קידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים במנועי חיפוש שונים בעולם

לחץ להגדלה

גוגל הוא אינו מנוע החיפוש היחיד בעולם. מפתיע? בארץ הקטנה שלנו הוא אמנם היחידי (כן, וואלה סגרו את מנועה החיפוש שלהם באפריל 2011 אחרי שהבינו שלא ניתן לנצח את גוגל) אבל כשמכוונים לעולם הרחב יש לקחת בחשבון קידום אתרים במנועי חיפוש שמתחרים עם גוגל (אך לא מתקרבים אליו) ויש כאלו שניצחו אותו בעיקר במדינות מסויימות כמו סין, יפן, רוסיה, צ'כוסלובקיה וקוריאה. בונוס: סוף המאמר מוקדש למחקר מעמיק על מנוע החיפוש הקוריאני Naver, פשוט כי לא ראיתם דבר כזה!

מאמר זה ינסה להקיף את המידע העיקרי בנוגע לתפוצת השימוש במנועי חיפוש בעולם ואף להשוות בין אופני קידום אתרים במנועי חיפוש השונים לבין קידום אתרים במנוע החיפוש המוביל בעולם. 

אז נתחיל עם תמונה שממחישה יפה את נתח שוק החיפוש בעולם והשחקנים המובילים:

האינפוגרפיקה הנ"ל משנת 2010. במונחי זמן אינטרנט מדובר בזמן רב, אז קחו את הנתונים המדוייקים לעיל בעירבון מוגבל (נתונים שאביא בהמשך מדוייקים יותר). אז אמנם יש התפתחויות, אבל גם כיום בפתח שנת 2012 גוגל עדיין שולט ברוב העולם.

גוגל עם הצבע האדום שולט בנתח השוק הגדול ביותר ועם זאת תוכלו לראות מדינות בהן העוגה לא אדומה ברובה. כאלו הן סין עם מנוע החיפוש ביידו, יפן עם מנוע החיפוש של yahoo, רוסיה עם יאנדקס.

בארצות הברית בינג ויאהו שולטים כיום בכ-30% מנתח השוק. קידום אתרים במנועי חיפוש אלו הכרחי לשוק האמריקאי.

אציין עוד כי כל מנועי החיפוש עוקבים אחרי גוגל המולך בכיפה, מיישרים איתו קו הן בנוגע לעיצוב הצגת התוצאות ועד לחיקוי הפרמטרים לפיהם מדרגים אתרים. ואם זו המגמה אזי לכאורה עבודת קידום אתרים במנועי חיפוש שונים תתן תוצאות דומות לתוצאות של גוגל. אבל לא כך הדבר.

מה שמדהים תמיד הוא הפער הענק בין גוגל לשאר המתחרים שלו, עד כך כך שכבר לא ניתן לקרוא להם מתחרים. הנה מידע עדכני מחודש אפריל 2011:

כאמור בארצנו הקטנטונת גוגל הוא מנוע החיפוש העיקרי בייחוד לאחר שוואלה פרשו מהמירוץ. לכן קידום אתרים במנועי חיפוש יתמקד אצלנו אך ורק בגוגל. אמנם מנוע החיפוש בינג מוטמע בפייסבוק כך שאם פייסבוק אינו מוצא דבר מה שחיפשתם, הוא מספק תוצאות מבינג אבל מדובר במקרים זניחים מבחינה כמותית. אנשים בפייסבוק לא מחפשים כמעט שום דבר למעט אנשים וחברות שיש להם דף פייסבוק.

מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט הוא גם ברירת המחדל שמגיעה עם הדפדפן אקספלורר, ורבים משתמשים בדפדפן זה. אבל מניתוח כניסות לאתרים שאנו מבצעים אנו רואים שהרוב המוחלט של הכניסות לאתרים מתבצעים על ידי חיפוש אורגני מגוגל, מה שאומר שמהר מאוד אנשים מחליפים את ברירת המחדל באקספלורר לגוגל. המשמעות העיקרית מכך היא כאשר מקדמים אתר בחו"ל, בין אם זה ארצות הברית, סין, רוסיה ושאר המדינות, רק אז יש לשים דגש על קידום במנועי חיפוש אחרים כחלק מתוכנית הקידום והחלוקה התקציבית תהיה בהתאם. 

כעת נסקור חלק ממנועי החיפוש המובילים בעולם (אחרי גוגל כמובן).

יאהו! ובינג – Yahoo! & Bing

שני מנועי החיפוש הללו התאחדו וכיום מי שמחפש ביאהו מקבל את אותו סדר תוצאות אתרים כמו שיתקבל בחיפוש באתר בינג כשלמעשה בינג הוא מנוע החיפוש שנותר בזירה כדי להתמודד עם האלוף הותיק גוגל. בינג השייך למיקרוספט יישר קו עם גוגל במישורים רבים אך יש לשים לב לאספקט אחד בו בינג מתמקד לעומת גוגל: מבנה האתר. לארכיטקטורה של האתר יש חשיבות גדולה לכך שבינג צריך להבין מה הנושא הראשי, כיצד נושאי המשנה מתבטאים בקטגוריות המשנה באתר ותתי הנושאים ברמות העמוקות יותר של האתר. ניתן להרים גבה על הבחירה של בינג בפרמטר הזה שכן תוכן טוב לא תמיד יהיה מצוי באתרים עם מבנה אתר מושלם ועדיין נרצה שמנוע החיפוש יתן לנו את התוכן במידה והוא רלוונטי.

למאמר מפורט על קידום אתרים ביאהו.

למאמר מפורט על קידום אתרים בבינג.

ביידו | baidu – מנוע החיפוש המוביל בסין

ביידו מחזיק כ-82% מנתח שוק החיפוש בסין כך שמדובר כיום על כ-444 מיליון משתמשים. בתור ישראלים אנחנו יודעים למכור צ'ופסטיקס לסינים, אבל בשביל לעשות את זה יש דבר אחד חשוב שצריך לדעת:

ביידו הוא מונופול המגובה על ידי הממשלה הסינית. אלו הדברים הנגזרים מכך:

  • מנוע החיפוש ביידו מעדיף דומיינים עם סיומת סינית (cn. או com.cn.) אבל בעיקר יש לו העדפה ברורה למיקום אחסון האתר. ביידו מקדם באופן מובהק אתרים המאוחסנים פיזית בשרתים הנמצאים בסין.
  • ביידו מעריך את המידע הקרוי מטא-מילות מפתח (meta-keywords) ותיאור הדף (meta description), מה שגוגל כבר מזמן לא מחשיב כלל.
  • צנזורה – כן, ביידו מתחשב בתקנות הממשלתיות בנוגע לצנזורה. תיכנסו למשל לאתרים שעולים בתוצאות החיפוש במילה sex. אתם תראו אתרים שמקודמים במילים האלו אבל בפנים לא יהיה זכר למילת החיפוש הזו.
  • קישורים – כל המרבה הרי זה משובח. אין ציון איכות לקישור כמו שגוגל דאגו לעשות.
למאמר מפורט על קידום אתרים בביידו

יאהו יפן – yahoo japan – ארץ השמש העולה

יאהו יפן כמו שאר אתרי יאהו בעולם מציגים אתרים כאשר הדברים החשובים שצריך לזכור בעניין הקידום הם:

  • צפיפות מילות המפתח החשובות שלכם בדף אותו מקדמים נע בין 6%-8%. לשם השוואה גוגל דורש צפיפות מילות מפתח בין 2%-3%.
  • אתר הרשום באינדקס האתרים של יאהו יקבל עדיפות בדף תוצאות החיפוש. צריך לזכור שלהיות רשום באינדקס של יאהו עולה כסף. לזה קוראים קידום ממומן  ;-).
  • כמו בביידו, המטא תאגים חשובים מאוד: מטא מילות מפתח, מטא תיאור, כותרת הדף, טקסט אלטרנטיבי לתמונות – לא להתעצל – לבצע!
  • יותר מגוגל – יאהו שם דגש על תוכן עדכני. מאמר חדש יקבל עדיפות על תוכן ישן בעיקר בתחומים בהם תאריכי המאמרים חשובים כמו למשל, חדשות, טכנולוגיה וכו'.

למאמר מפורט לגבי קידום אתרים ביאהו.

 

יאנדקס | Yandex – מנוע החיפוש המוביל ברוסיה

קידום אתר ביאנדקס – כמה טיפים:

  • להבדיל מביידו, ובדומה לגוגל, אין חשיבות לסיומת הדומיין אם היא גלובלית או מקומית (ru.) אם כי זה תמיד משרה אמינות בקרב גולשים אם מטרת האתר היא מכירות.
  • מבנה האלגוריתם של יאנדקס חופף ברובו לגוגל, כך שהטכניקות ומתודלוגיות העבודה הנהוגות כיום בקידום אתרים בגוגל טובות גם לקידום ביאנדקס.
  • שינוי מהותי ביאנדקס הוא שנוסף לבדיקת איכות הקישורים שנכנסים אליך לאתר הוא בודק גם את האתרים האיכותיים אליהם האתר שלך מקשר. כלומר, אם תקשר לאתרים סמכותיים בתחום שלך, או סמכותיים בכלל, הדבר יועיל לך לקידום, כמו גם לגולשים שלך.

 

נאבר | Naver – נצחון סוחף לדרום קוריאה!

אוכלוסיית דרום קוריאה הינה כ-50 מיליון איש. 80% מהם משתמשים באינטרנט. מנוע החיפוש של הקוריאנים מיוחד במינו. נשים תמונה כדי שתבינו טוב יותר על מה אנחנו מדברים. רק תשימו לב שהתמונה מאוד ארוכה:

וואו! זה היה ארוך! בואו נעשה קצת סדר בבלאגן הקוריאני הזה.

כל מילת חיפוש שאתם מקישים ב-Naver, כל התוצאות שעולות מחולקות לקטגוריות שונות:

  1. 10 התוצאות הראשונות – אתרים מקודמים בקידום ממומן בשיטת PPC, כלומר תשלום לפי קליק.
  2. 5 התוצאות הבאות – מודעות בשיטת Pay Per Time – בעלי אתרים אלו משלמים לפי כמות זמן שהם רוצים שהאתר שלהם יופיע שם.
  3. 5 התוצאות הבאות – עוד 5 אתרים המקודמים בשיטת PPC, שהם ההמשך של הרשימה בסעיף 1.
  4. מאגר שאלות ותשובות (knoledge iN Q&A) – מתוך הבנה שהאתרים הקוריאנים אינם מספקים מספיק מידע לגולשים הפורטל נבר פיתח כבר בשנת 2002 מאגר מידע של שאלות ותשובות המבוסס על תוכן גולשים. מה שיאהו עשו בשנת 2005. החלק הזה בדף תוצאות החיפוש מציג תוצאות מאותו מאגר ידע. שימו לב לקשר בין החלק הזה לאלו שמעליו: תארו לכם שאתם כותבים את שם החברה שלכם וישר מתחת תוכן גולשים. אם אינכם מספקים את הסחורה – זה יכול להיות מפחיד. אבל גם בחלק הזה ניתן לקדם תוצאות שאנו מעוניינים שיגיעו למעלה.
  5. 5 התוצאות הבאות – חדשות. תוכן המתעדכן מהר.
  6. 5 התוצאות הבאות – חיפוש רשת – הנה סוף סוף, הגענו לחלק שמהווה למעשה את התוצאות האורגניות. שימו לב: רק 5 תוצאות! יש שני פקטורים לקידום תוצאות אורגניות בנבר. הראשון: דירוג לפי קליקים. מנוע החיפוש אוסף את כמות הלחיצות שהאתר שלך קיבל, מה שנקרא CTR – Click Through Rate, ומשקלל את זה באלגוריתם שלו. השני: התנהגות הגולשים. יש הרבה פרמטרים נוספים שנבר מדרג לפיהם את האיכות של האתר אבל מעל לכול נבר בודק את התנהגות הגולשים באתרים ונותן לה חשיבות רבה. חישוב זמן השהייה של הגולשים באתר מסויים וכמות הלחיצות שהוא קיבל מהווים את שני הגורמים החשובים אליהם יש להתייחס כשמקדמים אתר לקהל הקוריאני.
  7. תוצאות של מילון.
  8. תוצאות של תמונות.
  9. תוצאות של מפות.
  10. תוצאות וידאו
  11. תוצאות מארכיון חדשות.
  12. תוצאות מאנציקלופדיה של Naver.
  13. ספרים הקשורים למילת החיפוש.
  14. מידע מקצועי – בעיקר קבצי PDF.
  15. תוכן רלוונטי מתוך ספרים.

15 קטגוריות שונות שכל אחת מהן מדרגת אתרים לפי פרמטרים שונים וביחד מהווים מהלומת מידע על הגולש. בשבילנו זה מהמם את החושים, מתוסבך וארוך. בשביל הקוריאנים – זה… אדיר!!! 97% מהקוריאנים משתמשים בנבר, וכל השאר בגוגל.

רק לשם העניין, הקלדתי בנבר את הביטוי מונה ליזה. כנסו לקישור המצורף בדפדפן הכרום של גוגל, ותרגמו את כל הדף לעברית. אתם תראו את חלוקת הקטגוריות שציינתי לעיל. זה מרתק במיוחד.

שאלות מתבקשות:

  • האם הייתם גולשים במנוע חיפוש כזה?
  • איך נראית עבודת הקידום מול 15 קטגוריות שונות שניתן לקדם תוכן בכל אחת מהן?
  • תארו לכם קביעת יעדים לקידום כזו: האתר צריך להיות מקודם ולהופיע ב-7 קטגוריות שונות בביטוי מסויים.

את תשובותיכם הנהדרות השאירו כאן למטה.

2017-12-04T14:52:11+00:00

אודות המחבר:

3 Comments

  1. מנשה אברמוב 22 בדצמבר 2011 , 13:28 השב

    לא נראה לי שמקדם אתרים היה בכלל נכנס לתהליך אורגני במנוע חיפוש שחצי מהדף שלו קשור לקידום ממומן ומקדיש 5 תוצאות לאורגני.
    הייתי רוצה לשמוע על מקדם שהצליח להשיג תוצאות במנוע חיפוש הזה

    • admin 22 בדצמבר 2011 , 14:53 השב

      אמנם 5 תוצאות הם מחיפוש אורגני פשוט, אבל יש לך תוצאות שמגיעות במידע מקצועי, יש תוצאות שמגיעות ממאגר מידע ממומן (אתה משלם, שם שם כתבה, והיא עולה בקטגוריה הזו גם אם עשו עליה אופטימיזציה כמו שצריך), ועוד ועוד. כלומר, יש לך כמה קטגוריות בהן אתה יכול לעלות. אבל אין ספק, ש-Naver מרוויחים המון המון כסף, כי 20 התוצאות הראשונות הן ממומנות. פשוט מדהים.

  2. […] שזוהי דרך מצוינת ליצור אינטראקציה חברתית עם הגולשים. קידום אתרים במנועי חיפוש כיום שם דגש רב על פעילות חברתית של האתר עם הגולשים, לכן […]

השאר תגובה

logo
צרו איתנו קשר מיידי!
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם