עמוד הבית > כללי > עדכון המינגבירד Hummingbird בגוגל

עדכון המינגבירד Hummingbird בגוגל

על השינוי החדש והיותר משמעותי של גוגל – 100% Not provided

כל הרשת מדברת על העדכון האחרון של גוגל בשם Hummingbird  (סוף סוף ציפור ולא פנדה או פינגווין), עדכון ששוגר כבר לפני מספר חודשים אך למעשה עודכן לאחרונה כחלק מחגיגות ה- 15 שנה לגוגל.  לא סתם נבחר המוסך בו החלו דרכם לארי פייג' וסרגיי ברין למקום בו הוחלט לבשר על Google hummingbird.

hummingbird

למעשה מדובר בעדכון תשתיתי שנועד להפוך את התשתית של גוגל לטובה יותר בכל הקשור להבנה סמנטית של הרשת.  בדומה לעדכון קפאין, עדכון תשתיתי שעזר לגוגל לסרוק ולאנדקס את הרשת מהר יותר, עדכון זה מתמקד בסמנטיות של הרשת וביכולת של גוגל כמנוע חיפוש להבין לעומק הקשרים בין שאילתות חיפוש שונות ולהבין טוב יותר את כוונת הגולש.

כידוע לכולם, מספר הביטויים המחופשים (זנב ארוך) ממשיך לגדול משנה לשנה (מה שנותן לכולנו הזדמנויות חדשות לקידום בגוגל).  בשנה האחרונה, בעקבות כניסת החיפוש הקולי, נוצר מצב בו הגולשים ממש מדברים אל מנוע החיפוש וכמות השאילתות המחופשות ממשיך לגדול למשפטים שלמים המחופשים על ידי הגולשים.

לצד הגדלת גרף המידע של גוגל, שכבר כיום נותן מידע מפורט לערכים רבים בשפות שונות, המשיכה גוגל להגדיל את הסמנטיות והיכולת שלה להבין מה הגולש באמת מעוניין לקבל בכל חיפוש בגוגל.   כל זאת מתחבר גם באופן ישיר להשפעה של מדדים חברתיים על תוצאות החיפוש.

לעוד מידע על Google hummingbird מוזמנים לקרוא סקירה של זהר עמיהוד

הציפור זה רק סיפור כיסוי לרעידת האדמה האמיתית – 100% not provided

מאז אוקטובר 2011 מקדמי אתרים עצבניים על גוגל.  אחד הדברים הטובים שתמיד נזקפו לזכות השיווק באינטרנט והקידום בגוגל, הוא כמובן היכולת למדוד את השיווק – זה בדיוק היתרון התחרותי שיש לקידום ופרסום באינטרנט לעומת פרסום בעיתון למשל.

גוגל אנליטיקס הוא כלי נהדר של גוגל, שמאפשר לנו למדוד ולנתח את הגולשים שמגיעים לאתר שלנו.  אחד השימושים הנפוצים ביותר של הכלי, היה ביכולת לנתח מאילו מילות מפתח מגיעים גולשים לאתר ואילו מילות מפתח מניבות יותר המרות (גולשים משלמים שהופכים ללקוחות).    למעשה מדובר במידע חשוב מאין כמוהו בעולם ה- SEO, שכן מידע זה עשוי לחסוך כסף רב בהתמקדות בביטויים המניבים והממירים במקום ירייה באוטומט בתקווה לפגוע בסופו של דבר.

באופן עקבי גוגל לוקחת מבעלי האתרים מידע חשוב בשנים האחרונות, כשלאט לאט החלו גוגל להציג במקום מילות המפתח דרכן נכנסים גולשים לאתר –  Not provided.   זה התחיל עם אחוז קטן מהביטויים ועכשיו גוגל מצהירים שבקרוב יהיה מדובר ב- 100% not provided – ובמילים אחרות, תגידו שלום סופית ליכולת שלכם לנתח דרך אילו מילות מפתח מגיעים גולשים לאתר שלכם.

וכאן למעשה טמונה הסכנה האמיתית ל- SEO, שגם ראנד פישקין מ-MOZ  מתריע עליה.

שימו לב לציטוט של גוגל:

"We added SSL encryption for our signed-in search users in 2011, as well as searches from the Chrome omnibox earlier this year. We’re now working to bring this extra protection to more users who are not signed in."

"התירוץ" של גוגל הוא כמובן שמירה על פרטיות הגולשים. זה התחיל רק עם גולשים שהיו מחוברים בעת שחיפשו בגוגל וכעת זה הולך להתפשט בהרחבה גם ליתר המשתמשים.

אל תדאגו , דרך PPC  תמיד תוכלו לדעת מאיפה הגולשים מגיעים..

וזה מה שמוביל אותי לרשום את הסיבה האמיתית שגוגל עושים את כל המהלך שחור על גבי לבן – כסף!!!    שוב אחזור ואזכיר לכם שגוגל היא חברה ציבורית וממש, אבל ממש לא מעניינים אותה מקדמי אתרים.   אם אתם רוצים להמשיך לקבל מידע אילו מילות מפתח מייצרים את העבודה עבורכם, תמיד תוכלו להשקיע בקמפיין PPC  בגוגל אדוורדס ושם כל המידע יהיה גלוי.

ועכשיו בואו נחשוב ביחד מה עלול לקרות לאט לאט לתעשיית ה- SEO:

אף אחד לא מזלזל בכוחו של הקידום האורגני ביצירת טראפיק רב לאתר, שיביא בסופו של דבר גם להגדלת המכירות ומספר הלקוחות.  אך מה יקרה עכשיו כשנטרפו הקלפים ואין יכולת מדידה מדויקת מה מביא את העבודה.

אז נכון שעסקים גדולים תמיד ישקיעו את הכסף ב- SEO  כחלק מתמהיל ותקציב השיווק הכללי שלהם.  אך מה יעשה אותו בעל עסק קטן בעל תקציב מוגבל?

האם יהיה שווה לו להשקיע את כל התקציב שלו באפיק שמביא לו טראפיק ברור ומדויק אותו הוא יכול למדוד ותוך זמן קצר – או שמא יבחר בקידום אורגני לטווח ארוך שיכול לתת לו מידע חלקי מה עובד טוב יותר ומה פחות…?

ההנחה היא שיותר ויותר עסקים קטנים יפנו לקמפיין פרסום ממומן בגוגל  (או שזו לפחות השאיפה של גוגל..).

זה לא אומר ש- SEO  מת (כמו שאחת לחצי שנה טוען מאמר כלשהו שעולה ברשת), זה אומר שכמו תמיד, הוא ממשיך להיות קשה יותר.

מבחינת עבודת קידום, כולנו עדיין נצטרך להשקיע בעבודת אופטימיזציה נכונה באתר ולא להפסיק ליצור תוכן איכותי שיזכה בשאיפה גם לסיגנלים חברתיים ואולי אף "ירוויח" קישור פה ושם.

אבל כל עוד יכולת המדידה נלקחת מאיתנו, זה יכול מצד אחד להניע אנשים לחפש אפיקי שיווק מדידים יותר ואולי אף לחפש כלים תחליפיים לגוגל אנליטיקס!!

עדיין נוכל להשתמש באנליטיקס בשביל לזהות את דפי הנחיתה המובילים באתר שלנו ולנסות לשפר אותם באופן תמידי אך כמובן שזה לא אותו דבר כמו היכולת לנתח איזה ביטוי גרם ליותר המרות.

מי שמשווק בחו"ל יישען הרבה יותר על המידע המופק מבינג ויאהו, ואנחנו בישראל נמשיך לחפש הזדמנויות…

זה בהחלט אומר שחלק מהתקציבים שהופנו בעבר ל- SEO, יופנו כעת לאפיקים נוספים ובדגש על ממומן, קידום לוקאלי, שיווק ברשתות חברתיות ועוד.

העצה שלי, כל תקציב קידום בגוגל צריך להתחלק כעת חלק לקידום אורגני (עבודת אופטימיזציה ויצירת תוכן באופן שוטף) וחלק לפרסום ממומן בגוגל.

היכולת לסנכרן ולמדוד את שני הקמפיינים במקביל תעניק תובנות טובות יותר מקידום אורגני בלבד.

מוזמנים לצפות בסרטון של ראנד פישקין עם פתרונות מוצעים בלינק הבא

17 Replies to “עדכון המינגבירד Hummingbird בגוגל”

  1. מיכל כהן הגיב:

    בעיני המינגבירד הוא תזכורת הרגעה לעובדה שלא חייבים מילות מפתח. בעידן בו 90% מהשאילתות הן סוג של זנב ארוך וגוגל ממילא מתיימר להתייחס אליהן סמנטית ולא מילה מילה, החשיבות של ימלות מפתח פוחתת. SEO חי ובועט, רק ממשיך להשתנות

    1. אנידור הגיב:

      אין ספק שהסמנטיות רק תוסיף ותשכלל את גוגל…
      הבעיה הגדולה יותר שאין לנו יכולת ממשית כעת למדוד אילו ביטויים ומילים מביאים יותר עבודה.. וזה משהו שעלול להרתיע בעלי אתרים רבים מלהשקיע ב- SEO.
      העבודה תישאר עדיין זהה בדגש רב על המשך יצירת תכנים ללא הפסקה בשלל נושאים רלוונטיים – ככל שהזנב הארוך ממשיך לגדול

  2. שוקי מן הגיב:

    תודה על הפוסט אנידור,
    גם אני חשבתי בהתחלה שגוגל עושה את זה רק כדי שאנשים יוציאו יותר על הקידום הממומן אבל שמעתי תיאוריה (שנראית הגיונית מאוד) שגוגל פשוט רוצה שמקדמי האתרים יפסיקו לבצע עליה מניפולציות ושפשוט יתמקדו בתוכן במקום לעשות כל מיני טריקים עם מילות מפתח.

    ואם אני כן הולך בקו שלך – אז תצרף לזה גם את כל תוספי המודעות החדשים באדוורדס שדוחקים את התוצאות האורגניות עוד ועוד למטה.

    זה התחיל בsitelinks, אחרי זה image extensions, PLA ועוד דברים שהופכים את מודעות הטקסט היבשות לrich media ודוחקות את האורגני below the fold

  3. אנידור הגיב:

    זה בהחלט נראה כאילו גוגל מנסים לגרום לנו להבין שכל פעולות ה- SEO שהתרגלנו לבזבז עליהן את רוב הזמן שלנו (בניות קישורים למיניהן וכו'..) – פשוט מיותרות ואין מה להתמקד בהן.
    אל תשכח להוסיף גם את כל הורדת החשיבות של טקסט העוגן עם הזמן…
    גוגל רוצה מצד אחד כסף (ולהפנות אנשים לממומן) ומצד שני לגרום לפחות אנשים להתעסק איך להגיע למקום הראשון בביטוי כלשהו

    1. בוא נודה על האמת. עבודת הקידום של פעם, אך לפני מספר שנים, היתה מעין עבודה בעיניים. בעלי העסקים הם אלו שיצרו את הקישורים, הם אלה שכתבו את התוכן, הם שרשמו עצמם באינדקסים (או מקדמי אתרים עשו זאת עבורם), הם אלו שפתחו פרופילים באתרי מאמרים והעלו את המאמרים שהם כתבו – זה היה link building לשמו, אהה וגם החליפו לינקים, סחרו בלינקים, בנו גלגלים כאלה ואחרים ליצירת קישורים ובקיצור, עשו כל מה שגוגל אמרו שאסור.
      כאשר אתה כותב תוכן וגם מפיץ אותו, לאיכות התוכן אין חשיבות. לעומת זאת, כאשר הקוראים הם שמפיצים את התוכן שלך, התוכן שלך צריך להיות איכותי, רלוונטי, בעל ערך שיעשה חשק לאנשים לעשות לך לייק, שתף, ציוץ, גוגל+, לכתוב עליך בבלוג שלהם ובקיצור להכניס אותך לשיח האינטרנטי. זהו מהלך שדורש הערכות אבל בראש ובראשונה חשיבה שונה.
      הבנתו של גוגל הולכת ומשתפרת את השיח (חיפוש סמנטי) ואת ההקשרים (גרף הידע) ואת התנהגות הלקוחות ולזה אנחנו צריכים להיות מוכנים.
      https://www.seoreport.co.il/2011

  4. אופיר הגיב:

    אתם חושבים שגוגל סופרים את מקדמי האתרים? עהעידכון הזה לא מושפע או מיועד למקדמים – מבחינת גוגל ההשפעה של מקדמי אתרים היא זניחה והם יודעים להתמודד עם מניפולציות בצורה טובה (אם כי לא מושלמת). העידכון הזה הוא חלק ממגמה מתמשכת של גוגל לשפר את התוצאות שלה על מנת להמשיך לתת תשואה טובה לבעלי המניות

    1. אנידור הגיב:

      לרגע לא חשבנו שאנחנו בראש סדר העדיפויות של גוגל.. 🙂 אנחנו רק התפאורה שעזרה לגוגל להפוך למונופול וכעת שהיא סיימה איתנו, היא זורקת אותנו 🙂
      גוגל תמיד רצתה בראש ובראשונה לשפר את איכות תוצאות החיפוש ובמקרים רבים זה גם להילחם במניפולציות של מקדמי אתרים.
      לא חסרות דוגמאות שמראות שגוגל מנסה להוציא ממקדמי אתרים את הרצון והיכולת לעשות את אותן פעולות שהתמקדנו בהן עד לא מזמן..
      מצד שני, בניית קישורים עדיין עובד ומשפיע, תוכן עדיין עובד ומשפיע.
      יש עדיין שיניים, אבל גוגל כבר מזמן לא מחלקת אגוזים

    1. אנידור הגיב:

      חבל שאין לי כפתור לייק על התגובות כאן.. 🙂

  5. שלומי הגיב:

    האם ניתן לבצע קמפיין בתקציב לא גבוהה ויחסית על ידי כך לקבל תוצאות אמינות לגבי מילות המפתח שבחרנו ומכך להסיק מסקנות,לגבי המשך קידום אורגני?

    1. אנידור הגיב:

      לא רק שניתן , אפילו רצוי
      אני תמיד אומר ללקוחות שעדיף להתחיל עם פיילוט קצר לבחינת ביטויים ומילות מפתח אטרקטיביות לקידום.
      יותר מזה, במידה ונוהל קמפיין בעבר, יש ללמוד ממנו אילו ביטויים הביאו ליותר המרות

  6. דני וקסלר הגיב:

    אכן משתמע מהמאמר והתגובות שערכו של התוכן האיכותי עם הערך מוסף לגולש וכמובן גם השיווקי עולה , אז מה המסקנה שמקדמי האתרים צריכים להתמקצע בענייני כתיבת תוכן איכותי או שחלק מן הפרנסה שלהם תעבור לכותבי תוכן מקצועיים !?
    ומה יעשה בעל העסק הקטן שכתיבת תוכן אינה בדיוק אומנותו …
    בכל מקרה תודה על המאמר המעניין ובכלל על הערך המוסף שאתה מעניק לקהילת המקדמים ולבעלי אתרים

    1. אנידור הגיב:

      הי דני
      תודה על התגובה והפרגון
      תוכן היה ונשאר אחד הגורמים החשובים בקידום אתרים
      אם בעבר עוד יכולנו להזמין מסה של מאמרים ופשוט להעלות אותה לאתר על מנת "לצבור" עוד דפים בגוגל… זה היום פשוט לא מספיק ובהחלט צריך לנסות וליצור תכנים שהגולשים יאהבו וישתפו ברשת.

      בעל אתר שלא מסוגל להמשיך ולייצר תכנים איכותיים ולשמור על כניסות גולשים משלל ביטויי זנב ארוך – מומלץ שיעבוד באופן ממומן

  7. Destination הגיב:

    כתבה מעניינת , רק לא ממש ירדתי לסוף דעתך איך עדכון המניבירדס קשור באופן ישיר להסתרת מידע על חיפושים של גולשים? …

    אגב פינגווין זו גם ציפור 🙂

    1. אנידור הגיב:

      פינגווין זה אכן סוג של ציפור 🙂
      אין קשר בין השניים
      פשוט העדכון של ההמינגבירד יצא בדיוק באותו הזמן וכולם התעסקו בו במקום בכל הקשור לנושא הזה – שיש לו משמעות מאוד גדולה עבור מקדמי אתרים ובעלי אתרים

  8. אני מנסה לחשוב למה דווקא הלכו בגוגל על חיות.

    ולכל המספידים של תחום הSEO ,כמו שצויין כאן זה רק יהיה יותר קשה והתחום לא הולך להכחד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

Core Web Vitals – המדד החדש של גוגל לניתוח חווית משתמש

חווית המשתמש של גולש באתר היא קריטית להצלחתו ולרושם שמתקבל ...

אילון סבג
25.06.2020
לקריאה

האתר מתרסק בגוגל? קייסטאדי מעבר לאתר חדש

"אנחנו מעלים היום את האתר לאוויר!" את הודעת האימה הזו ...

אסף כהן
23.10.2018
לקריאה