עמוד הבית > מאמרים > מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות?

מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות?

**** הפוסט עודכן בתחילת שנת 2020 ****

מה השעה הכי טובה לפרסום סטטוס בפייסבוק?

הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בעצם הזמן בו קהל הגולשים נמצא בפייסבוק – השאלה היא מתי הקהל שלכם נמצא בפייסבוק?

לפי רוב המחקרים שבדקנו,  הזמן הטוב ביותר לפרסם סטטוס בפייסבוק הוא בשעות אחה"צ – בין 12:00-15:00 אחה"צ.

אם אתם מנהלים דף בפייסבוק או שאתם פשוט אוהבים לפרסם סטאטוסים יצירתיים, וודאי שאלתם את עצמכם לא פעם: "מהי השעה הטובה ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק"?

איך אמר ניוטון בעספור?   תזמון זה עניין של טיימינג.  ובאמת, תזמון זה הכול בחיים, במיוחד בכל הקשור לשיווק ברשתות חברתיות.

פרסום בתזמון הנכון יאפשר לכם להגדיל את החשיפה ואת התוצאות שלה, אך מהו התזמון הנכון לפרסום סטאטוסים בפייסבוק?

לשם בדיקת סוגיה זו, בדקנו עבורכם מספר מחקרים (מחו"ל), מהם ננסה להסיק מהו התזמון האידיאלי לפרסם סטאטוסים בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות.   כמו כן, התייעצנו ושאלנו מובילי מדיה חברתית מארצנו הקטנטונת וניסינו להבין אחת ולתמיד מהו הזמן האופטימאלי לפרסם סטאטוסים במדיה חברתית ואיך ניתן להגדיל את כמות התגובות והוויראליות של כל פוסט / סטאטוס שלנו.

כל המחקרים נבדקו לפי שלושה מדדים עיקריים:

  • מדד תגובות:  כמה תגובות היו לסטאטוסים שפורסמו
  • מדד לייקים: כמה לייקים היו לכל סטאטוס (נמדד כאחוז מתוך סך האוהדים של הדף)
  • מדד מחויבות הגולשים – Engagement: מודד את החיבור של האוהדים לדף.  נשען על השילוב בין 2 המדדים הקודמים בשילוב עם פרמטרים נוספים.

בפוסט זה נבדוק את התזמון לשיתוף בשלושה מדיומים שונים:

רשתות חברתיות, דיוור לרשימות תפוצה ופרסום פוסטים בבלוגים.

הזמן האידיאלי לפרסום ברשתות חברתיות:

הבסיס לכל הפוסט הזה הוא רשתות חברתיות.  כולנו רוצים לייצר את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם גולשים בעת פרסום סטאטוס בפייסבוק שלנו – בין אם מדובר בפרסום סטאטוס בדף העסקי שלנו או בפרסום סטאטוס אישי בפרופיל הפייסבוק שלנו.  השאיפה שלנו היא לייצר את החיבור החזק ביותר עם המשתמשים בפייסבוק ובכך להגדיל את החשיפה שלנו.

הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בעצם הזמן בו קהל הגולשים נמצא בפייסבוק – השאלה היא מתי הקהל שלכם נמצא בפייסבוק?

חשוב להבין, במאמר זה נציג בפניכם זמנים אידיאליים ממוצעים, אך חשוב להדגיש שלעסקים שונים יכולים להיות זמנים אופטימאליים שונים.

ממחקרים וסטטיסטיקות עולה כי למעלה מ- 60% מהפוסטים של מותגים ועסקים מפורסמים בין השעות 10:00 בבוקר ל- 16:00 אחה"צ, מה שאומר במילים אחרות, שעסקים פעילים בפייסבוק בעיקר בשעות העסק.

אחרי 16:00 מספר הסטאטוסים המפורסמים בדפי עסק פוחת משמעותית.

עם זאת, מותגים ועסקים שמפרסמים מחוץ לשעות העסק יצרו רמת מעורבות ואינטראקציה גבוהה יותר בלמעלה מ- 20% עם הגולשים שלהם.

מה זה אומר לכם?  זה שאתם עכשיו עובדים מול המחשב בעסק – לא אומר שעכשיו זה הזמן האידיאלי לפרסום.

שימו לב לרמת המעורבות שקיימת מחוץ לשעות הפעילות של העסק ובמיוחד בשעות הלילה.  פחות עסקים מפרסמים בשעות אלה – אך מקבלים אינטראקציה הרבה יותר גבוהה.

הזמן הכי טוב לפרסם סטאטוס בפייסבוק:

לפי רוב המחקרים שבדקנו,  הזמן הטוב ביותר לפרסם סטטוס בפייסבוק הוא בשעות אחה"צ – בין 12:00-15:00 אחה"צ.

