איך להוסיף עסק לתוצאות המקומות של גוגל?

הקמת דף מקומי בגוגל – שלב אחר שלב

בפוסט הקודם סקרנו את כל ההיסטוריה שהובילה אותנו לממשק החדש של "גוגל מקומות לעסקים".

כפי שסקרנו, הממשק הראשוני היה בגוגל מקומות, בהמשך הכל הועבר לגוגל פלוס ולאחרונה שוב עודכן הממשק המקורי של גוגל מקומות – וכעת קיים הממשק החדש של גוגל מקומות לעסקים.

רישום מקומות – מתבצע דרך ממשק מקומות לעסקים

ממשק מקומות לעסקים הוא המקום בו אנו מעדכנים את גוגל ברישומי המקומות השונים של העסקים שלנו.   כפי שאמרתי בפוסט הקודם, סיכוי גדול שבעת ניסיון הוספת העסק שלכם או יצירת רישום חדש – תגלו שהעסק שלכם כבר קיים שם וגוגל כבר יצרו לו רישום בעבר  (אלא אם כן מדובר בעסק מקומי חדש שמעולם לא נרשם כעסק מקומי בגוגל).

רישום עסק דרך ממשק מקומות לעסקים, מאפשר לכם לשלוט ולערוך את המידע המוצג על העסק שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, בגוגל מפות ובחיפושים מקומיים בגוגל פלוס.

זה המקום בו ניתן להוסיף / לערוך תאור על העסק, שעות פתיחה, תמונות ומידע ליצירת קשר עם העסק.

כמובן שיש להירשם ולהיכנס עם חשבון הגוגל שלכם / חשבון הגוגל הרלוונטי בו אתם מעוניינים שיופיע החשבון העסקי.

בהקשר זה חשוב לציין, היות ומדובר בדף עסקי מקומי – רצוי לשייך אותו לחשבון גוגל של העסק ולא של עובד מסוים – כך ניתן יהיה בעתיד גם להעביר את הבעלות עליו הלאה ללא בעיה.

הקמת דף מקומי – שלב אחר שלב:

ניתן ליצור את הדף העסקי דרך ממשק גוגל מקומות לעסקים, אך ניתן להגיע אליו גם ישירות מתוך ממשק יצירת דפים בגוגל פלוס.

בתוך גוגל פלוס, תחת אזור "דפים",  הקליקו על "צור דף":

create page

.

באזור ה"קטגוריה" יש לבחור:  "מקום או עסק מקומי":

local business g+

.

לאחר הקלקה ובחירה בעסק מקומי – אוטומטית תועברו לממשק גוגל מקומות לעסקים –אותו ניתן למצוא בכתובת הבאה:  http://www.google.com/local/add

כעת עליכם יהיה לחפש האם קיים כבר רישום מקומי לעסק שלכם בגוגל מקומות.

22222

.

במידה וקיים – גוגל תשאל אתכם האם זה העסק שלכם ותוכלו להקליק ולעשות אימות לעסק.  

אם מישהו  כבר לקח בעלות על הרישום – תידרשו להגיש בקשה לאותו משתמש

במידה ולא תמצאו את העסק שלכם מופיע בין העסקים המוצעים – תוכלו לבחור: "לא, העסקים האלה אינם שלי"  

כעת תועברו למסך בו עליכם להזין את פרטי הרישום החדש:

.avi

בשלב זה עליכם להזין את הפרטים הבאים:

  • שם העסק
  • ארץ
  • כתובת
  • עיר
  • מיקוד
  • טלפון ראשי של העסק  (לא סלולרי)
  • קטגוריה  (מתוך רשימת קטגוריות שתוצע לכם על ידי גוגל)

להלן הנחיות גוגל לרישום כתובת:

google guidelines

.

.

בנוסף עלינו לסמן האם אנו מספקים מוצרים ושירותים ללקוחות במיקומים שונים או שאנו מספקים את השירות בכתובת העסק שלנו.

נוכל לסמן אזור רדיוס בו אנו מספקים את השירות שלנו לסביבה – למשל 20 ק"מ בסביבת העסק שלי.

שימו לב להנחיות של גוגל בנושא:

area

.

לאחר זיהוי המיקום, בחירת הקטגוריה ובחירת אזורי השירות – תועברו לאזור בו יש לאמת שאתם אכן הבעלים של העסק בכתובת שצוינה.

בשלב זה עליכם יהיה לקבל לכתובת שציינתם גלויה מגוגל עם מספר PIN, אותו תצטרכו להזין כפי שניתן לראות בצילומי המסך הבאים:

stamp1

stamp2

stamp3

stamp4

stamp5

.

.

במידה ויש לכם בעיות בתהליך האימות והרישום – יש לפנות לגוגל בקישור הבא או בקישור הבא

 

 עריכת ושינויים בדפים קיימים

במידה ותרצו לבצע שינויים בדפי המקומות שלכם, הם יצטרכו לעבור אישור ובדיקה על ידי גוגל (עשוי לקחת זמן) לפני שהם יעודכנו גם ברישום המפות של גוגל.

.

ניהול הדף המקומי

כפי שציינתי – כל עריכה או שינוי דורשת אישור של גוגל ואורכת מספר ימים עד שתופיע בתוצאות החיפוש.

ממשק הניהול של הדף העסקי שקיים בתוך גוגל פלוס:

הממשק בגוגל פלוס זה האזור שלנו ליצור קשר עם קהילת העוקבים אחר העסק שלנו.  יצירת סטטוסים, העלאת תמונות וסרטונים, יצירת קופונים  (Google offers) וכמובן ליהנות מכל הפריבילגיה של תוצאות מותאמות אישית – בהן גולשים שעוקבים ויוצרים אינטראקציה עם העסק שלכם / הדף העסקי בגוגל פלוס –  יראו יותר תוצאות מכם בתוצאות החיפוש.

שימו לב שבממשק החדש, קיים ריכוז של כלל ערוצי השיווק שלכם בגוגל – הדף העסקי בגוגל פלוס, נתוני אנליטיקס מהאתר ונתונים מערוץ היוטיוב המשויך לעסק.

hayde google plus

הנחיות איכות גוגל לרישום עסקים מקומיים:

ת.ד אינו נחשב לכתובת  (על אף שחדי העין ביניכם יזהו שלעסק שהקמתי כדוגמה לטובת פוסט זה – העברתי לכתובת המבוססת על ת.ד וזה רק עניין של זמן עד שזה ייפסל..).

כמו כן, גוגל מגדירים ומאפשרים לאמת עסק לוקאלי – אך ורק אם מדובר במיקום עם כתובת פיזית וטלפון פיזי.   יתרה מזאת, גוגל מחייבים שיהיה מדובר בעסקים שיש בהם מגע ישיר עם הלקוחות – עסקים מאוישים ורק הם זכאים לפתוח רישום מקומי בגוגל.

בנוסף יש לציין את שעות הפעילות של הסניף – מדובר בשעות בהן יש נציג אנושי שיכול לתת שירות לציבור.

יש להבין: גוגל מציגים את המידע בתוצאות החיפוש ומציגים בזמן אמת שהמקום פתוח ומאפשרים לגולשים לקבל הוראות הגעה למקום.  במידה ותהיה בעיה – המיקום שלכם עלול להיות מוסר לאלתר מתוצאות החיפוש.

אני ממליץ לכם לקרוא את כל הנחיות האיכות – מה מותר ומה אסור בנוגע להקמת דפים מקומיים, סניפים וכו' בקישור זה

מילה על הקמת דפים לעסק עם מספר סניפים:

כל עוד מדובר בסניפים שונים עם כתובת פיזית ייחודית וטלפון פיזי, ובנוסף המקום מאויש – תוכלו להקים מספר רישומי מקומות שונים.

אחרת יש להקים רק אחת ולרשום שאתם משרתים אזורים שונים.

בכל מקרה מומלץ לקרוא את הנחיות האיכות שקישרתי אליהן בפסקה קודמת.

הערה אחרונה:

כל השינויים שסקרתי כאן, נכנסים לאט לאט לכל המשתמשים. . יש סיכוי שחלקכם עדיין לא תראו את הכל קורה כפי שתיארתי כאן – אך זה אמור לקרות לכולם בתקופה הקרובה.

.

זהו, תם ונשלם

אשמח לשמוע את התגובות שלכם למאמר ואם יש לכם תובנות נוספות בנושא.

אם אהבתם , אשמח אם תשתפו את המאמר לחבריכם.

2017-12-04T14:51:48+00:00

אודות המחבר:

מייסד ומנכ"ל היידה. מהנדס תעו"נ, משווק באינטרנט משנת 2006, בלוגר ומרצה מבוקש בשיווק דיגיטלי. משמש גם כבעלים ומנכ"ל של חברת התוכן AD תוכן ומדיה.

8 הערות

  1. […] בפוסט הבא אדריך אתכם שלב אחר שלב בהקמת דף עסקי מקומי ואימות שלו […]

  2. עמית אדלר 5 בינואר 2014 , 21:29 השב

    בתור אחד שעשה את זה הרבה בזמנו, אני יכול להעיד שכתבת פה מדריך מעולה ולעניין. אולי שווה להרחיב קצת יותר על סוגי האימות האפשריים בגוגל מקומות (בניגוד לגוגל פלוס, שם דרושה רק גלויה).

    • אנידור 6 בינואר 2014 , 10:40 השב

      אכן אפשר להרחיב ולציין גם את אפשרות האימות הטלפונית, אך מניסיון אני נוהג להמליץ על אימות באמצעות גלויה – שם האימות התברר כאמין יותר

  3. J 4 בדצמבר 2014 , 22:22 השב

    היי, תודה על הפוסט! איך אפשר להוסיף 2 כתובות שונים לאותו בית עסק?
    ואם לא כתבתי את המיקוד האם עלולה להיות בעיה?

    • אנידור חקק 8 בדצמבר 2014 , 20:38 השב

      יש אפשרות להוסיף סניפים. במסגרת ההגדרות של פתיחת עסק מקומי, קיימת האפשרות להוסיף מספר סניפים לאותו עסק

  4. J 4 בדצמבר 2014 , 22:48 השב

    תוספת האם אני שרות או עסק מקומי, איך עושים בחירה?<? אם יש לי נגיד 2 סניפים זה שרות? אם נגיד יש לי מכון ללימודי פסיכומטרי וכדומה

    • אנידור חקק 8 בדצמבר 2014 , 20:40 השב

      הבדיקה שלך צריכה להיות לפי השירות שאתה מספק.
      בכל מקרה אתה פותח עסק לוקאלי – השאלה אם אתה מגדיר כעסק מקומי רגיל בו הלקוחות מגיעים למקום או כעסק שמספק שירות לרדיוס מסוים
      לגבי סניפים, רשמתי בתגובה הקודמת

  5. אלון 14 במרץ 2016 , 11:33 השב

    שלום, האם יש אפשרות להוסיף כתובת פיזית לדף קיים ללא גלויה?

השאר תגובה

 
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם