עמוד הבית > כתיבת תוכן > כל מה שרצית לדעת על Author rank ולא העזת לשאול

כל מה שרצית לדעת על Author rank ולא העזת לשאול

בימים שבהם האלגוריתם של גוגל מתעדכן ללא הפסקה, עולה ובולט בחשיבותו האלגוריתם Author rank שמסמן ציון דרך חדש בתפיסה של גוגל בקידום אתרים.  למי שעדיין לא מכיר, תכירו את אחד הפרמטרים החשובים והמשפיעים ביותר כיום בעולם הקידום – ה- Authority rank או בקיצור AR.      לא, אני לא אומר שצריך להפסיק לדאוג לאופטימיזציה ולחוויית המשתמש באתר או חלילה להפסיק לבנות (סליחה, "להרוויח") קישורים טבעיים, אני אומר שיש מדד חדש שעשוי להשפיע לא פחות על תוצאות הדירוג של האתר שלכם בגוגל.

והכל מתחיל ומתחבר בסופו של דבר לגוגל פלוס.

למה העסק שלכם חייב להיות בגוגל פלוס?

אני מאוד אוהב לקרוא את ההגיגים של חבריי לרשת ולמקצוע שממשיכים להסתכל על גוגל פלוס בזלזול ולהמשיך במנטרות הקבועות שגוגל פלוס לעולם לא תהיה פייסבוק.

קרדיט תמונה: 10gag

קרדיט תמונה: 10gag

לכל אותם ספקניים אגיד רק שזוהי הטעות הגדולה ביותר שלכם, גוגל פלוס לא רוצה להיות פייסבוק.  מעבר לעובדה שמדובר באמת ובתמים בפלטפורמה הרבה יותר איכותית, גוגל פלוס בכלל לא מכוונת לכיוון של פייסבוק.   גוגל פלוס היא אכן רשת חברתית במובן הבסיסי של השיוך, אך למעשה היא רשת שהשימוש והמהות שלה שונים ועל כך אפרט בהמשך.

אז כמה נקודות חשובות לגבי גוגל פלוס:

גוגל פלוס היא פלטפורמה לשיתוף תכנים בין אנשים בעלי מכנה משותף.  גוגל פלוס השכילה לזהות שבשונה מפייסבוק, במציאות לא כולנו חברים ויותר מכך – דרגת החברות שלי משתנה בין חבריי – כך למשל מידת הקרבה שלי לבן משפחה שלי או למכר מהעבודה אינה זהה ולכן רמת השיתוף אינה צריכה להיות זהה.    ייאמר לזכותה של פייסבוק, שלאחר השקתה של גוגל פלוס, היא השיקה כפתור Subscribe שלימים הפך לכפתור Follow וכך היא מאזנת את הנושא במקצת..  (מעט מדי, מאוחר מדי).

נכון להיום, גוגל פלוס עם למעלה מחצי מיליארד משתמשים רשומים כשלמעלה מ- 350 מיליון מוגדרים כמשתמשים פעילים.

אמנם השימושיות בגוגל פלוס היא ללא ספק יעד של גוגל, אך הרעיון שעומד מאחורי קיומה של הרשת חשוב לגוגל עוד יותר.

המשמעות של גוגל פלוס לגוגל

לא סתם גוגל שמו לעצמם כיעד מוביל להיכנס לזירת הרשתות החברתיות.  הסיבה הבסיסית נמצאת באובדן המידע שגולשים משתפים על עצמם ולא נחשף לגוגל.  בסופו של יום גוגל היא מנוע חיפוש שנמדד בראש ובראשונה באיכות התוצאות שהוא מספק לגולשים.

ברגע שגולשים מספקים ומשתפים יותר ויותר מידע על עצמם במקום כמו פייסבוק, גוגל למעשה נותרת מאחור ונשארת לא רלוונטית.  זה בא לידי ביטוי במיוחד בחיפושים כמו מסעדות, בארים וספקים שונים – בהם אעדיף חיפושים שיבוססו על המלצות של חבריי ולא תוצאות המבוססות על עבודת קישורים טובה שבוצעה על ידי מקדם אתר כלשהו.  אגב בדיוק בזירה זו, העבירה גוגל את ממשק המקומות שלה לגוגל פלוס, בעוד פייסבוק נכנסה לזירה עם החיפוש החברתי לא מזמן.

לכן, המטרה האמיתית של גוגל פלוס היא להעשיר את המידע שיש לגוגל עלינו ועל ידי כך להתאים לנו תוצאות טובות יותר – ובאופן ישיר גם להגדיל את הרלוונטיות של הפרסומות של גוגל ומכאן הגדלת רווחי החברה.

לגוגל פלוס יתרונות רבים והראשי שבהם הוא ההשפעה שיש לגוגל פלוס על קידום.  זה לא סוד שכיום מרבית הגולשים רואים תוצאות חיפוש מותאמות אישית – גוגל פלוס זה בדיוק המקום בו אתם יכולים להגדיל את הנראות שלכם ברשת.

+1 יותר מהלייק

+1 likeכפתור ה +1 של גוגל הרבה יותר חשוב מכפתור הלייק. להבדיל מהלייק, הוא גם משפיע על המיקום שלכם בגוגל. ככל שיותר גולשים יקליקו +1 על תכנים מהאתר שלכם – יותר דפים מהאתר שלכם יוצגו בתוצאות גבוהות יותר בגוגל.   +1 הוא גם כפתור נהדר לאינדוקס תכנים חדשים מהאתר.  העליתם פוסט חדש לאתר?  הקליקו על הפוסט +1 ותוך מספר דקות הוא מאונדקס בגוגל.

Curated web

כשציינתי מקודם שהשימוש והמהות של גוגל פלוס שונים מפייסבוק התכוונתי בראש ובראשונה לעידן החדש בו הרשת נמצאת כיום – Curated web.   בעידן החדש בו אנו נמצאים, עידן ה- Too much information, קשה לנו לעקוב ולהשתלט על כל התכנים שאנו רוצים לצרוך.

לשם כך הדור החדש של הרשתות הוא למעשה רשתות לאיסוף תכנים, רשתות שעוזרות לנו לנהל את התכנים בחיינו בצורה טובה יותר.  גוגל פלוס היא למעשה המקום לחלוק תחומי עניין משותפים ולסדר אותם בצורה נוחה יותר בחיינו.  לצד גוגל פלוס, רשת פופולרית נוספת מסוג רשתות אלה – היא פינטרסט.

עוד על נושא זה וטיפ נהדר לאיסוף תכנים באמצעות גוגל פלוס

AR – Author rank – חתימה דיגיטלית ברשת

וכאן אני מתחבר שוב לנושא לשמו התכנסנו בפוסט זה – ה- AR.

עם שינויי האלגוריתם והתרבות מניפולציות הקידום של מקדמי אתרים, הבינה שגוגל שהיא צריכה מדד איכותי נוסף לביסוס התוצאות הטובות ביותר בגוגל וכאן נכנס לתמונה מדד סמכותיות הכותב.

כידוע, בסופו של יום כולנו צרכני תוכן ברשת.

הגולשים מתחלקים ל- 3 סוגים:

  • יצרני התוכן – היוצרים והכותבים של כל פיסת תוכן שמועלה לרשת
  • אוספי תוכן – בלוגרים ומובילי דעת קהל שמרכזים את התכנים המובילים ברשת ומעבירים אותם הלאה לקהל עוקבים רלוונטי ולחברים ברשת.
  • צרכני תוכן – הגולשים שצורכים את התכנים ברשת.

גוגל מנסה למפות ולהבין מיהם יצרני התוכן המובילים בכל נישה וכיצד התוכן מנותב ברשת?  ממי אנשים צורכים תכנים?  על מי הם סומכים? מיהם הגורמים המשפיעים?

author3

לשם כך גוגל החלה לתת חשיבות גדולה יותר לכותבים ויצרני התכנים, והיא נותנת להם בונוס – התכנים של הכותבים הטובים ביותר – ידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

אנחנו מדברים פה על שינוי קונספט שיילך ויתחזק עם הזמן – התוצאות הרלוונטיות והטובות ביותר יגיעו מהכותבים הטובים ביותר.     (שוב , אני מסייג, זהו לא הפרמטר היחיד).

author4

החשיבות של AR  

החשיבות של AR  היא עצומה.  כעת לכל תוכן ברשת יש בעלות – ידוע מי כתב כל תוכן, מי עומד מאחוריו והאם הוא נחשב לדמות סמכותית באותו תחום.   כשם שנעדיף לקנות מוצר שהוא מותג מוכר – כך נעדיף גם לצורך תוכן מדמות סמכותית ומוכרת באותו תחום.

לכן, בהקשר זה חשוב להבין נקודה ראשונה ומהותית בנוגע ל- AR  – אי אפשר להיות מומחה בכמה תחומים (בדיוק כמו במציאות).  בחרו לכם נישה אחת והתמקדו בה.  כך תוכלו להעלות את ערך ה- AR שלכם לאורך זמן.  ההשפעה של ה- Authority  תלך ותגדל עם הזמן ולמעשה מדובר בעתיד החיפוש – תכנים של כותבים סמכותיים ידורגו גבוה יותר מדפים אחרים שאין להם פרופיל כותב מוכר.   אלו שכלל לא טרחו לצרף את חתימת הכותב שלהם – יישארו מאחור.   גוגל רוצה שהתוצאות שלה יכילו תכנים איכותיים מכותבים איכותיים. פרופיל הכותב שלנו מגוגל פלוס הוא הדרך לעשות זאת.

איך עושים את זה?

תמונת כותב בתוצאות גוגל

ה- AR  הוא למעשה הדרך של גוגל לשייך תוכן לכותב.

על מנת לשייך תוכן לכותב, עליכם להראות לגוגל שאתם כותבי התוכן.

פעולה זה מאוד פשוטה ודורשת מכם 3 שלבים:

  1. להקים פרופיל בגוגל פלוס
  2. להוסיף בפרופיל שלכם קישור לכל הדפים והאתרים בהם התוכן נכתב על ידכם
  3. להוסיף קישור חוזר מהתכנים שלכם לפרופיל הגוגל פלוס.

תוכלו לקרוא מדריך שכתבנו בנושא

 הוספת קישורים מפרופיל הגוגל פלוס לדפים אותם כתבתם:

author5

author6

אגב, תוכלו להוסיף את חתימת הכותב שלכם גם באתרים אחרים בהם כתבתם – כך למשל אם כתבתם פוסט אורח באתר מוביל ברשת , תוכלו לשייך אותו לפרופיל הכותב שלכם (אך לשם כך תצטרכו לבקש ממנהל האתר שיוסיף את קישור הפרופיל גוגל פלוס שלכם בקרדיט של המאמר).

 

האם אפשר לעשות Authorship לחברה ולא רק לכותב ספציפי?

באופן עקרוני לא, אבל יש דרך לעקוף זאת.

אופציה ראשונה: markup rel publisher –  הוספת תגית בדף הבית של האתר שלכם שמפנה לדף הגוגל פלוס של החברה שלכם (לא לפרופיל האישי שלכם אלא לדף העסק).

rel publisher

אופציה שנייה:  אימות אתר דרך פרופיל הגוגל פלוס שלכם:    שימו לב לסימון √ שיש לצד כתובת האתר שלכם.  במידה וביצעתם את הפעולות נכון – יופיע סימן זה לצד כתובת האתר.

על מנת לשייך את האתר לדף הגוגל פלוס, עליכם לקשר את דף העסק לאתר שלכם כפי שתראו בתמונה הבאה:

author9

וכך זה נראה לאחר שקישרתם בין הדף לאתר שלכם

author10

שימו לב שלאחר הקישור בין השניים – מספר ה-  +1 שיופיע על דף העסק שלכם בגוגל פלוס יהיה תואם למספר ה- +1 שלכם באתר – כעת האתר ודף העסק מסונכרנים.

אמנם בדרך זו האתר לא יקבל תמונת כותב בתוצאות החיפוש, אך הוא בהחלט יקבל את הכוח של ה- Authorship.

author11

אופציה שלישית:

אופציה פחות מומלצת, אך עדיין אופציה, היא ליצור פרסונה (דמות פיקטיבית) שעליה יופיעו כל התכנים של האתר.  זה ידרוש מכם אחזקה שוטפת של הפרסונה, חיבור שלה לפרופילים אחרים, בניית קהילת עוקבים וכמובן פעילות באופן שוטפת.  זו בהחלט דרך לעקוף זאת, אם כי דרך שאני פחות ממליץ עליה, היות וצפויים עדכונים בעתיד שיילחמו ויסירו פרופילים פיקטיביים.

מה משפיע על מדד AR

כאמור גוגל מנסה לבחון מיהם הכותבים שיוצרים את התכנים הטובים ביותר.  איך ניתן למדוד זאת?

בכמה דרכים:

  • הצבעות גולשים:  כמה גולשים קוראים את התכנים, כמה הקלקות +1 יש על התכנים של הכותב, כמה שיתופים יש לתכנים שלו ברשת?  האם התכנים מקבלים הקלקות +1 מאנשים רלוונטיים וסמכותיים בתעשייה.    כך למשל אם אני כותב מאמר על קידום אתרים ומקבל הקלקת +1 מבלוגר מוביל ומוכר בתעשייה – כוחו של ה- +1 גדול יותר מהקלקה של פרופיל שמגיע מתעשייה אחרת.
  • אינטראקציה עם גולשים – האם הגולשים קוראים את כל התוכן או בורחים מהאתר לאחר מספר שניות?  האם הגולשים מגיבים על התוכן באתר או ברשתות החברתיות?  האם מדובר בתגובות חיוביות או שליליות?
  • האם כותב המאמר מגיע מהתחום בו עוסק המאמר?
  • כמה עוקבים יש לכותב בגוגל פלוס?
  • האם הכתבה מופיעה באתר סמכותי?
  • מהי תדירות פרסום תכנים על ידי הכותב?

 

 author12

ההשפעה של Author rank

כאמור ההשפעה של AR  גדולה מאוד – בראש ובראשונה אנו יודעים שדפים ואתרים שמקבלים הקלקות +1 מרובות – יופיעו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של משתמשים רבים ובכך למעשה זוכה האתר בקידום אורגני מהיר.

בנוסף ישנה חשיבות והשפעה מכרעת על דירוג הכותב.  כך למשל אם אני מפרסם תכנים רבים בנושאי קידום אתרים למשל, התכנים משותפים ברשת וזוכים לחשיפה גבוהה והצבעות גולשים – הסמכותיות שלי ככותב בתחום זה גדלה.    כך למשל אם אלך ואכתוב פוסט אורח בבלוג אחר – אני למעשה נותן הצבעת אמון באותו אתר ומצד שני אני גם מקבל סמכותיות בהתאם למידת הסמכותיות של אותו אתר.

ולהיפך, אם בלוגר מוכר יבוא לכתוב באתר שלי – זו הצבעת אמון עבור האתר שלי.  כך עלינו לנסות למשוך כותבים איכותיים לכתיבת פוסט אורח בבלוג / באתר שלנו ומצד שני עלינו לסנן כותבים פחות טובים.    בסופו של יום, אתר טוב יכיל תכנים מכותבים איכותיים ולא ייתן לכל כותב לפרסם בו.

Authority rank  זה מדד אמין וסמכותי יותר מקישורים והוא מתחבר ישירות לכוחם ההולך וגובר של סיגנלים חברתיים.   כשגוגל רואה תכנים שמשותפים על ידי גולשים רבים וזוכים להצבעות ותגובות רבות – הוא מבין שמדובר בתכנים טובים ומבין שמי שכתב את התוכן הוא יוצר איכותי ורלוונטי באותו תחום.   ברגע שמאחורי כל מאמר עומד פרופיל של אדם אמיתי (ולא תוכן ללא בעלות) – התוכן הוא הרבה יותר אמין ומהימן בעיני גוגל ובעיני הגולשים.

השינוי הוא למעשה העצמת כוחם של הכותבים לצד כוחם של המותגים והאתרים.    כותבים טובים יכתבו באתרים טובים , התכנים של כותבים טובים יזכו לחשיפות ושיתופים רבים ברשת.

אחת הבעיות שאולי תיפתר סוף סוף בעקבות השפעתו הגדלה של AR   הוא נושא התכנים הכפולים: ברגע שהתוכן הועלה לראשונה עם פרופיל כותב – יש לו בעלים ואפשר לראות מי כתב אותו לראשונה.  עם זאת, עדיין יכול להיות מצב מעניין בו מישהו יעתיק תוכן וגם ישייך אותו על פרופיל הכותב שלו..   מעניין…  אולי ככה לפחות גוגל יידע מי מעתיק ועוד מצהיר על כך  🙄

 

יתרון משמעותי נוסף של AR  הוא ההשפעה שלו על CTR   הוספת תמונת הכותב לצד תוצאות החיפוש, מגדילה משמעותית את מספר ההקלקות והכניסות לאתר  (לפי מחקרים בחו"ל למעלה מ- 40%).

תוכלו לראות בגוגל וובמסטר טולס (תחת Labs) נתונים על הדפים להם הוספת Authorship.

author13

איך תגדילו את דירוג ה- Authority שלכם?

  • כתבו באתרים סמכותיים ושייכו את התכנים שלכם לפרופיל שלכם בגוגל פלוס
  • התחברו לכותבים סמכותיים אחרים ובקשו מהם לכתוב פוסט אורח באתר שלכם.  נסו לקבל מכותבים סמכותיים ורלוונטיים הקלקות +1 על תכנים מהאתר שלכם.    (תוכלו לאתר פרופילים חזקים לפי כמות עוקבים גדולה בגוגל פלוס או ציון Klout  גבוה למשל).
  • שתפו את התכנים שלכם בגוגל פלוס – נסו לקבל כמה שיותר הקלקות +1 ושיתופים ברשתות חברתיות בכלל ובגוגל פלוס בפרט.
  • איכות > כמות –   עד לא מזמן הכמות הייתה חשובה יותר (בגוגל ישראל לפעמים זה עדיין תופס L ).   אך כיום עבודת קידום אתרים חייבת להיות איכותית יותר מאשר כמותית.  חפשו את האתרים החשובים והרלוונטיים לכם, את הדמויות והכותבים הרלוונטיים ונסו להתחבר אליהם, לקבל מהם סיגנלים חברתיים ולכתוב באתרים שלהם – אלו הקישורים החדשים והם שווים הרבה יותר מעשרות קישורי פורום / אינדקס / תגובות בבלוגים וכדומה..
  • סיגנלים חברתיים יחליפו את הקישורים?  צריך להבין שסיגנלים חברתיים לאט לאט תופסים את מקומם של הקישורים כיוון שהרבה יותר הגיוני שאם התוכן שלך טוב – ישתפו אותו ברשת במקום לקשר אליו.  אגב, תוכלו לראות התייחסות של גוגל לנושא בפוסט שכתבנו
  • אנשים סומכים על אנשים – לא על מותגים – הגדילו את הכוח והחשיפה אליכם, צרו תכנים איכותיים, התחברו ועזרו לגולשים וגרמו להם לעקוב אחריכם.  הוספת authorship  בהחלט עוזרת בהגדלת המיתוג והנראות שלכם בגוגל.
  • חפשו כותבים מומחים מהנישה שלכם – עצוב לי לכתוב את זה היות ואני מגיע מהתעשייה של כותבי תוכן, אבל כוחם של כותבי תוכן שכותבים על הכל יילך ויפחת עם הזמן.  עדיף לכל כותב תוכן שימצא את הנישה הטובה ביותר שלו – הנישה בה הוא מומחה ויתחיל להתמקד בה.  הכיוון הוא העצמת כותבי תוכן בנישות מסוימות, על כן גם אם אתם לא כותבים את התכנים בעצמכם, חפשו כותב/ת בעלי רקע בתחום שכבר כתבו בעבר – אחרי הכל אם אתם הולכים לשים את השם שלכם מאחורי אותו תוכן – ראוי שיהיה תוכן איכותי כמה שניתן.    בסופו של יום עדיין ישנם כותבים שמסוגלים להתמודד עם נושאים שונים, אבל זה יילך וייעשה קשה יותר.
  • כתבו תוכן שגולשים ירצו לשתף – יש דרכים לכתוב בצורה שתעודד שיתופים ואינטראקציה עם הגולשים.  תוכלו לקרוא יותר בפוסט שלנו על איך כותבים תוכן חברתי  כמו כן, כפי שאתם יודעים, תוכן הוא לא רק המילה הכתובה, תוכן הוא גם סרטונים ויראליים, תמונות רלוונטיות או אינפוגרפיות שירצו לשתף מהאתר למשל.

לסיכום –  פרופיל כותב בגוגל פלוס חשוב יותר מקופירייטינג

איכות כתיבה היא דבר חשוב.  אך לא פחות חשוב המעגל החברתי ומידת ההשפעה של הכותב ברשת.  אחד המשפיעים העיקריים על כך הוא פרופיל הכותב בגוגל פלוס.

גוגל רוצה לדעת כמה שיותר על הכותבים שעומדים מאחורי התכנים המוצלחים שמשותפים ברשת.  כך גוגל יכולה למדוד ולדעת מיהם הכותבים הטובים ומהו האתר בו הם כותבים.

על כן יש חשיבות גדולה לבניית קהילת עוקבים ברשתות החברתיות ובגוגל פלוס בפרט.   לא רק חשוב שיהיה תוכן איכותי – אלא שגם יהיו אנשים שידאגו לשתף אותו ברשת ולהגדיל את החשיפה אליו.

אז מה אתם חושבים?  האם אתם משקיעים זמן בגוגל פלוס?  האם AR הוא אכן העתיד של ה- SEO?

9 Replies to “כל מה שרצית לדעת על Author rank ולא העזת לשאול”

  1. אחלה מאמר ארצה להוסיף דבר אחד ולספק סוד מאוד חשוב שאני מיישם בצורה מוצלחת.

    מה שרציתי להוסיף זה שכמו כל כל רשת חברתית השקיעו בפרופיל, דאגו למשפטי מחץ וספקו לגולשים את כל מה שהם רוצים לדעת מאחורי הקלעים.

    אני באופן אישי קישרתי לכלל הפלטפורמות שבהם אני פעיל, וכמו כן לרשתות חברתיות נוספות.
    אנשים הם חטטנים ביסודם ותמיד מחפשים מיידע נוסף אודות הכותב, ספקו להם את המידע והרקע שיכירו אותכם לעומק:)

    הסוד, זה שלגוגל יש אזור חיפוש שמשמש אותי רבות ליצירת באז, ניטור מידע ופעילות קבועה בגוגל פלוס.

    כנסו לגוגל+ רשמו מ.מפתח לחיפוש ולחצו על העדכני ביותר, ככה תהנו מזרם קבוע של תכנים רלוונטיים ותוכלו ליצור קשרים עם שותפים בנישה.
    דוגמה מעשית יספק הקישור הזה: ניטור קידום אתרים בגוגל+ תוכלו גם להבחין שאני מאוד פעיל ויוצר דיונים עם המשתפים.

  2. מסכים אתך מנשה, אני מתייחס לפרופיל גוגל פלוס שלי כפרופיל עסקי ומקור מידע לאנשים שרוצים ללמוד עליי יותר ולמצוא פרופילים נוספים שלי. לגבי החיפושים, גם אני משתמש , אם כי עדיין לא כל כך יצא לי לראות את היתרון באפשרות לשמור את החיפושים (כפי שאפשר אגב לעשות גם בלינקדאין).. אבל בעוד בלינקדאין יש משמעות לשמירת החיפוש (אם חיפשת עבודה מסוימת למשל), בגוגל פלוס אני עדיין פחות רואה את היתרון בשמירת החיפושים… יש לך תובנה בנושא?

    1. השמירה לא פעילה כמו שהבחנתי, ניסיתי להמיר את הכתובת ל RSS ולנטר אותה בעזרת page2rss.com ולצערי זה לא צלח בגלל מבנה הדף.

      שלחתי לגוגל פידבק על זה לפני חודש, וקיוויתי שיספקו פיד שוטף או RSS.
      ואז גוגל פרסמו שהם סוגרים את קורא ה RSS שלהם ודי התייאשותי, לכן אני מטר זאת ידנית, ומקווה שהיה מתנדב שיכין כלי ניטור לגוגל פלוס

      וישחזר את הצלחתו של טויטר דק שנקנה לאחרונה ע"י טויטר:)

      1. כמוך כמוני 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתרי וורדפרס WordPress – מדריך למתחילים

וורדפרס, המערכת שהתחילה כפלטפורמה פשוטה להקמה של בלוגים והפכה למערכת ...

אנידור חקק
23.08.2020
לקריאה

למה פינטרסט תיפול

לא מזמן היה לי ויכוח עם חבר טוב על סוגיית ...

אסף כהן
09.05.2012
לקריאה