עמוד הבית > מאמרים > האם לייקים יחליפו את הלינקים בפרמטר הדירוג של דפים בגוגל?

האם לייקים יחליפו את הלינקים בפרמטר הדירוג של דפים בגוגל?

אחד השינויים המהותיים ביותר בפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים בגוגל, קשור בשנים האחרונות בעיקר להשפעה של סיגנלים מהמדיה החברתית על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

אחד הנושאים העיקריים שעולים בדיונים בין אנשי SEO  ברחבי העולם הוא האם כוחם של הלייקים משמעותי כל כך והאם הוא עתיד להחליף עם הזמן את כוחם של הלינקים?

בועידת ה- SMX  שהתקיימה לאחרונה, התייחס לנושא מאט קאטס בראיון לדני סאליבן: 

מה מאט קאטס בעצם אומר בסרטון?

לפי דבריו של קאטס, כוחם של קישורים ימשיך להוות פרמטר משמעותי ומכריע בדירוג אתרים בגוגל.   עם זאת, קאטס נותן סייג ומבהיר שבמידה והמגמה תמשיך, גם אלגוריתם הדירוג של גוגל יושפע בהתאם.

חשיבותם של לינקים עדיין גבוהה יותר מזו של סיגנלים חברתיים ולכן, לא כדאי עדיין להספיד אותם.

כוחם של סיגנלים חברתיים באלגוריתם הדירוג של גוגל ממשיך לעלות

כיום למרבית האתרים ברשת יש כפתור Like באתר ולאחרונה אתרים רבים החלו להבין את חשיבותה של גוגל פלוס בהשפעה אפשרית על תוצאות החיפוש – מה שהוביל להוספת כפתורי +1 באתרים רבים.

גוגל כבר הודתה לא פעם ששיתוף תכנים מהאתר בשלל פלטפורמות המדיה החברתית משפיע ותורם רבות לחיזוק וקידום האתר בתוצאות החיפוש.  אתרים שלא ייחסו חשיבות גדולה למדיה החברתית , לא הטמיעו כפתורי שיתוף של פייסבוק ו/או גוגל פלוס וכפתורי שיתוף אחרים – ניזוקו לעומת אתרים שפעילים במדיה החברתית.

גוגל יודעת שקישורים לבדם אינם בעלי אמינות גבוהה (היות ומקדמי אתרים כבר מצאו דרכים לקנות ולהשיג קישורים באופן לא טבעי).  תוסיפו לכך את העובדה שלא כל גולש יכול באמת להוציא קישור לתכנים שהוא אוהב ברשת  (לא לכולם יש אתר)  ותקבלו משוואה לפיה כוח השיתוף ברשת מהימן יותר מהצבעות קישורים מאתרים שונים.    אחרי הכל –

מספר הגולשים ברשת שפעילים במדיה חברתית > מספר הגולשים שיש בבעלותם אתר.

מדיה חברתית היא מזמן לא רק פייסבוק.  מדיה חברתית זה היום מאות פלטפורמות בהן גולשים משתפים תכנים ברשת.  רשימה קצרה מהן:  פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר, פינטרסט, טמבלר, digg, delicious, לינקדאין, StumbleUpon, Reddit ועוד.      אייקונים לדוגמא של שיתוף בפלטפורמות חברתיות: 

דרך נהדרת ללמוד האם אתר רלוונטי ומעניין גולשים ברשת –  היא לבדוק כמה התכנים מהאתר משותפים ומומלצים ברשת.  גוגל יכולה בקלות למדוד כמה תנועת גולשים מגיעה מהפלטפורמות השונות ברשת וכיצד מתנהגים הגולשים באתר.  ככל שיהיו יותר כניסות כאלה – כך גוגל יעריך שמדובר באתר רלוונטי ובעל תכנים וערך אמיתי לגולשים.  הכוח של זה גדול מהכוח של קישורים.

גוגל מחפשת טבעיות (אורגני)

לכל אחד מהפרמטרים יש סייגים.  כוחם של קישורים וכוחם של לייקים משתנה בהתאם לרלוונטיות הגולש שנכנס דרך אותו Like או Link.   תסכימו אתי שעצם זה שאני משתף מאמר על שיווק בפייסבוק, לא אומר שכל חבריי ימצאו אותו מעניין ולאו דווקא אומר שבמידה ויגיע גולש דרך קישור ששיתפתי בפייסבוק – הוא אכן יהיה גולש רלוונטי לאותו אתר.

כנ"ל לגבי קישורים,  בנושא זה הבדיקה היא פשוטה – האם לוחצים על הקישור ומה עושה הגולש באתר לאחר שהוא לחץ על הקישור.

כולנו מוסיפים בכל בלוג, אתר מאמרים או מאמר שפרסמנו באתרים שונים ברשת – קישורים שונים לדפים שאנו רוצים לקדם.  השאלה האמיתית היא כמה אנשים אכן לוחצים על כל קישור כזה?

ניסיתם להבין למה כוחם של קישורים רוחביים (קישורי פוטר) ירד?  אלו בדיוק הקישורים שברור שהם אינם טבעיים ולמען האמת אחוז אפסי מקליק עליהם.

למה לייקים ושיתופים במדיה חברתית בחיים לא יוכלו להחליף לגמרי את הקישורים?

  • האם טראפיק זה הדבר היחיד שמשנה?   תנועת גולשים חשובה לכל אתר אך האם זה מסתכם בכך? לא!  המטרה היא לא להביא טראפיק לאתר  – אלא להביא את הטראפיק הנכון והרלוונטי לאתר.  אז נכון שחשוב להפיץ את התכנים שלנו במדיה חברתית, אך חשוב גם איפה אנחנו מפיצים אותם והאם הם באמת משרתים את הגולשים בצורה טובה ונותנים להם ערך אמיתי.     אמשיל זאת לאותם מפרסמים (לא חכמים במיוחד)  שעוברים בכל הקבוצות בפייסבוק ומשתפים את האתר שלהם או דף הפייסבוק שלהם.   כמה מהקהל של כל אותן קבוצות אכן רלוונטי?    שיווק במדיה חברתית ושיווק בכלל חייב להיות איכותי ולא כמותי. 
  • מדיה חברתית היא דבר חשוב – אך אין תחליף אמיתי לעבודת SEO כפי שכבר אמרנו פעילות נכונה ושיתוף התכנים שלכם במדיה חברתית אכן יכולה לתרום באופן משמעותי לקידום האתר שלכם בגוגל, אך אל לכם לזנוח את יתר עבודת ה- SEO.   זה אולי ייראה חכם להשקיע את כל העבודה שלכם על לקבל לייקים מפייסבוק ולשתף את האתר שלכם בכל מקום אפשרי – אך יש עדיין חשיבות קריטית ומכרעת לעקרונות SEO  בסיסיים שכל אתר צריך לעבוד לפיהם כגון: אופטימיזציה נכונה של התוכן ומילות המפתח באתר, חוויית משתמש טובה, קישורים והצבעות אמון מאתרים רלוונטיים ברשת ועוד..
  • שיווק > פייסבוק:  אחת הטעויות הגדולות ביותר של בעלי אתרים ועסקים הוא מה שנקרא "לשים את כל הביצים בסל אחד".   דוגמאות טובות לכך הם אותם בעלי אתר שהחליטו שכל השיווק שלהם צריך להתמקד בגוגל (לא שיש משהו רע בכך פעמים רבות) או בפייסבוק למשל.   שיווק הוא אסטרטגיה , גוגל או פייסבוק הם ערוצי שיווק וכאן טמון ההבדל הגדול.     אסטרטגיה שיווקית במשפט אחד היא יצירת מוצר או שירות בעל ערך אמיתי לאנשים / גולשים ואז למצוא דרך לגרום לאנשים להיחשף אליו.   על כן פייסבוק זה ערוץ חשוב אך שיתוף בפייסבוק ובמדיה חברתית לבדו אינו מספיק ועלינו לדאוג לעשות פעולות רבות אחרות על מנת לייצר עסק רווחי.    עצם השיתוף במדיה החברתית אינו שולל את הצורך בקבלת קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים שממליצים על התכנים שלכם  (גם בצורה אפורה לפעמים).

