עמוד הבית > בלוג > קידום אתרים של עסקים קטנים

קידום אתרים של עסקים קטנים

עבור עסק קטן, כל המרחב העסקי בהחלט יכול להיראות ואף להיות מאיים, סופר-תחרותי וקשה להצלחה והתבססות, קל וחומר כאשר מדובר על המרחב הדיגיטלי. לעסק קטן אין תקציבי פרסום, שיווק וקידום שיש לחברות ועסקים גדולים ומבוססים יותר, לרוב אין כוח אדם ייעודי ובלעדי לקידום אתרים ובאופן כללי הוא פועל בסביבה קשוחה בהחלט. אך בכל זאת בהחלט יש מה לעשות בגזרת קידום האתרים גם עבור עסקים קטנים ויש דרכים להעלות את דירוג האתר גם ללא תקציבים גבוהים.

היום נסביר אודות קידום אתרים של עסקים קטנים וניתן טיפים מעשיים שאותם עסקים יכולים ליישם כדי לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ואפילו לקפוץ במעלה תוצאות החיפוש של גוגל – קפיצה שיכולה להיות משמעותית ביותר להצלחה וצמיחה של עסק קטן.

 

עסק קטן עם מיקוד גיאוגרפי – השקיעו ב-SEO לוקאלי

אם אתם עסק קטן עם שוק יעד באזור גיאוגרפי מסוים ומוגדר מאוד – למשל עסק המספר שירותים או מוצרים לאזור מסוים ופחות בנוי על משלוחים – אז התמקדות בקידום אתרים לוקאלי הוא הדרך היעילה ביותר להשקיע משאבים ולראות תוצאות. כך אתם למעשה מצמצמים את השוק שלכם ונהנים מהיכולות המתפתחות של SEO לוקאלי ולא צריכים להתחרות בגזרת קידום האתרים של תוצאות החיפוש הכלליות.

גוגל שואפת לתת לגולשים תוצאות יותר עדכניות, רלוונטיות ושימושיות עבורם, לכן במקרים רבים מנוע החיפוש יתעדף תוצאות מהאזור הגיאוגרפי שממנו מחפש הגולש גם על פני תוצאות איכותיות יותר מבחינת קידום אתרים כללי. זה אומר שהאתר שלכם צריך להדגיש ולפרט בצורה ברורה מה אזור הפעילות והמיקום שלכם, מה אתם מציעים ומספקים וגם לפעול על תשתית אתר טובה מספיק. נסו גם לצבור ביקורות טובות מצד גולשים בפרטי העסק שלכם בגוגל.

חשוב ליצור עמוד איכותי ומפורט במסגרת שירות "העסק שלי בגוגל" (GMB), שירות חינמי המאפשר ליצור כרטיס פרטים מפורט לגבי עסקים מקומיים – מופיע בצורה מאוד יעילה ונוחה בתוצאות חיפוש רלוונטיות ויכול בהחלט לקדם את העסק שלכם גם מבחינת דירוג כולל בגוגל וגם מבחינת השגת לקוחות רלוונטיים.

 

טיפים לקידום אתרים כללי לעסקים קטנים

  • מצאו את מילות המפתח החשובות ביותר לעסק שלכם והתמקדו בהן, אל תתפזרו על יותר מדי מילות מפתח ומונחי חיפוש שעבורם אתם רוצים להיות מדורגים והעדיפו להשקיע יותר משאבים במונחים הכי חשובים ואפקטיביים לעסק הקטן שלכם.

 

  • התמקדו בהצעת הערך הייחודית והאיכותית שלכם והדגישו מה אתם פותרים ללקוחות שלכם, מה הערך המוסף שלכם ולמה כדאי לבחור בכם ולא במתחרים, אפילו אם המתחרים גדולים יותר.

 

  • השיגו קישורים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלכם – למשל דרך כתבות אורח באתרים חיצוניים, רצוי איכותיים, פופולאריים ורלוונטיים לפעילותכם או לאזור שלכם.

 

  • צרו כמה שיתר תוכן איכותי, בעל ערך אמיתי לגולשים.

 

  • צרו נוכחות פעילה במדיה חברתית, תקשרו עם קהל היעד שלכם וקדמו את העסק שלכם גם באפיק זה – זה משפיע לטובה גם על קידום אתרים בגוגל.

 

  • ודאו כי האתר שלכם ידידותי למשתמש, נטען מהר ומספק חוויית משתמש איכותית, יעילה וברורה.

 

בנוסף, קידום אתרים של עסקים קטנים מצריך להיות "עם האצבע על הדופק" וכל הזמן למדוד תוצאות וביצועים של מהלכים וקמפיינים כדי לא לשרוף כסף ומאמצים וכמו כן תצטרכו סבלנות ואורך רוח עד שתראו תוצאות איכותיות ומהותיות – אך תוצאות כאלו בהחלט אפשריות כאשר עובדים נכון, חכם ומדויק. כוונו גבוה ועיבדו נכון ואתם לגמרי יכולים להגיע לשם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

ניווט באתר באמצעות פירורי לחם (breadcrumbs)

פירורי לחם או בשמו הלועזי breadcrumbs זהו מושג הנועד להגדיר ...

אילון סבג
13.10.2020
לקריאה

ליווי SEO במעבר לאתר חדש – למה אתם חייבים מקדם אתרים בתהליך?

בעולם השיווק מחלקים את העבודה על המוצר לכמה שלבים שונים: ...

אסף כהן
11.02.2018
לקריאה