עמוד הבית > מדיה חברתית > גוגל פלוס מעניינת לי את ה...

גוגל פלוס מעניינת לי את ה…

גוגל פלוס מעניינת לי את ה…

במאמר הבא אני יוצא נגד הבוס שלי, חסיד אומת הגוגל פלוס, אבל מכיוון שהוא יראה את המאמר רק לאחר הפרסום – אתם זוכים.

כל מקדמי האתרים ואנשי השיווק שעוסקים באינטרנט מסכימים בינם לבין עצמם שחובה להשתמש בגוגל פלוס. הסיבות רבות וידועות. החל מפתיחת עמודים עסקיים ללקוחות דרך מעקב אחרי זרמים של אחרים וכמובן הסיבה האמיתית: אמונה כי פלוסים מסייעים לקידום. בנוסף – כל מקדם אתרים יודע שחובה לשים כפתורי +1 באתרים שלו כדי לעזור לאתר בקידום.

אז כולם מסכימים שגוגל פלוס טובה לעסקי השיווק והקידום. אבל עם כל הסיבות האלה – אנשים פספסו את האלמנט העיקרי של הרשת של גוגל. גוגל פלוס לא נועדה להיות רשת לקידום ושיווק – גוגל פלוס הוקמה על מנת להיות רשת חברתית שתתחרה בפייסבוק ותעביר אליה את פעילות הגולשים.

האם זה קרה? לא.

האם זה קורה? לא.

האם זה יקרה? שאלה מצויינת.

יום אחד החלטתי לעשות מעשה ולפרסם סקר בפייסבוק. סקר לא מדעי ולא מחקרי – אבל כזה שנותן איזשהו מושג. ביקשתי מאנשי SEO שלא להשתתף בסקר. מטרת הסקר – בדיקה האם הגולש הפשוט מכיר ומשתמש בגוגל +:

שאלת הסקר:

כמה מכם משתמשים בגוגל+? לא נכנסים פעם ב… אלא ממש פעילים בו?

ולהלן התשובות שהתקבלו:

  1. רגע. גוגל + זה לא גוגל רגיל???
  2. אני ככה ככה
  3. ניסיתי, התקנתי את האפליקציה, לא הבנתי מה הקטע ולא משתמשת
  4. יש לי חשבון, לא פתחתי אותו כבר בערך חצי שנה
  5. מאז ההרשמה לגוגל פלוס, נדמה לי לפני שנתיים, ביקרתי שם פעמיים שלוש בלבד, ואני יודע על עוד עשרה מחברי אשר תדירות כניסתם, כמעט זהה לשלי. מענין בדיוק אתמול דיברנו על זה חחחח
  6. פייסבוק הרבה יותר נוח , ולדעתי גם הנדסת האנוש שלו יותר טובה. בנוסף לזאת , גוגל פלוס לא אטרקטיבי במיוחד לטעמי
  7. לא משתמש אישית, נכנס רק שמישהו שואל שאלה כמו שלך.. אני מכיר אדם אחד שמפרסם שם תוכן, והוא גם עושה את זה פעם בחצי שנה. חוץ מזה יש לי שם רק תוכן של אתרים ואנשי מדיה. אמרו לי שבארה"ב זה פופולרי לאנשי מקצוע (לדוגמה, צלמים, כתבים וכו), אבל הם לא משתמשים לזה בשביל "רשת חברתית" פשוט נוח להם לפרסם תוכן מעל זה (השאלה למי הם מפרסמים..)
    כן יש שם מלא תוכן של אנשים מה youtube שלהם וה andriod, די בטוח שהם לא יודעים שזה מפורסם שם
  8. אינני
  9. פעם בשבועים נכנס לבדוק את המנגון של מה חם שלהם
  10. לא פעילה בכלל, נראה זה מיועד רק לאנשי SEO
  11. לא פעילה
  12. לא פעילה
  13. לא נכנס לא מסתכל ומוחק כל מייל בנוגע.
  14. מעולם לא נרשמתי או נכנסתי או השתמשתי. גוגל זה למייל ולמנוע חיפוש. פייסבוק ולינקדאין לרשתות חברתיות ומקצועיות.
  15. לעיתים מאד רחוקות שואף 0
  16. בתור משווק של העסק שלי, יצא לי בחצי השנה 3 פעמים לנסות לקדם אותו גם בגוגל+. נכנסתי. לא ידעתי מה לעשות. חיפשתי מסביב. לא היה גם את מי לשאול… הרגשתי כמו חתול המסתובב בעקבות זנבו.
    ואז קפצה לי הודעה בפייסבוק. זהו.
  17. בין לעיתים נדירות לכמעט אף פעם לא
  18. ניסיתי פעם אחת ושם זה נגמר..
  19. לא
  20. לא משתמש
  21. לא מעניין
  22. מה זה?

וזאת בנוסף להודעות פרטיות שנעו בין: "מה זה גוגל +? זה לא החיפוש?" לבין: "אין סיכוי שאני עוזבת את הפייסבוק לשממה הזו"

בקיצור – בהנחה שהסקר הזה שווה משהו (ענו עליו גם אנשים שהם לא חברים ישירים שלי) – התוצאה די ברורה. מי שמסתמך על גוגל פלוס שיביא לו תנועה אורגנית לאתר – שם כספו על קרן הצבי.

לאחרונה קמו קבוצות שמטרתן "החלפות פלוסים". כלומר – אנשים עושים פלוסים ומעקבים אחרי אנשים שמבקשים זאת ובתמורה האנשים הללו עוקבים אחריהם בחזרה. זאת בתקווה שגוגל יראה שיש לדף שמקושר לאתר מסויים הרבה פלוסים ועוקבים – ובתמורה יעלה את האתר גבוה במיקומים.

הם רק שכחו דבר אחד – גוגל יודע בדיוק כמה אנשים באמת נכנסים מהגוגל פלוס לאתר שלכם… ואם התנועה תהיה ש2 אנשים מתוך 500 נכנסים לאתר… אתם יודעים כבר מה יקרה (או יותר נכון – מה לא יקרה).

גוגל יודעים טוב מאוד אם הפלוסים והעוקבים שלכם הם אורגנים וטבעיים באמת או סתם זבל. אם תהיה לכם תנועה אורגנית אמיתית מהרשת החברתית הזו – סביר להניח שתתוגמלו. אבל אם אין לכם – גם אם יהיו לכם 2000 פלוסים – לא תזוזו.

כשאנחנו רואים מה כמות הגולשים הפשוטים שמשתמשים ברשת הזו (רמז? זהה לכמות האנשים שנהנים משיחות מקבר שמעון הצדיק) אנחנו מבינים שמשם לא תבוא הישועה.

גוגל פלוס לטעמי האישי היא כל מה שלא נכון ברשת חברתית. היא לא נוחה, לא יפה, לא פרודוקטיבית, לא נותנת אפשרויות נוחות לתקשורת פאסיבית עם גולשים. העיצוב שלה עמוס ומכביד, היא לא מזמינה ופייסבוק לא רואה אותה ממטר בשום פרמטר.

כפי שזה נראה – אלא אם יקרה משהו ממש ממש בלתי צפוי – פייסבוק תמשיך להיות הרשת החברתית המובילה עד למותה הצפוי בעוד כמה שנים.

אז למה אנחנו בכל זאת משתמשים ברשת פח הזאת? אין ברירה. גוגל בצעדים לא מאוד מנומסים – מכריחה אותנו, מקדמי האתרים, לעבוד עם הרשת שלה מתוך תקווה שאולי אנחנו נמשוך לקוחות וגולשים לגוגל פלוס. היו כמה רשתות שניסו לעשות קמפיינים בגוגל פלוס – וכמובן נחלו כשלון חרוץ מהסיבה הפשוטה – שאין שם אנשים! לא מעט מקדמים מודים בפה מלא שאם גוגל לא היו מכריחים אותנו להשתמש ברשת שלה – הם לא היו פותחים פרופיל.

אז מה העתיד של גוגל פלוס? לדעתי בעוד שנה – שנתיים גוגל תכריז על כשלונה ותהפוך את גוגל פלוס לערימת כלים נפרדת או שהיא תעביר פעילות לסלולר בלבד בתור סוג של וואטסאפ למתקדמים…

מה דעתכם? האם אתם מזהים מגמה שונה? כיצד אתם משתמשים בגוגל פלוס ? האם גוגל פלוס באמת נועדה ותישאר רשת למשווקים בלבד?

2 Replies to “גוגל פלוס מעניינת לי את ה…”

  1. אוריאל הגיב:

    המלך עירום. מסכים.
    מצד שני, אני חושב שיש כל מיני "פיצוחים" קטנים של גוגל בנושא. למשל הנוטיפיקציות שמתקבלות למייל. יש לגוגל הרבה דלתות אחוריות לקדם את גוגל פלוס וזו מערכה לטווח ארוך.
    אין לי מושג מה צופן העתיד, אבל הייתי לוקח בחשבון אפשרות שהפעילות בפלוס תגדל (וחבל? 🙂

    1. אנידור הגיב:

      אולי הגולשים לא שם בהמוניהם אבל בהחלט יש המון דלתות אחוריות לבעלי העסקים להיכנס ולהשקיע בגוגל פלוס ולהלן רשימה חלקית:
      דפי מקום בגוגל פלוס לוקאל
      חיזוק פרופיל כותב rel author וקישור דף חברה לאתר rel publisher…
      קידום דפים מהאתר לגולשים שמחפשים בגוגל מותאם אישית ועוד..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום חנויות בגוגל

מה הקשר בין חולצות קיץ חדשות, משלוח סל מזון מסופרמרקט ...

צוות היידה
07.05.2020
לקריאה

כיצד ניתן לשפר את נתון ה-Bounce Rate באתר שלך?

מהו מדד ה-Bounce rate? למה חשוב לשפר אותו? איך עושים ...

צוות היידה
06.12.2011
לקריאה