גוגל פלוס לוקאל – גוגל מקומות מחכה לכם בגוגל פלוס

גוגל ממשיכה לעבוד ולהתקדם בצעדי ענק על מנת לשפר את השירות והתוצאות שלה, כשהמגמה המרכזית כיום של גוגל היא כמובן הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס.

חלקכם שכבר שמו לב, הבינו שגוגל תעשה כל שביכולתה על מנת להכריח אותנו להשתמש בגוגל פלוס.  אז נכון שגוגל פלוס כרשת חברתית ממש לא מתרוממת בכל הקשור לאינטראקציה בין פרופילים שונים על גבי דפי גוגל פלוס, אך זה עדיין לא אומר שגוגל לא יכולה לדרוש מכם לפתוח שם פרופיל ולעקוב אחר הפעילות שלכם ברשת.

כמו שזה נראה כרגע, גוגל פלוס מצאה את הייעוד שלה – פרופיל הגוגל פלוס של כל אחד מאיתנו הוא בעצם תעודת הכניסה שלנו לכל שירות של גוגל ברשת.  אם תרצו לפתוח כיום בלוג בבלוגר (של גוגל) למשל, תידרשו לפתוח חשבון פרופיל בגוגל פלוס קודם,   כנ"ל אם תרצו לפתוח חשבון ביוטיוב, ג'ימייל או כל שירות אחר של גוגל..

המטרה של גוגל היא לתייג וללמוד באופן מדויק יותר כיצד כל אחד מאתנו מתנהג ברשת, מה הוא אוהב ומהם תחומי העניין שלו – ובהתאם לכך להתאים לו בדיוק את מה שהוא צריך ומחפש.

כמובן שלכך יש גם השפעה לאיכות תוצאות החיפוש ויותר מכך לאיכות הפרסומות שיוצגו לכל גולש.  גוגל כבר הבינה שהמידע שגולשים משתפים ברשתות חברתיות (בדגש על פייסבוק) חשוב מאין כמותו ואסור לה להגיע למצב שפייסבוק תזכה בכל העוגה..   המאבק בין פייסבוק וגוגל בכל הקשור למדיה חברתית ולשוק החיפוש עוד לא נגמר וגוגל יודעת שאם גוגל פלוס לא תצליח – היא עשויה להפסיד בקרב.

איך גוגל מקומות מתקשר לכל זה?

אם יש לגוגל יתרון משמעותי בכל ההיבט של אינטראקציה חברתית מדובר בממשק החדש של גוגל מקומות בתוך הרשת החברתית גוגל פלוס.   גוגל ממשיכה לשפר את השירות שלה לגולשים ולעסקים והחל מסוף מאי 2012 העבירה את כל דפי גוגל מקומות ישירות לטאב חדש בתוך הרשת החברתית שלה גוגל פלוס.

gp3

גוגל רואה במוצר של גוגל מקומות כמוצר מוביל שעשוי לשפר את השירות שלה לגולשים ולעסקים קטנים בצורה משמעותית.  זו הסיבה שאנו עדים לשינויים כל הזמן..  רק לפני מספר חודשים כתבנו למה גוגל מקומות טובה לעסקים ואפילו כתבנו מדריך איך להקים דף בממשק של גוגל places

השינוי העיקרי שעליכם להבין הוא שלפני שאתם פותחים דף לעסק שלכם בגוגל מקומות – הוא מחובר ומזוהה ישירות עם חשבון הגוגל שלכם (המייל שלכם) וכמובן עם פרופיל הגוגל פלוס שלכם.

להלן מדריך עזרה של גוגל בנושא

תוכלו גם לפתוח דף מקום ישירות מהממשק של גוגל פלוס (תידרשו לחשבון גוגל פלוס על מנת לעשות זאת) – לחצו כאן לפתיחת דף מקום ישירות מגוגל פלוס

אם עדיין לא פתחתם  דף למקום שלכם – תוכלו לעשות זאת בלינק הבא  (תידרשו להקליד את פרטי חשבון הגוגל שלכם קודם).

תוצאות גוגל מקומות במסגרת החיפוש של גוגל

כך זה מופיע היום בחו"ל  (אוטוטו אצלנו) , שימו לב לתחרות שנוצרה בין העסקים בעקבות מנוע הדירוג ZAGAT  שרכשה גוגל בשנה שעברה.  התוצאות מסודרות לפי דירוג של הגולשים.

תוצאות החיפוש החדשות המשלבות את הדירוג של זאגאט מכילות דירוג המורכב לפי מספר פרמטרים שונים כגון שירות, עלות, אווירה וכדומה.  כל פרמטר מקבל ציון מהגולשים המדרגים וכך נוצר ציון כולל לכל בית עסק.

למעשה כיום תוכלו לקבל תוצאות של מקומות בגוגל במספר דרכים:

  • חיפוש רגיל בגוגל
  • חיפוש בממשק של גוגל מפות
  • ישירות מהסלולר
  • חיפוש ישירות בממשק   Google plus local בגוגל פלוס.

החיפוש בתוך גוגל פלוס יעניק את התוצאות הטובות ביותר לגולשים:

כתוצאה מהמעבר של גוגל מקומות לתוך הממשק של גוגל פלוס, נוצר ערוץ נוסף בו גולשים יכולים לערוך חיפוש במנוע החיפוש של גוגל.. ההבדל הוא פשוט – בחיפוש בגוגל פלוס תקבלו תוצאות מבוססות סיגנלים חברתיים – למעשה תראו תוצאות שחברים שלכם דירגו והמליצו עליהם.

גם כאן גוגל ממשיכה ללכת לכיוון החיפוש החברתי ומציעה לגולשים תוצאות מבוססות על חבריהם לצד תוצאות חיפוש אובייקטיביות במנוע החיפוש שלהם.

גוגל מבקשת ומאלצת אותנו לחפש מקומות מומלצים בתוך גוגל פלוס – כך נקבל תוצאות טובות ואמינות יותר.

גם גוגל יודעת שיש חיפושים כלליים שמוטב וצריך לעשות בגוגל.  אך לצדם, יש חיפושים שיותר מתאים שיבוססו על המלצות חברים שלנו, כמו: מסעדות מומלצות באזור, בארים, מועדונים, מלונות וכדומה.

גוגל מצרפת כאן גם יתרון נוסף על פני הרשת החברתית פורסקוור שמציעה אף היא פרסום לעסקים לפי מיקום – בגוגל נוכל לקבוע מי ישפיע על התוצאות שנראה – בעזרת המעגלים של גוגל.. למשל נוכל לחפש בגוגל פלוס מסעדות מומלצות בתל אביב ושהמעגל שיציג לנו אותו יהיה מעגל החברים או שנוכל לאתר איפה חברים מהעבודה שלנו אוכלים.

המטרה של גוגל היא לתת לעסקים יתרון משמעותי ביצירת אינטראקציה עם הלקוחות שלהם ולמעשה מציעה ממשק חברתי שמעניק לה יכולות דומות לפייסבוק, טוויטר ופייסבוק.

אז מה חדש בממשק Google local  בגוגל פלוס

אם תקליקו על הטאב local  בגוגל פלוס, תיכנסו לדף ראשי שימליץ לכם על מקומות באזורכם לפי קטגוריות שונות כגון: מסעדות , בארים, בתי קפה, מלונות, בידור ועוד..  דף זה מותאם אישית ויציג תוצאות שונות לכל מי שייכנס אליו (גם אם הם נכנסים מאותו אזור).

הדף מציג תוצאות  רלוונטיות מהאזור בו אתה נמצא ובהתאמה אישית למקומות שעשויים להיות רלוונטיים אליך (שחברים היו בהם וכדומה).

אני מזהיר, התוצאות בארץ עדיין לא מושלמות והן כמובן עדיין לא מבוססות על גולשים רבים…

נקודה מעניינת נוספת היא תיבת החיפוש שיש במעלה הדף – תיבת החיפוש שונה מדף החיפוש הרגיל של גוגל ומכילה שתי שדות – שדה חיפוש ושדה הזנת מיקום מבוקש לחיפוש.

חיפוש מקומי בגוגל פלוס

השילוב של תוצאות הדירוג מ"זאגאט" יחד עם סיגנלים חברתיים נוספים כמו לחיצות +1 שחברים שלנו הקליקו על מקומות מסוימים הופכות את תוצאות החיפוש בגוגל פלוס לטובות יותר.

