עמוד הבית > בלוג > 6 פיצ'רים שאתה חייב להכיר אם אתה מפרסם בפייסבוק

6 פיצ'רים שאתה חייב להכיר אם אתה מפרסם בפייסבוק

פוסט אורח של אור ממן מחברת SELLERTIP על פיצ'רים חדשים שחשוב שמנהלי קמפיינים בפייסבוק יכירו.

כולנו נוטים לדבוק במה שאנחנו יודעים. בעולם השיווק ברשתות החברתיות, זה יכול להיות מסוכן. הרשתות החברתיות מתפתחות. ישנן פלטפורמות חדשות שעולות ומתפתחות – וכל הזמן משתחררים פיצ'רים חדשים.
כמשווקים אנחנו חייבים לדעת מה קורה בשטח וללמוד איך להשתמש בפיתוחים החדשים.

6 פיצ'רים חדשים בשיווק בפייסבוק:

1. אפשרות חדשה ב-Audience Network

אפשרות מעניינת שמאפשרת לכם למנוע הצגה של המודעה לקטגוריות כמו:
• דייטינג
• דת
• הימורים
• פוליטיקה
רגע אבל מה זה Audience Network?
זה כלי שהושק ב2014 והוא מאפשר הצגה של מודעות באפליקציות חיצוניות ובנוסף הכלי מאפשר לנו להשתמש בנתונים הדמוגרפיים של פייסבוק בשביל לפלח את המודעה יותר טוב.
ככה זה נראה באפליקציות: (יש כמה סוגי מודעות אלה רק חלק)

 

audience-network

נלקח מאתר פייסבוק

מה כל כך טוב בכלי הזה ולמה זה כלי כל כך חזק?

זה כלי מאוד חזק כי אנחנו יכולים לפלח משתמשים על ידי מאפיינים דמוגרפים, אני יכול להפיץ מודעות רק לגברים או רק לנשים, אבל יש פה עוד עניין, אם אנחנו נוסיף כלי נוסף של פייסבוק, אחד הכלים הוא "קהלים" – ז"א אני יכול לקחת רשימה של כל הלקוחות שלי, להכניס אותה למערכת הפרסום בפייסבוק ולפרסם רק לאותו קהל.

אוקיי אז מה חדש?

כשאתה יוצר את המודעה, תחת "מיקומים" אתה יכול ללחוץ על "אל תכלול קטגוריות עבור Audience Network”" ושם לבחור את הקטגוריה שאתה לא רוצה להציג את המודעה.

audience-network-1

ואם נרצה לבחור ב"הפעל רשימות חסימה ל-Audience Network", נוכל לחסום דומיינים ספציפיים שאנחנו לא רוצים להציג בהם את המודעות שלנו.

audience-network-2

 

למשל, אם אתה משווק קורס שהוא מתאים לאילוף כלבים אז כנראה שקטגוריות כמו דת, הימורים, פוליטיקה ודייטינג לא רלוונטיות אליך ותרצה לא להציג שם מודעות.

לגביי דומיינים: אם אתה יודע שיש דומיין מסוים שהוא פשוט לא רלוונטי לקהל שלך אתה יכול להכניס אותו לשם והמודעה לא תוצג.

קראו את המאמר הזה כדי ללמוד עוד על פרסום בפייסבוק

 

2. פילטרים חדשים וחזקים עבור Live video

שידורי וידאו חיים נחשבים לשוק תחרותי מאוד עם שחקנים כמו Snapchat וPrisma.

פייסבוק בנתה פיצ'ר חדש שמאפשר לשנות את הסגנון של הווידאו בזמן אמת. זאת אומרת שניתן  לשנות פילטרים שונים בזמן שהסרטון מוקלט ולא אחרי.

אם אתה לא בטוח מה זה אומר, תראה את התמונה הזאת:

לייב וידאו בפייסבוק

 

במקום לחכות שהתמונה תעובד במרכזי נתוני מחשב ענקים, פייסבוק טוענת שהיא פיתחה פלטפורמה חכמה למובייל שמשדרת את חווית המשתמש בכף היד.

 

או שאתם יכולים לצפות בסרטון הזה

 

3. Messenger Chat bots

הימים בהם דפי פייסבוק עסקיים היו פרופילים סטטיים מאחורינו. כיום משתמשים יכולים לפנות אלינו ישירות באמצעות Messenger Bots, ללחוץ כדי לקנות מוצרים, ולהשלים מגוון של סוגי המרות אחרים – כל זה מהדף העסקי שלנו.

אנשים יכולים לקבוע פגישה, לבקש הצעות מחיר, להזמין כרטיסים ולהזמין take away ישירות מדפי הפייסבוק. אז שנת 2017 נראית כמו השנה שבה היא הופכת לכלי מסחר חברתי אמיתי, שבו משתמשים יכולים למצוא מותגים ולקנות במקום.

החדשות הכי גדולות למפרסמים בפייסבוק השנה הם השחרור של הMessenger Platform. אתם יכולים להירשם ולבנות לעצמכם בוט בכמה דקות (או במעט יותר זמן אם אתם רוצים עוד פונקציונליות).

הרבה נאמר על הצ'אט בוטים בפייסבוק , מאחר והוא נהפך לשחקן מאוד רציני.

 

למשל האפשרות –  Customer Matching, שמאפשרת להגיע לאנשים שיש לכם את המספר שלהם והם הסכימו להיות בקשר אתכם. בשיחות במסנג'ר, אנשים רואים אתכם בתור מותג. שיחות שמופיעות באמצעות Customer Matching יתקבלו בתור "Message Requests", אשר מאפשר לאנשים לקבל הודעות מבוטים ואנשים רק אם הם רוצים.

למשל אחרי שלקוח רכש מכם, הוא יקבל את ההודעה הזאת:

צ'אט בוט

 

אפשרות מעולה לכל עסק, בין אם קטן ובין אם גדול – אתם נותנים הרגשה ללקוח שאתם איתם לאורך כל הדרך, וזה מעלה את הערך שלכם.

אתם יכולים גם להכניס Welcome Screen

אם בן אדם מתחיל שיחה אתכם (עם הבוט שלכם), אתם יכולים להגדיר הודעת "ברוכים הבאים" ו"קריאה לפעולה" שתהפוך את החוויה למשודרגת.

למשל ככה:

welcome screen

אפשר לרשום "אנחנו נשמח לענות לכל שאלה! דבר אתנו עכשיו."

 

4. Facebook Marketplace

פייסבוק הוא המקום שבו אנשים מדברים. וזה גם המקום שבו אנשים מדברים על מוצרים. הרבה משווקים מוצאים את הלקוחות שלהם כשהם פעילים בשיחות בפייסבוק. המרקטפלייס מציע דרך ישירה למכור מוצרים עם הפלטפורמה החדשה – Facebook Marketplace

(הערה: נכון לנובמבר 2016, המרקטפלייס לא זמין בכל המדינות. הMarketplace התחיל באמריקה, בריטניה, אוסטרליה והולנד – עוד מדינות יצטרפו בהמשך.)

אתם יכולים להכנס למרקטפלייס על ידי לחיצה על "Shop" בתחתית אפליקציית הפייסבוק שלכם.

כשזה יכנס בארץ, אני חושב שהדרך הכי טובה לנצל את זה (אפילו לעסקים קטנים) היא פשוט להיות שם פעילים מאוד, להעלות מוצרים, להזרים לשם תנועה ולתקשר עם הגולשים. עסק שיקח את התחום הזה ברצינות כשהוא עוד בחיתולים שלו, יכול למנף את זה ברמות מאוד גבוהות.

 

5. חידושים בתחום הRemarketing בפייסבוק

בתוספת לכל האפשרויות ריטרגטינג שכבר יש כיום בפייסבוק כמו, לפרסם רק לקהל שצפה באחוז מסוים מהסרטונים שלכם, או ליצור קהל מותאם אישית לאנשים שכבר ביקרו באתר האינטרנט שלכם, פייסבוק הוסיפה כמה חידושים מעניינים.

fb-retargetingתוכלו לפרסם מודעות לאנשים ש:

  • עשו "Save" לאחד הפוסטים שלכם בעמוד.
  • אנשים שדיברתם איתם בהודעות פרטיות דרך הצ'אט של העמוד.
  • מבקרים שלחצו על כפתורי ה"Call To Action" שיש לכם בדף.
  • זה קצת פחות חדש אבל לא הרבה מנצלים את זה: פרסום בפייסבוק לאנשים שהיו מעורבים בפוסטים שלכם! זה מאוד עצמתי וחבל שהרבה לא מנצלים זאת. אתם יכולים לפרסם לאנשים שהגיבו, שיתפו, או עשו לייק! קהל מאוד "חם" ששווה לטרגט.
  • אפשר ליצור קהל מאנשים שביקרו בדף שלכם!
  • החלק הכי טוב… לכל האפשרויות האלה אתם יכולים ליצור קהל דומה – Look alike, זאת אומרת שלמשל היו לכם 2000 מבקרים בדף, אתם יכולים להגיד לפייסבוק "אני רוצה שתיצור לי קהל דומה ל2000 המבקרים האלה שכבר ביקרו את הדף שלי, ותיתן לי לפרסם לקהל יותר רחב." דרך נהדרת ליצירת קהל מאוד ממוקד.

 

6. Facebook Workplace

טוב זה קצת Off topic  אבל זה יכול לתרום אם תהיו יצירתיים.

פייסבוק מתכננת להשיק פלטפורמה שלדעתי גאונית.

היא הולכת להשיק פלטפורמה שבה עסקים או חברות גדולות וארגונים יוכלו לבצע את כל התקשורת הפנימית שלהם במקום אחד! אולי זה יתפוס את המקום של המייל בתחום הזה (למרות שאני מעדיף שלא תצוץ אלטרנטיבה למייל, זה כלי שיווקי חזק).

הפלטפורמה תראה בדיוק כמו פייסבוק שאתם מכירים, תוכלו לראות כמעט את אותו הדבר בפיד, לפתוח קבוצות, לפרסם תמונות, לתייג אנשים וכמעט או כל מה שאפשר לעשות כיום. אבל יש תוספת מגניבה, תוכלו ליצור כמו "וובינר" או כמו שיחת סקייפ, רק בפייסבוק, שם תוכלו להתכתב, לשוחח במיקרופון ולעשות שיחות וידאו.

הפלטפורמה תציע ניסיון של 3 חודשים חינם והעלויות החודשיות הצפויות בשביל החברות הן:

  • 3 דולר בשביל כל Username עד 1000 עובדים.
  • 2 דולר לכל Username עד 10000 עובדים
  • דולר 1 לכל Username לחברות שיש להם יותר מ10000 עובדים

מה שחשוב יותר מנקודת מבט שיווקית הוא שמדובר על המיזם הראשון שפייסבוק נכנסת לתוך ארגונים ומכניסה רגל אחת באותה הבריכה כמו Linkedin ומיקרוסופט (שקנתה את LinkedIn) בנוסף, פייסבוק הודיעה כי חברות תוכלנה בקרוב לפרסם הצעות עבודה ברשת. LinkedIn – שימו לב.

 

הכל מסתכם בזה שפייסבוק רוצה את הנתונים על כל הארגונים והחברות האלה – משהו שהוא חסר בהשוואה לגוגל, מיקרוסופט ויריבים גדולים אחרים. Workplace ישאף לתקן את זה, מה שהופך את פייסבוק לתחרותית יותר בזירת ה- B2B.

גם לחברות הגדולות וגם לקטנים שבינינו, אפשרויות פרסום בתוך העסק שלנו הוא כלי פרסום לכל דבר! תוכלו לפרסם תוכן מעניין בשביל העובדים והשמועה יכולה להתפשט. בנוסף כלי כזה מאוד מאחד את כולם ויוצר אווירה יותר אישית ומשפחתית לטעמי.

זהו  חברים עד כאן המאמר "6 פיצ'רים שאתה חייב להכיר אם אתה מפרסם בפייסבוק ב2017" מקווה שאהבתם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

BOUNCE RATE – איך להוריד את אחוזי הנטישה באתר?

זה בהחלט לא נעים לדעת, אבל יש מצב שמגיעים לאתר ...

אילון סבג
11.08.2020
לקריאה

מה זה SEO ואיך זה עובד?

תארו לעצמכם שאתם צריכים לקנות חולצה לבנה לאירוע המשפחתי הקרוב. ...

צוות היידה
25.04.2021
לקריאה