קידום אתרים במנועי חיפוש – מה המצב בשנת 2023?

שנת 2023 אוטוטו כאן וזה הזמן לרענן את המדריך שכתבנו בעבר על קידום במנועי חיפוש ולבדוק מה ה- market share של כל מנוע חיפוש נכון להיום ואילו מנועי חיפוש עדיין רלוונטיים בימינו.

מנועי חיפוש מובילים בחתך גלובאלי

נתח שוק מנועי חיפוש 2022   אז אפשר לראות שגוגל שומרת לאורך השנים על ההגמוניה וגם בשנת 2023, מנוע החיפוש המוביל בחיפושי גולשים הוא גוגל עם למעלה מ- 90% מהחיפושים של גולשים ברחבי העולם.

קידום אתר במנועי חיפוש בארה"ב – בינג ויאהו

אז כפי שכבר הבנתם, אם אתם מחפשים לקדם את האתר שלכם בחו"ל, יש מגוון מנועי חיפוש שכדאי להכיר, אם כי עדיין גוגל יהיה מנוע החיפוש המוביל שבו נשקיע את מירב מאמצי הקידום. כפי שניתן לראות מצילום המסך הבא (שנלקח מאתר statcounter), אם אתם צריכים לקדם את האתר שלכם בארצות הברית, מומלץ לכם לקחת בחשבון גם את יאהו ובינג, שמחזיקים יחד ב- 10% מחיפושי הגולשים. קידום אתרים בארצות הברית  

באילו מנועי חיפוש כדאי לקדם אתר ברוסיה?

כאן המצב מאוד מעניין.  עד שנת 2022, גוגל ומנוע החיפוש הרוסי המוביל יאנדקס התחלקו פחות או יותר שווה בשווה בנתח החיפושים המקומי של הגולשים. נתח חיפוש ביאנדקס 2019 המלחמה של רוסיה-אוקראינה יצרה שינוי ב- 2022 שהחל לבוא לידי ביטוי עם פחות שימוש ביאנדקס ומעבר של יותר משתמשים לחפש בגוגל. זו החלוקה העדכנית נכון לחודש ספטמבר 2022 לפי סימילאר ווב: נתח שוק יאנדקס מול גוגל 2022   למידע נוסף על: קידום אתרים בבינג קידום אתרים ביאהו  

באיזה מנוע חיפוש כדאי לקדם את האתר בסין?

סין מאז ומתמיד לא אהבה להכניס "אורחים" לשטחה ורוב הגולשים משתמשים באפליקציות ואתרים מקומיים. זה קורה בעולם הרשתות החברתיות עם אפליקציית WECHAT שאפשר לומר מנהלת את כל היומיום של האזרחים הדיגיטליים במדינה וגם בכל הקשור לשימוש במנועי חיפוש,  בסין צריך להכיר את השמות הבאים: שימו לב שגוגל עם פחות מ- 5% נתח שוק קידום אתרים בסין  

באילו מנועי חיפוש כדאי לקדם את האתר בדרום קוריאה?

בהנחה ואין לכם צורך בקידום אתרים בצפון קוריאה 🙂  , הכוונה כאן בעיקר לדרום קוריאה, שם כדאי להכיר מנוע חיפוש נוסף לצד גוגל. מנוע חיפוש NAVER פעיל בעיקר באסיה ובדגש על דרום קוריאה.  כפי שניתן לראות עם קרוב ל- 30% מחיפושי הגולשים, בהחלט כדאי לקחת אותו בחשבון. קידום אתרים בדרום קוריאה / באסיה  

קידום אתרים ביפן

אם במקרה אתם מתכננים לקדם את האתר שלכם ביפן,  כדאי לדעת ש YAHOO יפן מחזיק ב- 15% מחיפושי הגולשים לצד גוגל שמחזיקה בנתח העיקרי של המחפשים.  

קידום אתרים בישראל – גוגל שולטת

בכל הקשור לישראל, אם אתם מחפשים לקדם את האתר שלכם בישראל, אתם רוצים להתמקד בגוגל בלבד. קידום אתרים בישראל   לסיכום, אם יש לכם תכנית לקדם את האתר שלכם במספר מדינות שונות (קידום בינלאומי),  כדאי שתכירו את מנועי החיפוש השונים. בגדול, כל עוד אתם מתמקדים בקידום בגוגל, אתם מכסים את מרבית הגולשים במרבית המדינות. אם אתם מתכננים לקדם את האתר שלכם בסין, קוריאה, יפן, ארה"ב או סין – שווה לקחת בחשבון את מנועי החיפוש הנוספים וליצור גם בהם נוכחות.

מאמרים נוספים