים בגוגל אדוורדס:

  1. היכנסו לממשק גוגל אדוורדס למפרסמים
  2. החליטו מהם המוצרים והשירותים אותם תהיו מעוניינים לפרסם בגוגל אדוורדס. זה יכול להיות שירות או מוצר של החברה שלכם, פרסום אתרים חדשים בגוגל, קמפיין אפיליאציה לשיווק מוצרים תמורת עמלות וכדומה.
  3. מחקר מילות מפתח – נסו לחשוב באילו ביטויים ומילות מפתח הגולשים יחפשו את המוצרים והשירותים שלכם.  על מנת לאתר מילות מפתח אטרקטיביות ביותר עבור פרסום אתרים בגוגל – מומלץ להיעזר בכלי מילות מפתח המוצעים ברשת.

כלי מילות המפתח של גוגל – עבור פרסום אתרים בגוגל ישראל

כלים נוספים:

Word tracker , semrush, ahrefs, UberSuggest ועוד

4. בנו קבוצות מודעות – צרו קבוצת מודעות עבור כל מילת מפתח שאתם מעוניינים להופיע בה.   חפשו באמצעות כלי מילות מפתח עוד מילים וביטויים רלוונטיים לאותה מילת מפתח והכניסו את מילים אלו לקבוצת מודעות זו.    כעת חזרו על התהליך לגבי יתר מילות המפתח.

5. מחקר מתחרים – הקלידו את מילות המפתח שאתם מעוניינים להופיע בהם, ובדקו מיהם המתחרים שלכם, אילו מודעות הם מפרסמים ובמה הם מתמקדים.  בדקו כמה מודעות ממומנות קיימות מעל תוצאות החיפוש האורגניות וכמה לצדן – כך תוכלו להעריך עד כמה התחום תחרותי – וכמה הוא עשוי להיות יקר עבורכם..

6. כתיבת מודעות – זה הזמן שלכם להפעיל את יכולות הקריאייטיב שלכם. כתיבת תוכן של מודעות אדוורדס חייבת להיעשות בצורת כתיבה שיווקית שמניעה את הגולשים לפעולה.  לפני שאתם מתחילים לכתוב את המודעות, הסתכלו על המודעות של המתחרים שלכם, הבחינו באילו כותרות הם משתמשים וכיצד הם מניעים את הגולשים לפעולה.  הקפידו לשבץ את מילת המפתח בכותרת המודעה ובגוף המודעה.

7.  הגבלות לכתיבת מודעות –

2 שורות כותרת – עד 30 תווים בכל שורה

גוף המודעה – עד 80 תווים

 

מומלץ לכתוב מספר מודעות, שכן אין לדעת איזו מודעה תהיה הטובה ביותר.

8. פתחו חשבון בגוגל אדס – פרסום אתרים בגוגל אדס מתחיל בפתיחת חשבון.  עליכם לבחור אופן תשלום לפי הצגת מודעות – תוכלו לבחור בין תשלום לכל הקלקה על מודעה (cpc) או תשלום על כל 1000 חשיפות (cpm).   בנוסף עליכם לקבוע מה גודל התקציב שלכם – תקציב יומי, תקציב חודשי.  למשל אם תבנו קמפיין פרסום בגוגל לפי תקציב של עד 50$ ליום, עם מקסימום עלות של 10 סנט לכל קליק – תקבלו 500 קליקים ביום לכל היותר.

9. ניהול שוטף  של הקמפיין – בנייה והעלאה של הקמפיין אינם מספיקים.  פרסום אתרים בגוגל עשוי לבזבז לכם כסף רב אם לא תבנו קמפיין יעיל ואפקטיבי.  איך עושים זאת?  ניהול שוטף , בקרה ואופטימיזציה.    עליכם לבדוק באופן שוטף אילו מודעות מייצרות את הערך הרב ביותר עבורכם – על אילו מודעות מקליקים הכי הרבה ואילו מהמודעות ודפי הנחיתה מניעים את הגולשים לפעולה שאתם מעוניינים שיבצעו.   עליכם לחשוב מהן מטרות הקמפיין – הרשמה לאתר / רכישת מוצר / יצירת קשר טלפוני?     כך תוכלו לבדוק האם הקמפיין שלכם עומד ביעדים שלו והאם אינכם מבזבזים כסף לחינם.   זכרו,  R.O.I הנו פרמטר חשוב בהצלחה של כל קמפיין – אם אתם לא רואים לקוחות או החזר השקעה – הקמפיין לא שווה את הכסף שאתם מוציאים עליו.

 

פרסום אתרים בגוגל – טיפים שחשוב לדעת:

  1. Click threw rate – CTR – כמה אנשים שצפו במודעה שלכם – אכן הקליקו עליה.  זהו מדד חשוב שגוגל לומדים ממנו כמה המודעה שלכם רלוונטית לשאילתת החיפוש שהקליד הגולש.
  2. ציון איכות – כל מודעה שאתם מפרסמים מקבלת ציון איכות מגוגל.  הציון איכות נמדד בין היתר לפי ה- CTR שלה.  ציון איכות נע בין 1-10.  ככל שהציון איכות למודעה שלכם גבוה יותר – כך אתם תשלמו פחות לכל קליק.  כן, כן, מה שאתם שומעים – לגוגל יש אינטרס להציג את המודעות הרלוונטיות ביותר לחיפושי הגולשים – וכך, ככל שהמודעה שלכם תהיה רלוונטית יותר – כך אתם תשלמו פחות לכל קליק.  נשמע פשוט לא?
  3. מיקום מודעה – מיקום המודעה שלכם ייקבע לפי הסכום המקסימאלי שתהיו מוכנים לשלם על כל קליק (bid) ולפי ה- CTR  וציון האיכות שהמודעה תקבל.  ככל שתסכימו לשלם יותר והמודעה שלכם תהיה איכותית ותזכה להקלקות מרובות יותר – כך היא תופיע גבוה ובאופן בולט יותר לצד תוצאות החיפוש האורגניות.

 

אם תעבדו לפי כל הנהלים האלה, יש לכם סיכוי גבוה ליצור קמפיין אפקטיבי ואיכותי בעל R.O.I  , שימשוך אליו אלפי גולשים ולקוחות חדשים לאתר שלכם.

אם אתם נותנים לסוכנות פרסום / פרילנסר לנהל לכם את הקמפיין, עליכם לספק לו גישה לניהול חשבון הפרסום.

שימו לב: מומלץ לוודא שהחשבון שייך לכם – מוקם על חשבון כתובת ג'ימייל ששייכת לכם ולא לסוכנות הפרסום.  בנוסף, מומלץ לא לספק הרשאת אדמין מלאה כדי שלא יוכלו להסיר אתכם מניהול החשבון שלכם בהמשך.

ממליץ לצפות בסרטון קצר שהכנו בנושא:

במידה ואתם מעוניינים לחפש אפיקי פרסום ממומן נוספים מלבד פרסום אתרים בגוגל – תוכלו לקרוא כיצד עושים פרסום ממומן בפייסבוק.