הפרמטרים שמשפיעים על SEO בשנת 2013- המחקר של MOZ

אחת לשנתיים חברת MOZ – לשעבר SEOMOZ  – מובילים סקר מקיף למציאת הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום אתרים.  לאחרונה יצא המחקר של שנת 2013 ותרגמתי אותו בשבילכם.   ספויילר:  כן, גוגל פלוס שם ובגדול!

לאלו מכם שלא אוהבים לקרוא,  התובנות העיקריות:

  1. מדד הסמכותיות של הדף תופס את המקום הראשון בחשיבות והשפעה על קידום אתרים.  למי שרוצה לקרוא יותר בנושא:  סמכותיות דף
  2. סיגנלים חברתיים, בעיקר כפתור ה- +1 של גוגל ושיתופים בפייסבוק – בעלי השפעה גדולה על SEO.   ליותר מידע בנושא – מוזמנים לקרוא פוסט שלי בנושא:  סיגנלים חברתיים
  3. על אף עדכוני פינגווין – לפי המחקר יש עדיין חשיבות גדולה לקישורים ולטקסט עוגן.  למאמר סקירה בנושא: תובנות מהפינגווין
  4. לראשונה במחקר הפרמטרים שמשפיעים על SEO  – שימוש ב- schema.org  ושימוש בהצגת מידע מובנה מהאתר.   אמנם ישנה התאמה קטנה מאוד, אך עדיין מדובר בכניסה חדשה לטבלת הדירוג.   להרחבה:  מידע בנושא בכלי מנהלי אתרים של גוגל
  5. פרמטרים חשובים נוספים:  קישורים, שימוש במילות מפתח, שימוש במילות מפתח בדומיין.

מוכנים להתחיל?

על מה מתבסס המחקר?

קודם כל חשוב לציין שהסקר שאני מתרגם כעת, אינו הסקר הסופי לשנת 2013 וכנראה שבתקופה הקרובה ייצא עדכון שאצרף למאמר זה בבוא העת..    המחקר מתבסס גם על סקר שעשתה חברת MOZ  עם 120 סוכנויות SEO מובילות בארה"ב.   הסוכנויות דירגו את הפרמטרים השונים לפי חשיבות (ציון בין 0-10).

בנוסף למידע המבוסס על הסקר, ביצעה החברה גם ניתוח של 50 התוצאות הראשונות עבור למעלה מ- 14,000 ביטויים מתחומים שונים בגוגל.  כל המידע נאסף בחודש יוני  (לאחר עדכון פינגווין 2.0)

*ראוי לסייג:  כל המחקר וכל התוצאות מתבססים על גוגל ארה"ב  (וכפי שאנו יודעים בארץ ישראל, שמשמשת בימים כסדרם כסניף מקומי של קישורים מרוסיה,  לא תמיד הכל תופס.. 😉   ).

סייג נוסף:  מדובר במבחני התאמה  (התאמת פירסון למי שזוכר משיעורי הסטטיסטיקה, שמודדת קשר סימטרי בין שני משתנים).    מדובר בהתאמה והערכה לקשר בין שני משתנים – אין כאן מדע מדויק – אם כי בסטטיסטיקה, ככל שגודל המדגם יותר גדול – כך מידת הקרבה למציאות גדולה יותר.

נושא ראשון שנבחן – מידת ההשפעה של קישורים:

pa

הנתונים מסודרים מהגבוה לנמוך מבחינת מידת ההשפעה שלהם.  כפי שניתן לראות בתמונה הראשונה,  סמכותיות הדף המקשר משמש כבעל ההשפעה הגדולה ביותר בכוחו של קישור לדף מסוים.  אחריו בהתאמה ישנה השפעה וחשיבות לקישורים הנכנסים מ- Class C  שונים ומכתובות IP  שונות  (לכל אלו שעדיין עובדים בעידן חוות התוכן והקישורים),   מספר הדומיינים השונים שמקשרים לדף , קישורים יוצאים מהדף ואחרון חביב:  מספר הקישורים השונים הנכנסים לאותו דף.

לגבי מידת ההשפעה שיש לדומיין המקשר – גם כאן ניתן לראות את החשיבות של סמכותיות הדומיין המקשר וה- TRUST  שלו.   סמכותיות הדף והדומיין המקשרים זוכים לחשיבות הגבוהה ביותר בהשפעה על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש של גוגל.

בהמשך למחקר על השפעת קישורים – להלן פירוט של מדדים נוספים בסוגי הקישורים לאתר:

links2

בחשיבות ראשונה: מספר הדומיינים השונים המקשרים לדף ומייד אח"כ מספר הדומיינים השונים שמקשרים לדומיין שלנו.   יתר המדדים המשפיעים על כוחם של קישורים:

  • רלוונטיות הדף המקשר
  • ה- TRUST  של הדומיין המקשר ושל הדף המקשר
  • Page rank  –  כן ,כן, אותו אחד שכבר הספדנו לא פעם
  • גיוון בסוגי הקישורים הנכנסים לאתר (קישורים מטקסט, מתמונה, מסרטון, מדפים שונים, מ- PR  שונים וכו'.)
  • משמעות הקישור מבחינת סנטימנטלית..  ובמילים אחרות – גוגל מייחסים חשיבות לדעת הכותב בהשפעה על כוחו של הקישור.   כלומר, אם הקישור לאתר שלכם נבנה בקונוטציה חיובית או שלילית.    סוגייה מעניינת שידענו שגוגל יודע לנתח, אך רבים מאיתנו התעלמו בראייה שכל קישור הוא קישור טוב כל עוד הוא מגיע מדומיין רלוונטי.

הנושא הבא שנבחן – טקסט עוגן:

רבות דובר על הנושא של טקסט עוגן והצורך לגוון אותו ככל האפשר בעקבות עדכוני פינגווין האחרונים שנלחמו ב- over optimization שביצעו אתרים רבים במסגרת בניית הקישורים שלהם.

על אף כל הרתיעה מהנושא, לפחות לפי המחקר, כוחו של טקסט עוגן עדיין במותניו.

 anchor text

 

לפי הסקר, עדיין יש חשיבות לקישורים על גבי הביטוי המדוייק המקודם בדף.  מה שכן, לפי הסקר בהחלט יש חשיבות לגיוון בסוגי טקסט העוגן לדף גם לביטויים בעלי התאמה חלקית לביטוי המקודם בדף.

בנוסף, ההשפעה הגדולה ביותר היא לקישורים אורגניים  "הקישורים שאנו מכירים כקישורים טבעיים".

natural links

קרדיט תמונה: קבוצת מקדמי אתרים עילאיים ומתנשאים בפייסבוק

הסקר מציין בנוסף, שהחשיבות לגיוון בטקסט העוגן ולשילוב קישורים שיופיעו גם על גבי שם המותג – חשובה יותר מכמות הקישורים הכללית לדף.    כלומר בהחלט עדיף שיהיו יותר קישורים שונים בטקסט העוגן שלהם מאשר כמות בלתי מבוטלת של קישורים באותו טקסט עוגן.

אגב, נושא הטקסט עוגן הוא אחד השינויים הגדולים ביותר מהסקר שבוצע בשנת 2011.  בעיקר בכל הקשור לחשיבות הגיוון בטקסט עוגן ובשימוש גדול יותר בקישורים על גבי שם המותג.   אין ספק שלפינגווין יש השפעה בנושא זה.

הנושא הבא שנבחן – שימוש במילות מפתח בדף

מילות מפתח הן נושא מאוד שנוי במחלוקת.  אין עוררין על חשיבות התוכן, אך בהחלט נזהרים יותר היום מאופן שיבוץ מילות המפתח ובהחלט צריך להיזהר משימוש יתר במילות מפתח.

בחלק זה נבחן החשיבות של מילת מפתח לדף מסוים  (האם היא המילה החשובה והרלוונטית ביותר לשימוש באותו דף) ובנוסף המדידה מתבצעת כאן גם לפי מנגנון ה- LSI  או ה- Language model – שמנסה לחזות ולהעריך אילו מילים רלוונטיות נוספות צפויות להופיע באותו דף בהקשר סמנטי).

keyword on page 6

לפי המחקר, יש חשיבות גדולה לשימוש במילת המפתח בטקסט הדף, בטייטל, בתגית התאור (meta description), בכותרות ה- H1, H2 ועל גבי תגיות Alt  בתמונות.

keyword on page6a

בנוסף בדקו במחקר זה לראשונה גם את ההשפעה של שימוש במידע מובנה כגון: Schema.org ואף ההשפעה של שימוש ב- Rel author / publisher וכדומה.

למרבה ההפתעה ובניגוד מוחלט להערכת החשיבות של גוגל פלוס (שנראה בהמשך המחקר) – מסתבר שלמידע המובנה ולשימוש ב- Schema או ב – rel author / publisher  עדיין אין השפעה כה גדולה על קידום ממשי של תוצאות.

  •  הערה אישית:  חייב לציין באופן אישי שאני פחות מסכים, ולהערכתי בהחלט ישנה השפעה מהותית לשימוש ב- rel author.  אך כנראה שלפחות למחקר נקודתי זה, ההשפעה הישירה שלו עדיין נמוכה על קידום פיזי בתוצאות החיפוש  (אם כי הוא בהחלט תורם להגדלת CTR  ולמיתוג ובכך תורם בעקיפין לקידום האתר).
  • content optimize3

הנושא הבא שנבחן – שימוש במילות מפתח בדומיין

נושא מפתיע שעדיין משפיע על דירוג בגוגל.  על אף שגוגל טענו שרכישת דומיין על גבי מילות מפתח מדוייקות כבר אינה עובדת,  המחקר מציין בפירוש שישנה השפעה חזקה על קידום בעת שימוש במילת מפתח בדומיין האתר.

צפו בסרטון בו מאט קאטס טוען להורדת החשיבות לנושא:

עם זאת, רבים שמסתכלים בתוצאות עדיין מבחינים שישנן לא מעט תוצאות במעלה הרשימה המורכבות מדומיינים בהתאמה מדויקת.  באופן אישי אני יכול להגיד ששני הבלוגים שלי מקודמים במילות מפתח תחרותיות בארץ – ושניהם על גבי דומיין מדויק בעברית:

הדומיין – כתיבת תוכן לאתר – שמקודם במקום השני בגוגל (נכון להיום) במילה כתיבת תוכן

הדומיין – קידום בגוגל  – שמקודם נכון להיום במקום הרביעי בגוגל במילה קידום בגוגל.

ראוי לציין שאם בעבר אפשר היה להגיד שמספיק דומיין על גבי מילת מפתח ופעולות קידום בסיסיות – היום זה לא ממש כך, ואותם דומיינים מקודמים גם בגלל תוכן איכותי שיש בהם ופעולות SEO נוספות שנעשו עם הזמן.

emd

במחקר מעמיק שעשו MOZ   בנושא , הם גילו שעל אף שיש כוח קידומי בשימוש במילות מפתח בדומיין, בהשוואה לנתונים מלפני שנתיים – יש ירידה בגודל החשיבות של הנושא.

נושא הבא שנבדק – סיגנלים חברתיים:

למי שעוקב אחרי הפוסטים שלי, יודע שאני חסיד גדול ומאמין בסיגנלים חברתיים בהשפעתם על קידום אתר.  רשמתי לא פעם שלהערכתי זה אחד הנושאים שיצברו תאוצה רבה מאוד בהשפעה על קידום ולפי התוצאות לא טעיתי..

כמובן שהאלמנט המכריע והבולט פה באופן משמעותי הוא גוגל פלוס.

על אף הנתונים המוקדמים במאמר זה, שטענו של- rel author  אין עדיין השפעה ישירה על קידום, לגוגל פלוס בהחלט יש.

social signals

כפי שניתן לראות מהמחקר, ההשפעה של +1 על קידום האתר היא בעלת הכוח הרב ביותר מכל הסיגנלים החברתיים, וגם בהשפעה ליתר המדדים שמשפיעים על SEO, מדובר בפרמטר חשוב מאוד בהשפעתו.

מייד אחריו בחשיבות:  שיתופים בפייסבוק ובטוויטר.

לא צויין פה לגבי רשתות אחרות, אך אני מניח שגם רשתות כמו פינטרסט יכולה להיכנס לרשימה זו.

סיכום – הפרמטרים שמשפיעים על SEO  בשנת 2013

אז לאחר שבחנו את כל הפרמטרים לעומק, להלן העוגה הכללית של הפרמטרים המשפיעים על SEO נכון לשנת 2013 בהתאם לגודל החשיבות של כל אחד מהם.

 summary seo indicators

שבועיים אחרי פרסום המחקר הראשוני, הועלה הסבר של הפרמטרים ע"י ראנד פישקין מ- MOZ:

seo parameters

תובנות עיקריות:

  • קישורים עדיין בעלי חשיבות גדולה בקידום אתר  (קרוב ל- 40%)
  • שימוש במילות מפתח בדף ובדומיין עדיין חשוב מאוד – משני בחשיבותו לקישורים עדיין לפי המחקר (קרוב ל- 35%)
  • לפי מבחני ההתאמה של המחקר – חשיבותם של סיגנלים חברתיים גדולה בהשפעה על SEO.  תוצאות הסקר של המקדמים דווקא מראים שמקדמי אתרים עדיין לא מאמינים שכוחם רב.   (7.28%)
  • כוח המותג (מיתוגיות האתר)  עלה  (קרוב ל- 9%)
  • התנהגות הגולשים באתר משפיעה אף היא על הדירוג – כמות גולשים, מה הם עושים באתר, דרך אילו מילות מפתח מגיעים לאתר.

מבט לעתיד – פרמטרים שישפיעו על SEO  בשנת 2014:

מרבית המקדמים מאמינים שהמדדים הישנים כמו: טקסט עוגן, שימוש בדומיינים עם מילות מפתח וכדומה)  ימשיכו לאבד מחשיבותם עם הזמן.    מה שימשיך לתפוס תאוצה הם הפרמטרים הבאים:

  • תוכן בעל ערך לגולשים – תוכן שהגולשים יוצרים אתו אינטראקציה, אתר שהגולשים אוהבים
  • Authorship  מגוגל פלוס   (הסברה היא שאמנם זה עדיין לא משפיע באופן ישיר, אבל כולם מבינים את החשיבות העתידית של זה).
  • שימוש במידע מובנה  (Rel author / publisher, שימוש ב- Schema)
  • סיגנלים חברתיים

אז מהם הפרמטרים העיקריים שהשתנו מהמחקר הקודם:

what have changed

המשפיעים הגדולים – במה נרשמו עליות?

  • האם האתר מייצר ערך לגולשים?  התנהגות גולשים באתר
  • Authorship metrics –  Author rank  ( לא היה קיים במחקר קודם – צפוי להמשיך לעלות , על אף שכיום לדעת המקדמים עדיין לא משפיע ממש על קידום).
  • שימוש במידע מובנה
  • גוגל פלוס
  • סיגנלים חברתיים
  • איכות התכנים באתר
  • התנהגות גולשים ,שימושיות באתר

מה ירד בחשיבותו בהשפעה על קידום אתרים?

  • שימוש במילות מפתח בדומיין  (עדיין משפיע אך איבד הרבה כוח)
  • האפקטיביות של קישורים קנויים
  • שימוש בטקסט עוגן בקישורים

זהו, תם ולא נשלם..

בקרוב תצא בטח גרסה נוספת.  מוזמנים לגזור ולשמור וכמובן לשתף ברשתות החברתיות.

אשמח לשמוע תגובות למחקר החדש.  מה דעתכם?

עם מה אתם מסכימים ועם מה לא?

לסיום, מצורפת מצגת של חברת MOZ  לסיכום הנושא:

2017-12-04T14:51:49+00:00

אודות המחבר:

מייסד ומנכ"ל היידה. מהנדס תעו"נ, משווק באינטרנט משנת 2006, בלוגר ומרצה מבוקש בשיווק דיגיטלי. משמש גם כבעלים ומנכ"ל של חברת התוכן AD תוכן ומדיה.

27 Comments

  1. אופיר 21 באוגוסט 2013 , 12:18 השב

    סחתיין על ההשקעה
    יפה

    • רמי 21 באוגוסט 2013 , 13:55 השב

      השקעה יפה.
      לגבי שמות דומיין, אתה כותב "….גוגל טענו שרכישת דומיין על גבי מילות מפתח מדוייקות כבר אינה עובדת",
      זה לא מה שאמר Matt Cutts.
      מה שהוא אמר שהחשיבות ירדה. כפי שאמרת בהמשך שם דומיין עדין עוזר מאוד.

      • אנידור 21 באוגוסט 2013 , 15:53 השב

        צודק , אבל הם בהחלט מנסים להילחם בזה.

    • אנידור 21 באוגוסט 2013 , 15:57 השב

      תודה אופיר

  2. עידן שלומן 21 באוגוסט 2013 , 13:43 השב

    אולי זה הזמן לבחון את התיאוריה הזו קצת יותר, אני אנסה לארגן איזו בדיקה על אתר מסויים שלי ואעדכן בעתיד (אם אצליח להפיק משהו 🙂 ).

    עבודה טובה, אני בטוח שהנגשת הנתונים הנ"ל יעזרו להרבה.

    • אנידור 21 באוגוסט 2013 , 13:48 השב

      אשמח לתובנות חדשות נוספות.
      אגב, בקצב של השינויים בגוגל , אפשר לעדכן את התגובה שלך ולרשום – הנתונים הז"ל 🙂

  3. זהר עמיהוד 21 באוגוסט 2013 , 15:37 השב

    גוגל הבינו שבחוץ אפשר לסדר אותם ולכן הם נותנים יותר דגש על onpage seo הכולל: תוכן איכותי, התנהגות גולשים, מבניות וחיבור לגוגל+ כדי לוודא שמי שעומד מאחורי התכנים הוא אדם אמיתי.
    התפלאתי שלא ראיתי דבר על מהירות טעינת האתר שיש למה משקל והיא משפיעה גם על התנהגות הגולשים.

    • אנידור 21 באוגוסט 2013 , 15:52 השב

      נקודה טובה, זהר. שכחתי מזה לגמרי. . בכל המחקרים הקודמים תמיד היה חלק שמדבר על שגיאות אתר ובעיות באתר שעשויות לפגוע בדירוגו ומשום מה לא נראתה לכך התייחסות במחקר זה.

    • אנידור 7 בספטמבר 2013 , 16:34 השב

      זהר, שים לב שהוספתי תרשים פאי נוסף לפוסט היום, בו יש הסבר מפורט על כל פרמטר.
      אפשר לראות שכל מה שקשור למהירות טעינת האתר והתנהגות גולשים כן נכלל בפרמטרים – תחת
      page level keyword agnostic features

  4. המבקר 21 באוגוסט 2013 , 16:37 השב

    זה מחקר של מה שקרה עד עכשיו? כי ראיתי שהיה שוב עדכון לפני יומיים. כל תיקון שעשיתי לאתר שלי פשוט נפגע מכיוון אחר.

    • אנידור 21 באוגוסט 2013 , 17:04 השב

      זה מחקר של הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים נכון לימים אלו…. כמובן שזה משתנה כל הזמן ומדובר במבחני התאמה. אבל בהחלט יש קורלציה עם מרבית הנושאים כאן ומה שרואים בשטח

  5. עמית לאופר 21 באוגוסט 2013 , 17:10 השב

    הפרמטר של גוגל+ נחוץ ע"מ ליצור שקיפות בזהות המחבר של מאמר או תוכן וע"י כך ליצור את הסמכותיות והתייחסות לקישורים
    מאותו המאמר כבעלי ערך סמכותי, מצד שני להעדיף סיגנאלים חברתיים מגוגל+ שהפופולריות שלו בציבור הרחב כרשת חברתית
    נחותה משמעותית מפייסבוק או טוויטר נראית כפרמטר שיוצר בעייה כי המדגם שלו קטן בהרבה…

    מניסיוני אני מבחין שגוגל אינו מצליח לזהות באופן אוטומטי קישורים קנויים אפילו יהיו תחת קופסה הנקראת "קישורים ממומנים" וכנראה שלגוגל גם אין את כ"א הנדרש לטפל במלשינון
    הקישורים הקנויים שעומד לרשותו, לכן קישורים קנויים עדיין עובדים ובגדול.

    • אנידור 21 באוגוסט 2013 , 17:15 השב

      הי עמית
      גוגל מבחינתם יעשו ככל שביכולתם לחזק את השימוש בגוגל פלוס ואני מעריך שאחת האסטרגיות שלהם היא פשוט לחזק את כוחה של הרשת והשפעתה על קידום. אין ספק שבארה"ב השימושיות בה גבוהה הרבה יותר מאשר בארץ, אך כל עוד פייסבוק היא ענן מידע שלגוגל אין גישה אליו – גוגל חייבת למצוא את התחליף בשביל ליצור את השקיפות שדיברת עליה בזהות המחבר וכך גם לדעת אילו סיגנלים חברתיים אמינים ואילו מזוייפים… וזאת להבדיל מקישורים שכפי שאמרת, שם הקושי רב יותר בזיהוי אמינות וטבעיות הקישורים (אם כי גוגל אומרים שהם יודעים להבחין.. )
      לגבי קישורים קנויים, לפחות בארץ ראיתי מספיק פעמים שזה עובד.. אם זה עובד לאורך זמן? לא ממש

      • עמית לאופר 21 באוגוסט 2013 , 17:24 השב

        הי אנידור, זה שגוגל+ גודל במספר המשתמשים עקב הכללתו כפרמטר
        בקידום אתרים אינו הופך אותו בהכרח
        לרשת חברתית פעילה ופופולרית, לדעתי לבכורה של פייסבוק והרגלי השימוש של הגולשים אין תחליף בגוגל+.

        אני מתייחס לגוגל הבינלאומי כשאני מדבר על קישורים קנויים ומתחרים שלי מצליחים עם זה לאורך זמן רב
        ובעיקביות, זה ממש על תקן איוב
        רשע וטוב לו, צדיק ורע לו…

  6. עמית אדלר 21 באוגוסט 2013 , 21:29 השב

    מצד אחד קשה מאוד להיות חסיד של מקור אחד, שממנו תבוא הישועה. מי כמונו יודעים שחייבים לגוון במקורות, אחרת נידרדר לפי התהום.

    מצד שני יש לי אתר שלא נגעתי בו חצי שנה, ושבדרך נס נשאר בדף השני בגוגל בביטוי של 5,400 חיפושים. אחד הדברים החריגים שאליו שמתי לב, הוא שעמוד הבית קיבל כמעט 500 לחיצות על כפתור 1+ של גוגל.

    אומנם זה לא ניסוי מבודד שעשיתי במיוחד ושאחרי תוצאותיו אפשר לעקוב, אבל אני מניח שאתר שלא נוגעים בו חודשים ארוכים (לא אוף-סייט ולא און-סייט), כן יכול להישאר במיקומים טובים הודות לשיתופים חברתיים.

    אין פה מסקנה חד משמעית; הלוואי שיכולתי להגיד בוודאות שה-500 פלוסים הללו הם שעשו את העבודה. אני רק יכול להניח שכן, אבל במקביל גם להתנהל בזהירות הראויה ולא לחשוב שמרגע זה והלאה אפשר לסחוט את התפוז הזה בכל הזדמנות שיש.

    • אנידור 22 באוגוסט 2013 , 16:02 השב

      כולנו שפני ניסיון במטריקס של גוגל 🙂

  7. דני לרנר 22 באוגוסט 2013 , 9:22 השב

    מאמר מחכים ומקיף. ההתלבטות הגדולה היא בעניין הקישורים. 40% הם משקל כבד מאוד. הייתי בטוח שהערך שהאתר מייצר עבור הגולשים יקבל משקל, אבל נראה לי שנצטרך לחכות עוד כמה שנים.

    • אנידור 22 באוגוסט 2013 , 15:59 השב

      הי דני,
      הערך שהאתר מייצר אכן נמדד – גם בתוכן של האתר וגם בהתנהגות הגולשים -שניהם פרמטרים שמקבלים התייחסות בפרמטרים של הקידום

  8. עמית לאופר 22 באוגוסט 2013 , 10:00 השב

    התפרסמה ידיעה שמאט כאטס מכחיש בתוקף שיש קשר בין
    גוגל+ לבין מיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל

    ראו:

    http://www.searchenginejournal.com/matt-cutts-google-plus/67862/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SearchEngineJournal+%28Search+Engine+Journal%29

    • אנידור 22 באוגוסט 2013 , 16:01 השב

      אכן נפתח ויכוח בעקבות הפוסט וכמו שאמרת גם אדון קאטס התייחס ואמר שהקלקות +1 לא משפיעות על קידום.. נו באמת?
      זה כבר ברור ומובהק כשגולש מחפש בחיפוש מותאם אישית (מחובר) – הוא רואה תוצאות שהקליק עליהן +1 גבוה יותר.
      ואגב , קאטס אמר שלא +1 זה מה שמקדם – אלא כמות השיתופים והאינטראקציה בגוגל פלוס..
      הרשה לי לפקפק

  9. יורי שוב 24 באוגוסט 2013 , 11:48 השב

    אוקי, אז סופסוף מצאתי זמן לקרוא את המאמר…
    סיכום ותרגום נהדר! תודה על המידע!

    • אנידור 24 באוגוסט 2013 , 14:34 השב

      בכיף.
      חשוב להישאר מעודכנים. כפי שציינתי בתחילת המאמר, זו הגרסה הראשונית של המחקר ומתישהו בחודש – חודשיים הקרובים אמור לצאת הגרסה הסופית של המחקר. אעדכן בהתאם

  10. דני וקסלר 3 בספטמבר 2013 , 18:54 השב

    החכמתי מקריאת המאמר והרבה תודה, יש מושג שלא כ"כ הבנתי אותו והכוונה ל"כח המותג" או "מיתוגיות האתר" , אשמח להגדרה של מושג זה ובמה הוא מתבטא באתר, תודה מראש,

    • אנידור 7 בספטמבר 2013 , 16:37 השב

      הי דני
      נושא המותג הועלה רבות בפוסטים שלי ושל קולגות בשנה האחרונה.. מאז ימי עדכון "וינס" של גוגל לפני כמה שנים טובות, גוגל החל להעניק כוח למותגים… ההסבר הוא פשוט היות וגם הגולשים פעמים רבות מחפשים דווקא את האתר שהם מכירים ("את המותג") וגוגל מנסה להבין מיהם האתרים המובילים והבולטים..
      כוחו של מותג ניתן למדוד באופנים רבים -כמובן באמצעות קישורים שנכנסים לאתר (קישורים על גבי שם המותג , קישורים על גבי כתובת URL), אזכורים במגוון מקומות ברשת, כמות הגולשים שמחפשים אחר שם המותג ונכנסים דרכו לאתר ועוד…
      ככל שמדובר באתר שגוגל מייחס לו כוח מיתוגי גדול לפי הרשת – זה בעל השפעה גדולה מאוד על הקידום שלו בגוגל

  11. עמית אדלר 7 באוקטובר 2013 , 12:55 השב

    קצת באיחור, אבל בכל זאת: ג'ון מולר מגוגל מכחיש ש-Google Authorship משמש לדירוג אתרים: http://bit.ly/1eWuoV6

    אני מניח שצריך להתייחס לזה בחשדנות; מין כפיל של מאט קאטס שאומר מה שצריך להגיד כדי להגן על האינטרסים של גוגל. בנוסף – כמעט כל מחקרי הקורלציות מראים התאמה גבוהה בין כמות של 1+ למיקומים בגוגל.

    • אנידור 7 באוקטובר 2013 , 13:43 השב

      גוגל ימשיכו להכחיש כדי שלא יגידו שהם נותנים תיעדוף לבן המועדף… קצת הזוי ההכחשות יתר האלה כשכל המקדמים כבר הבינו לאן הרוח נושבת

  12. […] במחקר האחרון של MOZ  אודות פרמטרים שמשפיעים על SEO , ניתן היה לזהות בבירור את הגדילה בהשפעתם של סיגנלים חברתיים על תוצאות החיפוש של גוגל. […]

השאר תגובה

אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם