עמוד הבית > Web Analytics > האם האתר שלכם ראוי להיות מקום ראשון בגוגל והאם זה מספיק בימינו?

האם האתר שלכם ראוי להיות מקום ראשון בגוגל והאם זה מספיק בימינו?

הרבה לפני שאתם מתקשרים לחברת קידום אתרים ומבקשים מהם שיקדמו לכם את האתר כי ככה כולם עושים, אולי כדאי שתבדקו קודם כל אם האתר שלכם מטפל בגולשים כמו שצריך.

את הלקוח שמתעניין בקידום, מעניין בדרך כלל דבר אחד – "אני רוצה להיות מקום ראשון בכל הביטויים התחרותיים ביותר שכולם מחפשים".   למה לא אני אומר?

השאלה הראשונה שאני רוצה שתשאלו את עצמכם – האם האתר שלי ראוי להיות במקום הראשון בגוגל?  האם הוא באמת התוצאה האופטימאלית והרלוונטית ביותר לשאילתות החיפוש?  האם הגיוני שהאתר שלי יהיה מקודם בכל התוצאות הראשונות בהמון ביטויים שונים?

לא כל אתר יכול להיות מקום ראשון בגוגל

כדי שאתר יופיע במקומות הראשונים בגוגל הוא צריך להיות ראוי לכך.   אז נכון שיש המון פרמטרים שונים שמשפיעים על קידום אתר, ביניהם נדרש בראש ובראשונה תוכן שייתן מענה לגולשים, אתר נגיש שנסרק בקלות על ידי הזחלנים של גוגל ואתר שיש לו פרופיל קישורים מגוון ואיכותי.

אך עוד בטרם נתחיל במאמצי הקידום ראוי לבדוק האם האתר שלכם מושך את הגולשים, נותן להם מענה והכי חשוב – האם הוא מכווין אותם לביצוע פעולות מסוימות.

אני נתקל לא אחת בלקוחות עם אתרים ותיקים, עם המון קישורים ותוכן – אממה, בסוף היום הם לא מצליחים לייצר מכירות ופניות דרך האתר.   ולמה?  כי האתר לא מזמין, לא נגיש, בעל תפריטי ניווט לא ברורים ובעיקר גורם לגולשים להרגיש שהם הגיעו למקום הלא נכון.

אז בואו נשים לרגע את פעולות הקידום בצד ונדבר על דבר חשוב יותר – ROI.   וכאן גם חשוב לציין, בימינו פעולות קידום בסיסיות המבוססות על קישורים ותוכן לא תמיד יספיקו – מה שבאמת חשוב לגוגל הוא האם גם הגולשים חושבים שהאתר טוב ולא רק כמות הקישורים שמפנים לאתר.

כדי להיות ראשון בגוגל האתר צריך לייצר המרות 

בסופו של יום תשאל כל בעל אתר מה מעניין אותו – להיות מקום ראשון בגוגל או למכור יותר דרך האתר?  התשובה כמובן ברורה וכאן בדיוק המלכוד של מקדמי אתרים – המקצוע שלנו הוא מזמן לא רק לקדם את הלקוח למקומות הראשונים – אנחנו כאן בשביל לייצר כסף ללקוחות שלנו – וגם אם הם אומרים שהם צריכים קידום אתרים (כי ככה כולם אומרים להם כל הזמן) – אולי זה לאו דווקא הפיתרון שיתאים להם באותו הרגע.   אפשר להביא המון גולשים לאתר אבל אם לא יטפלו בהם וימירו אותם ללקוחות מה זה שווה?

אז ריכזתי לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם להגדיל את ההמרות באתר.

איך יוצרים אתכם קשר?

אחד הדברים שיוצרים הכי הרבה אמון (גם בעיני גוגל וגם בעיני הגולשים) הוא מספר טלפון.  אני יכול להעיד גם באתרים שלי וגם אצל לקוחותיי, עם כל הכבוד לטופס צור קשר ולשלל שיטות אחרות, בכל הקשור להוצאה כספית – גולשים מעדיפים לשוחח בטלפון ולבדוק עם מי הם משוחחים.

אז נכון שאפשר לייצר מכירות גם לא רק דרך הטלפון, אבל להופעה של מספר טלפון במקום בולט באתר יש השפעה מכריעה על כמות ההמרות באתר.   מומלץ שמספר הטלפון יופיע במקום בולט בכל דפי האתר (אם אפשר אפילו כחלק מהתפריט הראשי / התמונה הראשית ב- header).

landscapeמה הגולשים שלכם מחפשים?

האם אי פעם עצרתם לחשוב מה הגולשים מחפשים באתר שלכם?  מה הם רוצים מכם?

לצערי הרב לרוב החשיבה פועלת בצורה ההפוכה – אנו רושמים את מה שיש לנו להציע – גם אם זה לא בדיוק שמחפש הגולש.  חשוב לדעת להתאים את האתר ואת התכנים שבו לרצונות הגולשים.

כתבתי בעבר על החשיבות של הבנת כוונת הגולשים בשאילתות החיפוש וחשוב להבין בהקשר זה – לא תמיד הגולשים מחפשים שימכרו להם, לפעמים רק לפי שאילתת החיפוש ניתן להבין שהגולש נטו מחפש מידע ולא לרכוש  (זה גם עשוי לחסוך לכם כסף רב בקידום מונחים שממירים ומוכווני מכירה במקום מונחים כלליים).

הגולשים שלכם לא צריכים להתאמץ, הם צריכים להגיע לדף ייעודי בהתאם לשאילתת החיפוש שלהם ולמצוא שם באופן ברור את המידע אותו חיפוש לצד אפשרות ליצירת קשר מהירה ולקבלת טיפול הולם לצורך שלהם.

דרך טובה נוספת ללמוד מה הגולשים שלכם מחפשים היא לבדוק בגוגל וובמאסטר טולס בשאילתות החיפוש בהן הופיע האתר שלכם.  אם יש לכם חיפוש פנימי באתר – כאן טמונה ביצת הזהב שלכם בהבנת הגולשים שפוקדים את האתר שלכם.

תפריט ניווט פשוט וקבוע

אל תשגעו את הגולשים שלכם, תנו להם תפריט התמצאות פשוט שיוביל אותם לשירותים ולדפים החשובים באתר שלכם.  בהקשר זה חשוב להבין שיש חשיבות אדירה לנושא ה- UI בהשפעה על כמות הגולשים שמגיעים לאתר שלכם והופכים ללקוחות.

ובהמשך לנושא זה – יצירת דפי נחיתה.

show-me-the-money (1)דפי נחיתה / דפי מכירה

הדפים העיקריים באתר שלכם, אלו שנועדו להניע גולשים לפנייה ולרכישה דרך האתר – הם הדפים החשובים ביותר באתר שלכם ועליכם להשקיע זמן רב במחשבה ושינויים תכופים בהם במידה והם לא מייצרים פנייה ורכישה באתר.

דפי נחיתה לא צריכים להיות בנויים כמו מאמר ארוך עם המון תוכן שלא נגמר.  דפי נחיתה צריכים קודם כל להציג תוכן שיווקי עם כותרת מזמינה שעוזרת לגולש להבין שהוא הגיע למקום הנכון.  חשוב ורצוי להוסיף תמונה שממחישה את השירות / המוצר.

עכשיו חשבו על משהו נוסף, כשאתם מנהלים שיחה או פגישת מכירה עם לקוח פוטנציאלי, לרוב אתם נדרשים לתת מענה לשאלות שונות אודות השירות.   למה שלא תתנו את אותו מענה גם בדף הנחיתה.   בתחתית דף הנחיתה יש חלל נהדר בו תוכלו להכניס מענה לשאלות נפוצות של גולשים שמתחבטים האם לרכוש את המוצר שלכם  (Faq).

אלמנט חשוב מאוד בדפי נחיתה הוא הנעה לפעולה.  אם לא תגידו לגולשים מה אתם רוצים שהם יעשו – כנראה שהם לא יעשו זאת.

דף הנחיתה כמובן חייב להכיל אמצעי התקשרות בולט בחלק העליון של הדף – טלפון, טופס וכד'.

לעוד מידע על עיצוב ובניית דפי נחיתה

מקום ראשון בגוגל מתחיל קודם כל באמון

בהמשך לפרסום מספר טלפון שלכם במקום בולט, יש עוד כמה צעדים חשובים שיעזרו לכם לרכוש את אמון הגולשים.

דף אודות הוא הראשון שבהם – קרוב ל- 20% מהגולשים שמגיעים לאתר שלכם ומתלבטים אם לרכוש את המוצרים / שירותים שלכם – עוברים בדרך בדף האודות.  דף האודות זה המקום שלכם להציג ללקוח מי עומד מאחורי האתר, מה ניסיונו ולמה כדאי ללקוח לעבוד דווקא אתכם.  למדו איך לכתוב דף אודות 

טופס צור קשר ודרכים ליצירת התקשרות – מלבד טלפון מומלץ לציין את כתובת העסק ושעות פתיחה עדכניות.

צעד נוסף לבניית אמון הוא לקוחות ממליצים – רצוי להוסיף באתר לקוחות בולטים של החברה (אפשר להציג לוגו) ובמידה וניתן, לצרף המלצות של לקוחות כולל פרטים שלהם – אין הצבעת אמון גדולה יותר.

ניהול מותג במדיה חברתית – עסק שיש לו דף פייסבוק פעיל שמתקשר עם אוהדיו בהחלט עוזר לגולש להבין שמדובר פה בעסק אמיתי ורציני.  חוות הדעת והשיח השוטף עם אוהדים בדף יבהירו ללקוח הפוטנציאלי שיש עם מי לדבר.

משפך מכירה

אחד הדברים שאני הכי אוהב לראות באתרים הוא משפך מכירה שמוביל את הגולש מרגע הגעתו לאתר ועד המכירה.   אתרים אלו מובילים את הגולש בסדרת מסרים המכילים תוכן שיווקי והנעה לפעולה שלוקחת את הגולש יד ביד עד רגע הרכישה.

התוכן השיווקי בדפים אלו לרוב פונה לגולש בשאלה (על מנת לענות לצורך מסוים) ומשם מוביל אותו בסדרת שאלות ושלבים אותם הוא נדרש לעבור.

בנושא זה יש דילמה –  מצד אחד ככל שיהיו יותר שלבים כך יש יותר סיכוי שהגולש יעזוב במהלך הדרך.  מצד שני תהליך שכולל מספר שלבים עשוי לסנן בצורה טובה יותר ולהשאיר את הלקוחות האיכותיים ביותר.

מדידה , שיפור ובקרה

אחד הדברים החשובים ביותר בפעולות שיווק באינטרנט הוא נושא המדידה.  כולנו מכירים את גוגל אנליטיקס ולצדו יש כלי מדידה רבים אחרים.  אם לא תמדדו איך תדעו מה עובד?  אל תעבדו בצורה עיוורת – זו בדיוק הדרך לזרוק את הכסף שלכם לחינם.

כיום ניתן למדוד ולתייג כל שלב בתהליך ולבדוק כיצד הגולשים מגיבים ומתנהגים – ולשפר בהתאם.

מה שצריך להנחות אתכם תמיד זה ROI –  אם אתם מייצרים הכנסה גבוהה מההוצאה על שיווק האתר – אתם עובדים נכון.

ותמיד תזכרו עוד דבר – יותר קל לשפר המרות מאשר לשפר תוצאות של SEO.  מה גם ש- SEO לבדו כבר מזמן לא מספיק.

מה אתם חושבים?  יש לכם רעיונות וטיפים נוספים?

2 Replies to “האם האתר שלכם ראוי להיות מקום ראשון בגוגל והאם זה מספיק בימינו?”

  1. דני וקסלר הגיב:

    בתור מקדם אתרים יחסית חדש למדתי לא מעט ממאמר מוצלח זה ובעיקר בקטע השיווקי של התוכן ויציאת האמינות לגולש , תודה

  2. אנידור הגיב:

    הי דני
    שמח שאהבת,
    במציאות של היום אחרי כל השינויים של גוגל, זה כבר ברור שלא כל אתר יכול להגיע למקום הראשון ויש להשקיע במגוון פרמטרים כמו נראות האתר, חוויית המשתמש, התוכן באתר והמיתוג שלו ברשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

מה ההבדל בין דף פייסבוק לחשבון פרסום לביזנס מנג'ר בפייסבוק?

על אף שלרוב המפרסמים מדובר בשאלה די בסיסית, לקוחות רבים ...

אנידור חקק
25.07.2019
לקריאה

היררכיית אתר – המדריך המלא

כל מקדם אתרים יודע שאחד הגורמים החשובים ביותר בהשפעה על ...

אנידור חקק
08.03.2015
לקריאה