עמוד הבית > Web Analytics > כיצד ניתן לשפר את נתון ה-Bounce Rate באתר שלך?

כיצד ניתן לשפר את נתון ה-Bounce Rate באתר שלך?

מהו מדד ה-Bounce rate? למה חשוב לשפר אותו? איך עושים את זה? ועוד בונוס יעיל בשימוש שלכם עם Google Analytics. כל זאת ועוד בפוסט החשוב הזה.

 

מהו נתון ה-Bounce Rate?

למעשה ה-Bounce Rate הוא האינטראקציה המינימאלית של גולש עם האתר שלך. האינטראקציה הזו היא למעשה צפייה בדף אחד אליו הגיע הגולש ויציאה מיידית מהאתר. כאשר גולש נכנס לאתר, תוכנת מעקב התנהגות הגולשים מיד מזהה את הכניסה שלו. אבל אם הגולש לא ממשיך לאף דף אחר, לא מבצע דבר בדף הראשון אליו נכנס וחוזר למקום ממנו בא או סוגר את החלון בו גלש או עובר לאתר אחר מתוך המועדפים שלו, תוכנת המעקב "איבדה" את אותו גולש והביקור הזה מסומן כ- Bounce Rate.

מה הסיבה לכך שגולש נכנס לאתר ויוצא מבלי לקיים אף אינטראקציה עם האתר? כאשר אתם מגיעים לאתר מסויים יש לכם ציפיה שאתם רוצים למלא אותה. זה יכול להיות קניית מוצר, זה יכול להיות חיפוש מידע שאתם צריכים וזה יכול להיות לשם צריכת בידור כזה או אחר. כאשר גולש נכנס לדף באתר שלכם ויוצא מיד זה קורה בגלל כמה סיבות:

  1. הגולש מבין שהוא הגיע לאתר שלא עונה לו על הצורך שאותו הוא מבקש למלא.
  2. ייתכן והוא חיפש אתר מסויים וגם אם האתר שלכם יכול לענות לו על הצורך, לא זה האתר שהוא רצה להגיע אליו.

בד"כ כלל חברות קידום אתרים אינן מטפלות בנושא הזה, כי הן התחייבו להביא אותך למיקומים טובים בגוגל. מדובר בתפקיד של מנהלי האתרים שכן מדובר בתהליך של שיפור התנהגות הגולשים שכבר בתוך האתר. מנהלי האתרים מסתכלים על הנתון שנקרא Bounce Rate ותמיד שואפים להוריד אותו כמה שניתן. הקו הכללי שמנחה הוא שככל שגולשים ישארו יותר זמן באתר – כך הם יתחברו יותר למותג, לחברה, למוצר וכך שהסיכוי שהם יבצעו המרה, כלומר, קניית המוצר, הורדת התוכנה, הרשמה לניוזלטר ועוד ועוד.

אבל מה בדיוק צריך לעשות? איך לגרום לגולש להישאר יותר באתר?

במאמר זה אני רוצה לקחת Case study של לקוח שלנו שהגיע עם השאלה הזו בדיוק ואנחנו ביצענו עבורו מחקר התנהגות של הגולשים באתר שלו והגענו למסקנות מאוד מעניינות כיצד לשפר את ביצועי האתר. את האופן בו ביצענו את העבודה אנו מציגים פה לפניכם.

הבעיה

אז נתון הפתיחה שקיבלנו הוא שהBounce Rate הכללי הוא:

 

נציין שבשביל אתר שהוא מכירתי ולא רק מכיל מידע כמו בלוגים בסך הכל מדובר בנתון טוב. אבל למעשה הנתון הזה לא אומר לנו מה אפשר לעשות. על מנת לצאת עם מסקנות נכונות והכי חשוב עם פעולות לביצוע יש לנתח את ה- בלאור חתכים שונים.

ה- Bounce Rate לאור מקורות התנועה השונים

לכל אתר יש מספר מקורות עיקריים דרכם מגיעים הגולשים. יש מקורות שמניבים התנהגות גולשים איכותית יותר, כלומר, הם שוהים באתר זמן רב יותר, מבצעים אינטראקציות שונות באתר, ומגשימים את המטרות שבעל האתר הציב כפי הדוגמאות בפיסקת הפתיחה. ומצד שני, יש מקורות תנועה שמניבים תוצאות איכותיות פחות, ובינהן Bounce Rate גבוה. אז הגיע הזמן שתיכנסו עכשיו ל-Google Analytics ותבדקו את מקורות התנועה. לחצו על traffic sources > sources > overview.

(אני מדגים את הכל מהאנאליטיקס החדש גירסא 5 – אם לא עברתם אליו כי אתם מפחדים מהמשק – תצללו לתוכו, תלמדו איך עושים את מה שאתם אוהבים בדרכים החדשות, כי הפיצ'רים של האנאליטיקס החדש הם priceless)

הנה מקורות התנועה העיקריים לאתר שעליו אני מדגים כאן.  אז מה ה-Bounce Rate של כל אחד?

Bounce Rate לפי מקורות התנועה לאתר

Bounce Rate לפי מקורות התנועה לאתר

 

אם ה-Bounce Rate הממוצע הוא כ-44%, אז אני רוצה לבדוק לעומק מה העניין עם אותם מקורות התנועה שמראים Bounce Rate גבוה יותר.

הכניסות מאתר Netex מעוררות דאגה גדולה. Netex  הוא מעין מנוע חיפוש כזה או אחר. אם הלקוח משלם להם על מנת שלהביא גולשים לאתר שלו – כדאי לו לשקול מחדש את היחסים בניהם. הרי בנוסף ל-Bounce Rate שימו לב למשך השהייה באתר ולכמות הדפים הנצפים! פשוט מעורר שערוריה. משהו שם לא תקין. זה כיוון שצריך לחפור בו. אולי הגולשים מגיעים משם לדף שלא תקין, שלא מתאים לשפה שלהם, שלא ענה על הצורך שלהם.

גם לגולשים מאתר htcafe יש Bounce Rate גבוה, אבל אין צורך להשקיע בזה הרבה זמן, שהרי הכמות היא זניחה. אל תתרגשו מהמספרים הקטנים.

 

הנה המחשה של כל מי שהגיע מנטקס ולאן הלך:

Visitor Flow – זרימת הגולשים בתוך האתר. יפיפה, לא?

בתרשים לעיל רואים את ה-Visitor Flow, זרימת הגולשים באופן ויזואלי.

ניתן לראות שגולש אחד שהגיע מנטקס הגיע לדף "מידע נוסף על הזמנות". משהו לא טוב קורה פה.

אגב, הקווים האדומים מראים לנו כמה נטשו כל דף בתהליך. זו דרך ויזואלית מצויינת להראות ללקוח את אותו הדבר שהטבלאות אמרו. אולי הצבע האדום הופך את המצגת למרשימה יותר.

אז אחרי שזיהינו את המקור הזה כמקור בעייתי, להלן מסקנות אופרטיביות:

פעולה: רוב הגולשים מנטקס נחתו בדף הזה  https://www.yoursite.co.il /mag  שאינו תקין / אינו בשפה שלהם. יש לתקן זאת מיד!  או ליצור דפים נוספים באתר בשפת הגולשים הרצויה כך שהם יוכלו להמשיך הלאה למקום חם ומזמין.

 

כעת נבדוק את ה-Bounce Rate לפי מילות מפתח.

כל מילת מפתח וה-Bounce Rate שלה. זה הקטע הכי מרגש – מה עבר לאותו גולש בראש?

 

סליחה על כל הג'יבריש הזה במקום מילות מפתח. תאשימו את גוגל (הם עשו את זה בכוונה, נכון?)

למעשה יש לבדוק כל ביטוי כזה שיש לו Bounce Rate גבוה, ולנסות להבין מה הייתה כוונת הגולש בעת שהקליד את הביטוי (יכול להיות לביטוי אחד כמה כוונות) ומדוע ה-Bounce Rate גבוה באותו ביטוי.

למשל, במקום 13 יש ביטוי עם 83% Bounce Rate. לאחר שעשיתי לו decode ראיתי שהביטוי הוא לא מכירתי, כלומר, מדובר באנשים שרצו מידע. ייתכן ולא היו מרוצים, ומצד שני ייתכן שהיו מרוצים ובאו על סיפוקם, אבל שום דבר לא גירה אותם להמשיך הלאה.

הביטוי במקום 7, יש לו Bounce Rate של 68%. מה כוונת הגולש בביטוי הזה? לקנות את המוצר? לדעת מידע עליו?

במקרה הזה בדקתי את הדף אליו הגיעו הגולשים האלו. מדובר היה בדף תוכן בלבד. בדקתי האם הדף עונה על הצרכים השונים שיש לגולשים בראש בעת שהקלידו את הביטוי הזה בגוגל? זהו תהליך מחשבתי קריטי שחייבים לעשות בכל פעם שנתקלים בדף עם Bounce Rate גבוה.

שימו לב שהגולשים שוהים בדף בממוצע 43 שניות, כלומר יש כאלו שהיו בו 2 שניות ויש כאלו שהיו בו דקה וחצי. אחרי שבחנתי את הדף, כתבתי ללקוח מה הוא צריך לעשות:

פעולה: יש להוסיף בדף הזה בין הפיסקה הראשונה לשנייה שלוש תמונות שמובילות לשלושת הקטגוריות השונות של המוצרים. בגלל שאני גם איש SEO ולא רק מעוניין לשפר את יחס ההמרה באתר, הוספתי: ומתחת לכל תמונה שים קישור עם שם הקטגוריה כך שהגולש יוכל להגיע גם בלחיצה על התמונה אבל גם בלחיצה על שם הקטגוריה. (עוד שלושה קישורים פנימיים על הדרך, מה רע?)

הפעולה שאנו מחליטים לבצע בדף מסויים צריכה לענות על כל כוונות הגולש שהצלחנו לנחש. נורא כיף לנסות לנחש אותן, לא?

 

אתם משקיעים כסף בשיווק? Bounce Rate זה הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק.

החשיבות של בדיקת ה-Bounce Rate באתר עולה כפליים כאשר האתר מבצע גם פעילות שיווקית. לא חבל להשקיע כסף בקמפיין ואז הגולשים מגיעים לדף נחיתה מסויים כשה-Bounce Rate הוא 70%!!!

זה אומר ששבעים אחוז מהכסף שהשקעתם בקמפיין – זרקתם לפח!

וזה לא משנה עם הקמפיין עלה בפייסבוק, באדוורדס, בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונים. Bounce Rate גבוה אומר שהגולשים קיבלו משהו שהם לא ציפו לו – במובן השלילי של המילה!

 

אז בדקתי גם את ה-Bounce Rate של הקמפיין הממומן:

התנועה שהגיעה מהקמפיין הממומן לפי מילות מפתח

 

קמפיין אדוורדס שמוביל לדף עם Bounce rate גבוה = לזרוק הרבה כסף לפח!

שימו לב לביטויים הבאים:

  • ביטוי מס' 3 – זמן שהיה כמעט שתי דקות אבל 60% Bounce Rate. הייתי אומר מבלי לחפור לעומק שהרוב קראו את המאמר אבל יצאו חזרה לגוגל.
  • ביטוי מס' 5 – כאן גם זמן השהייה נמוך. אם כי יש לתת את הדעת שמדובר ב17.2% גולשים חדשים, וכל השאר הם חוזרים. אבל זה לפעם אחרת.

 

ניתן לבצע בדיקת גם לפי כמות הדפים הנצפים ביותר, תמיד מגלים תובנות חדשות בכל חיתוך:

Bounce Rate לפי כמות הדפים הנצפים ביותר.

הדפים הנצפים ביותר הם לאו דווקא דפי הנחיתה באתר…

יש לשים לב לדף במיקום 6. 75% אחוז Bounce Rate. תבדקו את הדפים האלו. מה הייתם יכולים להוסיף להם שיגרום לגולש להישאר באתר? סרטון? שאלון? קישורים רלוונטיים לחלקים אחרים באתר?

Bounce Rate לפי דפי הנחיתה (מכל המקורות: אורגני, ממומן, אתרים מפנים).

אלו הדפים שקיבלו את פרס חביבי הקהל באתר שלכם…

אלו לאו דווקא הדפים הנצפים ביותר, אבל אלו השערים השונים אל האתר שלכם אליהם הגיעו גולשים ממגוון מקורות שונים.

פעולה: בדפים בהם יש Bounce Rate גבוה, יש לבדוק האם יש קריאה לפעולה? כדאי לחשוב איזו קריאה לפעולה יש לשים בכל דף. האם הקריאה לפעולה תהייה הצעה לגלוש לדף אחר? האם היא תהיה לנסות מוצר חדש שמעולם לא ניסיתם? האם הודעת "הרשמו לניוזלטר שלנו"? אולי הזמנה לדף הפייסבוק?

יותר מכך: הקריאה לפעולה לא חייבת תמיד להיות בתחתית הדף. הרי רוב הגולשים בדפים שיש להם Bounce Rate גבוה ממילא לא הגיעו לתחתית המאמר.

אני אוהב למקם חלק מהקריאות לפעולה, בין הפיסקה הראשונה לשנייה. בדרך כלל עם תמונות, או בשורת טקסט בפונט גדול יותר, ובצבע אחר.

עד עכשיו רק שיחקנו באנאליטיקס – הגיע הזמן להיות מקצוענים!

הדרך להיות סופר-אנאליסט עוברת דרך ה-Advanced Segments. מדובר במשקפיים שניתן להרכיב באנאליטיקס ולצפות דרכן בהתנהגויות של גולשים מקבוצות מסויימות.

למשל, לכו ל-advanced segments, ותבחרו רק את הגולשים החדשים – New Visitors:

 

הגיע הזמן שתהפכו להיות נינג'ות!

אחרי שסימנתם את זה, תוכלו לראות בכל המדדים שהאנאליטיקס מציע לכם, כיצד רק אותם גולשים חדשים התנהגו. איך התנהגו הגולשים החדשים בלבד שהגיעו מפייסבוק, מה ה-Bounce Rate של הגולשים החדשים בדפי הנחיתה השונים, מה ההמרות שביצעו גולשים חדשים שזו להם הפעם הראשונה באתר? וכו' וכו'.

האנאליטיקס מציע לכם כמה חיתוכים מוכנים מראש, כמו שאתם רואים בתמונה – הם בסיסיים מאוד אבל טובים למדי.  נסו אותם. כלומר, כל מה שהראיתי כאן במאמר, בדיקת Bounce Rate לפי מקורות התנועה, לפי קמפיינים, לפי דפים נצפים ביותר, לפי דפי נחיתה ועוד – עכשיו תראו איך מתנהגת רק הקבוצה של הגולשים החדשים – אלו שהגיעו לדייט ראשון איתכם. אנא שתפו אותי בהפתעות שלכם.

אם לא נשתמש בחיתוכים המיוחדים, אז אנחנו מערבבים קבוצות שונות של גולשים, כאשר חלקן פחות מעניין אותנו, והן מפריעות לנו לראות את העיקר. הן מייצרות רעש שמפריע לנו להתרכז באותן קבוצות גולשים שמעניינות אותנו יותר, שממירות יותר, שאנו משלמים על מנת להביא אותם לאתר שלנו. ועוד.

 

ניתן לבצע חיתוכים נוספים כמו למשל:

  • מה ה-Bounce Rate של אנשים שהקישו את שם החברה והואריאציות שלה, לעומת אנשים שהקלידו מילות מפתח גנריות?
  • ניתן לחקור את ההתנהגות של אלו ששהו זמן רב באתר, צפו מעל עשרה דפים, או אלו שהם גולשים חוזרים – Returning Visitors: מה עניין אותם? מה ענה להם על הצרכים? ואז להשליך את המסקנות האלו לגבי אותם גולשים שהצביעו ברגליים. איך נגרום לכך שבדייט הראשון הבא שלי לא אקבל שוב פעם סטירה לפנים?

 

חשוב מאוד: אני ממליץ לא לבצע את כל השינויים בבת אחת! כל פעם יש לבצע שינוי מסויים ולראות כיצד הוא משפיע. מרוב שיפורים שונים ולא נדע  מה היה אותו שיפור משמעותי שאותו כדאי ליישם בשאר הדפים. אחרת תהיה לנו הרבה עבודה במקום להיות מדוייקים וחדים כמו סכין שף חדשה.

 

כלי שיכול לעזור לנו במעקב אחר השינויים הוא ה-Annotaiotns. כלי קטן, לא מורגש, כמעט מסתתר, אך איכותי ביעילותו ופשוט מדהים. שימו לב:

כשאתם לוחצים על הנקודות השונות שעל הגרף, מתקבעת הקופסא הזו עם מידע לגבי אותו יום. השורה השלישית אומרת: Create new annotation….

כל שינוי שאתם מבצעים באתר, שמים תמונה אחרת בדף הבית, מחליפים טקסט מסויים, הוספתם קריאה לפעולה בדף מסויים, כל פעולת שיפור שדיברנו עליה לעיל: ציינו אותה בהערות הקטנות האלו. בתמונה אפשר לראות את כל האנוטיישנס שיש החודש הזה, ניתן לראות אילו שינויים נעשו באתר ועל ידי מי והכי חשוב: מתי.

אחר כך תוכלו לעשות השוואת Bounce Rate על ידי השוואת התאריכים שאחרי אותה הערה ואלו שלפניה. אז תראו אם ה-Bounce Rate ירד או לצערנו אולי ה-Bounce Rate אפילו עלה.   חזק, הא?

מחכים למחשבות שלכם בנושא.

 

12 Replies to “כיצד ניתן לשפר את נתון ה-Bounce Rate באתר שלך?”

  1. אופיר פטרושקה הגיב:

    פרסום מושך למשהו חינמי הוא דרך מעולה להפחית bounce
    אני מדבר על אותו קטע של רשימות תפוצה, משהו חינם תמורת מייל.
    אבל לא לשים את ההרשמה בעמוד, אלה לשים שם תמונה שמקשרת לעמוד נוסף שבו נרשמים.
    הרווחנו פעמיים, גם הפחתנו bounce וגם פיתחנו רשימת תפוצה.

    אפשר לראות את הרעיון בבלוג שלי, יומו של משווק.

  2. אחלה מאמר באחת ההמחשות רואים תוסף אחרון שנוסף לאנליטיקס ושיפר את התצוגה האנליטית ללקוחות.

  3. אמת אחרת הגיב:

    מאמר חזק ביותר, תודה רבה על ההשקעה והמידע.

    אגב, כמה עולה לעשות כזה מחקר באתר?

  4. עמי חורי הגיב:

    פוסט מעניין ומושקע מאוד לקחתי כמה דברים כי אני בדיוק מקדם אתר שה bounce rate שלו קצת גבוה לטעמי מקווה לחזור שוב עם ספורי הצלחה …
    תודה
    עמי

  5. admin הגיב:

    אופיר פטרושקה – תוכל לתת את הקישור המדוייק?
    אמת אחרת – אם אתה מעוניין, צור קשר.
    עמי חורי – שתף אותנו מה שינית ומה היו התוצאות. זה מעניין מאוד.

  6. איתי ברנר הגיב:

    העניין הוא שאפשר להסתכל על ה – Bounce Rate גם מנקודת מבט הפוכה : אני נניח מקדם גם אינדקס עסקים מקומי ואני יודע שהתגובות של הגולשים אליו הן מאוד אוהדות, אבל ה – Bounce Rate הוא עדיין באזור ה – 60 אחוזים. לעומת זאת, ממוצע הצפיות פר גולש הוא 3.4 עמודים.

    https://www.macom-tov.co.il

    לדעתי המשמעות היא שלצד גולשים שעושים באתר שימוש יום יומי ומתחילים מדף הבית, יש גם הרבה גולשים שמגיעים ישירות לאן שהם צריכים (בעיקר דרך שאילתות זנב ארוך מגוגל). בנוסף לכך, המודל העסקי של האתר הוא דפים משופרים לבעלי עסקים שרוצים בכך, ולכן דווקא אם הגולש מגיע ישירות לעמוד משופר של עסק, זו נחשבת להצלחה מבחינתו. (הדף הלא משופר כולל רשימה של מתחרים ולכן עלול להבריח את הגולש אליהם).

    נשאלת השאלה אם במקרה כזה, עדיין יש טעם להילחם באחוזים הגבוהים האלו? אני לא בטוח…

    1. admin הגיב:

      אתה מעלה נקודה נכונה, בסך הכל אם רוב הגולשים מגשימים מטרות האתר בזה מסתיים הסיפור. העניין באמת לבדוק את קבוצת הגולשים בהם אתה מעוניין, למשל במקרה שהצגת, קבוצת בעלי העסקים מן הסתם מגיעים דרך מקורות כניסה ייחודיים. למשל מילות מפתח שייחודיות להם ושונות ממה שהלקוחות שלהם מקלידים. אחרי שעושים את הסגמנטציה הזו ואז בודקים באונס רייט לפי מילות המפתח האלו – אז מתחילים ללקק דבש.
      צודק?

  7. כתבה מעולה – עושה סדר ובונה עקב בצד אגודל את תהליך הניתוח, הסקת המסקנות, ביצוע אופטימיזציה וניטור התוצאות החדשות.
    פשוט מעולה! תודה
    גם הוויזואלס מסייעים מאוד להפיל את האסימונים.

  8. Ben Dabah הגיב:

    כפיר,
    פוסט מעולה ומקצועי שאכן מסביר במפורט איך להתמודד עם הבעיה.
    הייתי רוצה להתייחס לנק' שלא תמיד האתר שלנו יכול באמת לגרום לאנשים לעבור בצורה אמיתית
    לדף אחר או לבצע פעולה. לדוגמה, בלוגים או אתרי תוכן רבים אשר מעוניינים שהגולש יקרא את הפוסט האחרון שלהם (בהנחה שאותו גולש עוקב אחרי הפוסטים) מעוניינים שיקראו וזהו, את הכסף שלהם הם עושים מפרסומות.. מבחינת גוגל הוא יציג לך את זה כבאונס רייט 100% בדיוק כמו גולש שנכנס ויצא אחרי 5 שניות. מבחינת בעל האתר זה ממש לא נכון אך הוא נאלץ לבצע טריקים ומניפולציות על גוגל על מנת לדעת עד כמה באמת הפוסט האחרון היה מעניין.
    גוגל נתנו פתרון מאוד נוח ופשוט לאותה בעיה, מדובר בשורת קוד שמוסיפים לאנליטיקס ובה אתה יכול להגדיר לדוגמה שכל גולש אשר שהה בדף יותר מ 20 שניות (מה שאומר שהוא כנראה קורא) לא יחשב כבאונס רייט.
    בצורה זו, תוכל להיעזר בנתון זה לטובת ניתוח דפים ואופטימיזציה מדוייקת יותר.

    יום טוב

    בן

    1. admin הגיב:

      לכל סוג של אתר יש ממוצע באונס רייט שהוא יחסית נחשב טוב בשבילו. יש הרבה בנצ'מארקים (benchmark) שיכולים להראות לך את זה. למשל כאן באינפוגרפיקה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

בדיקת מהירות אתר – גוגל סרץ' קונסול

85 מילים על GSC Google Search Consoul – קונסולת החיפוש ...

יהודה גולדפילד
05.02.2020
לקריאה

אסטרטגיות בחירת מילות מפתח לפרסום בגוגל אדס

היום אני רוצה לשתף אתכם בתובנה מעניינית שעלתה לי בזמן ...

צוות היידה
07.10.2013
לקריאה