מסתבר שהדבר שאנחנו הכי אוהבים לעשות אחרי ארוחת צהריים – זה לגלוש בפייסבוק…

שעות פופולאריות נוספות:  בבוקר, רוב האנשים אוהבים לפתוח את הבוקר עם עדכון פייסבוק. ולכן השעות 8-10 גם כן פופולאריות.

זמן פעילות נוסף הוא בשעות הערב

היום הכי טוב לפרסם סטאטוס בפייסבוק:

היום בו אנחנו מפרסמים חשוב גם הוא.

לפי המחקרים השונים עולה כי הימים הטובים ביותר לפרסם סטאטוסים בפייסבוק הם:

  • ימים רביעי וחמישי בסביבות הצהריים – 12:00-15:00 אחה"צ
  • סופי שבוע

מה קורה בארץ?

לפי טל נברו, אושיית מדיה חברתית בולטת וממייסדי סומו, מכללה ללימודי מדיה חברתית:  "לא צריך מחקרים – צריך ניסיון ומניסיוני – ראשון בבוקר, וכן בשעות אחה"צ המאוחרות של כל יום הן פעילות מאוד (סביבות 6 או 7 בערב). גם שבת בערב פעילים אנשים."    מניסיונה של טל, "בסופ"ש בדר"כ יש פחות פעילות כי אנשים לא מול
מחשב באופן אינטנסיבי כמו במהלך השבוע".

לגבי השעות ה"וויראליות ביותר",  גם טל מסכימה ש-15:00 היא שעת
השיא.  עם זאת, היא אומרת,  "למרות שהאינטראקציה הרבה ביותר היא
בשעה 15:00, פוסטים שהוכנסו בבוקר מראים ביצועים טובים יותר".

לפי שרון ושלר, מרצה ותיק בנושאי מדיה חברתית ואחד הפרופילים הישראליים הבולטים בלינקדאין, אין זמן אידיאלי לפרסום וזה משתנה בכל עת.    "אין דבר כזה, לכל אחד זה שונה.  אצלי אישית התגובות הכי רבות ואיכותיות מגיעות כשאני מפרסם בין השעות 18:00-20:00 בימי חול ובימי שבת בשעות אחר הצהריים".

לפי נטי גיא,  איש יחסי ציבור ומוביל דעת קהל שפונה בעיקר לאוכלוסיית חיי הלילה – "הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק הוא יום שישי בערב, בסביבות השעה – 18:00 בערב..   בערך בזמן שכולנו מגיעים לארוחת ערב אצל ההורים ובדיוק מתחילות תכניות הבישול המשעממות, זה הזמן האידיאלי שבו כולם נכנסים לפייסבוק – וזה גם הזמן הטוב ביותר לחשוף אותם למסיבות ולאירועים החמים שיש באותו סוף שבוע".

לפי שרון גיטלמן, הידועה גם בכינויה "Lady like", הזמן הוא פרמטר חשוב אך הוא נקבע ישירות לפי קהל היעד לו היא משווקת.   שרון בעלת חברה לשיווק ומיתוג במדיה חברתית ומרצה במדיה חברתית ודיגיטל בעבודי קריאייטיב. שרון ניהלה ומנהלת דפים רבים של עסקים ומותגים ולפי ניסיונה –  "בדפים של בני נוער אני מפרסמת אחרי שהם חוזרים מבית הספר ובשעות בערב.  לאוכלוסייה של אימהות, אחרי 15:30-16:00 לא יהיו תגובות."

לפי יאן קוטליארסקי, מנהל מדיה חברתית במשרד פרסום,  "מבחינת פייסבוק, כל זמן הוא אידיאלי. מחקרים רבים מראים שלכל פוסט שתעלה לעמוד עסקי יש אורך חיים של בין שעתיים וחצי לשלוש. משמע, בממוצע כל שלוש שעות צריך להעלות פוסט. יתרה מכל, לא מי שנמצא עכשיו בפייסבוק יהיה בעוד שלוש שעות כך שסביר להניח שלרוב אתה תגיע עם המידע שלך לגולשים שונים. יחד עם זאת, אין מספיק מידע להעלות כל שלוש שעות לעמוד לכן המלצה שלי על סמך תהיות וניסיונות זה לפחות שני פוסטים ביום: פוסט "קל" בבוקר, דוגמת "בוקר טוב חברים…" ופוסט בעל ערך מוסף בשעות 18:00 – 20:00 היות ובישראל אלה השעות שבהן תמצא הכי הרבה קהל בפייסבוק".

לפי יואב בן פורת, הבעלים של חברת YBPMEDIA, צריך לחפש באופן ממוקד את הזמנים שיכולים להביא אנשים לפייסבוק או במילים אחרות מתי הם עוברים מהמסך הגדול למסך הקטן.   יואב אומר שהוא באופן קבוע מחכה להפסקות פרסומות במהלך "האח הגדול" או אחרי התכנית, אז כולם לדבריו נוהרים לפייסבוק וזה הזמן הטוב ביותר להמתין להם עם סטאטוס או פוסט חדש".

נתון חשוב ונוסף שיש לקחת בחשבון – יש הבדל קריטי מיהי אוכלוסיית היעד –   לנתון זה יש השפעה מכרעת על זמני השהייה והחשיפה לתכנים בפייסבוק.

ההבדל הראשון הוא בין עסקים שמשווקים לעסקים (b2b) אחרים לעומת עסקים שמשווקים ללקוחות קצה (b2c).

מה זה אומר?  יש לפרסם פוסטים וסטאטוסים לא בשעות העבודה כשנוח לכם – אלא מתי שנוח לגולשים שאנו מעוניינים שיצפו בהודעה (חשבו על הגולש ולא על עצמכם!).

שימו לב שעסקים שמשווקים לעסקים אחרים, מצליחים לייצר יותר מעורבות בשעות פעילות העבודה הסטנדרטיות – בעוד שעסקים שמשווקים לכלל הגולשים – נדרשים לשווק מחוץ לשעות הפעילות – סופי שבוע בשעות אחה"צ והערב.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שיש הבדלים בין התעשיות השונות להם אנו מפרסמים.  למשל חובבי ספורט וחובבי אופנה או כלכלה – יהיו פעילים בימים שונים.

המדד לכך הוא פשוט – ככל שאנשים פחות בעבודה – כך הם יותר בפייסבוק.  זו גם הסיבה שסופי שבוע נחשבים לזמנים האידיאליים לייצר אינטראקציה בפייסבוק.

מתי הזמן הטוב לפרסם במדיה חברתית – לפי מקצועות ותעשיות:

נקודה חשובה שנחזור עליה – דווקא עסקים ומותגים שפעלו מחוץ "לשעות העבודה הסטנדרטיות"  – זכו ליותר חשיפה ואינטראקציה עם הגולשים שלהם.    פרסום בפייסבוק מאוד תלוי בתעשייה בה אתם פעילים.

עסקים שמשווקים ללקוחות קצה – B2C:  שעות הפרסום המומלצות:  9-10 בבוקר,  12-13 בצהריים,  16-17 אחה"צ

עסקים שמשווקים לעסקים אחרים – B2B:  שעות הפרסום המומלצות:  9-10 בבוקר,  15-16 אחה"צ

תעשיית הפרסום והמדיה: יום שבת הוא היום האידיאלי לפרסום סטאטוסים בתחומי עניין אלו.  תחילת השבוע (ימי ראשון ושני) נחשבים לימים הכי פחות אפקטיביים.  במהלך השבוע השעות הפופולאריות הן: שעות הבוקר המוקדמות – 7:00, 11:00 בבוקר.  חלון זמן נוסף: שעות הערב החל מ- 18:00

מסחר ומכירות: ימים שבת וראשון הם הימים האידיאליים לפרסם מוצרים מהעולם הקמעונאי.

כלכלה ועסקים: הימים הפעילים ביותר לפרסם סטאטוסים בתחומים אלה הם שני – חמישי (מסחר בבורסה אינו מתקיים בימי ראשון).  האינטראקציה הגבוהה ביותר לפי סטטיסטיקות בתחום זה היא בימי רביעי וחמישי.

אופנה: היום הטוב ביותר לפרסם סטאטוסים ופוסטים על אופנה לפי הסטטיסטיקות הוא יום חמישי.

מזון ומשקאות: לפי הסטטיסטיקות הימים החזקים ביותר לפרסום סטאטוסים בתחומי מזון ומשקאות הם ימי:  שלישי, רביעי וסוף השבוע.

טיפוח ויופי:   היום עם האינטראקציה המרבית – יום חמישי.

מוצרי בריאות: בעיקר בשעות הבוקר – 8-12

ספורט:  משתנה מאוד בהתאם לאירועי הספורט השונים.  באופן כללי מומלץ להיות פעיל בימי המשחקים ואירועי הספורט השונים שמתרחשים בעיקר בסופי שבוע וימי ראשון  (ליגות באירופה למשל).  עם זאת  יש לקחת בחשבון אירועים שמתרחשים באמצע השבוע כמו ליגת האלופות למשל  או אירועים שמתרחשים פעם בכמה שנים באופן אינטנסיבי כמו אליפות אירופה או מונדיאל  בכדורגל.

תיירות ונופש: הימים בהם ישנה הכי פחות אינטראקציה הם דווקא סוף השבוע – שישי-שבת.   עם זאת הימים בהם יש את החשיפה והמעורבות הרבה ביותר של גולשים הם לפני סוף השבוע – ימי רביעי – חמישי.

סיכום – פרסום סטאטוסים לפי מקצועות ותעשיות:

מידת המעורבות של גולשים לכל פוסט, משתנה גם בהתאם לסוג התעשייה בה אנו פעילים.  המחקרים מצאו שתעשיית הבידור תהיה פעילה בעיקר בסופי שבוע – לעומת אופנה ותעשיית הטיפוח והיופי למשל שישיגו את האינטראקציה הגבוהה ביותר בימי חמישי.

הדבר החשוב ביותר הוא לא לקחת שום נתון כאן כמובן מאליו – ולבחון בכל עת מתי אתם מצליחים לייצר את האינטראקציה הגבוהה ביותר עם הגולשים שלכם.

אגב, לאלו מכם שמשתמשים בתוכנות שמפיצות סטאטוסים באופן מתוכנת מראש כמו Hootsuite  – על סמך כל המחקרים הללו – לא מומלץ לעשות שימוש בכלים אלו כיוון שלפי בדיקות, שימוש בכלים אלו בדפי אוהדים מייצר 70% פחות אינטראקציה עם הגולשים מאשר מישהו שפיזית העלה סטאטוס או צירף קישור לפוסט חדש שכתב.

מהו אורך החיים הממוצע של פוסט בפייסבוק?

האמת שכבר שמעתי המון בנושא והדבר הראשון שאני יכול לומר לכם הוא שאורך חיי כל פוסט משתנה בהתאם למי שאתם ובהתאם לאיכותו של אותו פוסט.     אם אתם אושיות מדיה חברתית, עם המון חברים – פייסבוק תיתן עדיפות לתכנים שלכם.   פייסבוק לומדת את ההתנהגות של כל פרופיל וכל דף בפייסבוק ואלו שיש להם יותר חברים שמגיבים להם – ייחשפו ליותר אנשים וליותר מעגלים – ובכך הסבירות שהפוסט שלהם ישרוד לאורך זמן רב יותר עולה.

לפי הסטטיסטיקות שקראנו במחקרים מחו"ל עד לא מזמן,  "זמן חיים" ממוצע של פוסט בפייסבוק היה פחות משעתיים!!!

כמשווקים בפייסבוק, אנו חייבים להתייחס למידע זה ולהבין שיש צורך בשינוי בדרך בה אנו משווקים בפייסבוק.

ככל שזמן חיי הפוסט מתקצר, אנו צריכים להבין שדווקא בדקות הראשונות בהן פוסט או סטאטוס משותף – זהו הזמן הקריטי בו הוא יגרוף את מרבית הלייקים והתגובות.

המשמעות החשובה כאן היא קודם כל להתנתק מדפוס המחשבה שיש לפרסם סטאטוס אחד ליום  – זה כבר לא מספיק – גם כך מרבית הגולשים שלנו לא ייחשפו אליו ולכן אם אנחנו רוצים לגרום לכמה שיותר גולשים לבקר באתר שלנו – מומלץ שנפרסם יותר מסטאטוס / לינק אחד ביום.

אנו ממליצים לכם לעשות מעקב אחר הפוסטים והסטאטוסים שלכם בזמן אמת מכיוון שהנתונים משתנים וככל שפייסבוק גדלה ומפורסם בה יותר מידע – כך הסיכוי של הסטאטוס שלנו לשרוד לאורך זמן – קטן.

פייסבוק מציגה נתונים מתי הגולשים שעשו לייק לדף שלכם מחוברים

במהלך חודש אוגוסט 2013, עדכנה פייסבוק את ממשק תובנות ה- insights שלה.  כחלק מהעדכונים, הוסיפה פייסבוק אפשרות לראות מתי הגולשים שעשו לנו לייק מחוברים לפייסבוק ומתי ישנה יותר אינטראקציה- כך נוכל לראות אילו ימים ואילו שעות מייצרים הכי הרבה אינטראקציה עם הגולשים שלנו.    בדוגמה שניתן לראות בצילום המסך הבא, ניתן לזהות בבירור שהשעה 20:00 בערב היא הטובה ביותר לפרסום ושיתוף תכנים בדף זה.

 

 

הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוסים בטוויטר:

  • השעות הטובות ביותר לעדכן בטוויטר לפי מחקרים הן שעות הערב ושעות הבוקר המוקדמות.
  • למשווקים בטוויטר – הימים האידיאליים לפרסום הם באמצע השבוע ולא בסופי שבוע.

מתי לפרסם פוסטים וסטטוסים באינסטגרם?

אינסטגרם הפכה בשנים האחרונות לרשת פופולארית מאוד בקרב מגוון גילאים (לא רק, אבל בעיקר קהל צעיר) ויש שאומרים שמתחילים לזהות נטישה מפייסבוק לאינסטגרם.

אינסטגרם משמשת גם כפלטפורמה מעולה למכירות עבור מותגים שמוכרים מוצרים ויזואליים.

השעות הכי טובות לפרסום סטטוסים באינסטגרם על פי המחקרים השונים – שעות הצהריים בין 11:00-13:00 ושוב בשעות הערב בסביבות השעה 17:00-18:00

סוגיה מעניינת:  עסקים שמשווקים לעסקים (B2B) – שעות פעילות פופולאריות – בשעות הערב בין 17:00-21:00

הזמן הכי טוב לפרסם בלינקדאין:

לינקדאין נחשבת לרשת העסקית הגדולה בעולם ומשמשת את מרבית הגולשים לניהול קריירה ומציאת עבודה, בעוד שעבור עסקים שמשרתים עסקים אחרים (B2B) היא נחשבת לזירת פרסום מועדפת.

השעות הכי מומלצות לפרסום בלינקדאין:  ימים שני-שלישי בשעות הבוקר, אבל הזמן הכי פופולארי לשיתוף סטטוסים בלינקדאין הוא רביעי בשעות אחה"צ – בין 12-16

מוזמנים לקרוא מדריך שיווק בלינקדאין

הזמן הטוב ביותר לשווק באמצעות דואר אלקטרוני:

גם בשיווק של דואר אלקטרוני שנעשה למשל באמצעות ניוזלטר, מומלץ לדעת האם ישנם ימים טובים יותר לשליחה.

לפי מחקרים, יש ימים טובים יותר לשלוח בהם מידע שיווקי ופרסומי באמצעות דואר אלקטרוני – על מנת לקבל את החשיפה והמעורבות הגבוהות ביותר.

להלן סיכום הסטטיסטיקות והנתונים אודות תזמון הפרסום באמצעות דואר אלקטרוני:

  • תדירות שליחת ניוזלטר אופטימאלית:  עד 4 בחודש (1 לשבוע).
  • היום הגרוע ביותר לשלוח דואר אלקטרוני שיווקי הוא ימי ראשון ושישי.  ביום ראשון אנשים חוזרים לעבודה ומוצפים במיילים הקשורים לעבודה.  מייל שיווקי זה הדבר האחרון שהם רוצים לקרוא.  אם תשלחו דואר ביום שישי – רוב הסיכויים שלא יהיה אף אחד שיקרא אותו והוא ימתין עד יום ראשון ואז יימחק ללא קריאה.
  • ימים שני – חמישי – הימים הטובים ביותר לשליחת ניוזלטר ללקוחות שלכם.   השעות המומלצות – שעות אחה"צ.
  • השעות הטובות ביותר לשליחת דואר אלקטרוני לעידוד קמפיינים למכירת מוצרים –  בין השעות 19:00-22:00 בערב.
  • מרבית הדיווחים על דואר ספאם מגיעים בסופי שבוע.
  • קחו בחשבון מיהו קהל היעד שלכם – למשל אם אתם משווקים לתלמידי בית ספר – השעות הטובות ביותר יהיו השעות לאחר שמסתיים בית הספר.

זה גם מאוד תלוי בתחום שלכם – אם אתם שולחים אימייל שקשור לטיולים ונופש – אז יום חמישי לקראת סוף שבוע יהיה זמן אידיאלי.  מצד שני אם מדובר באימייל שקשור לעבודה – מומלץ לשלוח אותו באמצע השבוע.

מתי אנשים קוראים בלוגים?  הזמן הטוב ביותר לפרסם פוסט בבלוג:

לאלו מכם שכותבים בלוג, וודאי כבר שמתם לב שישנם פוסטים שזוכים ליותר חשיפה ואינטראקציה מאשר אחרים.  כמובן שזה קשור בראש ובראשונה לנושא הפוסט, איכותו ומי כתב אותו?

אך זה גם קשור ליום בו אתם מפרסמים את הפוסט.

  • החשיפה הגדולה ביותר לבלוגים מתרחשת בתחילת השבוע.
  • מספר התגובות המקסימאלי בבלוגים מתרחש בסופי שבוע.  יש לקחת בחשבון את נתון זה, כיוון שיש בלוגים רבים שמנויים אליהם ב- RSS  וקוראים אותם בעיקר בסופי שבוע.   השעה בה נכתבות הכי הרבה תגובות סטטיסטית בבלוגים היא 9:00 בבוקר.
  • שעות הבוקר הן השעות העיקריות בהן קוראים בלוגים – 11:00 בבוקר השעה בעלת החשיפה הגבוהה ביותר לבלוגים.
  • הזמנים הפופולאריים בהם בלוגים מקבלים קישורים ושיתופים ברשת הם ימי שני וחמישי  (ניתן להניח שבישראל זה יהיה ראשון וחמישי).
  • גברים רבים נוטים לקרוא בלוגים בשעות הערב והלילה.

נקודה חשובה לסיכום:

בסופו של יום מדיה חברתית סובבת סביב אנשים שכולם שונים אחד מהשני ולכן לא תמיד צריך לקחת סטטיסטיקות כמובנות מאליהם.   אלו מכם שלקחו בעבר קורס בסטטיסטיקה וודאי יודעים שעל אף שסטטיסטיקות יכולות להיות כלי עזר נהדר להישען עליו, הן לא תמיד מייצגות את האוכלוסייה שלכם – כשם שיש הבדלים בין התעשיות השונות (אופנה אל מול פיננסים למשל)  – כך יש הבדלים בשעות ובזמנים בהם יש לפרסם לכל קהל יעד.

במאמר זה ניסינו לרכז עבורכם סטטיסטיקות רבות כדי לתת לכם הערכה גסה מהו הזמן האידיאלי לעשות שיווק בפייסבוק ולפרסם סטאטוסים בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות.   בסופו של יום, משווק טוב יצטרך לעשות בדיקות עצמיות על קהל היעד שלו – לפרסם סטאטוסים ופוסטים בשעות שונות ולצפות מתי כמות האינטראקציה עם הגולשים היא המקסימאלית בתעשייה שלו.

עליכם קודם כל להכיר ולהבין מיהם הגולשים שלכם ומתי השעות הטובות ביותר לפנות אליהם ואיך לפנות אליהם.

אז מה אתם לוקחים מהפוסט הזה?

האם אתם מסכימים אתנו?    האם יש לכם תובנות מעניינות על זמנים אופטימאליים לפרסום בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות?

נשמח לקבל את הפידבק שלכם, ואם אהבתם – אתם מוזמנים לשתף את הפוסט ולעשות לנו Like   

 

35 Replies to “מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם סטאטוס בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות?”

  1. אברי הגיב:

    וואו כל כך הרבה מלל על פייסבוק…

  2. אייל הגיב:

    פוסט מדהים, היה קצת ארוך, אבל בהחלט היה שווה לקרוא את הכל.
    מודה לכם על ההשקעה , אחד הפוסטים שאני אשמור במועדפים

  3. אנידור הגיב:

    שמחים שנהניתם. 🙂
    המטרה של הפוסט בהחלט הייתה לתת מענה לסוגייה כה מרתקת.
    במהלך השנה האחרונה ראיתי יותר מפעם אחת שאנשים שואלים מתי הזמן האידיאלי לפרסם את הסטאטוסים והפוסטים שלהם בפייסבוק ובכלל.
    אמנם בארץ אין יותר מדי סטטיסטיקות (אני מניח שלדפים של מותגים מוכרים יהיה מה לתרום לפוסט זה), אבל בהחלט מומלץ לקחת בחשבון את הסטטיסטיקות האלה.

  4. ליאת הגיב:

    אההההההה 🙂
    ואני הייתי בטוחה שבאתי לקרוא משהו קטן בנושא מתי לפרסם בפייסבוק..
    מה זה? יש פה עבודת מחקר ויש לי הרגשה שהייתם יכולים לכתוב עוד קצת…
    אומרת את זה רק מפרגון, באמת שיחקתם אותה, מחכה לעוד פוסטים מדליקים כאלה
    אני מתכוונת לנסות את מה שרשמתם פה

  5. אנידור הגיב:

    הי ליאת,
    שמחים שאהבת
    באמת יכולנו לרשום עוד קצת 🙂
    את מוזמנת לנסות את התובנות מהפוסט ואפילו נשמח אם תחזרי לעדכן.
    כמו שאמרתי במהלך הפוסט, סטטיסטיקות הן בהחלט משהו שניתן להיעזר בו אך אין כמו ניסוי ותהייה עצמאית – תנסי בהתאם לתחום שלך ותבדקי מהן השעות והזמנים האולטימטיביים בשבילך
    בהצלחה

    1. ליאת הגיב:

      אני עדיין בראשית הדרך ואני בהחלט בונה על הפייסבוק בתור כלי שיווקי להשתמש בו.

  6. avi הגיב:

    פוסט מדהים ומעמיק, יישר כח

  7. אנידור הגיב:

    הי אבי,
    ברוך הבא 🙂
    תודה על הפרגון,
    בקרוב יועלו עוד כמה פוסטים בשלל נושאים מחקריים רלוונטיים.
    מקווים שתאהב.

  8. עינת הגיב:

    קודם כל תודה על הכתבה,
    לא הכרתי אתכם עד עכשיו אבל אני מאמינה שאבוא לבקר באתר שוב אם יהיו עוד כאלה..
    רציתי להגיד שאני גם מפרסמת המון דברים בפייסבוק ומהניסיון שלי באמת הזמנים הכי טובים הם ביום שישי בערב וכל יום בסביבות אחת בצהריים – זמן האוכל והחזרה מהאוכל
    איך אמרת בכתבה – ככל שאנשים פחות בעבודה הם יותר בפייסבוק – מסכימה לגמרי
    ושוב תודה על כתבה באמת מגניבה, לקחתם פה נושא שאותי באופן אישי ממש עניין

    1. אנידור הגיב:

      הי עינת,
      תודה על הפרגון 🙂
      בקרוב נעלה עוד כמה פוסטים חמים ומעניינים בשלל נושאים מרתקים.
      יש לנו תכנית , מקווים לעמוד בה.. 🙂

  9. כפיר לב סיני הגיב:

    אני חייב לציין, קראתי את הפוסט, לקח לי שעה, אבל גם לקחתי על עצמי לפעול בעניין. כתבתי פוסט באתר האישי שלי (בנושא אבהות), פרסמתי אותו באתר בשעה 07:00 בבוקר של יום רביעי האחרון. המתנתי עם הפרסום שלו בפייסבוק הפרטי שלי עד השעה 16:00. שחררתי אותו לאוויר העולם ו…
    ובאמת קיבלתי מבול של לייקים, תגובות בפייסבוק ואפילו שיתוף אחד. אז אנידור אין מה להגיד, עשית פה עבודה נפלאה בשביל כולנו. תודה והיידה!

  10. כתבה מאוד מעניינת, ואכן לטיימינג בהעלאת סטאטוס תפקיד מכריע ברמת האינטראקציה עם חברים – אך עניין נוסף משפיע על רמת האינטראקציה – נושאים אישיים – זוכים לאינטראקציה רבה יותר מנושאים מקצועיים – ותמונות מעוררות תגובות רבות יותר ממלל…
    כנראה שיש לא מעט פרמטרים שיכולים להשפיע על רמת האינטראקציה עם התוכן שלנו וכמובן על רמת הוויראליות של התוכן.

    1. אנידור הגיב:

      הי עירית (או שמא אירית?)
      ברוכה הבאה 🙂
      לדברים שאת אומרת יש חשיבות מכרעת בהצלחה של פוסטים וסטאטוסים שהופכים לויראליים.
      תוכלי לקרוא פוסט מעניין שכתבנו בנושא על איך לגרום ליותר גולשים לעקוב אחריכם

  11. מוטי חן הגיב:

    היי, קודם כל סחטיין על המאמר הנפלא. לא ראיתי מאמרים ברמה כזאת על הנושא הזה בזמן האחרון…
    המידע שנתת פה הוא מאוד בעירבון מוגבל.. לכן אהבתי מאוד שכתבת ב"לסיכום" – שסה"כ מדובר באנשים שונים מתחומים שונים, ולא צריך לקחת את הסטטיסטיקות כמובן מאליו.. ולמרות שהמשפט הזה הורס לך קצת את כל התיאוריה שבנית בכתבה- הוא ממש נכון! אפשר לתת אלפי סטטיסטיקות, אבל אם לא יודעים מה קורה בשטח, אם לא מנסים בניסוי וטעיה, ורואים מה שעובד, אי אפשר להגיע לשעות ולימים האופטימליים לפרסום סטטוסים בפייסבוק או בטוויטר.. רק ניסוי וטעיה.
    תודה רבה על הפוסט הנפלא!

    1. אנידור הגיב:

      הי מוטי,
      שמחים שנהנית
      בתור אחד שאני מניח שמפרסם הרבה סטטוסים בפייסבוק.. האם יש לך תובנות מעניינות נוספות בנושא? ברור שלהצלחה של סטטוס יש גם מדד של איכות, מקוריות וויראליות..
      בכל מקרה, כמו שאמרנו בהחלט לכל אחד יש את הסטטיסטיקות שלו, מה שכן מעניין, זה שהשעות והימים שהגענו אליהם בכתבה זו, נחשבות לפי הסטטיסטיקות בכל העולם לבעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר לייצר ויראליות. (בסופו של יום מדובר בזמנים בהם יש הכי הרבה גולשים בפייסבוק).. אני בכלל טוען שאם למשל אנחנו רוצים לפרסם קישור לפוסט דרך הפייסבוק, מומלץ לעשות זאת כמה פעמים בשעות שונות – כדי להגיע לכמה שיותר אנשים שיצפו בו.

  12. מוטי חן הגיב:

    היי אנידור,
    השעה של פרסום הסטטוסים בהחלט אחד הפרמטרים היותר חשובים שיש להגדלת כמות התנועה.. פייסבוק בכללי הוא כלי נהדר להבאת תנועה, אבל לא רק. פייסבוק הוא כלי ליצירת אינטרקציות ומערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאלים. חשוב להבין כי חייבת להיות מסגרת לכל הסטטוסים הללו והיא עמוד אוהדים מסודר ומאורגן עם המון עניין וערך. לא מספיק להכניס את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו לעמוד האוהדים שלנו (זה השלב הראשון) אלא גם לתת להם ערך רב, לגרום להם להתערבב בדיונים ולהגיב כמה שיותר. לא הרבה יודעים אבל יש לפייסבוק QS מאוד מסוים בהקשר הזה.. הויראליות בפייסבוק מתקיימת או שלא מתקיימת בהתאם לאותו QS הזה..

    1. אנידור הגיב:

      הי מוטי,
      נהנה לקרוא את דבריך,
      ניהול דפי אוהדים בפייסבוק הוא משהו שעדיין מרבית המותגים לא הבינו את חשיבותו…
      ניתן לראות ניצנים ראשונים של מנהלי מדיה חברתית שעוסקים בתחום (ואף קורסים שהחלו להופיע בהתאם)…
      ניהול קהילות בפייסבוק לטעמי יהפוך להיות עם הזמן משהו שאי אפשר יהיה להזניח אותו – זה הכיוון שכל המדיה החברתית הולכת אליו.

  13. חסות הגיב:

    מאמר מושקע, מקיף ומאוד רלוונטי בתקופה הזאת.
    כל הכבוד לכותבים, פרגנו באתר.

    1. אנידור הגיב:

      הי קובי,
      שמחים שנהנית ותודה על הפרגון 🙂

  14. דומינה הגיב:

    אחד המאמרים הטובים יותר שקראתי.. מספר אנשי שיווק צריכים לקרוא אותו גם כן.. קבל SHARE ממני!

    1. אנידור הגיב:

      תודה, שמחים שנהנית.

  15. שרון ושלר הגיב:

    יופי של פוסט ! מקצועי ולעניין

  16. פוסט נהדר, תודה! עם זאת, שאלה נוספת: האם ישנה התייחסות לחגים ומועדים? אנחנו עסק ביתי לסדנאות שוקולד, ואנו חווים "גלים" טובים אחרי חגים (גם בכניסות/תגובות וגם בטלפונים) ושפל לקראת ולפני חגים.

    גם זמנים כמו חול המועד סוכות+פסח הם זמנים קצת שונים בהתייחסות הנדרשת.

    לגבי הערתכם על שעות אחה"צ המוקדמות באמצע השבוע – מדויק ביותר!

  17. אנידור הגיב:

    הי וברוכים הבאים לאתר,
    הסטטיסטיקות בהחלט משקפות את המצב הקיים אך עם זאת כפי שציינו, לכל אחד ואחת יהיו תובנות נוספות בהתאם לקהל היעד שלו.
    תקופת החגים היא בהחלט תקופה בעלת פוטנציאל אך לא בכל תחום.. יש לזכור שבתקופות של חופשים כמו חול המועד בפסח למשל הרבה אנשים אינם פעילים ברשת כפי שהם ביומיום. יש מוצרים ושירותים שדווקא זוכים לפריחה לפני החגים (כמו למשל עסקים הקשורים להזמנת נופש וכדומה..) אז די קשה להכליל בנושא.

  18. אורלי הגיב:

    אחלה מאמר! למועדפים…..

  19. אנידור הגיב:

    תודה אורלי, את מוזמנת לשתף 🙂

  20. מירי הגיב:

    כתבה מעניינת ושימושית מאד.. יש המון מחקרים בתחום ומידע רב והצלחת לתמצת אותם בצורה לא מעיקה.
    האינפוגרפיקות מוסיפות מאד, אבל היה מועיל לראות את המידע כולו, כסיכום, גם כן בצורה גרפית כלשהי (אולי כטבלה).

    קוראת בשקיקה מאמרים שלך!

  21. naomi הגיב:

    היי,

    תודה רבה על הכתבה, מעניינת מאד!
    כתבת על האפשרות לראות מתי הגולשים מחוברים לדף העסק, ואני לא מצאתי את זה בפייסבוק.. תוכל להפנות אותי ללינק?

    תודה שוב,
    אשמח אם אקבל תגובה למייל

    1. אנידור חקק הגיב:

      זה באחת הלשוניות של מערכת הדוחות של ניהול הדף העסקי שאת מנהלת שלו בתוך ה- insights…
      מעדכן צילום מסך בתוך הפוסט

  22. תומר הגיב:

    תודה. בהחלט מסכם את ה"חומר הנלמד".

  23. בר הגיב:

    תודה רבה פוסט מפורט ומעשיר מאוד

  24. לוטם הגיב:

    מה לגבי פרסום בסמס?

    1. אנידור הגיב:

      הי לוטם
      פוסט זה אינו מתייחס לפרסום ב- SMS
      גם כאן אני מאמין שזה משתנה בין תעשייה לתעשייה
      במקרה זה יש גם משמעות לאינטליגנציה רגשית, כי שליחת SMS בשעות מסוימות עשויה להיתפס כמשהו מטריד ומציק…

  25. הושע הגיב:

    איך לא כתבתם על אינסטגרם??

    1. anidor הגיב:

      ב- 2012 (אז נכתב המאמר) אינסטגרם לא ממש שיחקו תפקיד ברשתות החברתיות. מסכים שהיום מדובר ברשת שלא ניתן להתעלם ממנה. נעדכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

ניווט באתר באמצעות פירורי לחם (breadcrumbs)

פירורי לחם או בשמו הלועזי breadcrumbs זהו מושג הנועד להגדיר ...

אילון סבג
13.10.2020
לקריאה

סיגנלים חברתיים הם הקישורים החדשים – למדו איך להשתמש בהם לקידום האתר – Social Seo

מכל השינויים שמתרחשים באלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות, ניתן לזהות ...

אנידור חקק
04.06.2013
לקריאה