עמוד הבית > בלוג > מדריך ליצירת חווית לקוח מוצלחת

מדריך ליצירת חווית לקוח מוצלחת

כמו כל עסק שרוצה לתת ללקוחות את כל הלב גם אנחנו חווינו את מלכוד הזמן, בו הלקוח מתקשר בזמן שאתה מפוקס על פרוייקט אחר – ודורש 100% תשומת לב באופן מיידי. בסופו של דבר, הלקוח שילם את הכסף ומעוניין בשירות באותו הרגע, וכשהוא פותח את המחשב ומצלצל אליך הוא מצפה שאתה בדיוק מסתכל על אותו הדבר. אז מה הפתרון שלנו? לכל מעניקי השירות באשר הם שרוצים לשדרג את המקצועיות שלהם בהתנהלות מול הלקוחות קבלו את 4 הטיפים שלנו לשיפור משמעותי של חווית הלקוחות שלכם.

  • התחילו בשיחת טלפון עניינית יזומה אחת בשבוע. נהלו את השיחה לכיוון משמעותי ובעל ערך עבור הלקוח, הציגו מידע או חידוש חשוב שהוא ירצה לדעת עליו במוקדם או במאוחר. בסוף השיחה אמרו שאתם תעדכנו אותם בהמשך על ההתקדמות. כך, הלקוח יודע לצפות לשיחה מכם כדי להעלות עניינים חשובים ובקשות. המטרה כאן היא להרגיל את הלקוח שאתם תדברו איתו כשהוא יצטרך אתכם ושהוא יכול לסמוך עליכם באופן מלא. נסו לקבוע ולקיים את השיחה במועד קבוע – כך שהלקוח יידע לצפות לשיחה.
  • זכרו – אף פעם לא לקיים שיחה סתמית עם הלקוח.
    הלקוחות צריכים להבין שהגעתם כדי לעבוד ולספק את הסחורה, אם אתם מצלצלים "סתם" כנראה שיש לכם יותר מידי זמן וזה פשוט לא נראה טוב. לפני כל שיחה חשוב לתכנן מראש נקודות חשובות שצריך לדבר עליהן ובסוף תמיד לשלוח מייל סיכום על מנת ליישר קו ולתעד את מה שנאמר בצורה שאי אפשר להתווכח איתה.
    חשוב! לפעמים, יש חשש להתקשר כשאין לך עדיין משהו סופי להציג. נסו להתגבר על החשש הזה ולמצוא את המקורות שלו (אולי פשוט לא בא לכם לדבר כרגע? אולי אתם חוששים מהתגובה שלו?).
  • גלו עירנות אקטואלית שרלוונטית ללקוחות שלכם (ובמילים אחרות – שימו לב). הלקוחות שלכם בונים עליכם שתהיו מעודכנים ושתהיו אלה שאחראים לעדכן אותם על כל חידוש שיש בתחום שלהם ושלכם שאפשר לשלב במסגרת העבודה. ברגע שתדאגו להתעדכן ולעדכן את הלקוחות באופן שוטף הם ידעו שיש על מי לסמוך. שמעתם ברדיו שפורסמה ידיעה בעולם התוכן של הלקוחות שלכם? העלו זאת בשיחה ונסו לתעל את העניין להצעה רלוונטית. אפשר לסמוך על הלקוח שהוא כבר מעודכן בנושא ומתכוון לעשות משהו עם החשיפה, בין אם היא שלילית או חיובית. ניתן לכם דוגמה משלנו, אחד מלקוחותינו מוכרים מכונות קפה איכותיות למשרד, ולאחרונה התפרסם עניין העופרת במים של מכונות הקפה הזולות. באותו הבוקר צלצלנו ללקוח עם הצעה להתאמת התוכן השיווקי בקמפיינים.
    כדאי בכל שיחה כזאת להציע ערך או להאיר נקודה רלוונטית, לעומת סתם לקשקש.
  • תאמו ציפיות מראש בנושא הזמינות הטלפונית שלכם – ככלל, מומלץ מאוד לקיים שיחת תיאום ציפיות עם הלקוח בתחילת הפעילות אתכם. בשיחה זו הגדירו מראש את איש הקשר לכל נושא ואת זמני המענה הטלפוני שלו. קחו בחשבון שייתכן שהלקוח יצלצל בשעות אחרות ממה שדיברתם עליהם בהתחלה, במיוחד כשמדובר בעצמאיים שעובדים כל הזמן. אך בכל מקרה, כאשר המענה שלכם מוגדר מראש, קל יותר לשני הצדדים להתכוונן לשיחות בזמן הנכון. נסו ללמוד את הזמן האופייני ביום שהלקוח שלכם מצלצל ולהקדים אותו.

המלצה חמה לסיום, השקיעו את רוב המאמצים שלכם במומחיות שלכם, ולגבי השאר – פנו לספקים חיצוניים. אם ההתעסקות שלכם עם המענה ללקוחות שואבת יותר מידי מאמצים ביום יום, גייסו מנהלת לקוחות טובה. תמיד מועיל להוסיף לשורותיכם אדם שאינו שולט במינוחים הפנימיים שלכם ומבין הכי טוב את נקודת המבט של מקבל השירות, שלא תמיד בקיא בשפה המקצועית ובעקרונות המובנים מאליהם בעיניכם. ייתכן שהעסק שלכם ירוויח זמן רב וחווית לקוח טובה יותר בכך שקיימת מתווכת In-house שכל כוונתה לתקשר טוב יותר עם הלקוחות. על מנת לתת שירות טוב, כזה שידברו עליו וימליצו עליו לכל העולם חשוב להשקיע  אנרגיה.

ולסיום, האם גם לכם יש הצעות וטיפים לשירות לקוחות מוצלח? -ספרו לנו!

One Reply to “מדריך ליצירת חווית לקוח מוצלחת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

6 פיצ'רים שאתה חייב להכיר אם אתה מפרסם בפייסבוק

פוסט אורח של אור ממן מחברת SELLERTIP על פיצ'רים חדשים ...

צוות היידה
04.01.2017
לקריאה

מדריך פרסום וקידום סרטונים ביוטיוב

שתי עובדות חשובות שכל משווק כבר יודע: סרטונים זה התוכן ...

אנידור חקק
22.02.2018
לקריאה