טראקס | Tracx – כלי לניטור פעילות ברשתות החברתיות

כיום עובדה ידועה היא שעסקים צריכים אסטרטגיה חברתית עסקית. הסיבה לכך היא ברורה: שם נמצא הקהל. עם זאת, שפע הפלטפורמות הקיים כיום מביא לכך שמאוד מאוד קשה לנתר את ההשפעה הנובעת הן מההשקעה של החברות במדיה החברתית (הוצאות על הקמת השלוחות החברתיות ברשת, על מנהל מדיה חברתית, על פרסים, וכו') והן מפרסום אוף-ליין. או בקיצור: איך מודדים את הבאזז שאנו יוצרים?

לאחרונה התחלנו לשמוע על מערכת חדשה למדידת פעילות ברשתות חברתיות בפרט ובעולם ה-web 2.0   בכלל והיא כולה כחול לבן וטראקס שמה. החלטנו להתנסות במערכת הזו שנראית כמו שברולט חדשה שיצאה מהחנות. האם היא מספקת את הסחורה? האם מנהלי מדיות חברתיות יהיו חייבים להשתמש בה? האם מנהלי שיווק באינטרנט יהיו חייבים לדרוש שימוש במערכת הזו? היכולות שלה בהחלט מרשימות…

כפי שהתפרסם בדה מרקר, בין המותגים הרבים המשתמשים במערכת טראקס כדי לנהל את המעקב אחר הפעילות במדיה החברתית שלהם, ובהם – פייננשל טיימס, מייקרוסופט, גו'ני וולקר, דנון, פורטר נובלי ועוד – לא דגים קטנים בכלל.

סקירה כללית – מה היכולות של המערכת?

קודם כל הנה ה-dashboard של המערכת (תודו שבא לכם לשים את הידיים שלכם עליו):

tracx1

רוצים לדעת מה אומרים עליכם? איפה אומרים עליכם את זה? מה האינטראקציות וה-Social Mentions שקיבלתם? איך אתם נתפסים בקרב הבלוגרים / קהל הפייסבוק / טוויטר וכו'? בלשונית ה-social engagement תוכלו לקבל את כל התשובות לשאלות האלו, לחזות בעצמכם עד רמת הסטאטוס שמישהו פרסם עליכם בפייסבוק, או תגובות שקיבל בלוגר שכתב עליכם:

tracx2

 

כל סוג של אינטראקציה ניתן לחלק בין הפעילות שנעשית ע"י החברה עצמה או ע"י קהל הגולשים הפראי והבלתי ניתן לשליטה. כמו כן, ניתן למדוד כמות שיחות (כל פרסום שזכה לתגובה אחת ומעלה), כמות פרסומים בכלל, כמות אינטראקציות (פרסומים שזכו ללייק, רה-טוויט וכו') ואיזכורים חברתיים וכן להשוות את אחוזי עליית המדדים הללו לתקופת הזמן שקודמת לתקופת הדו"ח.

tracx3

 

זוכרים את הפוסט שכתבנו איך מודדים פעילות בפייסבוק? המערכת הזו עושה לכם את כל העבודה ואף יותר מכך. כל סוגי האינטראקציות נמדדות וניתנות להשוואה אחורה. עדיין תצטרכו למדוד לבדוק בעצמכם איפה מלכלכים על המותג שלכם, או כמה פניות קיבלתם דרך הרשתות החברתיות.

הזירות העיקריות

אתם רוצים לראות איפה בדיוק דיברו עליכם? כנסו לדו"ח הזירות העיקריות – Top Arenas:

tracx4

 

ניתן לבצע חפירת עומק, מה שנקרא Drill Down, וללחוץ על כל זירה שכזו ולקבל את הנתונים באופן מפורט יותר. כך למעשה, ניתן לעקוב האם באחת הזירות האלו מדברים עליכם הרבה דברים חיוביים, או מדברים עליכם יותר מדי דברים שליליים.

איך המערכת מזהה אזכורים כשליליים, ניטראליים, חיוביים, או לא רלוונטיים? איך המערכת יודעת לזהות שהביטוי למשל, "אל-על" מתיחס לחברה התעופה או שמא לביטוי הספרותי שמשמעותו "למעלה"? איך היא יודעת אם המשפט הבא: "החברה הקודמת שהייתי בה היא  לא טובה, אבל חברת דינגלינג הפקות היא משהו אחר לגמרי" הוא אזכור חיובי? שרון ושלר, מחברת טראקס משיב: "למערכת שלנו יש אלגוריתם משוכלל לזיהוי סנטימנט, את הזיהוי הרגשי של הטקסט. בתחילת קמפיינים המערכת אינה מכויילת ודורשת כיוונון הנעשה על ידי דגימה ידנית של סטאטוסים ומכל שאר הפלטפורמות החברתיות. על ידי הכיול הידני הזה המערכת מגיעה לדיוק בזיהוי הסנטימנט למעלה מ-80% מהתוצאות". העוצמה שהמערכת הזו מאפשרת היא שממקום אחד ניתן לבדוק ולהגיע לאותם האיזכורים ולראות איך החברה שלי נראית בעיני הקהל, האם המבצעים שלנו מעוררים אמפטיה ורצון להשתתף בהם, או שמא מתחיל עלינו טרנד שלילי בפייסבוק וצריך להקדים תרופה למכה.

המשפיענים

אחד הנושאים הכי מרתקים בעולם הרשתות החברתיות הם המשפיענים. אלו אותם אנשים שכל סטאטוס או פוסט בבלוג זוכים לעשרות תגובות, מאות לייקים ועשרות שיתופים. בקיצור: כל ציוץ שלהם עושה באזז. איך מאתרים את המשפיענים האלו? איך נדע לכתחילה שהם בעדנו? טראקס מביאה את הכלי העוצמתי הנקרא Influencers (בתמונה לקחנו את המשפיענים כשבחנו את המותג סקיטלס):

tracx5

 

למעשה, המערכת בוחנת את האיזכורים שנעשו על החברה שלכם ואז בודקת את הפרופילים החברתיים של אותם אנשים, ומזהה את הכמויות של העוקבים, האוהדים, הרשומים ל-RSS שלהם וכו' ומגישה לכם אותם על מגש של כסף. לא צריך ללמוד לאורך זמן מה היחס שלהם לחברה שלכם, פשוט רואים מה הם אמרו עליכם מתוך המערכת. מנהל מדיה חברתית: אלו החברים החדשים שאתה צריך בשביל הלקוח שלך!

 

חיפוש לפי מילות מפתח

מעניין אתכם לדעת האם המותג שלכם מתקשר עם נושא מסויים? רוצים לדעת כמה אנשים כתבו את המילה "גנבים" בסמוך לשם העסק שלכם, או בדף פייסבוק שלכם? או מצד שני, כמה אנשים כתבו "תודה"?

למשל, חברת תעופה המעוניינת לבדוק כיצד נראה השירות שלה לאנשים בעלי תינוקות. כותבים את המילה תינוק או תינוקת ומערכת טראקס מביאה את כל השיחות שכללו את שם המותג שלכם ומילת החיפוש תינוק/ת. שם תוכלו לראות שאלות של אנשים בדף החברה, תגובות נזעמות של גולשים בפורום בתפוז וכן הלאה וכל זה בשלושה ימים האחרונים, בשבוע האחרון, בחודש האחרון – עוצמתי מאוד. אתם מבינים עד כמה חשוב המידע הזה לשיפור השירות ומכאן ליותר לקוחות מרוצים? הדבר מאפשר לאתר את החוזקות והחולשות של החברה מבלי הצורך לבקש מאנשים למלא משובים, מבלי להשקיע בקבוצות ביקורת. לא חוסך כסף? חוסך.

 

כל המדיה החברתית של המותג במקום אחד

אתם מנהלים לחברה מסויימת את דף הפייסבוק שלה, שני ערוצי טוויטר בעלי קהל יעד שונה זה מזה ומעלים סרטונים לערוץ היו-טיוב – איך מעבירים למנכ"ל דו"ח אחד פשוט על הפעילות שמתרחשת בכל הערוצים האלו? הדו"ח הבא ממש נתפר בשבילכם.

בתמונה הבאה תראו את ערוצי המדיה החברתית של המותג סקיטלס בלבד:

כמו תמיד, ליד כל מאפיין תמצאו מדדי עליה או ירידה וגרף כולל. כמו כן, אחד הדוחות החשובים ביותר למנהלי שיווק ומנכ"לים הם דוחות חודשיים לאורך חצי שנה, או אפילו שנה אחורה. בטראקס ניתן להכין דוחות לכל טווח שאתם רוצים, כל דו"ח וגרף במערכת ניתן ליצא ל-PDF, פשוט תענוג להכין דו"חות. טוב, אולי הגזמתי קצת.  😀

 

אחת המשאלות הגדולות ביותר של כל מי שעוסק ב-Web Analytics  היא שיגיע איזה שדון כחול ויסביר לנו כיצד ניתן למדוד מיתוג, איך בוחנים את השפעת השיווק הויראלי על, למשל, כמות ההזמנות הנעשות באתר שלנו. לכאורה מדובר בשני פרמטרים שמאוד קשה למצוא את הקשר בינהם. אבל…

טראקס מתממשקת לגוגל אנאליטיקס!

טראקס מודדת באזז חברתי ברשת. גוגל אנאליטיקס מודד התנהגות גולשים בתוך האתר. אם נשים את שני ה"גרפים" האלו אחד על גבי השני, נקבל קשר ישיר בין המגמות. אני אומר מגמות ולא יותר השרי גם מבלעדי טראקס ניתן לדעת באנאליטיקס כמה נכנסו מאיזו רשת חברתית ומה אופי הפעילות באתר של קבוצת האנשים הזו (הם נוטים לקנות יותר, להירשם יותר לניוזלטר, לצרוך תוכן וכו'). אבל כעת, ישנו דו"ח אחד שמראה כיצד העבודה שהושקעה במדיות החברתיות השונות מביאה לאותן התוצאות אותן ראינו בגוגל אנאליטיקס.

מה עוד אפשר לעשות עם טראקס?

השוואה בין מותגים או תופעות חברתיות או: הבאזז שלי גדול משלך…

השוואה בין כמות השיחות ברשת עליך בין מותגים היא חשובה מאוד לבחינת השאלה עד כמה אתה רלוונטי. כמו כן, ניתן כיצד הקהל ברשת מגיב לתופעה אחת בהשוואה לתופעה אחרת. כמו בדוגמא הבאה:

tracx7

 

כמו שניתן לראות, כך הרשת הגיבה לכניסה של יאיר לפיד לפוליטיקה ומה קרה אחרי שהסערה נדמה.

ומשהו קטן לביקורת

כל מי שגרפים ודו"חות זה סוג של תחביב אצלו תמיד תהיה לו מילה להגיד על איך מוצג הגרף הזה או הדו"ח ההוא, בבחינת "אורח לרגע רואה כל פגע".

שימו לב לגרף הבא שמודד את התפלגות השיחות על המותג שלכם במדיות החברתיות השונות. מה לדעתכם לא בסדר אתו?

tracx8

 

אם העמודות נמצאות זו על גבי זו, אזי אין משמעות למקרא המספרים על ציר Y (האנכי). למשל, אם תסתכלו על טוויטר בעמודה הכי שמאלית. הוא מגיע ל-502 שיחות. אבל הוא לא מתחיל מלמטה אלא בערך מ-250.

אם העמודות עומדות כך שהן מסתירות זו את זו, ומסודרות כך שהנמוכות ראשונות והגבוהות מאחוריהן (כמו שסידרו אותנו לצילום כיתתי בכיתה א', נמוכים מקדימה, גבוהים מאחורה. :-D) אז תהיינה משמעות למקרא המספרים בציר Y וכן למספר המדוייק שנמצא מעל כל עמודה.

אבל בפועל אין זה כך. כשלוחצים על תצוגת הגרפים ומשנים את הגרף מגרף עמודות לגרף קווים רגיל (ביננו, הוא הכי טוב) אז מבינים באמת מה קורה.77

 

 

tracx9

 

והגרף עוגה? כמו תמיד, מיותר, ונועד בעיקר להרשים מנהלים שמקבלים חום מגרפים. סוג של אם תהממו אותם, הם יבינו שהם לא מבינים וימשיכו לתמוך בפעילות שלכם.

 

סיכום:

יתרונות:

  • מקום אחד ממנו ניתן לשלוט על כל ערוצי המדיה החברתית של המותג
  • מקום אחד ממנו ניתן לנטר את כלל השיחות והאינטראקציות בערוצי המדיות החברתיות השונות שאינן בבעלות המותג.
  • השוואה פשוטה בין כל המדדים לתקופה המקבילה הקודמת.
  • מה הזירות העיקריות שמדברות עליכם?
  • מי המשפיענים העיקריים שהזכירו אתכם?
  • אלו שיחות כללו את שם המותג שלכם עם מילת מפתח אחרת לבחירתכם?
  • התממשקות לאנאליטיקס מקרבת את התשובה לשאלה איך מודדים ROI המגיע בעקבות פעילות במדיות החברתיות השונות.
  • המערכת מאפשרת להשוות כל נושא שיחה אחד למשנהו, כמות השיחות על מוצר אחד מול מוצר אחר, כמה מדברים על פוליטיקאי זה לעומת כל שאר הפוליטיקאים וכך לגבי שאר המשתמשים בחברות יח"צ.

חסרונות

  • המערכת מכילה עשרות מסכים ויכולות מתוחכמות ודורשת הדרכה בת כמה שעות טובות וצריך לצבור זמן שימוש בשבועות הראשונים כדי ללמוד היטב איך להשתמש בה ולהפיק ממנה את המירב. מדובר בחסרון שאם משקיעים את הזמן הוא הופך ליתרון.
  • המערכת עולה יותר ממערכות פשוטות יותר הקיימות בארץ לניטור מדיה חברתית.


תורכם (נא לענות על כל השאלות :-D):

  • אז אחרי שראיתם את החוזקות והחולשות של המערכת, מה דעתכם עליה?
  • האם לדעתכם חברה בעלת אסטרטגיית שיווק בכוללת מדיות חברתיות חייבת להשתמש בכלי הזה?
  • אם אתם משתמשים במערכת הזו, מה אתם יכולים לספר לנו על הנסיון שלכם איתה?
  • מה הייתם מוסיפים למערכת?
  • כמה הייתם משלמים לשימוש במערכת כזו?

2017-12-04T14:52:10+00:00

אודות המחבר:

3 הערות

  1. שרון ושלר 4 במרץ 2012 , 16:06 השב

    שמח שנהנתם מהשימוש במערכת שלנו בשבועות האחרונים ושאהבתם אותה!

    סוגיית המחיר נפתרה לגבי לקוחות ישראלים 🙂
    מה 1 למרץ 2012 לקוח שרוצה טראקס ויקר לו מוזמן לפנות אלי אישית לפתרון מיידי .

    sharon@tra.cx

  2. […] סקירות: כתבו סקירה על תוכנה או משהו שהשתמשתם בו.   אותם בעלי תוכנות ואנשי יח"צ שמנסים לקדם אותם – אולי ימצאו לנכון לקשר למאמר שכתבתם במידה והוא אטרקטיבי.    ראו למשל מאמר סקירה שעשינו על חברת טראקס. […]

  3. […] סקירות: כתבו סקירה על תוכנה או משהו שהשתמשתם בו.   אותם בעלי תוכנות ואנשי יח"צ שמנסים לקדם אותם – אולי ימצאו לנכון לקשר למאמר שכתבתם במידה והוא אטרקטיבי.    ראו למשל מאמר סקירה שעשינו על חברת טראקס. […]

השאר תגובה

 
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם