עמוד הבית > מאמרים > איך לשפר את קמפיין הפרסום שלכם באמצעות מודעות אדוורדס דינמיות – Dynamic display ads

איך לשפר את קמפיין הפרסום שלכם באמצעות מודעות אדוורדס דינמיות – Dynamic display ads

מודעות אדוורדס הן אחד הכלים היעילים והוותיקים ביותר של פרסום ממומן ברשת האינטרנט, כאשר היום המודעות הללו יכולות להיות הרבה יותר אפקטיביות עם הפריסה הכללית של מודעות דינמיות על ידי גוגל.

הכלי של מודעות אדוורדס דינמיות הושק לקראת סוף 2011 וכעת, לאחר שנה של שיפורים ותוספות, הוא מגובש ובהחלט מציע יתרונות רבים למפרסמים, מקדמי אתרים ובעלי אתרים.

מודעות דינמיות באדוורדס מהוות דרך יעילה להציג מודעות המיוצרות ישירות מהאתר המקודם/המפורסם לחיפושים רלבנטיים.   לפי סטטיסטיקות של גוגל, בכל יום 16% מהחיפושים בגוגל הנם חיפושים של ביטויים חדשים שלא חופשו בעבר.  בעזרת הכלי החדש של גוגל – גוגל תעזור להתאים דפים ומודעות מהאתר שלכם – גם אם לא הכנסתם אותם כחלק מהקמפיין שלכם אך הגולש חיפש מוצר שעשוי להתאים לתוכן מהאתר שלכם.  גוגל יתאימו אוטומטית את המודעה לדף המתאים ואף יוסיפו לה כותרת מתאימה.

חשוב להבחין, אין מדובר בהכנסת מילות מפתח דינמיות שאנו מכירים ממודעות האדוורדס  (הידוע גם בשם Dynamic keyword insertion – DKI).

במסגרת מנגנון זה, יכול המפרסם לשבץ מגוון מילות מפתח שיופיעו במסגרת המודעה בהתאם לחיפוש הגולש.

איך זה עובד?   עלינו להזין מגוון מילות מפתח רלוונטיות – למשל בדוגמה הבאה במכירת ספות – נוכל להזין ביטויים כמו:  ספות מעור, ספות מבד  וכן הלאה….

כך בכל פעם שגולש יחפש את אחד המונחים – תותאם לו מודעה שהטקסט בה יהיה בהתאם למונח המחופש.

לדוגמה:

באזור המודגש תופיע בכל פעם מילת המפתח שהוקשה על ידי הגולש ובהתאם תוצג מודעה מותאמת.

תיאור כללי של הצורך במודעות דינמיות

עבור עסקים אינטרנטיים רבים המציאות היא כזו שבכל יום ישנם שינויים באתר – נושאים כגון מוצרים שאזלו מהמלאי, מוצרים שהוצאו מהמלאי לצמיתות, מבצעים מיוחדים וזמניים, הודעות מיוחדות וכן הלאה. במיוחד רלוונטי הדבר לאתרים מרובי דפים ומוצרים – שלא ניתן לקדם ולטרגט כל דף באתר במסגרת הקמפיין בגוגל אדוורדס.   בנוסף, הדברים אותם הגולשים מחפשים יכולים במקרים רבים להיות מעין "מטרה נעה", כאשר בכל יום ישנם מעל 16% חיפושים חדשים מבחינת ביטויים מדויקים ומילות מפתח ספציפיות. לכן, גם קמפיין מדויק ומוקפד מאוד של פרסום ממומן בגוגל באמצעות מודעות אדוורדס, קמפיין המכיל אלפי מילות מפתח, עשוי לפספס חיפושים רלבנטיים ואי לכך גם תנועה פוטנציאלית לאתר.

היבטים כמו עיכובים בכתיבת מודעות חדשות למוצרים חדשים באתר או מודעות שכבר אינן רלבנטיות למתרחש באתר הם חדשות רעות עבור מפרסמים ופוגעים במטרה לשמה הקמפיין קיים, כאשר כמובן שמדובר על בזבוז מיותר של כספי פרסום בגוגל. דמיינו גולש שמחפש דגם מסוים של נעליים במחיר אטרקטיבי, הוא מקבל מודעת אדוורדס של האתר שלכם ומקליק עליה, רק כדי לגלות בעמוד הנחיתה שהמוצר אזל במלאי – תוצאה לא טובה לכל הדעות שגם עלתה לכם כסף מיותר וגם מנעה מכם רווח כספי מלקוח מוכוון רכישה. מודעות אדוורדס דינמיות נועדו לפתור את הבעייתיות הזו בדיוק, מודעות אשר מיוצרות ישירות מהאתר עצמו. מודעות דינמיות אלו משלימות את הקמפיין הרגיל של האדוורדס על מנת לתפוס את מירב החיפושים והגולשים הרלבנטיים – וכך למכור יותר בפחות מאמץ!

איך זה עובד?

מודעות אדוורדס דינמיות משמרות אינדקס טרי של המלאי (Inventory) של האתר באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת והדינמית של "זחילת" מנוע החיפוש האורגני ברשת. אתרים שישתמשו בפלטפורמה זו, יזמינו את הזחלנים של גוגל לביקורים רבים יותר באתר – ובהתאם לכך גוגל יתעדכן באופן שוטף בדפי המוצרים והתכנים השונים באתר – ובהתאם להם יתאים מודעות לגולשים בחיפושים השונים. הפעלת השימוש במודעות כאלו לצורך פרסום בגוגל משמעותה למעשה כי בתור מפרסם, אתה מאפשר לגוגל להשתמש בתוכן באתר עצמו על מנת להציג מודעות לחיפושים רלבנטיים. כאשר מתבצע חיפוש רלבנטי, גוגל מייצר מודעה באופן דינמי – כולל כותרת המבוססת של שאילתת החיפוש – עם טקסט המבוסס על עמוד הנחיתה הרלבנטי ביותר באתר.

מודעות אדוורדס נכנסות לשלב ה-BID ומתחרות במודעות האחרות על ביטוי המפתח הרלבנטי באופן הנורמאלי של גוגל. חשוב לציין שגוגל נותן עדיפות למודעה רגילה של אותו מפרסם כאשר יש כבר הגדרה קיימת לאותו ביטוי מפתח. כך סיכויי החשיפה עולים בהתאם לתקציב ולמלאי המוגדר לאותו מפרסם, בלי לפגוע בקמפיין הנוכחי.

שיפור חווית המשתמש

מודעות אדוורדס דינמיות מאפשרות לגוגל לשפר את חווית המשתמש של הגולשים המחפשים מידע בעזרת מנוע החיפוש – ובכך לשפר את הסיכויים שהגולשים יקליקו על המודעות של המפרסמים. כאשר הגולש רואה מודעות הקשורות ישירות למה שחיפש, כאשר הגולש מגיע לעמוד נחיתה רלבנטי מאוד לשאילתת החיפוש שלו – הסיכויים שיישאר בעמוד ויבצע רכישה עולים משמעותית. באופן כללי, גוגל מדווחת על עלייה של 5%-10% בהקלקות ובהמרות, תוך שמירה על יחס ROI איכותי, בעזרת שימוש במודעות אדוורדס דינמיות במהלך הפיילוט לתכנית. כאשר היו גם אתרים שדיווחו על עלייה מטאורית של מעל 50% בהמרות עקב שימוש במודעות דינמיות!

למפרסם עדיין יש שליטה נרחבת

בתור מפרסם המשתמש במודעות אדוורדס דינמיות כחלק מקמפיין פרסום ממומן בגוגל, עדיין יש לך שליטה רחבה על מה שקורה. אפשר לבחור לכלול את כל האתר במודל הדינמי או רק קטגוריות מסוימות וחלקים ספציפיים באתר לחלופין. אפשר ליישם את המודעות הדינמיות רק על כתובות URL המכילות פרמטרים מסוימים ואפשר גם ליישם בחירות שליליות לדפים באתר שלא ייכללו במודל הדינמי.

מבחינת דו"חות ואופטימיזציה, הכל עובד כרגיל עם מודעות אדוורדס דינמיות – מקבלים נתונים מלאים אודות חיפושים שהניבו קליקים, עמודי נחיתה שתאמו למודעות, כותרות שנוצרו למודעות, יחסי CPC, ממוצעי קליקים והמרות.. האופטימיזציה של מודעות אדוורדס דינמיות נעשית בצורה דומה לטכניקות המשמשות בקמפיין רגיל של פרסום בגוגל בעזרת מודעות.

שיפור התוצאות, ביעילות!

מודעות אדוורדס דינמיות – או מודעות חיפוש דינמיות (DSA) – מגדילות בפועל את היעילות של פרסום בגוגל. שימוש בתכנית זו מגדיל את כמות הלידים וההקלקות באמצעות קידום האתר/העסק ביותר שאילתות בעלות אופי מסחרי-צרכני לעומת המצב עם קמפיין אדוורדס סטנדרטי. חברת גוגל עצמה מציעה למפרסמים ואנשי מקצוע מגוון כלים לסיוע בהקמת קמפיין מודעות אדוורדס דינמיות ושיפור התוצאות בו לאורך זמן. מעבר לשיפור שהוזכר לעיל בתוצאות של קמפיין הכולל שימוש במודעות אדוורדס דינמיות, במהלך הפיילוט של התכנית נרשמו תוצאות טובות יותר למודעות חיפוש דינמיות ביחס ההקלקות (CTR), בעלות לכל קליק (CPC), ולעלות לכל פעולה (CPA) – כך שמבחינה סטטיסטית יישום מודעות אדוורדס דינמיות הביא לתוצאות טובות יותר מהקמפיין הרגיל.

כמובן שאין שאיפה ואין כוונה –לא מצד אנשי הפרסום באינטרנט ולא מצד גוגל – שמודעות דינמיות יחליפו מודעות אדוורדס רגילות על פי מילות מפתח וכדומה. הכלי המרשים הזה הוא מוצר משלים לשיפור התוצאות וההכנסות של אתרים. שיפור נוסף בתוצאות נרשם ביישום מודעות אדוורדס דינמיות עם ה-Conversion Optimizer של גוגל.

אפשר כבר להתחיל?

מודעות אדוורדס דינמיות הן כבר מציאות קיימת, אפשר להתחיל להשתמש בהן ולראות תוצאות בהקדם. מנוע החיפוש של גוגל ותכנית אדוורדס כוללים תמיכה למודעות דינמיות גם לחיפושים ממכשירי מובייל (סמארטפונים וטאבלטים). בעלי אתרים ומפרסמים יכולים להתחיל לבנות ולתפעל קמפיין מודעות אדוורדס דינמיות כבר היום.

לסיכום, אם אתם רוצים להגיע לתוצאות טובות יותר מבחינת יחס הקלקה CTR ויחס המרה, הכלי החדש בהחלט יכול לסייע לכם במיקוד גדול יותר והצגת המודעה המתאימה ללקוח המתאים בזמן המתאים.   כל זה קורה באופן דינמי, כשגוגל מציגה מודעות שונות בהתאם לחיפושי הגולשים ובהתאם לתוכן הקיים באתר שלכם.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על מודעות אדוורדס דינמיות ועל שיפור התוצאות שלכם מפרסום בגוגל, תוכלו להצטרף לשימוש בגרסת הבטא בלינק הבא

כרגע , כפי שאתם רואים מדובר בגרסת בטא ומניסיון מומלץ לחכות כמה זמן, במיוחד אם אתם שוקלים לעשות שימוש בעברית.

לפני סיום , סרטון קצר שיסביר לכם יותר על האופציה החדשה:

5 Replies to “איך לשפר את קמפיין הפרסום שלכם באמצעות מודעות אדוורדס דינמיות – Dynamic display ads”

  1. ירון יוגב הגיב:

    אהבתי את הסיקרה, האם כבר ניסית את זה?

  2. anidor הגיב:

    מה שלומך ירון?
    כפי שרשמתי עדיין מדובר בגרסת בטא וממה שהבנתי כרגע יותר בשימוש בארה"ב.
    עם זאת , אני כמוך, סקרן לשמוע כיצד זה באמת עובד.
    במאמר זה סיקרתי את הנושא המרתק וכמובן במידה ואתנסה אשמח לשתף..

  3. עוד דרך נחמדה להשתמש ב-keyword דינמי היא להוסיף גם ל-Display URL. מעט מאוד אנשים עושים זאת.

  4. אורי הגיב:

    שלום!
    האם ניתן עדיין לעשות שימוש במילות מפתח דינמיות (Dynamic keyword insertion – DKI) בקמפיינים?

    תודה מראש
    אורי

    1. אנידור הגיב:

      כן, אין עם זה שום בעיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

כמה שווה לכם לייק וכיצד ניתן למדוד פעילות בפייסבוק?

כיום חברות רבות פותחות דף בפייסבוק לטובת העסק שלהם בלי לחשוב ...

צוות היידה
09.02.2012
לקריאה

Core Web Vitals – המדד החדש של גוגל לניתוח חווית משתמש

חווית המשתמש של גולש באתר היא קריטית להצלחתו ולרושם שמתקבל ...

אילון סבג
25.06.2020
לקריאה