עמוד הבית > מאמרים > האם כדאי לפרסם בגוגל גם כשמקודמים בתוצאות האורגניות?

האם כדאי לפרסם בגוגל גם כשמקודמים בתוצאות האורגניות?

אחת הדילמות הגדולות שמטרידות כל בעל אתר או משווק בגוגל, היא האם כדאי לעשות קמפיין פרסום בגוגל – גם אם מקודמים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.

בדקנו עבורכם את הסוגיה בעזרת מחקרים פנימיים של גוגל והתשובה שווה קריאה.

פרסום ממומן בגוגל הוא אחת משיטות השיווק הבולטות והנפוצות כיום לשווק אתרים במנוע החיפוש של גוגל וברשת המדיה, בה ניתן לפרסם בשלל אתרים רלוונטיים.

ישנם יתרונות רבים לפרסום בגוגל – גוגל כיום נחשב למנוע החיפוש הפופולארי ביותר עם למעלה מ- 90% משתמשים נאמנים בארץ שבוחרים בגוגל כל פעם מחדש כשער הכניסה שלהם לאינטרנט.  לעומת קידום אתרים אורגני שעשוי לקחת זמן רב, פרסום ממומן בגוגל מאפשר לכל מפרסם להופיע בעמוד הראשון של גוגל בביטויים התחרותיים ביותר בתוך מספר דקות ספורות – הכול תלוי בעלות שתהיו מוכנים לשלם לכל קליק ויצירת מודעה אפקטיבית שתניע את הגולש לדף רלוונטי.

מי צריך לעשות פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל מומלץ בראש ובראשונה לכל עסק שמעוניין להגדיל את החשיפה שלו ברשת. זה לא סוד שקידום בתוצאות האורגניות נחשב לטוב יותר ולאפקטיבי יותר מבחינת כמות גולשים שפוקדים את האתר.

עם זאת, מקום בדף הראשון יש רק ל- 10 אתרים ובתכלס כניסות גולשים מורגשות בעיקר בשלישייה הראשונה.  לכן, מעדיפים בעלי אתרים ומשווקים רבים להשקיע חלק ניכר מתקציב השיווק שלהם בפרסום ממומן בגוגל שיבטיח כניסות מרובות לאתר.

פרסום אתרים בגוגל יהיה אופציה נהדרת עבור אתרים חדשים ברשת שרוצים לזכות בתנועת גולשים כבר בראשית דרכם ולהתחיל להחזיר קצת מההשקעה הגדולה על בניית אתר והעלאתו לרשת.

פרסום ממומן יתאים גם עבור עסקים שמעוניינים לחזק מוצר או שירות מסוים / שירות חדש- באמצעות השקעה במוצר או שירות מסוים תוכלו להגדיל משמעותית את החשיפה אליו וכמובן את כמות המכירות.

אז אם אני מקודם בתוצאות האורגניות – למה לפרסם בגוגל?

אחד הדברים שנבדקו במחקר שגוגל ביצעו  (וכאן המקום לציין שמדובר במחקר שגוגל עשתה, אז אם יש נטייה לעודד לפרסם בתשלום – היא מובנת.. 😉  ) – היה כיצד פרסום ממומן המשתלב עם קידום בתוצאות האורגניות – משפיע על כמות הפניות שמקבל האתר.

לפי תוצאות המחקר – שילוב של פרסום ממומן עם קידום אורגני מגדיל את כמות הקליקים ב- 89%!!!

כמובן שכאן עלתה השאלה האם התוצאות זהות במידה והאתר שלי אינו מקודם בתוצאות האורגניות בדף הראשון של גוגל.

לפי הבדיקות של גוגל, ב- 81% מהמקרים מודעות פרסום ממומנות יופיעו ללא הופעה  נוספת בתוצאות החיפוש האורגניות.  רק ב- 9% מהמקרים תופיע מודעת פרסום ממומן בחלק העליון של הדף (בראש המודעות הממומנות ובאזור שהסבירות להקלקה עליו גבוהה יותר) לצד הופעה בתוצאות האורגניות הראשונות (וגם כאן סביר להניח שמדובר בחיפוש אחר מותגים ו/או שמות עסק).

גם אם אתם במקום הראשון האורגני – מומלץ לעשות פרסום ממומן

למרבה ההפתעה, גוגל מציינים במחקרם שגם אם המותג שלנו מדורג במקום הראשון האורגני, בליווי הופעה במודעות הממומנות אנו עתידים להגדיל את כמות הקליקים ב- 50% בממוצע.

במידה ואנו מדורגים במקומות 2-4 בתוצאות האורגניות, תגדל כמות הקליקים על המודעה הממומנת שלנו בדף הראשון ב- 82%.

במידה ונדורג בעמוד הראשון במקום 5 ומטה, תגדל כמות הקליקים על המודעה הממומנת שלנו ב- 96%.

 פרסום ממומן בגוגל לצד קידום אורגני

אז מה אתם אומרים?   מחקר פיקטיבי שנועד לגרום לנו לשפוך עוד כסף על מכונת המזומנים של גוגל או שבאמת כדאי לנו לפרסם בגוגל גם אם אנו מקודמים בתוצאות האורגניות?

סייג חשוב נוסף שיש לציין: במחקר זה נבדקו כמות ההקלקות על המודעות אדוורדס ולא כמות ההמרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתרי מג'נטו

אתרי חנויות (AKA E-Commerce) הם הלקוחות העיקריים לאופטימיזציה וקידום ברוב ...

אסף כהן
13.08.2019
לקריאה

שיווק בווידיאו

שיווק באינטרנט הולך ומתעצם כשאין ספק שאחת השיטות הבולטות שיש ...

צוות היידה
29.06.2011
לקריאה