עמוד הבית > מאמרים > מיתוג עסקי באינטרנט

מיתוג עסקי באינטרנט

בשנים האחרונות משקיעים ארגונים ועסקים מאמצים רבים בפעולות מיתוג עסקי באינטרנט.

מיתוג של עסקים באינטרנט הפך לאחת הפעולות החשובות , כשידוע כבר שהיום האינטרנט הוא מקור החיפוש הראשון למידע על חברות, ארגונים ועסקים.

סוגי מיתוג

קודם כל עלינו להבדיל ולהבחין בין סוגי המיתוג השונים.

מיתוג הוא למעשה מונח המגיע אלינו מעולם השיווק. חברות וארגונים רבים שואפים להיות מותג. מונח זה למעשה מתאר את הצורה בה נתפס הארגון על ידי הצרכנים והציבור.

כשם שמיתוג יכול להיות חיובי, הוא יכול גם להיות שלילי – על כן מטרתו של כל ארגון היא לנכס לארגון שלו תדמית ומיתוג חיובי, כגון: יוקרה, אמינות איכות וכדומה.

מיתוג אישי – הסוג הראשון נועד למתג אושיות ופרטים.  במהלך מיתוג אישי, אנו למעשה מקדמים ויוצרים תדמית חיובית לאדם / אישיות מסוימת.

תחום זה תופס תאוצה כיום בעיקר בתוצאות החיפוש של גוגל.  כיום ניתן למצוא מידע כמעט על כל אחד בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. לעתים המידע שמופיע בתוצאות החיפוש אינו מציג את האדם באור חיובי ואף יכול להעלות אזכורים מתביעות משפטיות נגדו וכדומה.

במציאות בה מנהלים מחפשים אחר מבקשי עבודה פוטנציאליים בגוגל ופייסבוק ואפילו במסגרת בני זוג קיים חיפוש ובדיקה – אנו חייבים שהתוצאות שיופיעו עלינו יהיו חיוביות.

תחום זה נקרא כיום ניהול מוניטין, ובו מקדמים תוצאות חיוביות על מנת לדחוק תוצאות שליליות למיקום נמוך יותר בגוגל.

מיתוג עסקי – סוג המיתוג השני והפופולארי יותר הנו מיתוג עסקי.  מיתוג עסקי נעשה עד היום בכמה דרכים – אם זה באמצעות סלוגן קליט, לוגו, סימן מסחר ומגוון סממנים או צבעים מסוימים שמזוהים עם העסק.   המטרה של מיתוג עסקי היא לייצר רגש וזיקה אצל הלקוחות למותג, כך שבכל פעם שהם יראו אותו, הם יקבלו את הרושם והמידע שהם צריכים לקבל.

דוגמה טובה היא למשל צפייה בפרסומת של קוקה קולה שיכולה במקרים רבים להציג כוס קולה צוננת עם קרח, סמל התפוח של אפל או הסמל של מרצדס שמקרין לנו את היוקרה והבטיחות שיש במכונית זו.

למה צריך מיתוג עסקי באינטרנט?

המדיום הטוב ביותר לעשות בו מיתוג עסקי כיום – הוא האינטרנט.

הסיבה היא פשוטה, הדרך בה אנו צורכים תכנים עברה בשנים האחרונות כמעט באופן מלא לאינטרנט, כשגולשים מחפשים אחר מידע באמצעות גוגל (לפי סטטיסטיקות למעלה מ- 90 אחוז מהגולשים בארץ מחפשים מידע דרך גוגל), כשלמטרות חברתיות הפייסבוק משמש כפלטפורמה המובילה.

המסקנה היא ברורה – אם לא נמתג את העסק שלנו בצורה חיובית בגוגל ופייסבוק – יש סבירות טובה שהלקוחות שלנו יזכו למיתוג טוב יותר וייהנו מלקוחות רבים יותר.

על מנת לבדוק כיצד העסק שלכם ממותג בגוגל, כל שעליכם לעשות הוא להקליד את שם העסק בגוגל (עדיף בתוך מרכאות) ולראות אילו אזכורים מופיעים..  (תוכלו לעשות אותו דבר במיתוג אישי עם השם שלכם).

בשלב זה עליכם לבדוק כמה אזכורים מופיעים עליכם ומהי איכותם. המטרה שלנו היא שכל התוצאות המופיעות בשני עמודי התוצאות הראשונים יציגו את העסק באור חיובי.

שיטות לבניית מיתוג עסקי באינטרנט

האינטרנט מציע לנו מגוון אפשרויות לבניית מיתוג לעסק שלנו באינטרנט.

שלב ראשון:  מיתוג עסקי בעזרת אתר אינטרנט

הדרך הראשונה לייצר נוכחות לעסק שלנו באינטרנט היא באמצעות בניית אתר תדמיתי המציג את שירותי העסק. אל תזלזלו ותחסכו – זה השלב החשוב ביותר – אלו הפנים שלכם באינטרנט.

במידה ותציגו אתר פשוט מדי ולא מעודכן – כך תיתפסו בעיני הגולשים והלקוחות שלכם.

בניית אתר אינטרנט תדמיתי לעסק מחייב אתכם בהיערכות ותכנון מקדים, בנייה בפלטפורמות והכלים המתקדמים ביותר והוספת עיצוב ייחודי וחדשני.

על האתר שלכם להציג לוגו ייחודי ואת שירותי העסק. בנוסף עליכם לתכנן את האתר בצורה שיבנה מסלול גלישה מוסדר לגולשים ויניע אותם לפעולה ברכישת השירותים והמוצרים או בהשארת פרטים להתקשרות.

שלב שני: קידום האתר בגוגל

בניית אתר לבדה אינה מספיקה. על מנת שתזכו לביקורים של גולשים ממוקדים באתר – עליכם להשקיע בפרסום וכמובן קידום בגוגל.

עליכם לזכור שחוץ מכם, יש עוד עשרות אתרים שמתחרים בתוצאות החיפוש של גוגל על כל ביטוי ומילת מפתח רלוונטית. קידום אתרים בגוגל מחייב אתכם בעבודה רבה ולאורך זמן – רק כך תוכלו להבטיח לעצמכם מיצוב בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל – ובכך לזכות בתנועת גולשים ממוקדת ואיכותית.

קידום האתר בגוגל נשען גם על נוכחות במגוון פורומים, אינדקסים ואתרים שונים בהם נעשית עבודת הוספת קישורים ופרסום האתר.

שלב שלישי: הקמת בלוג עסקי / אישי

אחת הדרכים הטובות לייצר מיתוג עסקי באינטרנט, היא באמצעות הקמת בלוג עסקי.

בלוג עסקי או אפילו בלוג אישי שמנוהל על ידי מנכ"ל החברה או מנהל השיווק, נועד לייצר תמיכה והפניית קישורים לקידום האתר הראשי של החברה.

יש להשקיע ולהוסיף תכנים באופן שוטף בבלוג. המטרה של הבלוג היא למתג את העסק כאוטוריטה מקצועית בתחום מסוים – כך למשל אם אתם חברה שעוסקת בכתיבת תכנים – השאיפה שלכם היא למתג את עצמכם כמומחי כתיבת תוכן לאתר. אם אתם חברה שמתמחה בנושאי קידום אתרים באינטרנט – עליכם לייצר בלוג ובו מידע רב בנושא. הדבר החשוב ביותר בבלוגים הוא להיות אמיתיים ולהעניק מידע בעל ערך לגולשים. כדי שתוכלו לזכות בביקורים חוזרים, עליכם להראות לגולשים שלכם, ששווה להם לבקר באתר כיוון שהם מקבלים בו מידע רב.

מומלץ להוסיף בבלוג אפשרות למעקב אחר התכנים ולהרשמה לרשימת תפוצה – כך שהגולשים יקבלו עדכון בכל פעם בה אתם מפרסמים רשומה חדשה.

שלב רביעי: פרסום מאמרים מקצועיים

דרך נוספת לייצר מיתוג עסקי באינטרנט הינה באמצעות כתיבה ופרסום של מאמרים מקצועיים.

ישנם אתרי מאמרים רבים בהם תוכלו לפרסם מאמרים. היתרון הוא כפול – גם תוכלו לפרסם מאמרים ולמתג את עצמכם וגם תוכלו להוציא קישורים מכל מאמר על מנת לקדם דפים מהאתר שלכם.

פרסום מאמרים יאפשר לכם למתג את עצמכם ואת העסק שלכם כמקצועיים בתחומכם.

שלב חמישי:  שיווק בוידאו

אחת הדרכים הבולטות כיום לעשות מיתוג עסקי באינטרנט כיום היא באמצעות יצירת תכני וידאו.

לצד תכנים רגילים, הפכו תכני וידאו לפופולאריים ביותר ולכאלו שזוכים לחשיפה גבוהה מאוד ברשת.

במסגרת מיתוג עסקי, תוכלו להקים ערוץ ביוטיוב לארגון שלכם ולהציג מידע וסרטונים על הארגון שלכם.       ערוץ היוטיוב של היידה.

שלב שישי: שיווק ויראלי ברשתות חברתיות

אחד הכלים המשמעותיים ביותר למיתוג באינטרנט כיום הוא באמצעות שיווק ויראלי ברשתות חברתיות.

כבר אי אפשר להתעלם מהתופעה הזאת שנקראת רשתות חברתיות.

רשתות חברתיות ופייסבוק בראשן, הפכו למקום המועדף על גולשים ברשת ועלינו כבעלי עסקים באינטרנט לזהות זאת ולהגיב בהתאם.

כיום אי אפשר לוותר על שיווק בפייסבוק, שבא לידי ביטוי באמצעות בניית דפי אוהדים בפייסבוק או על פרסום בפייסבוק – בו ניתן לרכוש שטחי פרסום ולפרסם לקהל מפולח וממוקד.

מלבד פייסבוק, ניתן ליצור נוכחות בשלל רשתות נוספות כגון טוויטר, לינקדאין, פורטלים וקהילות גולשים שונות.

ככל שתעשו עבודה זו בצורה חכמה יותר , כך תוכלו לתרום לקידום האתר שלכם ולזכות במיתוג במקומות רבים ברשת.

שלב שביעי – תגיבו בזמן!

אחד הנושאים החשובים ביותר בנושא מיתוג עסקי באינטרנט – הוא לשמר את התדמית של העסק שלכם בכל רגע נתון.  כיום באמצעות כלים שונים תוכלו לקבל עדכונים בכל פעם בה השם של העסק שלכם מוזכר ולהגיב בזמן אמת.

עליכם לדאוג להשיב לפניות הגולשים ולתגובות שונות שמועלות במקומות שונים ברשת כגון דף הפייסבוק שלכם, הבלוג שלכם וכמובן האתר שלכם.

ולא פחות חשוב –  העיצוב!

כל דבר שאתם מציגים חייב להיעשות בעיצוב שיתאים לקו המנחה של תכנית השיווק שלכם.  יש לשמר ולבנות את כל אמצעי הפרסום שלכם עם אותם צבעים ואותו קו שיווקי עיצובי.

הלוגו שלכם חייב להיות ייחודי וקליט – כזה שיגרום לגולשים לזכור אותו.

עיצוב המוצרים שלכם והסלוגן שלכם חייב להיות בולט ואטרקטיבי – אל תשכחו שהרבה מותגים ועסקים אחרים מתחרים על תשומת לבו של כל לקוח פוטנציאלי.

לסיכום, מיתוג עסקי באינטרנט ייצור תדמית חיובית ואיכותית לעסק שלכם באינטרנט.

פרסום עסקים מחייב אתכם בבניית אסטרטגיה שיווקית שתוביל למיתוג חיובי של העסק שלכם בעיני הגולשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

עדכון המינגבירד Hummingbird בגוגל

על השינוי החדש והיותר משמעותי של גוגל – 100% Not ...

אנידור חקק
29.09.2013
לקריאה

איך מסירים תוכן מגוגל? מדריך הסרת תוצאות מגוגל

הסרת תוצאות מגוגל הפכה בשנים האחרונות לשירות מבוקש, שהוביל לפתיחת ...

אנידור חקק
24.03.2014
לקריאה