ניהול קמפיין תחרות בפייסבוק

שיווק בפייסבוק באמצעות ניהול קמפיין תחרות בפייסבוק, נחשב היום לאחת השיטות הבולטות לשיווק באינטרנט.

רוצים שנבנה עבורכם תחרות בפייסבוק?  פנו אלינו עכשיו

מתחילת שנות ה- 2000 החל שיווק באינטרנט לגדול בצורה ליניארית, כשמשנה לשנה גדלים תקציבי השיווק המופנים לעבר רכישת לקוחות דרך האינטרנט.

הראשונה שנהנתה מהתופעה בצורה מאסיבית הייתה גוגל, שמנוע החיפוש שלה הפך לפועל נרדף לחיפוש ומציאת שירותים ומוצרים שונים באינטרנט.  כך, שיווק בגוגל המבוסס על קידום אתרים במנועי החיפוש ופרסום ממומן בגוגל אדוורדס- ביסס את עצמו כפלטפורמה הטובה ביותר לפרסום באינטרנט.

ואז הגיעה פייסבוק

לאחר שגוגל ביסס את שליטתו הכמעט מוחלטת באינטרנט, רבים נטו לחשוב מהו הכיוון הבא שימשוך אליו את המפרסמים?   בשנת 2004 החלה לצמוח הרשת החברתית פייסבוק, שהוקמה ע"י מארק צוקרברג, סטודנט מהארוורד.

בתוך פחות מעשור, הרשת החברתית מונה כבר למעלה מ- 800 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ובארצנו בלבד נמנים ברשת יותר מ- 3.5 מיליון משתמשים.

הנקודה המעניינת ביותר היא זמן השהייה של הגולשים בפייסבוק.  בעוד מטרתה של גוגל היא להוציא את הגולשים מהאתר שלה (חיפוש מהיר) כמה שיותר מהר – פייסבוק מנסה להשאיר את הגולשים כמה שיותר זמן באתר , והם עושים עבודה בכלל לא רעה בנושא.    זה התחיל עם היכולות הבסיסיות של שיתוף ומעקב אחר החברים שלנו, המשיך עם דפי פייסבוק לעסקים, משחקים בפייסבוק ואפליקציות ויראליות שעודדו את הגולשים להישאר כמה שיותר זמן בפייסבוק ולצרוך שם את כל התכנים והמידע שהם זקוקים לו.

לצד פייסבוק החלו לצוץ רשתות חברתיות רבות נוספות, במה שכונה דור ה- WEB2.0  – התקופה בה תוכן גולשים הפך להיות הכוח האמיתי ברשת.

כך, שיווק ברשתות חברתיות הפך לתופעה שצומחת במקביל לגוגל – ואף נוגסת בתקציבי השיווק של העסקים ברחבי העולם.

 

שיווק בפייסבוק: קמפיין ממומן בפייסבוק, ניהול תחרויות אוהדים

לא לקח זמן רב עד שהמפרסמים גילו את הפוטנציאל השיווקי הקיים בפייסבוק.  זמן השהייה הגדול של גולשים בפייסבוק טומן בחובו הזדמנויות פז למפרסמים, שרק צריכים למצוא את הדרך הטובה ביותר לפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים שלהם בפייסבוק.

הדרך הבסיסית והטובה ביותר לעשות שיווק בפייסבוק עבור עסקים, הייתה ונשארה הקמת דפי אוהדים בפייסבוק.

פייסבוק פתחה עבור המפרסמים את האופציה לבנות דף אוהדים בפייסבוק ושם לנהל את קהילת הלקוחות של העסק.

במהרה, הפכו דפי אוהדים בפייסבוק למיקום המרכזי בו מנהלים המותגים ומנתבים את התכנים שלהם ברשת.

שלבי השיווק בפייסבוק נחלקים למספר שלבים:

  1. הקמת הפלטפורמה – דף אוהדים בפייסבוק
  2. גיוס אוהדים ולקוחות – קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק, אפליקציות פייסבוק, ניהול תחרות בפייסבוק
  3. יצירת אינטראקציה חזקה יותר בין המותג ללקוחות דרך דף הפייסבוק – ניהול קהילה

קמפיין תחרות בפייסבוק  – תחרויות לייקים?

המשווקים והמפרסמים מפעילים את מיטב המוחות היצירתיים על מנת לחשוב על הדרכים הטובות ביותר למשוך את הגולשים והמשתמשים בפייסבוק שיעשו לייק דווקא לדף שלהם.

כוחו של הלייק הנו עצום לאורך זמן , שכן המותג למעשה רוכש לקוח פוטנציאלי שעשוי להיחשף לתכניו ולמבצעים השיווקיים שלו באופן שוטף (בעצם הקלקה על Like, הופך הגולש לאוהד של המותג ובכך עתיד להיחשף לכל סטאטוס שיפרסם המותג).

זו הסיבה שהמותגים והעסקים מתאמצים מאוד למשוך את הגולשים לעשות להם לייק.

אך השאלה המתבקשת היא – איך מושכים גולשים לעשות לייק לדף?

כיום ישנן 3 שיטות בולטות לעשות זאת:

  1. קמפיין פרסום ממומן
  2. פיתוח אפליקציה ויראלית שתמשוך את האוהדים לבצע פעולות כלשהן ולשתף את חבריהן בנושא
  3. והאפשרות הזולה ביותר – ניהול קמפיין תחרות בפייסבוק.

לגבי האופציה השלישית, מדובר ללא ספק באופציה המועדפת על עסקים רבים.  אך השאלה היא איך מנהלים קמפיין תחרות בפייסבוק בצורה שהגולשים יתחברו אליה.

עליכם להבין, גם לגולשים וגם לפייסבוק נמאס מתחרויות הלייקים – לכן , במידה ואתם בוחרים באופציה זו, עליכם לעשות זאת בתבונה רבה.

אל תשכחו שפייסבוק זו מדיה שקופה , וכל מה שהגולשים רושמים עליכם בדף האוהדים שלכם – גלוי גם ליתר הגולשים.   טמונה בכך סכנת מיתוג שלילי, אך במידה ותבינו שמדובר בקמפיין הדורש ניהול מקצועי – תשקיעו בכך את המשאבים הדרושים ותנהלו את הקמפיין כראוי.   קחו בחשבון שגולשים מסוימים (ואולי אף כאלה שנשלחו על ידי המתחרים שלכם) – ירשמו לכם על הwall שהתחרות שלכם אינה הוגנת ויטיחו בכם עלבונות.   אם תנהלו את הקמפיין נכונה ותגיבו לגולשים בצורה נאותה ומתחשבת – תוכלו למקסם את היכולות מהקמפיין שלכם.

איך מתחילים לנהל קמפיין תחרות בפייסבוק?

ניהול תחרות בפייסבוק מורכב מכמה שלבים:

  1. בחירת קונספט ונושא לתחרות
  2. תמריץ לגולשים (פרסים / ערך מוסף כלשהו)
  3. כתיבת תנאי שימוש
  4. בניית קמפיין ממומן
  5. ניהול שוטף של דף הפייסבוק במהלך התחרות ומענה לשאלות הגולשים.

קודם כל עלינו לבחור את נושא התחרות ואת התמריץ לגולשים.    בחירת נושא התחרות וכללי התחרות חשובה מאוד – כיוון שבמידה ולא תהיה תחרות ויראלית שתהיה אטרקטיבית לגולשים רבים – יש סיכוי טוב שהיא לא תעמוד במטרה שלה.

התמריץ לגולשים משחק אף הוא תפקיד חשוב – ללא פרסים ותמריץ לגולשים – הם לא ישתפו אתכם פעולה.  הגולשים צריכים להרגיש שהם מקבלים ערך מוסף או פרס איכותי- על מנת שתוכלו לגרות להם את יצר ההשתתפות בתחרות.

לאחר שבחרתם נושא לתחרות והגדרתם תקציב ופרסים עבור תמריץ לתחרות – עליכם לבנות תנאי שימוש לתחרות – מהם כללי התחרות, מי מוגדר כזוכה, עד מתי התחרות.

תנאי השימוש ימנעו מכם סיטואציות לא נעימות , של גולשים שמתנהלים מולכם בתביעות משפטיות, לאחר שלכאורה לא הוצגו להם תנאי התחרות בצורה ברורה.

ניהול תחרות בפייסבוק

ניהול תחרות בפייסבוק הוא השלב החשוב ביותר – עליכם להניע את התהליך בדף הפייסבוק ובעיקר לתת מענה לגולשים שמעוניינים להשתתף בתחרות.

קודם כל עליכם לפתוח ולבנות קמפיין פרסום בפייסבוק – בניית מספר מודעות שיפורסמו לקהל יעד שתפלחו ותגדירו מראש (קהל יעד פוטנציאלי להשתתף בתחרות וליהנות מהשירותים והמוצרים של אותו עסק).

המודעות צריכות להניע את הגולשים לפעולה ולגרום להם ללחוץ לייק ולהשתתף בתחרות.

לאחר שהגולשים מגיעים לדף האוהדים שלכם, עליכם לקבל אותם בעזרת בניית דף נחיתה, שיסביר להם את כללי התחרות ויניע אותם לביצוע הפעולה הנדרשת על מנת להשתתף בתחרות  (לחיצה על לייק על מנת להצטרף לדף האוהדים , וביצוע פעולה מסוימת על מנת להשתתף בתחרות נושאת הפרסים של אותו דף).

ניהול התחרות באופן שוטף צריך לתת מענה לשאלות הגולשים ולעודד אותם להשתתפות בתחרות.

 

חברת היידה מנהלת קמפיינים של תחרויות בפייסבוק למגוון לקוחות.

אתם מוזמנים להסתכל על קמפיין תחרות בפייסבוק שניהלנו לאחד מלקוחותינו – בו, בתקציב של מאות שקלים בודדים, זכינו להצלחה גבוהה בגיוס אוהדים לדף האוהדים של הלקוח.

2017-12-04T14:52:12+00:00

אודות המחבר:

אנחנו אוהבים תוכן! אנחנו מאמינים שתוכן בונה מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם, בונה אמון ומגדיל את המכירות ואת מספר הלקוחות שלכם. רוצים לשמוע איך אנחנו עושים את זה? פנו אלינו

תגובה אחת

  1. […] את הגולשים או במידה וישנה בעיה עם הגדרות או חוקים של קמפיין תחרות שעשיתם בדף שלכם […]

השאר תגובה

 
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם