מדריך גוגל פלוס בעקבות השינויים – מתחילים מחדש!

שוב גוגל פלוס?  היא עוד לא מתה?

אז כן, הרגו את הרשת הזו כבר כל כך הרבה פעמים וכל פעם היא מתעוררת לה מחדש.  אז לאלו מכם שעוד לא הבינו, גוגל פלוס מתה אך ורק למי שלא הבין מה תפקידה מבחינת גוגל.

בפוסט הקרוב אציג בפניכם את השינויים העיקריים בגוגל פלוס וכמובן קצת תובנות לגבי המשמעויות מהשינויים הנ"ל.

 

ואלו תולדות גוגל פלוס

מאז הושקה ב- 2011 מה לא אמרו על גוגל פלוס? היא הושקה בקול תרועה גדול, כמקום שמאגד את כלל המוצרים של גוגל, הביאה לעולם מגוון חידושים ומוצרים מאוד מעניינים כמו גוגל הנגאאוטס שמאפשר לנו לנהל שיחות וידאו אונליין ואף ליצור וובינר בשידור חי, ממשק עריכת התמונות ואת שיטת המעגלים לצירוף ומעקב אחר אנשי קשר.

בין לבין, התחלנו ללמוד על היתרונות שיש לגוגל פלוס בהשפעה על קידום תוצאות ופוסטים בגוגל.  כך נכנסו לחיינו פיצ'רים כמו לקיחת בעלות על תכנים באמצעות תגית rel author, מעבר לניהול דפים מקומיים שמתממשקים עם גוגל מפות ישירות בגוגל פלוס ועוד..

אך בעיניי לפחות, היתרון האמיתי של גוגל פלוס היה החיבור של כלל המוצרים, מה שנקרא הרובד החברתי של גוגל.  רבים טעו והטעו לחשוב שגוגל פלוס היא רשת חברתית.  בזמנו כתבתי מאמר חשוב בשם גוגל פלוס = גוגל – שמסכם זאת בצורה טובה.

matrix google plusבאותה תקופה גוגל הצליחה לקומם עליה לא מעט גולשים באמצעות כפייה של הגולשים להצטרף לגוגל פלוס.  למעשה, בזמנו גוגל הכריחה אותנו להתחבר בעל כורחנו לגוגל פלוס כדי שנוכל להשתמש במוצרים כמו יוטיוב, גוגל מפות ועוד..

אז זה בהחלט יצר אנטיגוניזם מאוד גדול – שיש שיגידו תרם לא מעט לחוסר הרצון של הגולשים לשתף פעולה עם גוגל פלוס.  אך מה שנעלם מעינינו הוא שגוגל למעשה עשתה את המהלך האגרסיבי הזה מסיבה עיקרית אחת – יצירת זהות של בן אדם אמיתי מאחורי כל הפרופילים בגוגל.
במאמרים רבים ברשת סגרו את גוגל פלוס ושלחו אותה לבית קברות.  אותם כותבים לא הבינו שגוגל כבר קיבלו את מה שהם רצו וכעת אין להם בעיה להנגיש לנו את כל המוצרים בחלקים נפרדים במקום דרך גוגל פלוס.  מסתבר שלאנשים קל יותר כשזה מפולח למוצרים שונים מאשר מרוכז במקום אחד (למרות שעדיין הכל תחת עינו הפקוחה של האח הגדול גוגל).

אגב, גם פייסבוק נוקטת בגישה זו וממשיכה להפעיל במקביל מוצרים כמו WhatsApp ואינסטגרם.

למי שמעוניין לקרוא את התגובות שלי למאמרים אלו:

מאמר באתר Geektime

מאמר באתר Feeder

 

 

 גוגל פלוס היא לא פייסבוק (וגם לא מתיימרת להיות)

המכשול האמיתי של גוגל פלוס והדבר שהוביל לבדיחות הרשת הרבות הוא חוסר ההצלחה של הניוזפיד.  ההשוואה הקבועה של גוגל פלוס לפייסבוק הייתה לא הוגנת – כי היא גרמה לנו להסתכל על גוגל פלוס בעין בוחנת בעיקר על מידת האינטראקציה של משתמשים בניוזפיד.  ברגע שזה לא צלח (כי פייסבוק עושה את זה הרבה יותר טוב) – הגיליוטינה הונפה בכל מגזין דיגיטלי.

מידת האינטראקציה בניוזפיד היא ממש לא מדד נכון להסתכל על גוגל פלוס.  ברור שגוגל לא היו מתנגדים להצלחת הניוזפיד, אך זו כלל לא הייתה המטרה.  אנשים נוטים להסתכל על רשת חברתית כמקום שבו אנשים שומרים על קשר אחד עם השני, כמקום שבו אנשים צריכים לשתף תכנים אחד עם השני – וכל עוד זה כך , פייסבוק תמשיך להיות מספר 1 בתחום זה.

מבחינת גוגל המהות האמיתית היא, כפי שאמרנו, ניהול זהות דיגיטלית – חיבור כלל הפעילות שלנו בגוגל תחת פרופיל אחד של בן אדם אמיתי.  גוגל פשוט רצתה לחבר את כל הנקודות לגבי כל אחד ואחת מאיתנו – כדי לייצר תוצאות חיפוש טובות יותר (וכמובן ממשק פרסום מפולח וטוב יותר).

אז מה האסטרטגיה של גוגל?

על פניו, לאחר שכל הרשת קטלה ללא הפסקה והספידה את גוגל פלוס, הדבר הטבעי לעשות היה לסגור את הרשת. כך לפחות בעיני מי שלא הבין את תכנית העבודה של גוגל.

גוגל פלוס ממש לא אמרו את המילה האחרונה.  הם פשוט הורידו פרופיל כדי להפסיק ליצור אנטיגוניזם גדול יותר. הרי גם כך כולנו משתמשים בשלל מוצרי גוגל – החל מג'ימייל (פלטפורמת הדוא"ל המובילה בעולם), יוטיוב, יומן, דרייב, מפות, חיפוש (הפופולארי בעולם), אנדרואיד (מערכת ההפעלה הפופולארית בעולם), גוגל כרום (הדפדפן הפופולארי בעולם) ועוד..

בזכות היכולת של גוגל כיום לעקוב אחר כל גולש בין שלל מוצרי גוגל – גוגל הרבה יותר חכמה.  גוגל מחזיקה בלא מעט ידע "חברתי" שיש כיום לפייסבוק כמו למשל: באילו סרטונים אוהבים לצפות מיליארד הגולשים ביוטיוב, באיזה מקום אנו נמצאים בכל רגע (מפות, waze), מיהם אנשי הקשר שאנו מתכתבים אתם בקשר מקצועי ואישי (ג'ימייל, הנגאאוטס),  מה מעניין אותנו (חיפוש בגוגל), עם מי אנו נפגשים ומה אנו עושים ביומיום (יומן), במה אנו מתעסקים (דרייב , docs) ועוד..

SEO

מה השינויים בגוגל פלוס?

השינוי הגדול בגוגל פלוס הוא מיקוד במה שעובד.   במהלך השנים האחרונות גוגל הבינה שיש כמה מוצרים שלה שעובדים ממש טוב – אך עצם זה שהם "תקועים" בתוך גוגל פלוס ומחייבים יוזרים להירשם כדי להשתמש בהם – פוגעת בגדילה שלהם.   הכוונה כמובן לגוגל הנגאאוטס ולממשקי עריכת התמונות.

אז שני המוצרים האלה קיבלו זהות עצמאית, עם אפליקציה ייחודית וממשק עצמאי להנגאאוטס ולתמונות באמצעות אלבומי תמונות בגוגל – עם אחסון ללא הגבלה ולמעלה מ- 100 מיליון משתמשים פעילים כל חודש.

את הנגאאוטס ניתן למצוא היום מחוץ לגוגל פלוס: https://hangouts.google.com/

וגם את תמונות גוגל:  https://photos.google.com/?hl=iw

לצד המיקוד בהנגאאוטס ותמונות, המאמץ השלישי של גוגל מתמקד בניהול ואיסוף תוכן – וזו למעשה גוגל פלוס החדשה.

גוגל הבינה מהר מאוד שאין לה סיכוי להתחרות עם פייסבוק במגרש הביתי שלה.  כל פיצ'ר טוב שגוגל פלוס יצרה – נחטף כמעט באופן מייד ואומץ על ידי פייסבוק.

לכן גוגל החליטה לאחרונה שהמיקוד שלה יהיה סביב תחומי עניין.

 

גוגל פלוס החדשה היא רשת ממוקדת נושאים ולא בני אדם

העיצוב החדש של גוגל פלוס מתמקד בתחומי עניין משותפים.  גוגל הקשיבה רבות למשתמשים שלה בשנים האחרונות והבינה שבכל הקשור לשיתוף בין משתמשים, יש בגוגל פלוס מוצרים לא רעים בכלל:  קהילות גוגל (Communities) וגוגל אוספים (Collections – שמזכיר את פינטרסט).

בממשק הקודם, בזכות יכולות החיפוש הטובות של גוגל יכולנו לאתר בקלות פרטי מידע בכל נושא.  שיטת המעגלים של גוגל עזרה לנו לחלק את התכנים בניוזפיד שלנו בהתאם לאנשים השונים בחיינו – אך למעשה מה שעבד טוב יותר היה החיבור של אנשים סביב מוקדי עניין ספציפיים.

הפוקוס החדש מוציא את המיקוד מהבן אדם שעומד מאחורי הפרופיל – ושם בחזית את תחומי העניין.  כך למשל אם אני מתעניין באדם מסוים כי הוא כותב ומשתף תכנים מדהימים על צניחות חופשיות או שיווק באינטרנט – זה לא בהכרח אומר שאני רוצה לראות כל מה שהוא משתף.  אני גם לא חייב לרצות להיות חבר שלו. אני פשוט יכול לעקוב אחרי אוסף ספציפי שלו או לשוחח אתו באחת הקהילות הרלוונטיות.

התוצאה: רשת חברתית ממוקדת יותר סביב תחומי עניין, פשוטה יותר ונטולת פרסומות (למרות שמבחינת המידע שאנו נותנים לגוגל עבור פרסום – היא אפילו טובה יותר עבור גוגל).

 

מה קורה עם עסקים בגוגל פלוס?

אוספים זו בהחלט הזדמנות עבורכם.

מעבר לאוספים, גוגל פלוס תהיה טובה בעיקר לעסקים לוקאליים – על כך אסקור בפוסט הבא על הממשק של – Google my business – גוגל לעסק שלי.

2017-12-04T14:51:45+00:00

אודות המחבר:

מייסד ומנכ"ל היידה. מהנדס תעו"נ, משווק באינטרנט משנת 2006, בלוגר ומרצה מבוקש בשיווק דיגיטלי. משמש גם כבעלים ומנכ"ל של חברת התוכן AD תוכן ומדיה.

4 הערות

  1. איציק 24 בנובמבר 2015 , 20:54 השב

    מדריך נהדר, תודה אחי

  2. […] מדריך גוגל פלוס בעקבות השינויים – מתחילים מחדש! הופיע לראשונה בלוג היידה – קידום […]

  3. אלי 20 באפריל 2016 , 14:54 השב

    הבנתי שגוגל מתכוונים לסגור את גוגל+, זה נכון?

    • Anidor 20 באפריל 2016 , 15:33 השב

      ממה שידוע לי לא. אמנם הפעילות בניוזפיד מוגדרת כרוח רפאים במדינות מסוימות (וגם בישראל) , אבל הרשת עצמה ממשיכה לפעול ואף להתפתח (כפי שסקרתי במאמר)

השאר תגובה

 
אתם לא יוצאים מכאן בידיים ריקות
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אהבתם? עכשיו יש לכם הזדמנות לעבוד איתנו
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
אם הגעתם עד כאן כנראה שאתם מבינים עניין, ועכשיו לעבודה!
תודה! קיבלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
רגע לפני שאתם עוזבים
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
זהו? כבר אתם עוזבים?
עוד לא ראיתם כלום!
תודה! קידלנו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!
יש לנו הצעה שאסור לכם לפספס!!!
  • קידום אתרים אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל
  • קידום ממומן בפייסבוק
  • פתרונות פרסום דיגיטלי מתקדמים
  • פתרונות תוכן מקיפים
אנחנו נותנים מענה לכל אפיקי הפרסום הדיגיטלי ברשת
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם