עמוד הבית > מאמרים > Google authority מול Google trust – מה ההבדלים ואיך תוכלו להגדיל את הסמכותיות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל?

Google authority מול Google trust – מה ההבדלים ואיך תוכלו להגדיל את הסמכותיות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל?

האלגוריתם לפיו גוגל מדרג את רלוונטיות האתרים לכל מילת מפתח נחשב לאחד הסודות השמורים כיום, כל מקדם אתרים וכל בעל עסק / אתר היה רוצה לדעת מה יוביל את האתר שלו לתוצאות הראשונות בגוגל במילות המפתח הנחשקות והתחרותיות.

בתוך האלגוריתם של גוגל יש שני מדדים חשובים שרבים טועים ומסתכלים עליהם בנשימה אחת – Authority ו- Trust.   אלו נחשבים לבעלי השפעה רבה על אלגוריתם הדירוג של גוגל.   בפוסט זה נסקור ונרחיב אחת ולתמיד מה ההבדל בין שני המדדים וכיצד נוכל לשפר את הדירוג שלנו בגוגל באמצעותם.

ויקיפדיה כמשל

גולשים רבים מסתכלים על תוצאות החיפוש ומניחים שויקיפדיה מקבלת "תעדוף" מגוגל.  חלק חושבים שזה נובע מ- Page rank  גבוה, חלק חושבים שזה נובע מכמות הקישורים הגדולה שמקבל אתר ויקיפדיה – אך למעשה הסיבה לדירוג הגבוה של ויקיפדיה אמנם מושפע מהשניים אך לא רק – הסיבה שויקיפדיה נמצאת בכל התוצאות הראשונות היא בגלל שני המדדים שהזכרנו בנושא הפוסט: Authority ו- Trust.

אז בוא נתחיל בסקירה על כל אחד מהמדדים:

Trust rank:

אלגוריתם שקובע כמה אתר אמין בעיני גוגל.

האלגוריתם מתבסס על קבוצת של אתרים (שלא ידועה לאף אחד)

שגוגל הגדירה כאמינים, וככל שמתרחקים מהם – כך האמינות קטנה והסבירות לספאם גדול יותר.

על מנת שגוגל יוכלו להיות בטוחים שהתוצאות הראשונות שהם מציגים הן הרלוונטיות ביותר – הם קודם כל צריכים "לסמוך" על אותם אתרים.

איך יודעים על מי גוגל סומכת?

האמת היא שאותה רשימת אתרים סודית לא גלויה לאף אחד (שאני מכיר לפחות).

הסברה הרווחת היא שגוגל ריכזה גרעין ראשוני של רשימת אתרים אמינים בתחילת דרכה, אתרים אלו נבחרו בקפידה לאחר בחינה אנושית ולאור האמון של אותם גופים ללא כל קשר לקידומם באינטרנט.

השיטה עובדת בצורה כזו שאותה רשימה של אתרים נחשבת לרשימה טהורה של אתרי איכות.  ההנחה של גוגל היא שאתר איכותי לא יקשר לאתר ספאם אלא רק לאתרים איכותיים אחרים וכך למעשה מתחיל לזלוג האמון ככל שמתרחקים מאותו גרעין ראשוני של אתרים.

כפי שתוכלו לראות בתמונה , ככל שמתרחקים מהגרעין הראשוני, כך הסבירות שמדובר באתר המכיל ספאם – גדולה יותר.    על מנת שנוכל להגדיל את האמון שהאתר שלנו מקבל מגוגל – עלינו לקבל קישורים מאתרים שקרובים ככל האפשר לאותו גרעין ראשוני של אתרי איכות שגוגל הגדירו.

1

דבר אחד אני כן יכול להגיד לכם, מדד ה- Trust הוא אחד המדדים שיכול להרים אתר ולקדם אותו בתוצאות הראשונות בביטויים תחרותיים.

אילו אתרים יכולים להיכלל ברשימת אתרי האיכות?

  1. אתרים של אמצעי תקשורת ותיקים ומוכרים  (CNN, BBC, עיתונים, רדיו, טלוויזיה)
  2. רשתות חברתיות פופולאריות:  פייסבוק, טוויטר, אתרי תשובות (כמו יאהו)
  3. אתרים שמפנים תנועה של גולשים – למשל אתרי שיתוף כמו Delicious, Reddit  או StumbleUpon למשל.
  4. ויקיפדיה
  5. אתרי חברות מובילות  (גוגל, מייקרוסופט, אפל, IBM, ADOBE וכדומה)
  6. בלוגים מובילים וסמכותיים – Techcrunch,  search engine land, copyblogger
  7. אתרים ממשלתיים  (gov)
  8. אתרים של מוסדות לימוד  (ac.il, .edu)

כמובן שאין כל מידע שניתן לבסס על גביו רשימה זו, אך ניתן להניח שבכל מדינה ישנה רשימת אתרים איכותיים לפיה נבנה המאגר וההיררכיה של האמון.

מה יכול לפגוע לכם ב- Trust?

  • מכירה וקניית קישורים
  • קישורים לאתרי ספאם  (שכונה רעה)
  • גדילה לא טבעית של האתר  (נניח אתר חדש שבבת אחת גדל ב- 10000 דפים ו- 50000 קישורים.)    אמון נבנה לאורך זמן, לא ביום אחד.
  • חוסר גיוון בפרופיל הקישורים
  • תוכן ספאם באתר

Authority / סמכותיות / אוטוריטה

עד כמה האתר שלכם נחשב לסמכותי?  זו השאלה שנשאלת רבות על ידי מקדמי אתרים.  השאלה שצריכה להתלוות לשאלה זו במציאות של היום היא – עד כמה בעל האתר / הכותב באתר הוא דמות סמכותית בפני עצמו  – ולא רק ברשת, אלא עד כמה אדם סמכותי במציאות.

להבדיל מה- Trust rank שעליו כמעט שאין לנו השפעה, Authority  הנו מדד שבהחלט יש לנו השפעה עליו, אך הוא דורש עבודה קשה ולאורך זמן.

נתחיל מהנחה פשוטה, אדם שנחשב למקור סמכות במציאות – כנראה שייחשב למקור סמכות גם ברשת.

אז מהי Authority?

אלגוריתם שמדרג את הסמכותיות של האתר / של דמות מסוימת.   למשל דני סאליבן נחשב לדמות סמכותית בתחום ה- SEO.

כדי להיות אתר סמכותי , צריך להיות גם סמכותי בעולם האמיתי.

אותו אדם יקבל הצבעות אמון (קישורים) ואזכורים רבים ברשת בתחום המקצוע שלו.

לרוב יוגדר כבעל סמכות בתחום מסוים (קשה להיות מקודם בתחומים שונים באותו דומיין).

Authority הוא למעשה מדד הכולל בתוכו מספר מדדים שונים, ביניהם:  Trust rank, רלוונטיות, אזכורים ברשת ובמדיה החברתית (מאפיין מותגים ומובילי דעה), אתר פופולארי שזוכה לתנועת גולשים גבוהה ומקבל קישורים טבעיים באופן שוטף.

אדם או אתר בעל Authority  הוא מישהו שנחשב לבעל סמכות ומוביל דעה בתחום או בנישה מסוימת ומוערך מאוד בתחום שלו.

במילים אחרות:  מישהו שאנשים סומכים על הדעה שלו בנושא מסוים.

אם אנשים סומכים על הדעה שלך – גם גוגל יסמוך עליה!

זו הסיבה שאתר בעל Authority זוכה לדירוג גבוה בשלל ביטויים ומילות מפתח ובדרך כלל גם הדפים הפנימיים באתר שלו מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש וזוכים ל- PR גבוה.

אגב, חשוב לציין, זה שיש לדף מסוים Page rank – PR   גבוה, זה לאו דווקא אומר שמדובר באתר סמכותי.  PR כבר מזמן לא נחשב לפרמטר מוביל ומשפיע כפי שהיה בעבר.  יותר מכך, ניתן למצוא כיום דוגמאות רבות לדפים עם PR=0 או PR=2 למשל שמדורגים גבוה יותר מדפים בעלי PR גבוה יותר.

אז מה משפיע על Authority?

קודם כל קישורים:

  • קישורים פנימיים:   באתרים מרובי דפים, בהם יש תכנים רבים בשלל נושאים הרלוונטיים לתחום מסוים, שימוש בקישורים פנימיים להרחבה ולהפניה בין המאמרים השונים – בהחלט עוזר בהגדלת הסמכותיות של אתר.    זו הסיבה שהרבה פעמים תראו בתוצאות הראשונות אתרים שנוהגים לעדכן תכנים באופן קבוע ומושכים תנועה קבועה של גולשים לצרוך את התכנים / אתרים בעלי מוצרים רבים.
  • קישורים יוצאים:  אתרים בעלי סמכות יקשרו לרוב לאתרים סמכותיים אחרים ולא לאתרי ספאם.
  • קישורים נכנסים: ידוע לכל מקדם אתרים שבניית קישורים נחשבת לאחד התהליכים החשובים ביותר בין שלל פעולות קידום אתרים בגוגל.    בעת בניית קישורים לאתר חשוב לייצר פרופיל קישורים מגוון ככל האפשר.  יש לשאוף לקבל קישורים מאתרים מובילים וסמכותיים אחרים.    אם יש אתר מוביל בתחום חדשות הטכנולוגיה למשל והוא כותב על אפליקציה חדשה ומקשר אליה – ערך הקישור גבוה ומעביר סמכותיות.  קישורים אלה לרוב גם יובילו תנועת גולשים גבוהה לאותו אתר / אפליקציה ובנוסף יובילו לשיתופים רבים ברשתות חברתיות.                                          

כפי שאמרתי, יש לבנות פרופיל קישורים מגוון: טקסט עוגן שונה ומגוון הרלוונטי למילות המפתח שרלוונטיות לאתר, פרופיל קישורים ממגוון דפים ואתרים שונים – גם כאלו בעלי PR גבוה וגם כאלו בעלי PR נמוך  (גם פורומים, וגם תגובות בבלוגים המקשרים לאתר יכולים להראות על סמכותיותו בתחום מסוים).

חשבו כמה זה לא ייראה הגיוני לגוגל שכל הקישורים לאתר מגיעים רק מדפים בעלי PR גבוה – זה ייראה מלאכותי.  מה שחשוב זה שהקישורים יהיו רלוונטיים ובמידת האפשר כאלו שגם יניבו תנועה לאתר.  הקישורים צריכים להיות למגוון דפים באתר ולא רק לדף הבית.

יהיה קשה מאוד, אבל אם תצליחו להשיג קישורים מאתרים של מוסדות לימוד / אתרים ממשלתיים / אתרי עיריות וכדומה – אלו קישורי הזהב שלכם.

 

אוכל לפרט על עוד שיטות רבות – להרחבה קראו על כל השיטות לבניית קישורים.

 

גורמים נוספים שמשפיעים על Authority:

  • ותק האתר – כמה זמן פעיל בנושא מסוים  (בהנחה והדומיין לא החליף בעלות וכדומה).
  • כמות התכנים באתר וקצב העדכון של התכנים.  אתר שגדל באופן טבעי לאורך זמן וגם גדל תנועת הגולשים שנכנסת אליו.
  • איכות התכנים באתר  – קראו יותר איך למדוד את איכות התכנים באתר שלכם.    נסו ליצור תכנים איכותיים ומדריכים שגורמים אחרים ירצו לקשר אליהם ו/או להיעזר בהם ולשתף אותם לקהילת העוקבים שלהם.   אם תייצרו תוכן מחקרי איכותי, תוכלו לקבל קישור ממוסד אקדמי שחוקר את אותו נושא למשל.
  • סיגנלים חברתיים – אתר סמכותי יזכה לאזכורים ושיתופים רבים במדיה החברתית.  כמו כן יזכה לתנועה גבוהה של גולשים מרשתות חברתיות לאתר.   יש הרבה דוגמאות בתקופה האחרונה לדפים שמדורגים בתוצאות הראשונות על אף שאין להם כמות קישורים גבוהה אלא בעקבות הויראליות והבאזז שהם יצרו ברשתות החברתיות.

אם אתם רוצים להיות מקור סמכות ומובילי דעה – אתם חייבים להיות פעילים במדיה החברתית.  כמו כן, חשוב שדפי האתר שלכם יזכו לשיתופים ולהצבעות גולשים (לייק / +1).      בכל הקשור לכפתור +1 של גוגל, יש גם משמעות מי עושה לכם את ה-  +1  –  אם הוא גורם סמכותי בפני עצמו ורלוונטי לתעשייה שלך – כוחו של ה- +1 גבוה ויוסיף נקודות זכות רבות בדירוג האתר בגוגל.    יעזור מאוד גם אם גורם סמכותי בתעשייה שלכם ישתף תכנים מהאתר שלכם ביתר הרשתות החברתיות.   אופציה נוספת היא שכותב מוביל וסמכותי יכתוב פוסט אורח בבלוג שלכם – אין הצבעת אמון גבוהה מזה בבלוג שלכם.

  • קישורים טבעיים – אתר סמכותי ובעל תוכן טוב יזכה באופן טבעי לקישורים מאתרים אחרים ברשת שמסתכלים עליו כמוביל דעה בתחומו.

צריך להיות Authority  גם במציאות!

כפי שציינתי בתחילת הפוסט, אם אתם רוצים להיחשב בעלי סמכות בעיני גוגל, אתם צריכים להיות בעלי סמכות ואוטוריטה גם במציאות.

איך עושים זאת?  

  • היו אמינים – בנו דמות אמינה ברשת, אל תיתפסו בשקרים או בפרטים לא מדויקים.
  • היו עקביים והתמידו בעבודתכם – עליכם להבין שמדובר בעבודה הדורשת התמדה. לוקח זמן עד שנהיים מובילי דעה ואוטוריטות.
  • הראו מומחיות – המומחיות שלכם תלויה בראש ובראשונה באיכות התוכן שאתם מייצרים. ככל שתשקיעו יותר בתכנים ובערך שאתם נותנים לגולשים באתר שלכם – כך תזכו לאמון גבוה יותר מהם ומגוגל.   השקיעו בתוכן ייחודי ובעל ערך מוסף שלא ניתן יהיה לקבל אותו באתר אחר.
  • פתרו בעיות לאחרים – על מנת שתוגדרו כאוטוריטה, עליכם להיות נגישים ולעזור לאנשים בשאלות מקצועיות בתחום המקצועי שלכם.  ככל שתעשו זאת לאורך זמן, כך מספר העוקבים אחריכם יגדל והשם שלכם כאוטוריטה יגדל אף הוא.
  • פעילות במדיה החברתית – בשביל להיות מובילי דעה אתם צריכים שהרבה אנשים יעקבו אחריכם.  נהלו פרופילים ברשתות החברתיות המובילות, שתפו תכנים וצרו קשרים עם גולשים רבים.  בססו את שמכם בתעשייה שלכם.
  • כתבו במגזינים, עיתונים ובלוגים מובילים בתעשייה שלכם
  • הופיעו בכנסים (אם אפשר כמרצים)
  • נהלו פגישות מקצועיות אופליין ואונליין (גם פנים אל פנים וגם בוובינארים וברשת).

לסיכום,

Trust  ו- Authority  הם שני נדבכים סופר חשובים שיעזרו לכם מצד אחד להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, אך במישור העקיף והיותר חשוב – יעזרו לכם לבסס את שמכם ומקצועיותכם ברשת.

לא מדובר בעבודה של כמה חודשים – מדובר במפעל חיים!!!!!

8 Replies to “Google authority מול Google trust – מה ההבדלים ואיך תוכלו להגדיל את הסמכותיות והאמינות של האתר שלכם בעיני גוגל?”

  1. אחלה פוסט!
    כשקראתי את הפוסט הזה נזכרתי ישר בפוסט שפבל פרסם בזמנו שמדבר בדיוק על הנושא הזה 🙂
    https://www.askpavel.co.il/blog/trust-vs-authority

    ממה שהוא כתב, יש עוד גורמים שמשפיעים על סמכות (authority) כמו: התפלגות קישורים בין עמוד הבית לעמודים פנימיים, כמות דומיינים מקשרים מול סך הקישורים, התפלגות אנקורים וכו'…

    1. anidor הגיב:

      הי יוסי,
      בימינו כבר קשה למצוא נושאים שפאבל לא כתב עליהם.. 🙂
      אתה בהחלט מציין פה נקודות חשובות. עוד נקודה חשובה היא המיקוד של גוגל בכותבים שהחל בשנה האחרונה עם ה- author בגוגל פלוס… בעיניי זה העתיד של ה- Authority וככל שיעבור הזמן, פחות נסתכל על סמכותיות של אתר אלא על סמכותיות של כותבים

  2. דני וקסלר הגיב:

    כמו תמיד אוהב לקרוא את המאמרים שלך ובמיוחד מאמר זה ממנו גם למדתי והפנמתי …
    אגב מהי לדעתך התרומה של פעילות ברשתות החברתיות לבניית ה- authority – הערכה באחוזים ?
    כיוון שאני רואה בך בר סמכא (סמכותי בתחום) , הייתי שמח לארח פוסט שלך באתר שלי. מה דעתך ?

    1. אנידור הגיב:

      הי דני
      מה קורה?
      קודם כל תודה על המחמאה.
      קשה לי להעריך באחוזים, מה גם שכוחם של סיגנלים חברתיים רק הולך וגובר משנה לשנה.
      אני חושב שסיגנלים חברתיים בהחלט תורמים ל- authority של האתר , בעיקר בכל הקשור לשימוש בגוגל פלוס.. ככל שיותר משתמשים ופרופילים חזקים בנישה שלך יוצרים סיגנלים חברתיים עם התכנים שלך – זה רק יכול לתרום להגדלת הסמכותיות של האתר

      לגבי כתיבת מאמר אורח.. האמת שאני בעומס תמידי בנושא ולמזלי יש לי בקשות מכמה אתרים שונים לכתוב… צור אתי קשר באופן עצמאי וננסה מתישהו לשתף פעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מחקר מילות מפתח בגוגל – הדרכה + סרטון

רעידת אדמה פקדה את גוגל ואת תעשיית ה- SEO.   כלי ...

אנידור חקק
14.09.2016
לקריאה

איך מוסיפים Rich Snippets ותמונת Authors לתוצאות החיפוש של גוגל

אחד המהלכים החדשים של גוגל זה להאדיר מאמרים איכותיים וטובים. ...

אסף כהן
04.06.2012
לקריאה