עמוד הבית > כללי > תוצאות מקומיות בגוגל מול אורגני וממומן – מי מקבל יותר הקלקות?

תוצאות מקומיות בגוגל מול אורגני וממומן – מי מקבל יותר הקלקות?

לפני 4 שנים כתבתי מאמר על אחוזי ההקלקות על תוצאות החיפוש השונות בגוגל.  המון השתנה מאז, למעשה דף תוצאות החיפוש נראה שונה לגמרי מאותם ימים – החל מהנראות של התוצאות השונות, אורך הטייטלים והתיאור של כל תוצאה, כתובת ה- URL  המוצגת ושלל שינויים ועדכונים שנכנסו לתוך תוצאות החיפוש כמו: תוצאות לוקאליות, תוצאות המציגות מידע מובנה (rich snippets) ועוד..

לאחרונה עלו מספר פוסטים בנושא שבדקו אחוזי הקלקות על התוצאות השונות בגוגל – לאור השינויים האחרונים.  במאמר זה, אסתמך בין היתר על המחקר הזה שפורסם ב-MOZ.

 

כמה מקליקים על כל תוצאה? – תקציר הפרקים הקודמים:

בכל המחקרים עד כה, התובנה המובהקת היא ששלוש התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות את מירב ההקלקות, לפי מחקרים קודמים למעלה מ- 60% מהקלקות הגולשים.

במחקרים הקודמים התוצאה הראשונה קיבלה בין 40-50% מההקלקות.  התוצאה השנייה קיבלה סדר גודל של 15% מההקלקות והתוצאה השלישית 10% מההקלקות בממוצע.

כאמור, בשנים האחרונות השתנו תוצאות החיפוש, כשאחד השינויים הבולטים הוא כניסתן של תוצאות לוקאליות לתוצאות החיפוש, בהתחלה בצורה של 7 תוצאות (7 pack) ולאחרונה התצוגה השתנתה ל- 3 תוצאות לוקאליות בלבד.

new vs old

 

התוצאות הלוקאליות משנות את תוצאות החיפוש

בבדיקת מספר ביטויים גנריים, אפשר לראות שתצוגת החיפוש החדשה כוללת תוצאה אורגנית אחת ומתחת מיד מופיעות 3 התוצאות הלוקאליות.

tzimmer

 

instelator

 

אגב, בחלק מהחיפושים, התוצאות הלוקאליות מופיעות מיד מתחת לתוצאות הממומנות.

בחיפוש אקראי במילה "מלונות" ובמילה "חנות פרחים" זה מה שקיבלתי –

flowers

 

 

 

hotels

 

כמה מקליקים על כל תוצאה לאור השינוי בתוצאות הלוקאליות?

במסגרת מספר בדיקות שנעשו (גם במקרה בו אין תוצאה אורגנית לפני התוצאות הלוקאליות וגם במקרה בו יש תוצאה אורגנית אחת לפני התוצאות הלוקאליות) – הבחינו שהתוצאות האורגניות עדיין מקבלות את מרבית ההקלקות, אך התוצאות הלוקאליות מתחזקות באופן משמעותי.   במקרה בו הופיעה תוצאה אורגנית אחת לפני התוצאות הלוקאליות, היא זכתה לאחוז גבוה מההקלקות.  התוצאות הלוקאליות מקבלות יותר קליקים מהתוצאות הממומנות.

התפלגות הקלקות במצב בו הופיעה תוצאה אורגנית אחת מעל 3 תוצאות לוקאליות ואחריהן יתר התוצאות האורגניות:

how many clicks

 

הנתונים של הקלקות אורגניות – מתייחסים להקלקות על התוצאה הראשונה בלבד!

ניתן לראות שבמקרה זה, דווקא יתר התוצאות הלוקאליות קיבלו יותר הקלקות מ- 3 התוצאות שהופיעו בתצוגת החיפוש.

  • התוצאה האורגנית הראשונה (כשמופיעה מעל תוצאות מקומיות) עדיין מקבלת יותר הקלקות מהתוצאות המקומיות

 

התפלגות הקלקות במצב בו 3 התוצאות הלוקאליות הופיעו מתחת לתוצאות הממומנות:

clicks 2

 

ממה שניתן לראות, במקרה זה התוצאות הלוקאליות מקבלות את מירב ההקלקות, כשהתוצאה הלוקאלית הראשונה זוכה להקלקות הרבות ביותר. מרבית המקליקים על התוצאות הלוקאליות – הקליקו על התוצאה עצמה (שמפנה לדף ביקורות) ובחלק מהמקרים הקליקו על הקישור לאתר כדי לקבל מידע נוסף אודות העסק.  הקישור שמפנה להוראות הגעה למקום כמעט ולא זכתה להקלקות – וכנראה זוכה להקלקות רבות יותר במובייל.

  • תוצאות מקומיות מקבלות יותר הקלקות מהתוצאה האורגנית הראשונה (כשהיא מופיעה מתחת לתוצאות הלוקאליות)
  • תוצאות מקומיות עם ביקורות גולשים – זוכות ליותר הקלקות
  • תוצאות מקומיות עם ציון גבוה יותר (5 כוכבים) מקבלות יותר הקלקות מתוצאות עם דירוג נמוך יותר
  • תוצאות ללא דירוג – פקטור שלילי – פוגע בכמות ההקלקות

 

 

תובנות שיש לקחת ממאמר זה:

  • מאז עדכון יונה, תוצאות לוקאליות מופיעות ביותר חיפושים ומקבלות יותר חשיבות בעיני גוגל ובעיני הגולשים.
  • ביקורות וציון טוב וגבוה מהגולשים – משמש כמדד מכריע בכמות הגולשים שיקליקו.
  • קידום אורגני חייב להתמקד היום גם בקידום לוקאלי. גם בארץ זה הולך ומשתפר משנה לשנה.
  • תוצאות אורגניות עדיין חשובות מאוד ומקבלות הקלקות רבות (עדיין בפער משמעותי מתוצאות ממומנות)
  • גם אם אתם לא מופיעים ב- 3 התוצאות הלוקאליות הראשונות – יש סיכוי טוב שיגיעו לתוצאה שלכם ויקליקו עליכם. חשוב שיהיו ביקורות טובות וציונים טובים.

 

האלמנט היחידי שהמחקרים האחרונים לא התייחסו אליו – הוא נושא החיפוש מהמובייל שמשנה אף הוא את אחוז ההקלקות – ביותר היתר בשל כמות קטנה יותר של תוצאות ממומנות ופריסה שונה של תוצאות החיפוש.

 

 

בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ. אנידור, איש תוכן ופעיל בתקשורת מילדות, מראשוני המקדמים בישראל ואחד ממובילי תעשיית ה- SEO בארץ. מרצה לשיווק דיגיטלי במרכז הבינתחומי, הקריה האקדמית אונו, מכללת הדסה, האקריו, המכללה לניו מדיה, מט"י דיגיטל ועוד.

2 Replies to “תוצאות מקומיות בגוגל מול אורגני וממומן – מי מקבל יותר הקלקות?”

  1. איציק עגם הגיב:

    אין לי ספק שהתוצאות הלוקאליות יתפסו נתח גדול בהרבה מאוד סוגים של מקצועות/ חנויות.
    שמתי לב שגם כל ביטוי שהוא גנארי מקבל שילוב של הופעות חיפוש+מפות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

6 פיצ'רים שאתה חייב להכיר אם אתה מפרסם בפייסבוק

פוסט אורח של אור ממן מחברת SELLERTIP על פיצ'רים חדשים ...

צוות היידה
04.01.2017
לקריאה

מעכשיו גם בישראל: אפליקציית וואטסאפ השיקה שירות חדש המאפשר לעסקים לפרסם ולמכור את מוצריהם ישירות מהאפליקציה!

אז אחרי ששמענו בשבוע שעבר שאפליקציית וואטסאפ מפתחת שירות חדש ...

נוי בר
14.11.2019
לקריאה