 

ואיך לא נזכיר את גוגל פלוס?

הסממן הבולט ביותר לעובדה שגוגל מייחסת חשיבות עליונה לשיתוף במדיה החברתית הוא המלחמה שלה על גוגל פלוס , הרשת החברתית שלה.  גוגל יודעת שאין לה גישה לתכנים רבים וחשובים שיכולים לתת לה המון מידע שלא יסולא בפז על הגולשים ברשת.

זו הסיבה שפעילות במדיה חברתית חייבת לכלול היום קודם כל את גוגל פלוס.

גוגל מבינה שיש חיפושים ברשת , שעדיף שיסתמכו על הצבעות החברים מאשר כוחם של הקישורים.  זו גם הסיבה העיקרית לכך שגוגל הטמיעה לאחרונה את הממשק של גוגל מקומות בתוך גוגל פלוס.   חיפושים מקומיים כמו מסעדות בסביבה שלי, הרבה יותר הגיוני שיבוססו על המלצות של חבריי ולכן גוגל צריכה את ההצבעות שלנו ואת הפעילות שלנו גם בגוגל פלוס.  כך התוצאות שלה יהיו רלוונטיות יותר לגולשים (יהיו מבוססות על אלגוריתם הדירוג הקיים בשילוב של אלמנטים וסיגנלים חברתיים) וכך היא גם תוכל להמשיך ולשפר את פלטפורמת הפרסום שלה.

אז מה אתם אומרים?

מה חשוב יותר לייקים או לינקים?   והאם באמת יש סיכוי שביום מן הימים עיקר הדירוג יבוסס על סיגנלים חברתיים?

6 Replies to “האם לייקים יחליפו את הלינקים בפרמטר הדירוג של דפים בגוגל?”

  1. שי גרעיני הגיב:

    הבעיה של גוגל נעוצה בפורמט שלה באיתור האתרים, סריקה על ידי רובוטים הרצים הרשת ומאתרים כל דבר חדש, הבעיה המרכזית של גוגל היא אי היכולת לעקוב בזמן אמת כיום אחרי המתמודידים על השליטה ברשת כגון פייסבוק או טוויטר שאינו משתף פעולה יותר עם גוגל, למרות נסיונות גוגל להחיות את גוגל + דרך עולם הקידום לדעתי האישית גוגל + לא יצליח להתרומם בזמן הקרוב מכיוון שאין יכולת לאנשים לנהל 2 רשתות חברתיות + למה לנהל את גוגל + שכל החברים שלך נמצאים בפייסבוק ?
    כאן טמונה הבעיה המורכבת ביותר של גוגל ההתמודדות הזו נידונה לכישלון מההתחלה, בשונה מישראל אמריקאים לא אוהבים את הרעיון שגוגל ישלוט בהכל ובכל המידע שלהם וגם כאן צפויה להם בעיה חמורה.

    לכן איני צופה שהלייקים יחליפו את הקישורים לגמרי, אבל ללא ספק גוגל יכול ללמוד מהם מה המגמות בעולם ומה עובד כרגע יותר טוב בקהל החברתי מול מה לא עובד.

    בכל מקרה החיים שלנו נעשו קשים יותר לאחרונה והמצב ילך ויחמיר…בעולם ה SEO

    1. anidor הגיב:

      הי שי,
      מסכים עם הדברים שרשמת, אך קצת יותר אופטימי ממך להצלחה של גוגל פלוס. גוגל לא מתכוונת לוותר על הרשת שלה, גם אם זה אומר שהיא תצבור כמה שונאים בדרך.. כבר היום לכל שירות של גוגל שאתה רוצה להירשם אתה חייב לפתוח חשבון בגוגל פלוס.. אז יכול להיות שלא נהיה כל כך פעילים בגוגל פלוס אך גוגל בהחלט תוכל ללמוד על ההתנהגות שלנו ברשת, במה אנחנו עוסקים וכמה אנחנו מהימנים בתחומנו… כך למשל אם אתה תלחץ +1 על הפוסט הזה – זה ייחשב ללחיצה הרבה יותר רלוונטית מאשר סתם גולש שלא מגיע מהתחום

  2. אורי הגיב:

    לא סוד שהקישורים חזקים יותר מהלייקים. לדעתי בכלל הקישורים הטובים יישארו תמיד חזקים יותר מהלייקים.

    לינק מאתר רלוונטי המסמל אוטוריטה בתחום מסוים, הוא בעצם הדרך להגיד "אם האתר המקשר כל כך רלוונטי ומופיע בתוצאות הראשונות, כנראה הוא יודע מי רלוונטי".

    כמו סוג של המלצה של עו"ד גדול מאוד, על עו"ד אחר שעושה עבודה טובה. ללייקים אין סיכוי לייצר כזאת רלוונטיות, לגוגל אין את היכולת לדעת כל מה שקורה בפייסבוק.

    עם זאת, גוגל כן יכולים לנתח את תנועת הגולשים המגיעה מהרשתות החברתיות, ואם כבר יש רשת שגוגל בעלת השליטה שלה, היא כמובן גוגל פלוס. מה שאומר שאם כבר יתנו משקל גדול לרשת חברתית, כנראה שיהיה מדובר על גוגל פלוס. שם לגוגל יש את היכולת להבין מי פיקטיבי ומי לא, מי מקושר ומי לא, מי מקדם אתרים, מי ספר ומי סתם קשקשן…

    עדיין אני (ואני מאמין שכולנו), נעדיף קישור מאת טוב במיקומים ראשונים בתחום הרצוי, על פני שיתופים/ לייקים כאלו ואחרים.
    (זאת כמובן אם המטרה היא להתקדם בתוצאות החיפוש).

  3. anidor הגיב:

    הי אחי , מה קורה?
    מסכים מאוד עם מה שאתה אומר. אם אני אמשיך את הדברים שלך, מה שאתה אומר על אתר רלוונטי וסמכותי שמקשר לאתר רלוונטי בתחומו – כך אני רואה את הצבעות ה+1 במיוחד עם הרלוונטיות של גוגל author. ככל שגוגל יידעו מי עשה +1 והאם הוא רלוונטי לאותה תעשייה – כך כוחו של ה+1 יגדל. בסופו של דבר השאיפה של גוגל היא ש+1 יחליף את הקישורים אך הסיכוי שזה יקרה נמוך לטעמי, כי גם אם גוגל פלוס פה כדי להישאר – זה עדיין לא אומר שעוד אנשים חוץ ממקדמי אתרים יתחילו ללחוץ על +1

  4. אדי סוברי הגיב:

    אנידור, מאוד נהניתי מהפוסט, וגם שיתפתי אותו, כדי שהעוקבים אחרי יהנו גם. יום נפלא, אדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה זה אופטימיזציה לאתר?

אם גם אתם שמעתם לאחרונה (בשנתיים – שלוש האחרונות) את ...

צוות היידה
22.09.2021
לקריאה

כוחה של מילה – ניתוח ראשוני של קמפיין "יין בעיר"

נראה לי שרובכם נחשפתם בשלב זה לקמפיין המדובר של "יין ...

אנידור חקק
14.09.2017
לקריאה