עדכון סטטיסטיקות – כמה מקליקים על כל תוצאה בגוגל – אורגני + ממומן

מחקר שפורסם באוגוסט 2012 ואשר כלל 28 מיליון משתמשי אינטרנט בבריטניה למשך חודש שלם מספק מידע חשוב ומרתק לגבי סטטיסטיקות ההקלקות על תוצאות בגוגל, על פי חלוקות שונות אך בעיקר על פי הקלקה על תוצאות אורגניות לעומת תוצאות ממומנות. גולשים המשתמשים במנועי חיפוש, גוגל ובינג במחקר ספציפי זה, מקליקים בצורה מדהימה על כ-94% תוצאות אורגניות לעומת 6% תוצאות ממומנות. הנתונים מהמחקר הרלבנטי הזה נאספו ע"י חברת המחקר הבינלאומית נילסן ולא ע"י גוגל עצמה, אך בכל מקרה מדובר על סטטיסטיקות מדהימות ומרתקות מבחינת תעשיית ה-SEO ובעלי אתרים באופן כללי.

 כמו כן, ניתן לראות סטטיסטיקות לגבי יחס הקלקות (CTR) על תוצאות אורגניות ממותגות ולא ממותגות (קישור לאתרי מותגים) וגם לפי תחום כללי (Vertical). מההיבט הממומן המחקר חשף נתונים דמוגרפיים לגבי מי סביר להניח יקליק על תוצאות PPC.

תוצאות חיפוש אורגניות ויחסי הקלקות

בעבר נעשו ניסיונות רבים למציאת נתונים של כמה מקליקים בגוגל (CTR) עבור 10 התוצאות האורגניות הראשונות. מדידה כזו היא כמובן קריטית ומשמעותית ביותר עבור תהליכי קידום בגוגל ובחינת ROI של טקטיקות כאלו ואחרות. התוצאות של ניסיונות אלו היו שונים מאוד בין מחקר אחד למשנהו, אך מאפיין ברור אחד עלה מכולם, ככל שהאתר מדורג גבוה יותר בגוגל, למשל, יותר אנשים מקליקים עליו ולהיפך ככל שהאתר נמוך יותר. אך המחקר החדש והספציפי שאנו דנים בו כאן פירק את התוצאות ואת שאילתות החיפוש לחיפושים של מותגים ושל אתרים לא ממותגים – חיפוש של קוקה קולה לעומת חיפוש של עסקים מקומיים קטנים למשל.

סה"כ, משתמשים הקליקו על אחת משלוש התוצאות הראשונות בחיפוש האורגני ב-68% מהמקרים:

  • תוצאה ראשונה: 48%
  • תוצאה שנייה: 12%
  • תוצאה שלישית: 8%
  • יתר התוצאות: 32%

בחיפושים ממותגים התוצאות משתנות מהותית, התוצאה האורגנית הראשונה קיבלה את הכי הרבה קליקים בצורה מכרעת – נתון הגיוני בגלל שחיפושים אלו הם לרוב חיפושי ניווט בדר"כ (חיפוש למטרת הגעה לאתר ספציפי):

  • תוצאה ראשונה: 80%
  • תוצאה שנייה: 6%
  • תוצאה שלישית: 4%
  • יתר התוצאות: 10%

תוצאות אלו מציגות תמונה חיובית יחסית עבור עסקים ואתרים שאין להם המשאבים הדרושים על מנת להגיע למקום הראשון בגוגל  בביטויי החיפוש הרלבנטיים. אין ספק שיש תנועה וכסף ביתר ה-32% או 39% של התוצאות אחרי התוצאה השלישית. כמובן שהצורך להיכנס לעמוד הראשון נותר קריטי כי כמעט אף אחד לא ממשיך מעבר לעמוד התוצאות הראשון.

תוצאות חיפוש ממומנות ויחסי הקלקות

מבחינת כמה מקליקים בגוגל ובינג על התוצאות הממומנות, מדובר כאמור על כ-6% בלבד מהמקרים בביצוע חיפושים. נמצא כי נשים מהוות 53% מההקלקות על פרסומות וכי יותר סביר שאישה תקליק על מודעת פרסומת בעמוד החיפוש לעומת גבר. הגברים הקליקו על פרסומות 47% מהמקרים.

כמו כן, נמצא כי גיל הגולש מהווה גורם משפיע. גולשים צעירים הם מועמדים פחות סבירים להקלקה על מודעות ממומנות. 35% מההקלקות על מודעות פרסומת היו של גולשים צעירים מגיל 34. ככל שהגולשים מבוגרים יותר, כך עולים אחוזי ההקלקות על פרסומות בתוצאות החיפוש – עם 65% מההקלקות שמגיעות מגולשים מעל גיל 35.

גוגל נגד בינג

שאלה חשובה נוספת מבחינת מקצועני קידום אתרים שעולה מהמחקר היא אחוזי החיפושים בהשוואה של גוגל לבינג של מיקרוסופט. כצפוי, גוגל היא השולטת הבלתי מעורערת של החיפוש לעומת בינג, יחס החיפושים המוצלחים (שהביאו להקלקה) בגוגל עומד על 91% לעומת היחס בבינג שעומד על 76%. וזה בכלל בלי לדבר על היקפי החיפוש בשני המנועים, כאשר גוגל מציגה משמעותית יותר חיפושים.

אגב, במחקר נוסף שערכה חברת compete בחודש אוקטובר 2012 הוצגו התוצאות הבאות – 

אחוז הקלקות על תוצאות אורגניות ראשונות:

מקום 1:  53% מההקלקות

מקום 2: 15%

מקום 3: 9%

מקום 4:  6%

מקום 5: 4%

יתר המקומות (6-10) מקבלים אחוז דומה של הקלקות כמו המקום החמישי ואף פחות מזה.

2017-12-04T14:52:07+00:00

אודות המחבר:

מייסד ומנכ"ל היידה. מהנדס תעו"נ, משווק באינטרנט משנת 2006, בלוגר ומרצה מבוקש בשיווק דיגיטלי. משמש גם כבעלים ומנכ"ל של חברת התוכן AD תוכן ומדיה.

10 Comments

  1. אדי 23 באוקטובר 2012 , 10:56 השב

    זה רק מוכיח שקידום אתרים הוא למעשה חובה לכל בעל עסק.

  2. anidor 23 באוקטובר 2012 , 11:18 השב

    הי אדי,
    הבעיה היא שכשמסתכלים על תוצאות כאלה ומבינים שאם אתה לא בשלישייה הראשונה כנראה שלא תראה יותר מדי תנועה וזו בעיה. קידום אתרים הולך ונעשה קשה יותר במיוחד לעסקים קטנים שאין להם תקציבי פרסום גדולים.
    לכן מלבד עבודת קידום אתרים שהיא חשובה מאין כמוה, חשוב במקביל לעשות עבודה של inbound marketing ולחפש דרכים נוספות למשוך טראפיק לאתר (בין היתר באמצעות ניוזלטר, מדיה חברתית וכו'..)

  3. ירון 24 באוקטובר 2012 , 7:27 השב

    קשה לי להאמין שאלו הנתונים מהכרות אישית מקליקים הרבה פחות על הראשון באורגני. מעניין יש למשהו נתונים נוספים ?

  4. anidor 24 באוקטובר 2012 , 10:35 השב

    הי ירון,
    הנתונים אכן משתנים ונהיה קשה יותר ויותר.
    הנתונים שמובאים בפוסט זה נלקחים ומבוססים על שלל מחקרים שבוצעו לאחרונה על ידי nielsen ו- compete (שניהם אתרים מבוססים וסמכותיים בתחום המחקרים והסטטיסטיקות). כמו כן במסגרת המאמר בפסקה השנייה קישרנו גם למאמר שכתבנו בעבר עם סטטיסטיקות מלפני שנתיים על "כמה מקליקים בגוגל" – תוכל לראות את ההבדלים והשינויים.

  5. ELazar Gilad 27 באוקטובר 2012 , 4:41 השב

    אנידור חבר יקר מאמר נפלא. אני אשמח אם תכתוב גם לי מאמרים שכאלה לבלוג. נפלא לדעת כמה אנשים מקליקים 🙂

    • anidor 27 באוקטובר 2012 , 12:26 השב

      תודה גבר

  6. דורון יניב 20 בנובמבר 2013 , 15:25 השב

    אם רוב החיפושים הם לאתרי מותגים כמו גוגל, YNET וואלה ודומיהם, וברור שבחיפושים אלה הגולש מקליק על התוצאה הראשונה כי זה המותג שאותו הוא מחפש, ואז תראה בתוצאות שמעט מקליקים על התוצאות הממומנות ואחוזים גבוהים מקליקים על התוצאה הראשונה.
    לעומת זאת אם תחפש נניח את המונח יועץ שיווק מספר המקליקים על המודעות הוא גבוה יותר מהממוצע וגם חלוקת הקליקים בין מקומות 1-10 תהיה פחות אגרסיבית.

    • anidor 21 בנובמבר 2013 , 11:39 השב

      מה הסיבה לכך לדעתך?

  7. יוסי 6 בדצמבר 2014 , 5:30 השב

    לאנידור שלום,
    ברור שהמאמר שלך הוא חשוב מאד למרות "עתיקותו" וגם שנכתב במטרה להיות מובן היטב, אך עדיין יש אי-בהירות לגבי הערכים המספריים. יש במאמר 3 רכוזים של נתונים מספריים (זה שמתחיל ב-48% , זה שמתחיל ב-80%, וזה שב-53%). האם השני מתאר מצבים בהם מקישים משהו כמו "נעלי ספורט בהרצליה" ? האם השלישי מתייחס לחפושים ב'גוגל' בלבד ? (ומכאן ששני הרכוזים הראשוים מתייחסים לחפושים שהם לא רק ב'גוגל' ?)
    תודה

    • אנידור חקק 8 בדצמבר 2014 , 20:43 השב

      הי יוסי
      המחקר השני מתייחס רק לחיפושים אחר שמות מותג – למשל אם נחפש בגוגל "מאקו" – נקבל חצי דף עם סייטלינקס של מאקו – ולכן אחוזי ההקלקה על התוצאה הראשונה משמעותית גבוהים יותר.
      הכל מתייחס לגוגל בלבד

השאר תגובה

logo
צרו איתנו קשר מיידי!
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם