עמוד הבית > כללי > פרסום בגוגל אדס - טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות

פרסום בגוגל אדס – טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות

מערכת גוגל אדוורדס היא מערכת הפרסום בעלת שיעורי השימוש הגדולים בעולם ליצירת טראפיק (תנועת גולשים) ממומן לאתרים. המערכת, כידוע לכל מי שאי פעם התעסק איתה, כוללת פתרונות מקיפים מאוד ושפע של אפשרויות מורכבות לביצוע אופטימיזציה של קמפיינים והגדלת ההכנסות. פרסום אתרים ועסקים דרך גוגל אדוורדס בהחלט מציע אפשרות ריאלית ויעילה להגדלת המכירות, אך על מנת שלא לזרוק כספים על הקלקות מיותרות ותנועה לא רלבנטית חשוב לעבוד מסודר ועל פי כללים ברורים.

הטיפים שאספק כאן עשויים להיות טריוויאליים למנהלי PPC מנוסים, אך עבור מתחילים או משתמשי ביניים הטיפים בהחלט יכולים לתת רעיונות והשראה על מנת לתת זריקת מרץ לביצועי הקמפיינים שלהם באדוורדס.

כלי מילות המפתח

אלמנט מרכזי של פרסום ממומן בגוגל אדוורדס מוצלח ומכירות טובות בעקבותיו הוא כמובן מילות המפתח שבוחרים. כלי מילות המפתח (רלבנטי לעברית, אנגלית ושפות רבות אחרות) הוא כלי עזר נהדר ויעיל להתחלת קמפיין אדוורדס. פשוט רושמים בכלי מילות מפתח רלבנטיות וניתן לקבל נתונים לגבי נפחי חיפוש מקומיים ובינלאומיים. אפשר בקלות ובמהירות לגלות אילו מונחים אנשים מחפשים ואילו כמעט ולא מוקלדים. כמו כן ניתן למצוא מילות מפתח לא רלבנטיות ולכלול אותן ברשימת המילים השליליות.   בנוסף, גוגל שדרגו את כלי מילות המפתח ומציעים כיום רעיונות לקבוצות מודעות במסגרת קמפיין פרסום בגוגל.

תובנות על החיפוש – Insights for Search

בעזרת שירות תובנות לחיפוש (גוגל טרנדס)  אפשר באופן גרפי ופשוט להשוות נפחי חיפוש ודפוסי חיפוש על פני מילות מפתח שונות, אזורים שונים (לא פעיל במלואו בישראל), זמנים, מדינות וקטגוריות. כך ניתן להגדיל מכירות על ידי איתור החיפושים הרלבנטיים ביותר שאנשים עושים, ניתן לדעת מהם החיפושים העיקריים או אלו שצוברים פופולאריות באזור מסוים בעולם.

אפשרויות שינוי בגרפים

גוגל אדוורדס כוללת גרפים רבים שמהם ניתן לשאוב נתונים אודות הקמפיינים שלנו ברשת הפרסום, אפשרויות המשחק והשינויים בגרפים מציעים הזדמנות יעילה להשוות בין נתונים מסוימים לנתונים אחרים. כך למשל מפרסם יכול להשוות מיקום ממוצע של המודעה שלו לבין יחס ההקלקות (CTR) ולראות איזה מיקום הכי יעיל מבחינת המרות ועמידה ביעדי התקציב לאורך תקופה.

תזמון מודעות

אפשרות זו נמצאת תחת לשונית ההגדרות בכל קמפיין פרסום. מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסם להציע BID גבוה או נמוך יותר על מילות מפתח בהתאם לשעה ביום וכמובן להציג או לא להציג את המודעה על פי שעות וזמנים מסוימים. אם רואים מהנתונים כי מודעה מסוימת מקבלת יותר הקלקות בשעות מסוימות או שמילות מפתח הופכות יעילות יותר בזמנים שונים – אפשר להציע יותר עבורן בשעות מסוימות של היום, באופן אוטומטי, וכך לייעל את הקמפיין וביצועיו.

אבחון מילות מפתח

כלי זה נמצא תחת לשונית מילות המפתח והוא מאפשר לבצע אבחון מקיף לכל מילה בקמפיין. המשמעות של אבחון מילות מפתח היא איתור מהיר ויעיל של מילות מפתח עם בעיות כלשהן שלכן אינן מופעלות או פוגעות בביצועי הקמפיין.

התאמה אישית של טורים

אפשרות הטורים  (Columns) מאפשרת התאמה אישית של הנתונים שיוצגו בממשק גוגל אדוורדס. כך ניתן לראות נתונים רלבנטיים וחשובים או להסתיר נתונים שאינם תורמים לכם לניהול הקמפיין הספציפי.

פילטרים

אפשרות הפילטרים יעילה ומומלצת מאוד, היא מאפשרת סינון מהיר של נתונים נבחרים – נמצאת לצד אפשרות התאמת הטורים. כך ניתן לראות במהירות אילו שינויים רצוי לבצע בקמפיין, קבוצת מילות מפתח ומודעות. כאן תמצאו כמה רעיונות לפילטרים יעילים

הורדת דו"חות

ממשק גוגל אדוורדס מאפשר להוריד את הדו"חות השונים מהמערכת למחשב האישי כך שניתן לנתח אותם בנוחות וללא צורך בחיבור אינטרנט פעיל בכל עת, אפשר למשל להוריד כמה דוחות באקסל ואז לבצע השוואה יעילה ומתקדמת על המחשב.

חלוקת מקטעים

מקטעים מאפשרים לראות בבהירות וביעילות מה מתפקד טוב בקמפיין שלך ומה מצריך שיפור. אפשר למשל לראות את הביצועים על מחשבים אישיים לעומת סמארטפונים או מחשבי טאבלט, להשוות ימים בשבוע, שעות ביום ועוד.

אוטומציה

מערכת אדוורדס מציעה אפשרויות אוטומציה של הקמפיין, כך ניתן לייעל  אותו ולהגדיל מכירות באתר בלי להתחבר כל הזמן לחשבון ולבצע שינויים באותו רגע. אפשרויות האוטומציה רלבנטיות ברמת הקמפיין, קבוצת מודעות, מודעות ומילות מפתח. אפשר למשל ליצור כלל שמילות המפתח הטובות ביותר יוצגו במיקום מסוים בתוצאות הממומנות על ידי קביעת הגבלה זו ואחוז מסוים שעד אליו ניתן להגדיל אוטומטית את סכום ה-BID לכל מילה רלבנטית. שימוש באפשרות זו מצריך מעקב צמוד אחר התוצאות כדי לראות שלא מבזבזים כספים סתם.

 

One Reply to “פרסום בגוגל אדס – טיפים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות”

  1. נכי חשוב זה ללמוד, ללמוד וללמוד לפני שמפרסמים. המערכת כיום מאוד מתוחכמת ומי שלא מכיר אותה היטב בדרך כלל משלם סתם יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

האם הנתונים שאתם מקבלים מה Search console מדוייקים?

כולם יודעים שהדרך הטובה ביותר לדעת איך גוגל מתייחס לאתר ...

אסף כהן
26.11.2017
לקריאה

כמה עולה לקדם אתר?

כמה עולה לקדם אתר בגוגל? עולם השיווק והקידום הדיגיטלי הוא ...

צוות היידה
24.02.2021
לקריאה