עמוד הבית > כללי > האם השינויים האחרונים באלגוריתם של פייסבוק משפיעים על שיווק באמצעות תוכן?

האם השינויים האחרונים באלגוריתם של פייסבוק משפיעים על שיווק באמצעות תוכן?

אמ;לק- הם לא,  ואסביר גם למה. אך לפני כן, תנו לי לקחת אתכם לסקירה קצרה שתנסה להסביר על מה כל המהומה.

בואו נתחיל מהמובן מאליו: כיאה לחברה טכנולוגית,  זה לא סוד שפייסבוק משתנה כל הזמן. מאז שהוקמה הרשת החברתית הוכנסו בה שינויים רבים, חלקם חיוביים וחלקם פחות.
אך בעוד הוכנסו שינויים שנועדו לשפר את חווית המשתמש (כמו האפשרות לשדר בלייב,  הוספת אימוג'ים בנוסף לכפתור הלייק ופילטרים בסטוריז), נראה כי מבחינת המפרסמים ומנהלי הדפים העסקיים הדברים נעשו רק גרועים יותר. החשיפה האורגנית ירדה – מה שאומר שעליהם לקדם את התכנים שלהם באופן ממומן בפייסבוק על מנת להגיע לחשיפה ראויה.
לא זאת ועוד, אם פעם יכלו להסתמך על הקריאות לפעולה ("שתפו, "עשו לייק" , "תייגו" (  כדי להגביר את החשיפה שלהם לקהלים חדשים, עתה פייסבוק הודיעה שהיא נלחמת גם בזה ותוריד את החשיפה לפוסטים שמשתמשים בתמריצים כגון אלו.

במהלך ינואר 2018, אדם מוסרי, האיש האחראי מטעם פייסבוק על איך הפיד שלנו ייראה(לא ידוע אם יש קשר לטל מוסרי, שזה תכלס מה שמעניין אתכם כרגע) הודיע שהחשיפה של סרטוני וידאו מדפים עסקיים תרד, ואילו תוכן שמשותף ומועלה על ידי החברים שלנו יופיע יותר בפיד שלנו.

למה היא עושה את זה?!

קודם כל- כסף.  פייסבוק היא חברה עסקית, ומאז שהונפקה בבורסה והפכה לציבורית, לחץ המשקיעים עליה רק הולך וגדל:- המשקיעים רוצים לקבל את החזר ההשקעה שלהם ולהרוויח בדרך המהירה ביותר, וכל אנשי הצוות של פייסבוק נתרמים למטרה זו. הרווח העיקרי של פייסבוק הוא בפרסום דרך הפלטפורמה. ברגע שהרווח מפרסום גדל- כך גם ההכנסות.

אז את פייסבוק מעניין רק המאזן הרווחי?

לא רק. לפייסבוק ישנה בעיית נדל"ן פרסומי. לפייסבוק יש כיום מפרסמים רבים ומעט מקומות להציג את הפרסום שלהם. למעשה, ככל שיותר מפרסמים מתחרים על מעט שטח פרסום- למי שיש יותר כסף מנצח. פייסבוק מנסה למצוא פלטפורמות נוספות שבה יהיה ניתן לפרסם מבלי לפגוע בחוויית המשתמש, כמו פרסום באתרים, מעברוני וידאו ואפליקציית המסנג'ר.

ומה עם המשתמשים? מבחינת פייסבוק הם הכי חשובים, או יותר נכון זמן השהיה שלהם: ככל שהם נמצאים יותר בפלטפורמה כך הם מנהלים יותר אספקטים של חייהם דרך הפלטפורמה, חשופים ליותר פרסומות ופייסבוק יודעת עליהם יותר.  פייסבוק הבינה שאף אחד לא מעוניין להישאר בפלטפורמה שהיא לא יותר מפלאייר אינטרנטי. מעבר לכך, לדברי החברה הגיעו אליה תלונות רבות  ממשתמשים שהם נחשפים רבות לתוכן לא רלוונטי.
לכן פייסבוק החליטה "לחבר בין אנשים" (לדברי החברה) ולחזור למקום פשוט יותר שבו ראיתם יותר תוכן של חברים ומשפחה, ולגרום לכם לשכוח שבעצם בכל הזמן הזה שאתם נמצאים בפלטפורמה היא אוספת עליכם מידע.

כיצד השינויים האלו משפיעים על משווקי התוכן?

ובכן, הם לא, ואסביר גם למה, אבל קודם כדאי להסביר על ההבדל בין שיווק בדחיפה, אשר קורה בדרך כלל בפייסבוק, לבין פרסום במשיכה, ששיווק באמצעות תוכן גם נכלל בו במידה מסויימת. (מי שמכיר את ההבדלים מוזמן לקפוץ לפסקה הבאה).
פרסום באמצעות דחיפה  משמעותו שהפרסומת "נדחפת" לעיני המשתמש בין אם ביקש את זה או לא. דוגמא לכך הן  באנרים באתרים או הפרסומות בפייסבוק של מותגים ודפים שלא בהכרח ביצענו איתם אינטרקציה.
פרסום במשיכה מטרתו ליצור אינטרקציה בין הגולש לבין הפרסומת. דוגמא יפה לכך הוא ברשת החיפוש של גוגל שבו הגולש מקיש מילת חיפוש ובהתאם למילה שחיפש -מופיעה פרסומת תואמת.

למה השינויים האחרונים לא משפיעים על משווקי התוכן ?
כמו בכל פרסומת, גם השיווק באמצעות תוכן בנוי על הרצון ליצור עניין בקרב קהל היעד. אך בניגוד לפרסומת אשר מבוצעת בדחיפה, השיווק באמצעות תוכן שואף ליצור אינטרקציה עם קהל היעד- ולאורך זמן, ולכן בעוד השיווק בדחיפה מתבסס על גירוי,  השיווק מבוסס התוכן מתבסס על יצירת עניין לאורך זמן ועל מערכת יחסים עם הגולש.  נכון, במערכת יחסים צריך להשקיע- אך התמורה גדולה יותר לאורך זמן.

ועכשיו בלי המטאפורות, מה צריך לעשות?

קודם כל לשתות כוס מים ולהירגע, ואם להשתמש במם המפורסם   .keep calm- and carry onצריך להבין שהשיווק הדיגיטלי הוא מקצוע שמשתנה כל הזמן, וכך גם הפרסום בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, ולא צריך לצעוק גוועלד על כל שינוי.
מה שלא משתנה זה הרצון של הקהל שלכם לעניין, לריגוש, ליצירתיות ויצירת ערך. מכאן צריך להבין כי אנשים קודם כל  משתמשים בפייסבוק לשם בידור והפוגה מהשיעמום, אם תוכלו לבדר אותם, ליצור עניין ולרצות לבקר בדף הפייסבוק שלכם, לקבל מהם את מספרי הטלפון והמיילים שלהם, ליצור מהם קהלים ובכך להוזיל את עלויות הפרסום שלכם.

צרו תוכן שיגרום לאנשים לשתף:   כפי שכתבתי קודם, פייסבוק העלתה את החשיפה האורגנית לעמודים על חשבון המשתמשים הפרטיים. הפתרון הוא ליצור תוכן מעניין שיגרום לאנשים לקחת חלק ולרצות לשתף אחרים בחוויה.  לא עוד הגרלה, לא עוד מתנה . אלא משהו באמת שאנשים היו רוצים לקבל מכם ומבית העסק שלכם. השאלה שצריכה תמיד להניע אתכם היא " למה זה מעניין".  כשתצליחו לענות על התשובה הזו- הלייקים והשיתופים שלכם ירקיעו שחקים.

או בקיצור:   תמשיכו לעשות מה שאתם עושים רק טוב יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לנו עוד מאמרים מעולים

קידום אתרי נדל"ן בגוגל

תחום הנדל"ן הוא מאוד תחרותי, גם אונליין וגם במרחב הפיזי ...

צוות היידה
07.06.2020
לקריאה

המוצר שלכם אזל מהמלאי? מה מומלץ לעשות מבחינת SEO?

אחד המקרים היותר מבלבלים עבור אנשי SEO ובעלי אתרי E-commerce ...

אנידור חקק
12.08.2015
לקריאה