עמוד הבית > כללי > פרסום מאמרים בתשלום: Taboola VS Outbrain

פרסום מאמרים בתשלום: Taboola VS Outbrain

מסי נגד רונאלדו? ירדנה ארזי או עופרה חזה? אייפון מול אנדרואיד? אם אתם משתייכים לעולם התוכן אתם בטח כבר יודעים שהקרב האמיתי הוא בכלל בין טבולה לאאוטבריין!  

אבל קצת לפני שנחליט מי מהן עדיפה, ואיפה כדאי לנו להשקיע את כספנו ולפרסם את התוכן שלנו, ראוי שנבין איך הפלטפורמות הללו עובדות ומה זה בכלל פלטפורמת להמלצת תוכן.

אאוטבריין וטבולה הן הפלטפורמות המרכזיות להמלצות תוכן / פרסום מאמרים באתרי האינטרנט בישראל. שתי חברות הענק (הישראליות) הללו הצליחו להשתלט על נתח שוק רחב מאוד בדיגיטל שנקרא פרסום ממומן ושתיהן מתפרסות על פני האתרים המובילים והנצפים ביותר. פרסום בכל אחת מהפלטפורמות יעניק למפרסם שיבחר בהן חשיפה אדירה, כמובן שזה גם תלוי בתקציב ובכמות השקעה, אבל באופן עקרוני הפוטנציאל הוא אדיר.

איך זה נראה בפועל?

המלצות תוכן: "אולי יעניין אותך גם…", "מומלץ עבורך..", "מרחבי הרשת.."

זה יכול להופיע בצד האתר, בתחתית הכתבה, בכתבות עצמן, בדסקטופ או במובייל. האמת? זה יתקוף אתכם כמעט מכל הכיוונים, הסיכוי לפספס את ההמלצות הוא קטן ויש סיכוי לא רע שתקליקו אם הכותרת או התמונה יעניינו אתכם מספיק.

לפלטפורמות המלצות תוכן יש אחוז הקלקה יחסית גבוה, אומנם לא כמו גוגל ופייסבוק ששם המודעות הרבה יותר בולטות ואילו לצד המלצות התוכן יש עוד הרבה קישורים נוספים, אבל עדיין היחס שיקליקו הוא די גבוה, הסיבה היא שלא מדובר בעוד פרסומת שנועדה אך ורק לגרום לכם לרכוש, כי למען האמת אף אחד מאתנו לא אוהב פרסום אגרסיבי, כשאנחנו נכנסים לאפליקציה במכשיר הנייד שלנו וקופצת לנו פרסומת, האצבע שלנו מתחילה להשתולל באופן אוטומטי ומוכנה כבר ללחיצה על האיקס במעלה הפרסומת. זה בעצם פרסום שאמור להשתלב במסלול של הגולש כתוכן NATIVE לכל דבר, בדיוק כמו קישור פנימי שממליץ ומפנה למאמר נוסף באתר.

בטבולה ואאוטבריין בעצם מקדמים תוכן: כתבות, מאמרים, טיפים, תוכן אינפורמטיבי שמעבר לכך שמטרתו העיקרית היא להניע אתכם לרכישה או לפחות להכיר את המותג, היא גם נועדה לספק לכם איזשהו ערך מוסף (מועיל או לא? תחליטו בעצמכם), לכן אם נקבל 10 טיפים לעיצוב הבית, או מדריך כלשהו בנושא שמעניין אותנו, קיים סיכוי רב שנחליט ללחוץ ואולי אף ליצור קשר עם המפרסם.

זה אולי ישמע קצת מוזר אבל רוב האנשים לא מכירים את הפלטפורמות הללו, בטח לא בשמות אבל יותר מכך, הרוב בכלל לא מודעים לכך שמדובר בפרסום ממומן, בנוסף, פעמים רבות ההמלצות מותאמות בדיוק להעדפות של הגולש, זאת אומרת שאם גולש מסוים נכנס בתקופה האחרונה לאתרי מכוניות על מנת להתעניין ברכישת רכב, יש סיכוי לא רע שאחת הפרסומות שתופיע תהיה קשורה למכוניות, וכך הפרסום הוא ממוקד ואפקטיבי הרבה יותר מאשר עוד פרסומת רנדומלית.

אז איך מנהלים קמפיין פרסום מאמרים בטבולה ואאוטבריין? הצצה לעולם המפרסמים.

גם Taboola וגם Outbrain מציגות ממשק נוח ומערכת ניהול די דומה שמאפשרת ניהול דינמי ואפקטיבי של הקמפיין עם שלל אופציות, בחרתי להציג בפניכם קמפיין שנמצא ביומו הראשון, וקמפיין שהסתיים. כדי לשמור על שוויון מספרי ובעיקר כדי לא להסתכסך עם אף אחת מהן, בחרתי להציג אחת מאאוטבריין ואחת מטבולה:

מערכת הניהול באאוטבריין לאחר סיום קמפיין: לפניכם קמפיין בתקציב כולל של $1202 שהגיע לחשיפה כללית של 3.9 מיליון איש, מרשים לא? את הקמפיין אפשר להריץ במשך תקופה מסוימת, למשל שבועיים וכך לקבוע שנשלם 1000 דולר לשבועיים הללו, המערכת מחלקת את כמות התקציב ליום וכך אנחנו מגיעים לסכום של 71 דולר ביום, האפשרות השנייה היא להגדיר תקציב כספי שברגע שכמות המקליקים תגיע למכסת התקציב הוא ייעצר, אני ממליץ על האפשרות הראשונה, כי אתם רוצים שהקמפיין שלכם ייצר נוכחות ויישאר לתקופה ארוכה יותר באוויר, בחירה באופציה השנייה יכולה להביא כמות אדירה של חשיפות בימים בודדים אבל ייתכן שהתקציב "יישרף" מהר מאוד.

מומלץ ליצור בעבור כל קמפיין מספר וריאציות של מודעות פרסומיות, כאן למשל כפי שאתם יכולים לראות יש 3 וריאציות שונות, כל אחת מכילה כיתוב שונה שכמובן צריך להיות ממוקד וענייני כך שייתן לקורא גם את ההבנה על מה מדובר במאמר, וגם יהווה סוג של טריגר שיגרום לו ללחוץ, כמובן שניתן גם לבחור ב-3 תמונות שונות על מנת שוב למקסם את כמות ההקלקות ולנגוע ביותר קהלים.

ישנה אפשרות גם לשנות את המודעות במהלך הקמפיין, כך שבתור מפרסמים תהיו חייבים להיות עם היד על הדופק, אם יש מודעה שלא עובדת אולי כדאי להחליף אותה, או להתמקד במודעות שמביאות נתונים טובים יותר בשיטת ה-A/B testing, אז איך יודעים אם המודעות מוצלחות או לא?

Impressions – כמות האנשים שנחשפו לקמפיין הממומן, במקרה הזה מדובר על 3.9 מיליון נחשפים.

Clicks  – כמות האנשים שהקליקו ונכנסו למאמר מתוך כל הנחשפים לפרסום, במקרה הזה מדובר על כמעט 5000 הקלקות שונות.

CTR  – זה בעצם הנתון הכי רלוונטי שנותן לנו מדד מדויק לגבי הצלחת/אי הצלחת המודעות, הוא מציג את אחוז האנשים שהקליקו מתוך הנחשפים לפרסום, במקרה הזה 0.12.

בקמפיין הזה ניתן לראות שה-CTR הוא די דומה בכל המודעות, כפי שכבר ציינתי לעיתים יש תנודות ולכן חשוב להקפיד לעקוב אחר הקמפיין לפחות פעם בכמה ימים ולא להזניח אותו, כאן זה המקום לציין שאת העבודה הזאת צריך להשאיר לאנשי המקצוע שידעו לתקן בזמן וביעילות ובעיקר יוכלו לעקוב אחרי הקמפיין שלכם באופן יום-יומי.

שימו לב לעוד אופציה נהדרת שקיימת גם באאוטבריין וגם בטבולה: ניתן לבדוק את כמות החשיפה באתרים שונים, כך זה למשל מוצג באאוטבריין, ניתן לראות שלמרות שרוב החשיפות מגיעות ממאקו, דווקא אתרים כמו lifedaily ו-obsev זוכים ליחס CTR גבוה יותר, אם היחס ממש נמוך כמו למשל באתר "הארץ" בו היחס עומד על 0.03 ניתן לכבות את הפרסום באתר על ידי לחיצה קטנה ופשוטה בצד שמאל מתחת ל-Exclude.

כך האופציה הזאת נראית בטבולה, ואפשרות הכיבוי היא מצד ימין, כאן מדובר על יומו הראשון של קמפיין שזכה ל-63 אלף חשיפות, ניתן לראות שמרביתן מגיעות מ-YNET שהוא גם אתר החדשות הנצפה ביותר ולכן זה הגיוני, בטבולה למשל ישנה אפשרות לבחור באופן ספציפי באילו אתרים רק אחת מן המודעות תופיע, זאת אומרת שאם תרצו לפרסם מאמר שקשור גם בספורט תוכלו לעשות מספר וריאציות של מודעות רגילות שיופנו לכל הקהלים ויתפרסמו בכל האתרים השונים, ועוד מודעה אחת שפונה באופן ספציפי רק לקהל ששייך לתחום הספורט (רצוי גם תמונה שקשורה לספורט), את אותה מודעה תוכלו לפרסם בספורט 5 (שעובדת עם טבולה), וכל שאר המודעות יופיעו בצורתן במקורית באתרים האחרים, מה שאנחנו מרוויחים כאן זה פנייה אישית וממוקדת ולכן אופציה כזאת יכולה להיות יעילה ומשתלמת מאוד בעבורכם.

חוץ מכמות חשיפות באתרים השונים, ניתן לראות גם מהן ההעדפות של אנשים שהקליקו על המודעות שלכם, איזה סוגי תוכן הם עוד אוהבים, מאיזה מדינות הקליקו, מאיזה מכשיר (מחשב/מובייל/טאבלט) ועוד קטגוריות שיתנו לכם מדד מדויק על הקהל שלכם ועל הרגלי הרכישה שלהם.

דבר אחד בטוח, אחרי הקמפיין המוצלח שלכם בטבולה או אאוטבריין יהיה לכם הרבה יותר מידע על איזה קהל צורך את התוכן של המותג שלכם, אם תראו שבאתרים מסוימים ישנו אחוז הקלקות גבוה יותר כנראה שזה המקום בשבילכם לפרסום, אם יש הקלקות שמגיעות ממדינות מלבד ישראל, אולי כדאי לנסות להגיע גם לקהלים הישראליים שם, האפשרויות הן רבות והידע שתצברו לאחר קמפיין ישרת אתכם בעתיד ובהחלט יוכל להגדיל את ההמרות העתידיות שלכם, אני ממליץ לאחר כל קמפיין להכין דו"ח סיכום שיכלול נתונים שונים מתוך הקמפיין, אחוז מקליקים, טווח גילאים, מאילו מדינות, מאיזה מכשיר, באילו ימים הקליקו יותר, ועוד נתונים שיוכלו להיות לכם לעזר בקמפיין הבא.

כמה נשלם עבור כל קליק?

כפי שניתן לראות הקמפיין הנ"ל בהתחלתו והחשיפה הגיעה ל-63 אלף איש ביום אחד, מספר ההקלקות הוא 60, ויחס ה-CTR  עומד על 0.09% – אבל מה שמצביע על כמות הכסף שנשלם בעבור כל קליק הוא ה- cost per click (CPC) – במקרה הזה מדובר על $0.25 בעבור כל לחיצה, וכך בחישוב פשוט $15=60X0.25  כפי שמופיע בתקציב שנוצל ((SPENT.

וכעת אחרי שאנו מבינים שכל הקלקה עולה לכם כסף, צריך גם לחשוב על קריאייטיב שלא רק שימשוך גולשים כי זה למעשה די קל, כותרת פרובוקטיבית תעשה את העבודה, אבל אז אנחנו נחטא למטרה, אתם ממש לא רוצים שגולש שלא מתעניין בכם יקליק ויבזבז לכם את התקציב הפרסומי, הרעיון הוא למשוך קהלים רלוונטיים, כאלו שהם פוטנציאליים לרכישה, לכן הכותרת של המודעות חייבת להיות מדויקת ויש לה משקל די קריטי על הצלחת הקמפיין, עם זאת כדאי שתהיה בה גם נגיעה שיווקית, גם במקרה הזה מומלץ להסתייע באנשי מקצוע שיודעים לכתוב תוכן שיווקי איכותי.

אחוזי CTR ממוצעים: (מתוך הבלוג של טבולה)

  

בתרשימים הבאים מופיעים אחוזי ה-CTR בארצות הברית למובייל ודסקטופ בפלטפורמות להמלצות תוכן, ניתן לראות כי תכני בידור זוכים לכמות ההקלקות הגבוהה ביותר, גם תכנים של רפואה ולייף סטייל זוכים ל-CTR  לא רע בכלל. אז למרות שיש נושאים שזוכים להתעניינות רבה יותר, בגדול חשוב שתדעו שאין לזה חוקים, קופי טוב ותמונה איכותית יכולים לעשות בשבילכם את העבודה, לפחות לגביי סיכויי ההקלקה, מכאן "המשחק" כבר עובר לאיכות התוכן שלכם, וכמובן שזה עובד גם בצורה ההפוכה, קופי רע בשילוב תמונה לא מתאימה יפחיתו את אחוזי ה-CTR שלכם.

איך מקימים קמפיין בטבולה/אאוטבריין

על מנת לפתוח קמפיין בטבולה צריך לדבר עם נציג ולהשקיע מינימום $10 ביום, באאוטבריין כל אחד יכול לפתוח חשבון ללא נציג ועם מינימום של $20 ליום, כך שאם יש לכם אתר/מותג קטן יחסית אתם בהחלט יכולים להקים קמפיין באאוטבריין.

המאמר/דף הנחיתה שלכם חייב לשבת באתר ייעודי, כמובן שרצוי שזה יהיה האתר שלכם, אבל חשוב שתדעו כי הוא צריך לשבת בכתובת מסוימת ורק אז ניתן יהיה להתחיל בהקמת הקמפיין.

איך משתמשים באאוטבריין וטבולה בקמפיינים חוצי פלטפורמות?

הפרסום שלי בטבולה ואאוטבריין נגמר! מה עושים מכאן? ראשית, הפרסום לבטח הביא תוצאות, אבל זה לא אומר שזאת התמורה היחידה שתקבל בעבור הכסף שלך, ניתן גם להטמיע פיקסל (קוד מעקב) באתר בו יושב המאמר, ובכך "לצבוע קהלים" כפי שזה נקרא בשפה המקצועית, ובעצם לבצע רימרקטינג – שיווק מחדש, זה יאפשר לך בקמפיין הבא להציג את התוכן שלך בעבור אותם אנשים בדיוק וכך להפוך את הפרסום שלך לאפקטיבי במאות אחוזים.

הרימרקטינג תקף לא רק לאתר שלך שבו יושב המאמר, ישנה גם אפשרות (מומלצת מאוד) להטמיע קוד מעקב בטבולה/אאוטבריין וכך בקמפיין הבא שלכם תוכלו להגיע לקהלים ש"נצבעו" ולהציג להם שוב את המודעות שלכם, כמובן שלפני הקמפיין צריך לבדוק אם זה רלוונטי לאותו קהל שהיה בקמפיין הקודם.

במאמר עצמו ניתן גם להוסיף טופס להשארת פרטים (דף נחיתה), או מספר טלפון ליצירת קשר, אחרי שהקורא יקבל את הערך האינפורמטיבי מהכתבה שלך יש סיכוי לא רע שאם התוכן יהיה מספיק איכותי, הוא יחליט שהוא רוצה לשמור איתך על קשר.

אם פעם הייתם צריכים לעשות סקר שוק על מנת לדעת מי הקהל שלכם, היום זה הרבה יותר פשוט, אחרי קמפיין אחד בלבד תדעו להכיר את ההעדפות הנוספות של הלקוחות שלכם, מה הגילאים שלהם ועוד, או במילים אחרות הגדרתם ואפיינתם טוב יותר את קהל היעד שלכם.

האם יש הקפדה על איכות התוכן?

למרות הדימיון בין שתי החברות, עדיין ישנם מספר הבדלים בין הפלטפורמות, באאוטבריין למשל מקפידים יותר על איכות התוכן ולכן בתור מפרסמים חשוב שתדעו שהקריטריונים לקבל את אישור החברה הם קצת יותר נוקשים. בטבולה הצלחנו גם לקדם דפי נחיתה עם מעט טקסט כך שהקריטריונים הם פחות מחמירים.

אז איפה כדאי לפרסם? בטבולה או באאוטבריין?

צר לי לאכזב אתכם, אבל אין תשובה חד משמעית. טבולה ואאוטבריין שולטות בשוק המלצות התוכן באינטרנט באופן כמעט מוחלט, אבל לכל אחת מהן יש את האתרים המובילים שלהם היא מספקת את ההמלצות והן מתחלקות בצורה די שווה, לכן לפני הקמפיין הבא שלכם אני ממליץ לעשות סיעור מוחות במטרה לבחור את הפלטפורמה שתביא את התוצאות הטובות ביותר עבורכם על פי קריטריונים שונים.

בכל אחד מהאתרים הגדולים תוכלו לראות בתחתית שטח הפרסום, האם הוא מקדם תכנים של טבולה או אאוטבריין, ובכל זאת הנה ריכוז של כל האתרים שניתן לפרסם בהם דרך אאוטבריין:

פרסום באאוטבריין 2021

אם הגעתם עד לכאן כנראה שכבר הבנתם, פרסום מאמרים בפלטפורמות המלצות תוכן היא דרך מעולה להגיע לקהלים חדשים ולגלות מי מהם מתעניין במוצרים ובשירותים שלכם. עם זאת, בשביל באמת להצליח אתם תהיו חייבים לספק ביחד עם הפרסום שלכם תוכן איכותי, אם אתם יכולים לכתוב את התוכן בעצמכם זה מעולה, אבל אם לא כדאי לשקול אופציה של פנייה לאתר העוסק בכתיבת תוכן מקצועי, יהיה חבל מאוד להשקיע אלפי שקלים בקמפיין ולגלות שבסופו של דבר התוכן לא היה מספיק מעניין ולא הצליח להשאיר את המקליקים יותר מכמה שניות.

3 Replies to “פרסום מאמרים בתשלום: Taboola VS Outbrain”

  1. אורי ששון הגיב:

    מאמר מצויין. ממצה, ענייני וממוקד. השאלה מה עושים העובדה שאנדים מעדיפים סרטונים בהשוואה לקריאת טקסטים. האם לדעתך הדור הבא של התוכן המומן יכיל כתבות וידאו מערכתיות?

  2. אילן גז הגיב:

    מאמר מעולה תודה.
    שמעתי לאחרונה שניתן לפרסם ווידאו באטובריין.
    לא מצאתי קישור לכך.
    האם זה נכון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

הפיצ'ר החדש באינסטגרם – Reels ומדריך איך להשתמש בו בישראל!

האם TIKTOK מתחילה לאבד גובה? אז מה זה ה – ...

נוי בר
15.11.2020
לקריאה

האם האתר שלכם ראוי להיות מקום ראשון בגוגל והאם זה מספיק בימינו?

הרבה לפני שאתם מתקשרים לחברת קידום אתרים ומבקשים מהם שיקדמו ...

אנידור חקק
15.01.2013
לקריאה