שיטת הדירוג של זאגאט כאמור, מפולחת יותר ומבקש מהמשתמשים לדרג כל מקום לפי פרמטרים שונים בצירוף לכתיבת הערות כתובות שהם יכולים לצרף.

places

 

בנוסף, מציע הממשק של גוגל פלוס גם אפשרות לבדוק מקומות בשכנות לעסק שחיפשתם, לצד תמונות מהמקום.    על כל דף עסק תוכלו לכתוב ביקורת, להוסיף תמונה וכמובן לשתף בגוגל פלוס.

גוגל מאנדקסת את הדפים בגוגל פלוס

אם לא די בכל היתרונות בדפי המקומות בגוגל פלוס, כמובן שגוגל דואגת לאנדקס דפים אלו בתוצאות החיפוש שלה, דבר שגם עתיד לשלוח הרבה גולשים ישירות לגוגל פלוס וגם יעזור בקידום העסק בגוגל.

גוגל העבירה את דפי המקומות לגוגל פלוס בלי ששאלה אף בעל עסק.  על כן, בעלי עסק נדרשים לבקש בעלות על דף העסק שלהם בגוגל פלוס.

אם תרצו לעשות זאת, תצטרכו לחפש את העסק שלכם ב- Google local plus וברגע שמצאתם אותו לבקש לנהל את הדף – כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה.  

אל תתבלבלו, ממשק הניהול של דף העסק עדיין יהיה בממשק המקורי של Google places.  התצוגה תהיה בגוגל פלוס.

ולסיכום..

המעבר של דפי גוגל מקומות לממשק של גוגל פלוס הוא חלק מאסטרטגיה מובנית של גוגל להטמעה של הרשת החברתית שלה כחלק אינטגראלי מהגלישה באינטרנט.

הממשק של גוגל מקומות החדש נועד להיות חברתי יותר ומבוסס תוצאות גולשים.   הוא ישפר את חוויית הגלישה והתוצאות שיקבלו הגולשים ומצד שני יעניק יתרון משמעותי לעסקים המפרסמים בגוגל שיוכלו גם לייצר אינטראקציות חברתיות עם הלקוחות שלהם.

כמובן שלגוגל יש שאיפה שהמעורבות והחיבור של גולשים לגוגל פלוס יגדלו בהתאמה עם הזמן.

גוגל מבחינתה ממשיכה בצעדי ענק במגמת החיפוש החברתי (בדומה למתחרות שלה בינג ופייסבוק) ומבחינת עסקים ומשווקים שמעוניינים לקדם את האתר שלהם בגוגלההתייחסות לגוגל פלוס אינה בגדר המלצה עוד – היא בגדר חובה לכל בעל עסק.

גוגל במקביל ממשיכה לפתח את ממשק גוגל אופרס , דרכו היא מקווה להציע למפרסמים יכולות פרסום מפותחות לצד הצעות של קופונים לגולשים.

השיווק הלוקאלי זה העתיד – בעיקר בגלל השימוש ההולך וגובר בסמארטפונים.  גוגל תציע את ממשק הגוגל אופרס למפרסמים באמצעות דפי המקומות,  בפורסקוור ובפייסבוק כולם כבר משתמשים בכפתור ה- check-in ויוצרים דפי מקומות לעסקים שונים.  גם בפייסבוק תוכלו לבקש בעלות על דף המקום שלכם בקישור הבא.

לאחרונה פייסבוק החלה בהטמעה של פייסבוק אופרס בחו"ל, ובקרוב זה יגיע גם לארץ.

כמובן שפייסבוק לא אמרה נואש עדיין בנושא, והשיקה בינואר 2013 את החיפוש החברתי שמציג לנו תוצאות חיפוש המבוססות על חברינו – בדגש על חיפוש בתי עסק בסביבתנו כמו מסעדות, בארים וכדומה.

ימים יגידו מי תספק תוצאות טובות יותר ואיפה נעדיף לחפש…

לפני סיום, צפו בסרטון קצר על גוגל פלוס, בסיומו נשמח לשמוע את דעתכם על השירות החדש – האם הממשק של גוגל מקומות יעזור לקדם את גוגל פלוס ולהיפך?

בפוסט זה נעזרתי במאמר הבא:

http://searchengineland.com/google-places-is-over-company-makes-google-the-center-of-gravity-for-local-search-122770

2017-12-04T14:52:08+00:00

אודות המחבר:

מייסד ומנכ"ל היידה. מהנדס תעו"נ, משווק באינטרנט משנת 2006, בלוגר ומרצה מבוקש בשיווק דיגיטלי. משמש גם כבעלים ומנכ"ל של חברת התוכן AD תוכן ומדיה.

12 הערות

  1. איתן 21 ביוני 2012 , 12:12 השב

    אוקיי…אז איך אני מחזק את התוצאה הלוקאלית שלי ?
    איך אני נהיה יותר רלוונטי בגוגל לוקאל ? או בגוגל פלוס ?

  2. anidor 21 ביוני 2012 , 13:14 השב

    הי איתן,
    מה שלומך?
    כמו כל דבר אחר שאנו רוצים לקדם בגוגל, קודם כל צריך לשים דגש על אופטימיזציה לדף המקום, לעשות שימוש במילות מפתח רלוונטיות וכו'…
    כמו כן יעזור מאוד לעדכן את הדף באופן שוטף, להעלות תמונות וכדומה. ככל שגולשים יגיבו יותר על המקום וידרגו אותו במנוע של ZAGAT – כך זה יועיל יותר לקידום הלוקאלי של העסק שלך.

  3. אלעזר גלעד 21 ביוני 2012 , 13:16 השב

    היי אנידור,
    מאמר נפלא. באמת אחד הפיצרים היותר מעניינים של גוגל. מצד שני נפח החיפושים בארץ כולה הופך את כל נושא הלוקאליות לבעייתי.

    • anidor 25 ביוני 2012 , 10:58 השב

      הי גלעד
      תודה אחי,
      בהחלט הנפח של החיפושים הלוקאליים בעייתי בלשון המעטה בארץ…
      אבל דווקא חיפושים אלו ממוקדים ורלוונטיים הרבה יותר.. בתור מקדם אתה יודע שלפעמים גם ביטוי שיש לו 70 חיפושים בחודש – כל עוד הוא ממוקד – עשוי להיות ביטוי נהדר לקידום…

  4. איתן 21 ביוני 2012 , 16:57 השב

    Zagat זה של גוגל …הם קנו אותם..והם בכלל שיטת דירוג שבמקור מדרגת מסעדות ..ואני בכלל מקדם תיקוני מחשב.

  5. admin 21 ביוני 2012 , 18:29 השב

    ZAGAT אכן של גוגל, נקנה בסוף שנה שעברה

  6. […] החברים מאשר כוחם של הקישורים.  זו גם הסיבה העיקרית לכך שגוגל הטמיעה לאחרונה את הממשק של גוגל מקומות בתוך גוגל ….   חיפושים מקומיים כמו מסעדות בסביבה שלי, הרבה יותר […]

  7. […] מחוץ לממשק גוגל וובמאסטר טול כמו:  חיפושים מקומיים (Google local plus ), rich snippets ו-Google Merchant […]

  8. […] טובה שבוצעה על ידי מקדם אתר כלשהו.  אגב בדיוק בזירה זו, העבירה גוגל את ממשק המקומות שלה לגוגל פלוס, בעוד פייסבוק נכנסה לזירה עם החיפוש החברתי לא […]

  9. […] את העסק לאתר.   אם אתם עסק שמשרת באזור מסוים – פתחו דף לוקאלי בגוגל פלוס. נסו לצבור כמה שיותר עוקבים וביקורות חיוביות של גולשים […]

  10. […] טובה שבוצעה על ידי מקדם אתר כלשהו.  אגב בדיוק בזירה זו, העבירה גוגל את ממשק המקומות שלה לגוגל פלוס, בעוד פייסבוק נכנסה לזירה עם החיפוש החברתי לא […]

  11. […] אני מזמין אתכם לקרוא את המדריך שכתבתי לסקירת המעבר הקיצוני. […]

השאר תגובה

 
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם